سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

لیست کامل متا تگ ها ، چرا برای سئو سایت اهمیت دارند و نحوه نوشتن آنها

از برچسب های متا می توان برای افزایش دید یک وب سایت در موتورهای جستجو استفاده کرد ، بنابراین غیر قابل انکار برای سئو مهم هستند.

از طرف دیگر ، در صورت نادرست نوشتن آنها می توانند بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند.

بیایید کشف کنیم که برچسب های متا چیست ، چرا برای SEO مهم هستند و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهره مندی از مزایا.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

برچسب های متا چیست؟

متا تگ ها قطعه هایی از کد HTML هستند که می توانند توسط ربات های موتور جستجو مانند Google خزیده شوند.

آنها در تعیین نمایان بودن یک صفحه وب در SERP تأثیرگذار هستند. متا تگ ها به بخش

صفحات اضافه می شوند و فقط در کد HTML قابل مشاهده هستند:

an example of meta tags in code

چرا متا تگ ها برای SEO مهم هستند؟

برچسب های متا یکی از کانالهای اصلی است که یک وب سایت باید با رباتهای موتور جستجو ارتباط برقرار کند – کسانی که مسئول خزیدن محتوای صفحات برای فهرست شدن هستند. از برچسب های متا برای نشان دادن اینکه آیا صفحه ای باید ایندکس شود یا خیر ، به موتورهای جستجو استفاده می شود و اطلاعات بیشتری درباره محتوای آن اضافه می کند.

به دو دلیل عمده ، متا تگ ها را به جنبه های اصلی استراتژی SEO تبدیل می کند. با نوشتن و پیکربندی مناسب متا تگ ها ، می توانیم به روبات ها کمک کنیم تا درک بهتری از محتوای هر صفحه وب سایت داشته باشند ، بنابراین احتمال دارد در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشیم.

علاوه بر این ، برچسب های متا می توانند اطلاعات بیشتر و با کیفیتی را برای دستیابی به کلیک های بیشتر و CTR بالاتر در جستجوها و همچنین ارائه تجربه بهتر در وب سایت ، به کاربران ارائه دهند.

نمونه هایی از متا تگ ها

برچسب های متا یک قسمت اساسی از یک استراتژی موفقیت آمیز در جستجوگرها است ، به همین دلیل مهم است که آنها را به روشی منحصر به فرد بنویسید ، گوگل را بخاطر داشته باشید تا رتبه بالاتری داشته باشد ، اما همچنین به فکر کاربر باشید. بیایید چند نمونه از نحوه نوشتن و نوشتن برچسب های متا را مشاهده کنیم.

نمونه هایی از عنوان اصلی متا و برچسب های توصیف متا

با عنوان متا و برچسب های توضیحات متا ما هم موضوع اصلی صفحه و هم موضوع آن در SERP ها را به ربات ها و کاربران نشان می دهیم.

باید در منحصر به فرد نوشته شوند و روش اصلی به گونه ای که آنها به توصیف محتوا و جلب توجه بازدیدکنندگان بپردازند. به این ترتیب می توانیم حتی در بالای وب سایت ها یا دایرکتوری های بزرگ ظاهر شویم.

example of meta descriptions on the SERPs page

از طرف دیگر ، اگر برچسب های عنوان را با کلمات کلیدی و موضوعات اصلی صفحه بهینه نکنیم و نه به روشی جذاب ، ظاهر شدن در موقعیت های اول SERP دشوارتر خواهد بود.

و نه تنها این: جلوگیری از پر کردن کلید واژه an example of keyword stuffing in meta descriptions

نمونه هایی از برچسب های متا که می توانند به کل استراتژی دیجیتال ما آسیب برسانند

تنظیم نامناسب یک برچسب متا ، به اشتباه یا عدم دانش ، می تواند به طور قابل توجهی به کل دید وب سایت آسیب برساند.

در این حالت ، ما در مورد متا روبات صحبت می کنیم برچسب با content = “noindex” که از طریق آن به موتورهای جستجو نشان می دهیم که نمی خواهیم صفحه ای نمایه شود – بنابراین قابل مشاهده است – در SERP ها. با استفاده از این مثال از متا تگ های ربات ، دریافت کلیک های ارگانیک در صفحه وب از Google دشوار است زیرا در لیست قرار نمی گیرد.

an example of a noindex meta tag

از طرف دیگر ، با content = “index” به ربات ها می گوییم که می خواهیم نمایه سازی شوند تا در نتایج SERPS نشان داده شوند:

به همین دلیل ، بسیار مهم است که بدانید چگونه می توان از این نمونه برچسب های متا که باعث کاهش قابل توجهی در وب سایت در موتورهای جستجو می شود ، جلوگیری کرد.

نحوه نوشتن برچسب های متا

اگر از خود می پرسید که چطور می توانید متا تگ بنویسید تا عملکرد بهتری داشته باشید ، مهم این است که شما همیشه به فکر کاربران باشید. سپس ، اگر استراتژی SEO را به خوبی پیاده سازی کرده باشید ، به شما کمک می کند صفحات خود را به طور خودکار رتبه بندی کنید.

به همین دلیل ، هنگام نوشتن برچسب های متا ، باید به یاد داشته باشید که تم صفحه یا موضوع آن را در آن بگنجانید. اگر با کلمه کلیدی یا مترادف اصلی شما امکان پذیر است ، به ویژه در مورد عنوان و برچسب های توصیف متا.

هنگام نوشتن آنها ، رعایت نکات زیر برای پیروی از دستورالعملهای Google برای تلاش در رتبه بندی بهتر ، مهم است.

برچسب های عنوان

با استفاده از برچسب عنوان ، عنوان محتوای صفحه را هم به گوگل و هم به کاربران موتورهای جستجو نشان می دهیم. این برچسب را نباید با عنوان 1 ، عنوان اصلی متن اشتباه گرفت. عنوان متا تگ فقط برای کاربران در نتایج جستجو قابل مشاهده است ، اما در داخل صفحه وجود ندارد.

بهترین روش ها برای نوشتن برچسب های عنوان:

  • موضوع اصلی صفحه را با کلمه کلیدی یا اصطلاحات اصلی خلاصه کنید.
  • برای جلب توجه کاربران و افزایش CTR صفحه در SERP عناوین منحصر به فرد ، اصلی و جذاب بنویسید.
  • بر اساس محتوای صفحه دقیق و توصیفی باشید.
  • از کلمات کلیدی تجاوز نکنید و تکرار نکنید.
  • تقریباً بیش از 60 نویسه ننویسید (حداکثر 580 پیکسل).

نحوه نوشتن برچسب های عنوان

در وردپرس یا ابزارهای مشابه CMS ، می توانید پلاگین های SEO مانند رتبه ریاضی یا Yoast SEO که به شما کمک می کند تا برچسب های عنوان خود را ویرایش و پیش نمایش کنید.

WordPress title tag tool

یا می توانید کد زیر را در

صفحه وب خود جایگذاری کنید:

عنوان عنوان وب سایت چیست (برچسب عنوان) و چرا برای سئو سایت مهم است؟

a HubSpot title tag example on the SERPs

برچسب های توصیف متا

برچسب های Meta-description گزینه افزودن شرح مختصری از صفحه را دارند که در نتایج جستجو قابل مشاهده خواهد بود.

اگرچه Google همیشه محتوایی را که سازنده پیشنهاد کرده نمایش نمی دهد ، اما گاهی اوقات می تواند به صورت خودکار از طریق محتوای صفحه تولید می شود اگر ارزش آنها را برای تولید شده توسط کاربر” کیفیت “کافی ندارد یا نیست مربوط به درخواست کاربر است.

بهترین روش ها برای نوشتن برچسب های توضیحات متا:

  • متا توضیحات را به صورت شخصی و خلاصه محتوای صفحه بنویسید.
  • کلمه کلیدی را در ابتدای جمله به صورت طبیعی و بدون تکرار زیاد وارد کنید.
  • آنها را جذاب و بدیع کنید.
  • تقریباً بین 140 تا 160 حرف نگه دارید (حداکثر 920 پیکسل).

نحوه نوشتن برچسب های Meta-description

همچنین می توانید از افزونه های SEO استفاده کنید که به شما در ویرایش و پیش نمایش این بخش کمک می کند:

an seo plugin to help you create meta descriptions

یا می توانید کد زیر را در

صفحه خود وارد کنید:

a HubSpot example of meta description on the SERPs Meta-robots

متا تگ روبات ها یکی از برچسب های اصلی در استراتژی SEO است. این برچسب به طور خاص به موتور جستجو می گوید که آیا صفحه ای باید ایندکس شود یا دنبال شود ، یا نه.

  • به طور کلی ، مقادیر پیش فرض index ، follow هستند و مشخص کردن آنها در اکثر موارد ضروری نیست. با این کار ما به روبات ها نشان می دهیم که می خواهیم صفحه در SERP نمایه شود و می توان آن را دنبال کرد.
  • برعکس ، اگر مقادیر noindex، nofollow را نشان دهیم ، به Google می گوییم که نمی خواهیم این پیوندها دنبال شوند یا در موتورهای جستجو ظاهر شوند.

بهترین روش ها برای نوشتن برچسب های Meta Robots

  • برچسب های noindex را با robots.txt اشتباه نگیرید. از طریق پرونده های robots.txt اگر بخواهیم برخی از صفحات را بخواهیم خز کنیم یا خیر ، به موتور جستجو نشان می دهیم ، در حالی که از طریق برچسب ربات ها ، وب سایت را مطلع می کنیم باید نمایه شود یا نه. به همین دلیل مهم است که صفحات noindex را در پرونده های robots.txt مسدود نکنید ، زیرا ربات ها قادر به خواندن آنها نیستند

نحوه نوشتن برچسب های Meta Robots

می توانید برچسب روبات ها را با رتبه بندی ریاضی یا Yoast SEO ویرایش کنید:

the dashboard on Yoast to edit the robot tag

یا می توانید کد زیر را در

صفحه خود قرار دهید در صورتی که می خواهید صفحه شما نمایه شود و دنبال شود:

برچسب Meta Viewport

از برچسب متا ویوپورت برای کنترل روشی که ما به موتورهای جستجو می گوییم چگونه یک صفحه را در دستگاه های مختلف (موبایل ، رایانه لوحی و دسک تاپ) نمایش و نمایش دهیم ، کنترل می شود.

بهترین روش ها برای نوشتن برچسب های Meta Robots

چگونه می توان برچسب viewport را ویرایش کرد؟

اگر می دانید واقعاً چه کاری انجام می دهید ، می توانید برچسب viewport خود را در

سند خود ویرایش کنید. در غیر این صورت ، از گزینه توصیه شده به طور پیش فرض استفاده کنید:

….

لیست کامل متا تگ ها

اما هنوز بسیاری از برچسب های متا وجود دارد. ما لیست کاملی از متا برچسب های اصلی را برای استراتژی SEO خود به شما ارائه می دهیم:

سایر برچسب های متا ، موارد ضروری برای سئو نیست ، اما توصیه می شود آنها را در نظر بگیرید:

  • نویسنده متا تگ ، برای نامگذاری نویسنده صفحه
  • متا تگ کپی رایت ، صاحب حقوق کد منبع یک صفحه HTML.
  • برچسب رتبه بندی نام نام ، برای تعیین محتوای بزرگسالان
  • متا تگ های تاریخ ، برای نشان دادن تاریخ محتوا

همانطور که می بینیم ، متا برچسب ها که می تواند برای کمک به ما در برقراری ارتباط بهتر هم با کاربر و هم با موتورهای جستجو استفاده شود تا همه افراد اطلاعات بهتری را درک کنند. اما مهم است که هر یک از آنها را بشناسید و به روشی جذاب و بهینه بهینه سازی کنید.

SEO Starter Pack

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *