نام تجاری, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

مدیریت اعتبار: چگونه می توان در سال 2021 از برند خود به صورت آنلاین محافظت کرد

بدون شک یک تصویر تجاری مثبت می تواند بر تصمیم مصرف کننده برای خرید یک محصول تأثیر بگذارد – و تقریباً برای هر شغلی ، ایجاد یک نام تجاری مثبت بصورت آنلاین آغاز می شود.

امروزه ، اعتبار شما تا حد زیادی به شبکه های اجتماعی و سایت های بررسی آنلاین بستگی دارد. به عنوان مثال ، مصرف کنندگان باید به طور متوسط ​​10 مرور آنلاین را بخوانند قبل از اینکه احساس کنند می توانند به یک تجارت محلی اعتماد کنند.

از آنجا که تصویر نام تجاری بر تصمیم شخص برای خرید تأثیر زیادی می گذارد ، شما باید مرتباً شهرت خود را بصورت آنلاین کنترل کنید. با این وجود ، این کار می تواند مانند یک کار ترسناک احساس شود ، به ویژه هنگامی که بسیاری از کارها خارج از کنترل شما باشد.

خوشبختانه ، ابزارها و استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از محافظت از نام تجاری خود در سال 2021 به کار گیرید. در این پست ، ما نمای کاملی از مدیریت اعتبار نام تجاری ، نحوه ایجاد برنامه برای مدیریت خود ارائه خواهیم داد. اعتبار تجاری و ابزارهای با کیفیت بالا برای تکمیل روند کار شما.

Download Now: Free Brand Building Guide

مدیریت اعتبار یک فرآیند مداوم است ، زیرا به شما امکان می دهد در درک عمومی برند خود باشید و به محض بروز شرایط آسیب رسان احتمالی رسیدگی کنید.

وقتی اعتبار شما مثبت است ، شما به وفاداری مشتری ، الهام می گیرید ، محرک قابل توجه درآمد و رشد. شهرت منفی می تواند به فروش و حفظ مشتری آسیب برساند ، اما همچنین به شما کمک می کند تا در مورد آنچه مشتریان دوست دارند یاد بگیرید ، که می تواند برای به روزرسانی فرایندهای کسب و کار برای تأمین بهتر نیازهای مشتری مفید باشد.

ایمنی مارک اخیراً در مکالمه با مدیریت اعتبار مورد بحث قرار گرفته است ، و آنچه در زیر است را توضیح خواهیم داد.

مدیریت شهرت برند در مقابل ایمنی برند

مطابق با تبلیغات اینترنتی دفاتر ، ایمنی برند اطمینان حاصل می کند که تبلیغات ، محتوای آنها و هر محتوایی که توسط مارک ها به اشتراک گذاشته می شود مناسب بوده و با موضوعاتی از نظر مصرف کنندگان که ممکن است منفی باشد همراه نیست. اگرچه مفاهیمی تا حدودی مشابه هستند ، اما ایمنی برند در مدیریت شهرت تجاری قرار می گیرد

چند نمونه از سناریوهایی که ایمنی مارک را به خطر می اندازند ، جایگذاری صحیح آگهی است. IAB توصیه می کند فضای تبلیغاتی را از ناشران معتمد خریداری کنید تا تبلیغات شما در کنار محتوایی نباشد که مصرف کنندگان ممکن است موجب توهین به آنها شود یا باعث بی اعتمادی آنها به برند شما شود.

در یک سناریوی دیگر ، شما می خواهید تبلیغات شما با آنچه شما تبلیغ می کنید مرتبط باشد. اگر مشتری ها روی آگهی پتوی جدید کلیک می کنند و منجر به محتوای نامرتبط می شوند ، شما تبلیغات مخربی را انجام می دهید که ایمنی مصرف کنندگان شما را به خطر می اندازد.

ایمنی برند به دو طریق پیش می رود. تجارت شما از منابع خارجی که قصد آسیب رساندن دارند محافظت می شود و مشتریان شما در برابر اقدامات سو mal تجارت که ممکن است باعث از دست دادن پول یا قرار گرفتن در معرض موارد توهین آمیز شود محافظت می شوند.

بنابراین ، به طور کلی ، ایمنی برند فرایندی در مدیریت شهرت برند است. شما از قانونی بودن عملکردهای تبلیغاتی خود اطمینان حاصل می کنید ، بنابراین مصرف کنندگان فریب برند شما را نخورند و نیازی به حدس زدن تجارت دوم شما ندارند و به آنچه ارائه می دهید بی اعتماد هستند.

طرح مدیریت اعتبار

بیایید یک نمونه از طرح مدیریت اعتبار را ارائه دهیم که می توانید متناسب با نیازهای کسب و کار خود تنظیم کنید. لازم است به خاطر داشته باشید که مدیریت شهرت یک روند مداوم است ، بنابراین هیچ یک از مراحل تنها و یک مرحله نیست. آنها باید سازگار باشند تا زمانی که تجارت شما ادامه داشته باشد.

1 تحقیق و حسابرسی.

اولین قدم برای مدیریت اعتبار ، تحقیق است. در این مرحله ، شما از اینترنت برای کشف مکالمات در مورد کسب و کار خود و آنچه مردم درباره شما می گویند استفاده خواهید کرد. سعی کنید انواع مکالمات را جستجو کنید ، زیرا همه بازخورد برای درک ادراک و بهبود اعتبار شما مفید است.

شما می توانید این حسابرسی را از طریق بررسی مشتری خود ، در سایت های بازبینی ، در رسانه های اجتماعی و با جستجوی نام تجاری خود در Google و موتورهای جستجوی مختلف انجام دهید. همچنین می توانید کلمات کلیدی مربوط به تجارت یا حتی اطلاعات مربوط به رقبا را جستجو کنید. مصرف کنندگان صحبت می کنند شما فقط باید آنها را در جایی که قبلا هستند ملاقات کنید.

از آنجا که سیستم عامل ها و وب سایت های مختلفی وجود دارد که شما برای انجام تحقیقات خود استفاده خواهید کرد ، استفاده از یک ابزار مدیریت شهرت با کیفیت بالا روند کار را آسان می کند و ما برخی از آنها را در زیر توصیه می کنیم.

2. یک استراتژی مدیریت ایجاد کنید.

هنگامی که دانستید درک کلی از نام تجاری شما چیست ، خواهید فهمید که برای بهبود آن باید در کجا تمرکز کنید. به عنوان مثال ، تصور کنید حسابرسی شما نشان می دهد مکالمه پیرامون نام تجاری شما نامطلوب است. در این صورت ، شما می خواهید شیوه هایی را به کار بگیرید که به شما کمک می کند تجربیاتی را که مردم از تجارت شما دارند بهبود ببخشید.

به همین ترتیب ، گام بعدی ایجاد یک استراتژی مدیریتی سازگار است. صرف نظر از وضعیت فعلی شما ، برنامه های شما باید موارد زیر را برطرف کنند:

  • چه کسی به طور مداوم مکالمات آنلاین را کنترل می کند؟

افراد خاصی را در مشاغل خود تعیین کنید تا مسئولیت انجام تحقیقات مداوم و نظارت بر مکالمات در مورد کسب و کار شما به صورت آنلاین را داشته باشند. افرادی که قبلاً در تیم های مشتری روبرو هستند ، به احتمال زیاد مجهزترین افراد برای معامله با مشتریان هستند ، مانند آنها در تیم های بازاریابی یا خدمات مشتری.

در هر صورت ، کسانی که مکالمه آنلاین را کنترل می کنند و به نظرات پاسخ می دهند ، باید تجربه چنین کاری را داشته باشند و نحوه صحبت با مشتریان را بفهمند.

  • چگونه تصمیم می گیرید کدام نظرات ، نظرات یا موارد ذکر شده نیاز به پاسخ داشته باشد؟

برخی از افراد تنها هدف ترول هستند تا صحبت کردن در مورد تجربیات قانونی. این نظرات و گفتگوها جعلی است ، که عمداً برای کاهش اعتبار شما ایجاد شده است. با این حال ، بیشتر نظرات بر اساس تعاملات واقعی ، تجربیات و افکار در مورد برند شما ، مثبت و منفی است.

هرگز نباید به نقد و بررسی هایی که جعلی به نظر می رسند پاسخ دهید ( اینجا راهنمای لکه گیری و حذف آنها از Google ). با این حال ، شما باید به نظرات مصرف کنندگان واقعی پاسخ دهید ، به همین دلیل است که درک اینکه چه چیزی پاسخ را ضروری می کند ضروری است.

پاسخ به همه آنها ممکن نیست ، بنابراین ممکن است شما پاسخ دادن به س questionsالات مشتری را در اولویت قرار دهید یا الزامات خاصی ایجاد کنید که در صورت لزوم پاسخ ، چه برای نظرات مثبت و چه برای نظرات منفی ، حکم می کند.

  • راهنمای لحن برای پاسخ به نظرات.

اگر لحن صوتی مطابقی ندارید که از آن پیروی می کنید جواب دادن به نظرات و گفتگوها درباره مارک شما ارزش ندارد. به عنوان مثال ، اگر به انتقادات تند اما مثبت با مثبت بازگشت پاسخ دهید ، این آسیب بیش از فایده خواهد داشت.

یک راهنمای استاندارد تنظیم کنید که هنگام پاسخ از آن استفاده کنید و هدف آن را حفظ کنید. همچنین تهیه یک برنامه برنامه مدیریت بحران می تواند مفید باشد در اعتبار خود برنامه ریزی کنید تا در شرایطی که به سرعت افزایش می یابد ، کنترل آن دشوار است و ممکن است احزاب مسئول را عصبانی کرده و به دستورالعمل های استاندارد پایبند نباشد اقدام کند.

3 براساس نظرات ، بازخورد و نظرات اقدام کنید.

درک نحوه مشاهده مصرف کنندگان از برند شما با ارزش ترین ابزار برای پیشرفت و نوآوری است. انتقادات و نکات دردناک شما را به سمت مناطقی از کسب و کارتان سوق می دهد که نیاز به توجه بیشتری دارند و نظرات مثبت آنها به شما اطلاع می دهد که چه کاری را درست انجام می دهید و چه کارهایی را باید ادامه دهید.

همانطور که امیدوارید شهرت خود را مدیریت کنید ، اقدام بر اساس نظرات ، بازخورد و نظرات به شما کمک می کند تا هنگام ایجاد تغییراتی که مشتریان می خواهند ببینند ، اعتبار خود را مدیریت کنید.

4. مراحل یک ، دو و سه را به طور مداوم تمرین کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، مدیریت اعتبار آنلاین شما یک تلاش مستمر است. اگرچه ممکن است خوب باشد ، اما اصلاح یک وضعیت به معنای این نیست که همه چیز از حالا تا ابد روان است.

همیشه مکالمات مربوط به مشاغل خود را تحقیق و نظارت کنید تا درک کنید که شهرت شما در کجاست ، مراحل برنامه خود را دنبال کنید و طبق بازخوردی که می گیرید عمل کنید.

بیایید برخی از ابزارهای با کیفیت بالا را که می توانید برای تکمیل روند مدیریت اعتبار خود استفاده کنید ، مرور کنیم.

نرم افزار مدیریت اعتبار

استفاده از نرم افزار مدیریت اعتبار می تواند مفید باشد ، به خصوص اگر در یک تجارت کوچک و متوسط ​​با منابع روابط عمومی محدود کار می کنید. در زیر برخی از گزینه ها را بررسی خواهیم کرد.

1 نظرات قبلی

از آنجا که اطلاعات ناسازگار می توانند بر شما تأثیر منفی بگذارند سئو محلی ، بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید داده های کسب و کار شما به طور مداوم در هر سایت ذکر شده است. خوشبختانه ، Yext به شما امکان می دهد هرگونه اطلاعات ناسازگار تجاری را همه در یک مکان برطرف کنید.

علاوه بر این ، این نرم افزار به شما امکان می دهد حساب های شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کرده و به بازبینی های معتبر مشتری پاسخ دهید ، به شما اطمینان می دهد که شهرت واقعی آنلاین برند خود را درک می کنید. Yext برای مشاغل کوچک و متوسط ​​و همچنین شرکت های بزرگ سازمانی ایده آل است – برخی از مشتریان چشمگیر آن شامل هتل های ماریوت و T-Mobile هستند.

قیمت : از 199 دلار در سال شروع می شود

منبع تصویر

2. مرور ردیاب ها

ReviewTrackers از بیش از 100 سایت مرور شخص ثالث از جمله Google ، TripAdvisor و Facebook نظرات آنلاین را جمع آوری می کند. یک ویژگی مهم برای فراخوانی این است که می توانید هر زمان که مشتری بررسی را انجام داد ، اعلان دریافت کنید ، اطمینان حاصل کنید که در بازخورد سریع هستید.

نرم افزار مدیریت و بازبینی مبتنی بر ابر همچنین به شما امکان می دهد مسائل و موضوعات پرطرفدار را ردیابی کنید تا تصویر بزرگتری را درباره مسائل مشتری به شما نشان دهد و ردیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا را ارائه می دهد.

ابزاری که توسط مشتریانی مانند Sears و Triple A استفاده می شود ، برای شرکت های سازمانی و مشاغل کوچک و متوسط ​​در دسترس است.

قیمت : بسته به اندازه و نیاز شغلی شما سفارشی است (درخواست نسخه ی نمایشی در اینجا ).

sample average business rating screen from reviewtrackers

منبع تصویر

3 سکو

به احتمال زیاد ، ایده مدیریت شهرت شما در سایت های مختلف از فیس بوک گرفته تا گوگل تا یلپ یک ایده استرس زا و طاقت فرسا است – خوشبختانه نرم افزاری مانند Podium به شما امکان می دهد تمام تعاملات مشتری و بررسی های آنلاین را در یک داشبورد واحد مشاهده کنید. کارمندان شما می توانند از Podium برای درخواست بررسی ، پاسخ به بررسی در زمان واقعی و حتی تبادل پیام کوتاه با مشتریان بالقوه استفاده کنند.

تیم پشتیبانی Podium از طریق تلفن ، گپ آنلاین یا ایمیل در دسترس است ، اطمینان حاصل کنید که برای اجرای صحیح ابزار آنها به کمکی نیاز دارید. این نرم افزار برای مشاغل محلی کوچک تا متوسط ​​با صرف وقت و منابع برای ارسال متن به صورت دستی برای مشتری و یا راهنما بهترین کار را می کند.

قیمت : بسته به اندازه و نیازهای شغلی شما سفارشی است. (درخواست نقل قول اینجا ).

1:1 customer chat sample screen from podium

منبع تصویر

4 BirdEye

BirdEye ، ابزاری SaaS که بیش از 50،000 کسب و کار از آن استفاده می کنند ، بازخورد را از بیش از 150 منبع بررسی آنلاین جمع آوری می کند تا اطمینان حاصل شود که تصویر کاملی در مورد شهرت آنلاین برند خود دارید.

در یک داشبورد می توانید بررسی ها را نظارت ، تبلیغ و پاسخ دهید. علاوه بر این ، می توانید از BirdEye برای درخواست بررسی از مشتریان در هر دو دستگاه دسک تاپ و تلفن همراه یا در ابزار پیام رسان BirdEye استفاده کنید /.

همراه با نظارت بر بازبینی ، BirdEye امکاناتی برای مدیریت حساب های اجتماعی شما ، کسب بینش در مورد مشتریان رقبایتان و ایجاد نظرسنجی و بلیط برای بهبود بیشتر تجربه کلی مشتری با نام تجاری شما فراهم می کند.

قیمت : بسته به اندازه و نیازهای شغلی شما سفارشی است. (درخواست نقل قول در اینجا ).

sample business review roundup page from birdeye

منبع تصویر

5. Cision

Cision Communications Cloud به شما امکان می دهد نام های تجاری خود را در میلیون ها فروشگاه آنلاین و همچنین هرگونه ذکر رسانه های اجتماعی ردیابی کنید. از همه بهتر ، Cision به شما کمک می کند تا از طریق سیستم عامل های سنتی ، دیجیتالی و اجتماعی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما در همه کانال های بازاریابی رونق دارد.

در حالی که Cision ابزاری را برای اطمینان از توانایی نظارت و محافظت از مارک آنلاین خود فراهم می کند ، ویژگی های آن به ویژه برای ارتباطات استراتژیک و فعال PR بسیار چشمگیر است. به عنوان مثال ، Cision به شما کمک می کند تا رسانه ها و ارتباطات خاصی را در صنعت پیدا کنید تا با موضوعات مختلف ارتباط برقرار کنید ، یا اینکه بفهمید کدام یک از تأثیرگذاران صنعت می توانند به بهترین شکل به انتشار پیام شما کمک کنند و بر تصویر برند شما تأثیر مثبت بگذارند.

Cision همچنین تجزیه و تحلیل خودکار را ارائه می دهد تا به شما کمک کند کمپین های خود را به بینش های ارزشمند جهانی تبدیل کنید. این ابزار توسط شرکتهایی مانند Comcast و Bayer استفاده می شود.

قیمت : بسته به اندازه و نیازهای شغلی شما سفارشی است. (درخواست نقل قول اینجا ).

cision reputation management software sample business impact measurement graph

مدیریت اعتبار برای مشاغل

برای درک چگونگی پیاده سازی یک استراتژی مدیریت شهرت توسط یک تجارت ، با الی فلاناگان ، مدیر ارشد ارتباطات شرکت در HubSpot صحبت کردم.

وی به من گفت – “اولین قدم برای تقویت حضور آنلاین برند شما این است که مطمئن شوید همه کانالهای متعلق به شما تصاویر ، پیام ها و ارزش های فعلی شما را منعکس می کنند. آرم های قدیمی ، توضیحات شرکت یا بیانیه های مأموریت را بررسی کنید. این همچنین انجام ممیزی های منظم از مکان های دیگری که ممکن است از آرم یا مارک شما استفاده شود – مانند وب سایت های شریک یا مشتری ، مفید است. ”

برای انجام ممیزی های منظم ، ممکن است از یکی از ابزارهای نرم افزاری ذکر شده در بالا استفاده کنید. علاوه بر این ، می توانید از نرم افزار مدیریت اعتبار برای بررسی ناسازگاری مانند Yext استفاده کنید. روش دیگر ، ابزارهایی مانند Express Update یا My Business Listing Manager وجود دارد که به شما کمک می کند اطلاعات منسوخ را کنترل کنید ( راهنمای جامع سئو محلی در سال 2021 برای کسب اطلاعات بیشتر).

Flanagan همچنین می گوید: “اطمینان حاصل کنید که زبان واضحی در وب سایت خود دارید که مارک های تجاری شرکت شما را مشخص می کند و دستورالعمل هایی را برای چگونگی استفاده دیگران از دارایی های نام تجاری شما تعیین می کند. در صورت نیاز به تماس با شخصی که از آن استفاده می کند ، این یک مرجع مفید خواهد بود. نام تجاری شما به اشتباه یا بدون اجازه است. ”

من همچنین با آلیس سل ، متخصص روابط عمومی در HubSpot صحبت کردم. او به من گفت – “حفاظت از نام تجاری شما هرگز مهمتر نبوده است و این با اعتماد مشتری همگام است. ما در جهانی زندگی می کنیم که اطلاعات به سرعت در آن حرکت می کنند و با لمس یک دکمه می توانیم چند ثانیه پاسخ دهیم. فناوری این امکان را به ما داده است که به عنوان مصرف کننده ، به سرعت با مارک ها در ارتباط باشیم – در عین حال ، به برندها این امکان را می دهد که ارتباطات عمیق تری ایجاد کرده و مشکلات را سریعتر حل کنند. ”

سول همچنین به مشاغل توصیه می کند که تمام تلاش خود را برای تأمین نیازهای مشتری و اطمینان از تجربه یکپارچه ، شروع تا پایان انجام دهند. او می گوید ، “سهم [ارائه یک تجربه خوب] در حال افزایش است. 80٪ از مصرف کنندگان می گویند که تجارت با یک شرکت را به دلیل تجربه ضعیف متوقف کرده اند. اگر مشتری تجربه بدی داشته باشد ، فناوری اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به آن تجربه را ارائه دهد. در عین حال ، اگر مشتری تجربه بسیار مثبتی داشته باشد ، باعث ایجاد شهرت تجاری و اعتماد می شود. ”

“مشتریان شما بزرگترین سرمایه شما هستند و بسیار مهم است که با پاسخگویی به موقع و برقراری ارتباط موثر ، این نیازها را جدی بگیرید.”

به طور خلاصه ، هنگام محافظت از اعتبار آنلاین خود ، می خواهید روی روشهای زیر تمرکز کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که تمام کانالهای متعلق به شما تصاویر ، پیام ها و مقادیر فعلی شما را منعکس می کنند ،
  • اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات آنلاین مربوط به تجارت شما به روز و سازگار است ،
  • برای ترسیم مارک های تجاری شرکت خود و تنظیم دستورالعمل ها از زبان دقیق در وب سایت خود استفاده کنید
  • یک تجربه کاربری مثبت را از ابتدا تا انتها پرورش دهید ،
  • به بازخورد مشتری گوش فرا دهید و در صورت امکان با راهکارهای مفید و عملی به بازخورد منفی پاسخ دهید.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد نحوه پرورش یک تجربه جامع و منسجم از مشتری می خواهید ، نگاهی به چگونه می توان استراتژی تجربه مشتری (CX) را تعریف کرد ، که شش زمینه استراتژی مشتری دیجیتال موفق را برای شما فراهم می کند.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *