وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

م -سس Square توضیح می دهد که چگونه استارتاپ آن زمان آمازون را شکست داد

به ندرت پیش می آید که یک برند کوچکتر بتواند در مقابل یک شرکت بزرگ مانند آمازون قرار بگیرد و برنده شود. اما این همان کاری بود که اسکوئر انجام داد وقتی آمازون کارت خوان تقریباً یکسانی را با کسری از قیمت Square عرضه کرد.

Square بدون اینکه قیمت بزرگترین رقیب خود را کاهش دهد ، همچنان صنعت پرداخت های دیجیتال و امور مالی را به طور کامل مختل کرده و 4.68 میلیارد درآمد در Q2 2021 .

چرا؟ موسس آن ، Jim McKelvey موفقیت Square را به “پشته نوآوری” خود نسبت می دهد . “

در اولین قسمت HubSpot از تکان بخورید ، الکسیس گی و برایان کیمل با مک کلوی گفت و گو کردند که چگونه میدان اسکوئر رقابت خود را با آمازون طی کرده و بیشتر در کتابش پشته نوآوری: ایجاد یک کسب و کار بی نظیر یک ایده دیوانه کننده در یک زمان.

Listen to the Shows in HubSpot's Podcast Network Now

چگونه می توان رقابت را مانند Square Beat Amazon شکست داد

در زیر ، فقط چند مورد برجسته از McKelvey و پادکست را خواهید دید که می توانید مکالمه کامل را در آنجا گوش دهید.

مجموعه نوآوری چیست؟

[20:13] الکسیس گی: قبل از اینکه کمی غواصی کنیم ، آیا می توانید به ما بگویید که مجموعه نوآوری چیست؟

[20:20] McKelvey: مجموعه نوآوری این چیزی است که من در حالی که سعی می کردم به سوالی پاسخ دهم کشف کردم من را آزار می دهد ، به این ترتیب اسکوئر از حمله آمازون جان سالم به در برد. … وقتی که ما یک استارتاپ بودیم ، میدان مورد حمله آمازون قرار گرفت.

در آن زمان ، هر شرکتی که توسط آمازون مورد حمله قرار گرفته بود ، اعم از این که یک استارتاپ بود یا نبود. میزان مرگ و میر 100 or وجود داشت یا در آمازون جذب شده بود ، که من نیز در نظر می گیرم. … مرگ یا بدتر.

ما در حال مشاهده این وضعیت بسیار وخیم بودیم و کارهای دیوانه واری انجام دادیم و کار کرد و بعد از آن کار کردم ، من فکر کردم ، “چرا اینطور شد؟” و من نتوانستم به این س answerال پاسخ دهم.

… من یک نوع مهندس ناهنجار هستم و در جستجوی شرکتهای دیگر که شرایط مشابهی را گذرانده بودند به این تحقیق رفتم. بنابراین مشاغل تاریخی را مطالعه کردم. … فن آوری نیروی اصلی نبود ، اما این چیزی بود که مدام در تحقیقات من نشان داده می شد و چیزی بود که من آن را برچسب نوآوری عنوان کردم. و فقط این ایده بسیار ساده است که اختراع یک یا دو چیز نیست. معمولاً این مجموعه متلاطم از 10 ، 20 ، 30 ، 40 چیز است.

آمازون در میدان قرار می گیرد

[23:02] مک کلوی: [در جلسه هیئت مدیره] ، جک [دورسی] مشکی پوشیده بود و اعلام کرد که آمازون محصول ما را کپی کرده است و قصد دارد قیمت ما را پایین بیاورد ، کاری که همیشه انجام می دهند و او به هیئت مدیره آنچه اتفاق می افتد گفت – و ما افراد بسیار باهوشی در هیئت مدیره داریم و افراد زیادی با تجربه داریم – و ما متوقف شدیم.

… ما از طریق س questionsالات “چه کاری می توانیم انجام دهیم؟” یکی از اساسی ترین آنها این بود که آمازون قیمت ما را پایین آورد. ما می توانیم قیمت خود را پایین بیاوریم و با آمازون مطابقت داشته باشیم. و سپس موضوع اینجاست. قیمت آنها تا آنجا که ممکن است پایین است و همچنان به مشتریان ما خدمات ارائه می دهد.

ما در واقع حتی هیچ کاری انجام ندادیم. این متفاوت بود ، چیزی که شگفت انگیز بود. ما می خواستیم کاری انجام دهیم زیرا اگر مورد حمله قرار گرفتید ، سخت ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که واکنش نشان ندهید یا شاید بیش از حد واکنش نشان ندهید.

[24:56] مک کلوی: وحشتناک بود. و این موضوع را جالب تر کرد وقتی که ما برای پاسخ به س ،ال “چرا؟” چه اتفاقی افتاده است زیرا من بسیار خوشحال بودیم که برنده شدیم ، اما بعد من می گفتم: “چرا ما برنده شدیم؟”

Square Beats Amazon

[27:02] همجنسگرا: بنابراین جیم ، بیایید کمی درباره هالووین در سال 2015 صحبت کنیم. آن روز خبرهای بسیار مهمی دریافت کردید. آیا می توانید کمی به ما بگویید ، خوب ، در واقع ، اجازه دهید این را از شما بپرسم: آیا با لباس می پوشیدید؟

[27:16] مک کلوی: من لباس جوکر را پوشیده بودم. همسرم لباس Catwoman و پسر من لباس Batman را پوشیده بود. بهترین برخوردی که آن شب دریافت کردم آمازون اعلام کرد که قصد دارد رقیب خود را در Square قطع کند. و نه تنها این ، آنها قصد داشتند به یکی از خوانندگان کوچک مربع سفید نامه ارسال کنند. چیزی که من طراحی کردم.

چرا ساختن یک پشته نوآوری ناراحت کننده است

[34:43] McKelvey : بینش بزرگ کتاب این است که روند نوآوری اساساً متفاوت است و احساس متفاوتی دارد و در اینجا احساس آن است آنچه من به خوانندگان یا خوانندگان بالقوه خود می گویم این است: “ببینید ، دلیل اینکه شما مجموعه نوآوری را می خوانید این است که در برهه ای از زندگی خود ، در مقابل دانش بشری قرار می گیرید.”

… وقتی در حال ساخت یک مجموعه نوآوری هستید ، بسیار ناراحت کننده است. بنابراین من می خواهم مردم به رسمیت شناخته شوند. بنابراین اول از همه ، مرزها را بشناسید. این بسیار مفید است ثانیاً ، درک کنید که چه زمانی مناسب کپی و چه زمانی نیاز است.

[36:28] مک کلوی: اگر از خط شناخته شده و ناشناخته عبور کنید ، ناخوشایند می شود. تو را نخواهد کشت. ممکن است در نهایت در طرف دیگر واقعاً فوق العاده باشد ، اما … تمرکز شما بر این است که چیزی را پیدا کنید که هیچ کس دیگری آن را درک نکرده است.

… قبل از اینکه یک مجموعه نوآوری را که واقعاً کار می کند داشته باشید ، چند قطعه باید تهیه کنید؟ و به هر حال ، هیچ تضمینی وجود ندارد که شما هرگز به این حد برسید ، اما این کار را می کنید. و اگر انجام دهید. جهان تغییر می کند. مانند این است که [یک مجموعه نوآوری] بسازید.

برای شنیدن مصاحبه کامل ، به پادکست تعبیه شده در بالا گوش دهید ، یا برای مشاهده لیست کامل قسمت ها اینجا را کلیک کنید.

hubspot podcast network

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *