رهبری, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

مهارت های رهبری چیست؟ [+ چگونه آنها را بدست آوریم]

رهبران تأثیرگذار ستون هر سازمانی هستند.

آنها به کارکنان انگیزه می دهند ، به آنها کمک می کنند در مهارت های خود احساس قدرت کنند و به نوبه خود تیم های قدرتمندی ایجاد می کنند که به طور مداوم اهداف تجاری را برآورده کرده و به موفقیت کلی کسب و کار کمک می کند.

بر عهده گرفتن نقش رهبری اغلب برای بسیاری از افراد تجاری هدف نهایی است. اگر امیدوار هستید که روزی به آنجا برسید و می خواهید بدانید چگونه می توانید موفق شوید یا امیدوار هستید مهارت های خود را ارتقا دهید ، این پست به توضیح مهارت های رهبری می پردازد ، نحوه توسعه آنها را توضیح می دهد و نحوه نمایش را یاد می گیرد. مهارت های شما در رزومه تا در بین رقبای خود برجسته شوید.

→ Click here to download leadership lessons from HubSpot founder, Dharmesh  Shah [Free Guide].

مهارت های رهبری برای یک کسب و کار ضروری هستند زیرا موفقیت را ایجاد می کنند. رهبران قوی اطمینان می دهند که کارکنان مجهز به ابزار و منابع برای موفقیت هستند ، تیم ها را برای ایجاد فرهنگ یکپارچگی متحد می کنند و مسئولیت ها و پیروزی ها را به همه ذینفعان درگیر واگذار و ابلاغ می کنند.

به عنوان یک فرد ، مهارت های رهبری مهم هستند زیرا در همه جنبه های شغلی به شما کمک می کنند. شما می دانید چگونه مسئولیت های شغلی خود را به عهده بگیرید ، ارتباط م effectivelyثر داشته باشید و برای رسیدن به یک هدف مشترک با دیگران کار کنید. اگر مهارت های رهبری دارید اما هنوز در نقش رهبری قرار ندارید ، نشان دادن این مهارت ها به کارفرمایان نشان می دهد که می توانید یک رهبر قوی باشید ، که شما را از سایر متقاضیان متمایز می کند.

نمونه هایی از مهارت های رهبری

اگرچه لیستی جامع نیست ، مهارتهای زیر نمونه هایی از توانایی هایی است که رهبران م haveثر دارند.

  • ارتباط : یک رهبر باید به طور م effectivelyثر و واضح با ذینفعان ، کارکنان و همه تیم های درگیر ارتباط برقرار کند. مهارتهای اضافی که از ارتباطات م supportثر پشتیبانی می کنند عبارتند از: گوش دادن فعال ، وضوح ، مختصر و متقاعدسازی.
  • تفکر استراتژیک : رهبران باید متفکران استراتژیکی باشند که بتوانند اهداف کسب و کار را درک کرده و فرآیندها را به طور خاص برای دستیابی به آنها توسعه دهند.
  • مدیریت افراد : همانطور که رهبران افراد را رهبری می کنند ، باید گروه ها را مدیریت کرده و به آنها در موفقیت کمک کنند. مهارتهای مدیریتی افراد می تواند شامل ارتباط ، گوش دادن فعال ، کار مشترک ، ایجاد تیم ، همدلی ، بازخورد و واگذاری مسئولیت باشد.
  • انگیزه : رهبران باید در هنگام رسیدن به اهداف و انجام وظایف شغلی خود انگیزه داشته باشند. شما همچنین باید به تیم های خود انگیزه دهید و به آنها کمک کنید احساس قدرت کنند و بتوانند به اهداف تجاری دست یابند. تعهد مهارتی است که به شدت با انگیزه ارتباط دارد.
  • انعطاف پذیری : همه چیز می تواند برای یک تجارت به سرعت تغییر کند و رهبران باید انعطاف پذیر بوده و بتوانند با تغییرات در بازار ، گردش کارکنان یا هر گونه مشکلی روبرو شوند. توانایی تفکر استراتژیک مهارتی است که به شدت با انعطاف پذیری ارتباط دارد.
  • قابلیت اطمینان : افراد به دنبال رهبران هستند ، بنابراین باید قابل اعتماد باشند. تیم های شما می خواهند بدانند و اعتماد کنند که شما ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار آنها قرار می دهید ، و افراد بالادستی می خواهند اطمینان داشته باشند که شما اهداف تعیین شده برای شما را برآورده خواهید کرد. مهارتهای اضافی مربوط به قابلیت اطمینان عبارتند از قابلیت اطمینان ، صداقت ، به موقع بودن و توانایی ابتکار عمل.
  • توانایی راهنمایی و آموزش : یکی از مهمترین کارهایی که یک رهبر باید انجام دهد ، راهنمایی و آموزش کارکنان است و به آنها در توسعه مهارت های حرفه ای کمک می کند. مهارتهای مرتبط شامل مفید بودن ، تقویت مثبت ، درک تفاوت کارکنان و ارائه بازخورد سازنده است.
  • قاطعیت : رهبران باید بتوانند با اطمینان و قاطعیت در مورد مسائل مهم تجاری تصمیمات آگاهانه بگیرند. مهارتهای اضافی که از قاطعیت پشتیبانی می کنند عبارتند از انگیزه ، حل مسئله ، تفکر استراتژیک و ارتباط.
  • توانایی ارائه و دریافت بازخورد : افراد برای راهنمایی به رهبران مراجعه می کنند ، بنابراین بسیار مهم است که بتوانید برای پیشرفت کارکنان به آنها بازخورد ارائه دهید و بتوانید از دیگران بازخورد دریافت کنید.

مهمترین مهارتهای رهبری

اگرچه مهارتهای مختلف می تواند فردی را به یک رهبر موفق تبدیل کند ، اما برخی از آنها از دیگران انتقادی تر هستند. ما در زیر دو مورد از آنها را مورد بحث قرار می دهیم.

1. ارتباط

ادلمن در سال 2021 فشارسنج اعتماد دریافت که کارکنان ارتباطات خوب را به عنوان یک مهارت مهم برای رهبران به این ترتیب ، ارتباط یک مهارت رهبری حیاتی است.

این مهارت به تمام جنبه های عملکرد شغلی شما مربوط می شود ، زیرا شما باید بتوانید انتظارات خود را به کارکنان منتقل کنید ، وظایف شغلی را واگذار کرده و بازخورد ارائه دهید. شما همچنین باید عملکرد خود را با ذینفعان و افراد بالاتر ارتباط برقرار کنید تا آنها موفقیت فرایندهای شما را درک کنند.

رهبری که قادر به برقراری ارتباط موثر نباشد ، احتمالاً خود را پیشرو تیم هایی می داند که از انتظارات گیج شده اند ، از عملکرد خود بی خبرند و از وظایف روزمره خود مطمئن نیستند. علاوه بر این ، افراد بالادستی در درک اینکه چرا فرایندهای خود را پیاده سازی می کنید و عملکرد تیم ها در جهت رسیدن به اهداف چگونه مشکل خواهد بود.

2. توانایی راهنمایی و آموزش

یکی از اجزای کلیدی رهبری ، توانایی رهبری است.

این به معنی راهنمایی تیم ها ، توانمندسازی آنها و کمک به افراد برای توسعه مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در مشاغل خود است. دارمش شاه ، موسس و CTO HubSpot ، می گوید که رهبری نیست لزوماً با عنوان شغلی تعیین می شود ، اما نحوه تمرکز فرد بر ارتقاء و توانمندسازی اطرافیان.

most important leadership skill quote from Dharmesh Shah that reads

منبع تصویر

رهبري كه مربي خوبي است با كاركنان خود فضاي اعتماد و همكاري ايجاد مي كند. این می تواند باعث شود افراد در هنگام نیاز به راهنمایی با شما س questionsال یا راهنمایی بیشتری داشته باشند.

برخی مهارت های اضافی که به شدت با مربی و معلم خوب ارتباط دارند عبارتند از: مفید بودن ، توانایی مشاهده دیدگاه ها و سطح متفاوت با کارکنان ، صبر ، ارتباط واضح ، و توانایی برقراری دستورالعمل ها و ارائه بازخورد قابل اجرا.

چگونه مهارت های رهبری را توسعه دهیم

یکی از بهترین راه ها برای توسعه مهارت های رهبری ، تجربه است ، چه در محل کار ، چه در فعالیت های خارجی و چه حتی در موقعیت رهبری. بیایید راه هایی را برای توسعه این مهارت ها مرور کنیم:

  • از منابع مانند کتاب ها ، پادکست ها و محتوای رهبران فکری و کسانی که سابقه رهبری و دانش زیادی برای اشتراک گذاری دارند استفاده کنید.
  • شرکت در دوره ها ، کارگاه ها و فرصت های آموزشی که در آن رهبران باتجربه مهارت های رهبری را آموزش می دهند و تخصص خود را به اشتراک می گذارند.
  • رهبران دیگری را که احساس می کنید از آنها الهام گرفته اید ، دنبال کنید ، شیوه های آنها را مطالعه کنید و برخی از استراتژی های آنها را در زندگی روزمره خود اجرا کنید.
  • فرصت های رهبری را در همه زمینه های زندگی خود جستجو کنید. برای مثال ، اگر بخشی از یک گروه اجتماعی هستید ، در صورت بروز فرصت ، نقش رهبری را در نظر بگیرید ، یا گروهی ایجاد کنید و از طریق ایجاد آن از ابتدا تجربه رهبری را کسب کنید.
  • تشخیص دهید که این یک فرایند مستمر است و رهبران دائما در حال یادگیری و توسعه مهارت های خود هستند. بنابراین ، برای یادگیری مداوم گشوده باشید و به دنبال فرصت هایی باشید که به شما امکان می دهد مهارت های خود را تقویت کنید.

نحوه بهبود مهارت های رهبری

این که آیا شما یک رهبر با تجربه هستید یا در اولین نقش رهبری خود شروع می کنید ، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. بیایید برخی از راه هایی را که می توانید برای تقویت مهارت های رهبری خود ادامه دهید ، مرور کنیم.

یک مربی داشته باشید.

داشتن یک مربی به شما امکان می دهد از کسی که تجربه رهبری بیشتری نسبت به شما دارد یاد بگیرید. برخی از مشاغل دارای برنامه های راهنمایی هستند که می توانید در محل کار از رهبر خود سایه بگیرید و شیوه های آنها را مشاهده کنید و نکات و ترفندهای آنها را در زندگی روزمره خود وارد کنید. یک مربی همچنین می تواند عملکرد شما را مشاهده کرده و بازخورد قابل توجهی در مورد نحوه بهبود ارائه دهد.

ابتکار عمل را در دست بگیرید.

اگر مهارت های خود را به طور فعال دنبال فرصت ها نمی دانید ، ارتقاء آن دشوار خواهد بود. بنابراین ، در موقعیت فعلی خود ابتکار عمل را به خرج دهید و مسئولیت های بیشتری بخواهید ، یا با در دسترس قرار گرفتن نقش رهبری قدم بگذارید.

به عنوان مثال ، اگر محل کار شما گروه جدیدی از کارمندان را ایجاد می کند ، پیشنهاد دهید که نقش رهبری را بر عهده بگیرید. ممکن است کمی از محدوده راحتی خود خارج شوید ، اما این تجربه عملی ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند مهارت های خود را کامل کنید. علاوه بر این ، افرادی که با آنها کار می کنید به احتمال زیاد مایل به ارائه بازخورد در مورد رهبری شما خواهند بود و به شما فرصت های رشد بیشتری می دهند.

بر حوزه های مهارت خاصی تمرکز کنید.

اگر حوزه های خاصی از رهبری وجود دارد که احساس می کنید نیاز به بهبود دارند ، روی آنها تمرکز کنید. برای مثال ، می توانید مسئولیت بیشتری را در زمینه های خاص درخواست کنید ، بنابراین با این مهارت ها در زندگی واقعی تمرین کنید.

داشتن یک مربی می تواند در این زمینه مفید باشد ، زیرا آنها می توانند در محل کار شما را تحت سایه قرار دهند و بر شما نظارت کنند تا زمینه های خاصی را که ممکن است شما را دچار مشکل کند ، شناسایی کنید. به عنوان مثال ، اگر از کارکنان شنیده اید که گاهی اوقات در مورد دستورالعمل ها دچار اشتباه می شوند ، ممکن است با ارتباط مشکل داشته باشید. یک مربی می تواند در گفتگو با یکی از اعضای تیم برای درک سبک مکالمه شما بنشیند و با شما همکاری کند تا برنامه ای برای بهبود برنامه ایجاد کنید.

هنگامی که برای توسعه و بهبود مهارت های رهبری خود تلاش کردید ، چگونه در جستجوی فرصت های شغلی این کار را انجام می دهید؟ رزومه شما .

مهارت های رهبری در رزومه

دانستن اینکه چگونه می توانید از مهارت های رهبری خود در رزومه استفاده کنید ، می تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که مطمئناً می توانید مهارتهای خود را که شما را به یک رهبر خوب تبدیل می کند ، لیست کنید ، اما استخدام کنندگان و مدیران استخدام اغلب مایل به مشاهده نتایجی هستند که توانایی های شما را اثبات و پشتیبانی می کند.

مهمترین نکته ای که هنگام ذکر مهارت های رهبری در رزومه باید به آن توجه داشته باشید این است که اطمینان حاصل کنید که مهارت های مربوط به شرح شغلی را که برای آن درخواست می کنید در نظر گرفته اید ، بنابراین برای خوانندگان به طور واضح مشخص است که چگونه در این کار موفق خواهید شد کار.

در اینجا چند روش برای نشان دادن مهارت های رهبری خود در رزومه آمده است:

1. مهارت های خود را فهرست کنید.

ساده ترین کار این است که به سادگی فهرستی از مهارت های رهبری را که بر اساس شرح شغل مربوط به نقش است ، درج کنید. تصویر زیر نمونه ای از یک لیست ساده از مهارت های مربوط به شغل در رزومه است.

example of bulleted list of leadership skills on a resume

منبع تصویر

2. مهارت های رهبری خود را در عمل نشان دهید.

راه دیگری برای نشان دادن مهارت های رهبری در رزومه این است که نشان دهید چگونه از آنها برای دستیابی به نتایج در موقعیت قبلی خود استفاده کرده اید. این می تواند مانند استفاده از داده ها و معیارهای قابل اندازه گیری باشد که نحوه موفقیت شما را نشان می دهد ، و تصویر زیر نمونه ای عالی از این امر است.

example of leadership skills in action on a marketing resume

منبع تصویر

3. فهرست جوایز و دستاوردها.

یک راه دیگر برای نشان دادن قابلیت های رهبری شما شامل فهرستی از دستاوردها ، جوایز یا افتخارات است که به عنوان یک رهبر قوی دریافت کرده اید. در اینجا دو نمونه از آنچه در رزومه به نظر می رسد آورده شده است:

  • سه بار دریافت کننده [نام شرکت شما] جایزه رهبری.
  • نامزد دریافت جایزه مدیر بزرگ.

همه می توانند رهبر باشند

هیچ مشخصاتی در مورد اینکه چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند رهبر شود وجود ندارد – برای همه امکان پذیر است. اگر از نکات موجود در این لیست برای توسعه توانایی های رهبری خود استفاده کنید و به طور فعال به دنبال فرصت های رشد باشید ، در موقعیتی قرار خواهید گرفت که از دیگران الهام بگیرید و به کسب و کارها کمک کنید تا موفق شوند.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *