سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

مرجع دامنه چیست (و نیست) و چگونه می توان آن را افزایش داد

برخی از شرکت ها و مارک ها از Domain Authority (DA) برای مطالعه و ارزیابی نتایج استراتژی های دیجیتالی خود استفاده می کنند.

اما این معیار واقعاً به چه معناست؟ آیا واقعاً باید در بهبود آن تلاش کنیم؟ آیا مرجع دامنه بالا به ما کمک می کند تا رتبه بهتری در Google داشته باشیم؟

مرجع دامنه می تواند یک معیار بسیار مفید برای دانستن وضعیت یک وب سایت در رابطه با رقبای مشابه باشد ، اما باید تأکید کنیم که این یک عامل رتبه بندی برای Google نیست.

در این پست ، ما قصد داریم تعریف کنیم دامنه دامنه چیست – و چه نیست – و برای بهینه سازی آن می خواهید چه مواردی را در نظر بگیرید.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

مرجع دامنه چیست؟

برای تعیین استراتژی دیجیتال خود در مسیر درست ، بسیار مهم است که تعریف کنید دامنه دامنه چیست و چه چیزی نیست.

Domain Authority (DA) معیاری است که برای اولین بار توسط Moz تهیه شده و پیش بینی می کند که احتمال وجود دامنه در SERP در مقایسه با رقبای خود چقدر زیاد است؟

Domain authority metric example مهم است که برجسته شود Google از Domain Authority به عنوان یک عامل رتبه بندی برای تصمیم گیری در مورد نحوه رتبه بندی وب سایت ها استفاده نمی کند. بنابراین معیاری نیست که بتواند رتبه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود بخشد. با این حال ، دامنه اقتدار شاخص خوبی است که به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در رابطه با رقبا ارزیابی کنید.

امروزه این معیار فقط توسط Moz استفاده نمی شود دهانه> ابزارهای مختلف SEO مانند SEMrush معیار اقتدار خود را ایجاد کرده اند – این یک الگوریتم است که از داده ها از بک لینک ، ارجاع دامنه ها یا جستجوی ترافیک ، برای تصمیم گیری در مورد نمره اقتدار ، استفاده می کند. بنابراین ، اگرچه این یک عامل رتبه بندی رسمی نیست که توسط Google مورد استفاده قرار می گیرد ، اما برای دانستن سلامت سایت در رابطه با رقبا ، یک معیار مفید است.

نمره اقتدار دامنه خوب چیست؟

نمره رتبه بندی موتور جستجوگر Domain Authority Moz از 1 تا 100 رتبه بندی می شود که اعداد بالاتر به معنی احتمال نتیجه بهتر در SERP است. برای تعریف این معیار ، ابزار SEO هم کمیت و هم کیفیت پیوندهایی را که یک صفحه وب دریافت می کند ، در نظر می گیرد.

اگر صفحه ای از صفحات با اقتدار بالا بک لینک داشته باشد – مانند گوگل ، ویکی پدیا ، صفحات دولتی ، روزنامه ها یا مجلات مشهور – احتمال نمره بهتر آن بیشتر است.

بسته به نوع صنعت یا ویژگی های وب سایت ، به دست آوردن برخی از بک لینک ها نسبت به سایرین احتمالاً بیشتر و مفیدتر است.

به عنوان مثال ، یک مرکز آموزشی ممکن است از روزنامه های ملی ، دانشگاه ها و مقالات دانشگاهی یا سایت های دولتی پیوند بخواهد. از طرف دیگر ، یک وب سایت مشاغل محلی احتمالاً ترجیح می دهد توسط روزنامه های منطقه ای یا مجلات صنعتی به آن متصل شوند ، زیرا این بک لینک ها برای مخاطبان هدف تجارت ارزش بیشتری دارند ، حتی اگر بالاترین مقامات دامنه را نداشته باشند.

بنابراین تعیین صلاحیت دامنه خوب برای هر مشاغل متفاوت است. در نهایت ، مهم است که شما بر اساس رتبه بندی خود و همچنین رتبه بندی رقبا ، رقبای برتر خود را تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه گیری متناسب با وب سایت خود را انجام دهید.

چگونه می توانم دامنه خود را بررسی کنم؟

در Moz ، می توانید از طریق لینک دامنه وب سایت خود را به صورت رایگان بررسی کنید. کاوشگر شما فقط باید URL ریشه دامنه خود را وارد کنید (مانند HubSpot.com) و نمره اختیار دامنه صفحه وب شما به طور خودکار نشان داده می شود.

link explorer domain authority moz wikipedia

ابزار دیجیتال ویژگی های دیگری را نیز فراهم می کند – از جمله تعداد دامنه های پیوند خارجی منحصر به فرد (لینک کردن دامنه ها) ، تعداد صفحات منحصر به فرد پیوند دهنده به یک صفحه (پیوندهای ورودی) و تعداد کل کلمات کلیدی که برای آنها وب سایت در میان سایر معیارها در 50 موقعیت برتر Google (رتبه بندی کلمات کلیدی) قرار دارد.

wikpedia check domain authority example

Domain Authority vs Page Authority

در حالی که Domain Authority احتمال رتبه بندی یک دامنه وب کل در SERP را اندازه گیری می کند ، Page Authority به طور خاص بر روی احتمال رتبه بندی هر یک از صفحات وب سایت به صورت جداگانه تمرکز دارد.

این امکان را برای شما فراهم می کند تا عملکرد صفحات منفرد – مانند پست های وبلاگ یا صفحات محصول – را تعیین کنید تا تجزیه و تحلیل کنید که برای بدست آوردن امتیاز بالاتر ممکن است به برخی تنظیمات دقیق نیاز داشته باشید.

page authority moz seo wikipedia

نشانگر Page Authority می تواند به شما کمک کند اقدامات بعدی را که باید در استراتژی دیجیتال خود ایجاد کنید بر اساس صفحاتی که بیشترین زمینه را برای پیشرفت دارند اولویت بندی و تعریف کنید.

page authority optimization

نحوه ایجاد Domain Authority

اکنون ، اجازه دهید این را عملی کنیم: چگونه می توانید اقتدار دامنه بسازید و رتبه بهتری نسبت به رقبا داشته باشید؟

به عنوان Google اشاره می کند ، این فقط مربوط به تعداد کل پیوندها به سایت شما یا تعداد کل پیوندهای دامنه نیست ، بلکه کیفیت آن پیوندهاست ، پیوندهایی که برای درک وب سایت شما مهم هستند در باره.

برای ایجاد Domain Authority ، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

  • کیفیت ، قبل از کمیت. پیوندهای مربوطه را اولویت بندی کنید ، قبل از هزاران مورد مهم که مهم نیستند.
  • پیوندهای پشتیبان خود را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که همه سایت های جالب دارای پیوندهای پیوندی پیگیری لازم را دارند.
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید که دریافت پیوندهای طبیعی طبیعی را برای شما آسان تر می کند.
  • تولید محتوای متمرکز بر مخاطبان اصلی خود ، که می تواند برای آنها جذاب باشد و ویروسی شود.
  • مطالب قدیمی خود را به روز کنید. از آن صفحات با محتوای حذف نشده یا با امتیاز پایین صفحه استفاده کنید و اطلاعات جدید مورد علاقه کاربر را اضافه کنید.
  • رقبای خود را شناسایی کنید و خود را با آنها مقایسه کنید. کارهایی را که انجام می دهید و انجام نمی دهید و می تواند به شما در افزایش دید وب سایت کمک کند ، تجزیه و تحلیل کنید.
  • مطالعه کنید که رقبای اصلی شما از کجا بک لینک می گیرند . آیا می توانید موارد مشابهی را نیز دریافت کنید؟
  • محتوای وب خود را به روش اصلی و منحصر به فرد از طریق کانال های دیگر مانند رسانه های اجتماعی یا خبرنامه پخش کنید.

ایجاد دامنه خود یک استراتژی طولانی مدت است – زمان می برد و نتایج فوری نمی بینید. با این حال ، پیروی از این روش ها به شما کمک می کند با هدف افزایش بازدید به سایت خود ، مشاهده وب سایت خود را در SERP افزایش دهید.

روی این اقدامات کار کنید تا بیشتر از اینکه فقط امتیاز Domain Authority خود را افزایش دهید ، بر افزایش کیفیت و کمیت Lead ها تمرکز کنید.

SEO Starter Pack

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *