سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

متن لنگر: چیست ، چرا مهم است و چگونه می توان آن را بهینه کرد

اکنون بسیاری از افراد با پیوندها آشنا هستند.

پیوندها زیرساخت های وب را تشکیل می دهند و امکان پرش از یک صفحه وب به صفحه دیگر را فراهم می کنند.

در حالی که پیوندها بعضی اوقات در متن وجود دارد (به عنوان مثال https://blog.hubspot.com ) ، آنها معمولاً با “لنگر” درج می شوند تا تجربه خواندن کاربر را لذت بخش تر کنند.

بیایید بررسی کنیم که متن لنگر چیست و چرا مهم است. بعلاوه ، چطور متن لنگر خود را برای سئو بهینه سازی کنید.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

متن لنگر چیست؟

متن لنگر متن قابل کلیک است که دو صفحه وب را بهم پیوند می دهد. در حالت ایده آل ، URL هدف اطلاعات مربوط به موضوعی را که در صفحه منبع مورد بحث است ، ارجاع می دهد.

متن لنگر به عنوان عنوان پیوند ، متن پیوند ، یا برچسب پیوند نیز شناخته می شود.

چرا متن لنگر مهم است؟

به زبان ساده ، متن لنگر زمینه را برای کاربران و موتورهای جستجو فراهم می کند. برچسب پیوند نشان می دهد اگر یک کاربر درصورت تصمیم به کلیک بر روی آن ، آنچه را در صفحه پیوند یافته مشاهده خواهد کرد. از طرف دیگر ، موتورهای جستجو از متن لنگر برای نمایه سازی و رتبه بندی صفحات وب استفاده می کنند.

اینجا جایی است که مرتبطیت وارد عمل می شود. اگر محتوای ارجاع شده مربوط به موضوع موجود نباشد ، ممکن است این هزینه برای بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد زیرا تجربه بد کاربر را در پی دارد. و وقتی نوبت به موتورهای جستجو می رسد ، وب سایت شما به سمت پایین رانده می شود زیرا محتوای پیوندی برای کاربر ارزش خاصی ندارد.

استفاده آگاهانه از متن لنگر می تواند اعتماد خوانندگان شما به برند شما و همچنین محتوایی را که در وب سایت خود به اشتراک می گذارید افزایش دهد. علاوه بر این ، با دادن سیگنال های مناسب به خزنده های موتور جستجو ، تلاش شما را در زمینه جستجوگرها افزایش می دهد.

چگونه می توان متن لنگر را ایجاد کرد؟

بیایید اجزای سازنده یک پیوند را بررسی کنیم و ببینیم متن لنگر در کجا قرار می گیرد.

Anatomy of a Hyperlink new یک پیوند اصلی از سه قسمت تشکیل شده است – برچسب های عنصر لنگر ، rel = “noopener” target = “_ blank” ویژگی href و متن لنگر (به تصویر بالا مراجعه کنید). برای اینکه یک پیوند با برچسب پیوند در محتوای خود داشته باشید ، با یک برچسب باز کردن لنگر شروع کنید: .

سپس ، با قرار دادن آن در داخل ، URL هدف را با ویژگی rel = “noopener” target = “_ blank” href ( rel = “noopener” target = “_ blank” href = “”) معرفی کنید. عنصر لنگر بازشو سپس ، صفحه وب مورد نظر خود را بین علامت های نقل قول وارد کنید.

سرانجام ، متن لنگر بین برچسب های لنگر باز و بسته می شود.

بسته به محتوایی که به آن پیوند می دهید ، ممکن است بخواهید در پنجره جدیدی باز شود. این گزینه معمولاً برای مواردی محفوظ است که بخواهید به یک منبع مفید ، واقع در یک دامنه دیگر پیوند دهید ، اما همچنان توجه خوانندگان خود را حفظ کنید. برای این کار ، کافی است ویژگی هدف را اضافه کرده و روی “_blank” تنظیم کنید:

متن لنگر شما به اینجا می رود

تصاویر همچنین می توانند به عنوان لنگر عمل کنند. بخاطر داشته باشید که نحو کد html کمی متفاوت است. به جای افزودن منبع تصویر خود در داخل برچسب لنگر بازشو ، برچسب Types of Anchor Text را در بین برچسب های لنگر باز و بسته اضافه کنید. تنها کاری که باید بعد از آن انجام دهید افزودن ویژگی src = “” و قرار دادن URL منبع تصویر خود در داخل علامت های نقل قول است.

ممکن است متوجه ویژگی دوم ی دیگر شده باشید. افراد کم بینا که از صفحه خوان ها و خزنده های وب استفاده می کنند ، برای درک آنچه در تصویر نشان داده می شود ، به اطلاعات مبتنی بر متن نیاز دارند. بنابراین روش خوبی است که با پر کردن ویژگی alt توضیحاتی در مورد تصاویر خود ارائه دهید.

انواع لنگر متن (همراه با مثال)

قبل از اینکه به چگونگی استفاده بهینه از متن لنگر برای اهداف SEO بپردازیم ، بیایید ببینیم انواع برچسب های پیوند وجود دارد.

SEO Starter Pack مطابقت دقیق

همانطور که از نامش پیداست ، متن لنگر مطابقت دقیق یک کلمه کلیدی خاص است که صفحه وب مورد نظر قصد دارد آن را رتبه بندی کند. بیایید فرض کنیم شما مدیر وب فروشگاه لوازم بافندگی هستید و می خواهید برای کلمه کلیدی “الگوهای بافندگی” رتبه بالاتری داشته باشید.

یکی از روشهای دستیابی به این موضوع این است که دامنه مربوطه با استفاده از کلمه کلیدی به همین نام به صفحه وب الگوهای بافندگی شما پیوند دهد. اما اینها را کم استفاده کنید. در غیر این صورت ، می توانید فیلتر هرزنامه Google را تنظیم کرده و به دلیل رفتار ناخواسته مجازات شوید.

تطبیق عبارت

به طور مشابه ، عبارت match link title از یک عبارت خاص تشکیل شده است که وب سایت شما در تلاش است برای آن رتبه بندی کند. با بازگشت به مثال الگوهای بافندگی ، کسانی که مهارت زیادی در بافتن ندارند ممکن است به دنبال الگوی آسان تری باشند. در نتیجه ، آنها ممکن است به دنبال “الگوهای بافندگی برای مبتدیان” باشند.

مسابقه جزئی

این نوع متن لنگر مانند عبارت متن برچسب منطبق است. تنها تفاوت این است که به جای استفاده از عبارت دقیق کلمه کلیدی ، از یک تنوع استفاده می شود. مانند:

“الگوهای بافندگی برای مبتدیان” = “راهنمای مبتدیان برای الگوهای بافندگی”

مارک دار

نام وب سایت و متن لنگر مارک تجاری کاملاً رایج است. به عنوان مثال ، اگر می خواهم به این مراجعه کنم ، می توانم از وبلاگ HubSpot به عنوان برچسب پیوند خود استفاده کنم صفحه اصلی وبلاگ ببینید من آنجا چه کردم؟

عمومی

به راحتی یکی از قابل تشخیص ترین متون لنگر است. این موارد معمولاً برای تبلیغات و دکمه های CTA استفاده می شوند. متن لنگر عمومی معمولی شامل عباراتی مانند “اینجا را کلیک کنید” ، “بیشتر بخوانید” یا “اکنون بخرید”.

URL برهنه

با جایگذاری “ https://blog.hubspot.com به یاد داشته باشید که چگونه من به وبلاگ HubSpot پیوند داده ام “در ابتدای مقاله؟ متن پیوندی که از URL به عنوان لنگر استفاده می کند متن لنگر URL برهنه نامیده می شود.

لنگر تصویر / بدون متن

به قول معروف ، گاهی اوقات یک عکس هزار کلمه است. خوشبختانه می توان از آن به عنوان لنگر نیز استفاده کرد. فراموش نکنید که متن توصیفی را در تصویر خود بگنجانید زیرا موتورهای جستجو برای درک اینکه تصویر چیست ، از آن استفاده می کنند.

نحوه بهینه سازی متن لنگر خود

صرفاً آشنایی با انواع مختلف متن لنگر تضمین کننده رتبه بندی بالاتر SERP نیست. در اینجا بهترین روش ها برای بهینه سازی متن لنگر شما برای شروع وجود دارد.

1 روشن کنید متن لنگر قابل تشخیص است.

بسیاری از سیستم عامل ها سفارشی سازی های مختلف صفحه وب را ارائه می دهند. بعضی از اینها لنگر را با متن اطراف ترکیب می کنند. اطمینان حاصل کنید که کاربران می دانند لنگر به وضوح مشخص شده و قابل کلیک است.

2. خوانندگان خود را گمراه نکنید.

همیشه هنگام پیوند دادن به صفحات وب دیگر به قول خود عمل کنید و محتوای مورد توافق را ارائه دهید.

3 جریان طبیعی نوشتن خود را حفظ کنید.

در حالی که بیشتر افراد سعی می کنند از نظر استراتژیک به این وظیفه نزدیک شوند و تمرکز خود را روی تطبیق دقیق و عبارتی بگذارند ، زبان طبیعی از این طریق کار نمی کند.

4 ارتباط پیوندهای خود را حفظ کنید.

اگر محتوای حساس به زمان ارائه می دهید ، به یاد داشته باشید که پیوندهای خود را مرور کرده و آنها را به روز نگه دارید.

5. همیشه قصد جستجو را حساب کنید.

به یاد داشته باشید که هدف جستجوی خواننده را در نظر بگیرید و تأیید کنید که با متن محتوای شما مطابقت دارد.

6. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.

ناگفته نماند که پر کردن کلمات کلیدی خشم به روزرسانی پنگوئن ، که متن بهینه سازی بیش از حد بهینه شده و پیوندهای پیوند با کیفیت پایین را مجازات می کند.

7. متن لنگر متن خود را متنوع کنید.

نمایه پیوند طبیعی دارای تنوع است. استفاده بیش از حد از برچسب پیوند باعث جریمه شدن صفحه وب شما می شود.

8. متن پیوند باید مختصر باشد.

اگرچه Google هم به لنگر و هم به متن اطراف آن نگاه می کند ، اما بخش بزرگی از متن را لنگر نیندازید.

9. هنگام استفاده از لنگرهای برهنه URL ها را تمیز کنید.

هیچ کس رشته های URL پیچ دراز را دوست ندارد. آن را کوتاه و ساده نگه دارید.

10. فهرست پیوندها و لنگرهای خود را حفظ کنید.

داشتن یک کتابخانه از تمام پیوندها و برچسب های شما نه تنها در روند بهینه سازی ، بلکه در هنگام انجام ممیزی سایت نیز کمک می کند.

خوب ، حالا چه؟ بهترین راه پیش رو ، ایجاد یک استراتژی بهینه سازی است که هم برای مشتریان و هم برای تجارت شما منطقی باشد.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *