رشد کسب و کار, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

فرایند ساده 2 مرحله ای برای محاسبه اندازه بازار شما

وقتی اکثر مشاغل اهداف درآمدی خود را پیش بینی می کنند ، ابتدا کل بازار آدرس پذیر خود را محاسبه می کنند ، یعنی کل تقاضای بازار برای محصولات یا خدمات صنعت آنها. به بیان ساده ، این حداکثر میزان درآمدی است که یک کسب و کار در صورت تسخیر کل بازار خود می تواند ایجاد کند.

→ Download Now: Market Research Templates [Free Kit]

با این حال ، مگر اینکه انحصار باشید ، به احتمال زیاد نمی توانید کل بازار آدرس دهی محصولات یا خدمات خود را در اختیار بگیرید. حتی اگر فقط یک رقیب داشته باشید ، متقاعد کردن کل بازار برای خرید محصولات یا خدمات شما بسیار دشوار خواهد بود.

به همین دلیل محاسبه حداکثر میزان درآمدی است که احتمالاً با فروش محصولات یا خدمات خود به مشتریانی که از خرید راه حل های شما واقعاً سود می برند ، ایجاد می کند.

این میزان درآمد بالقوه را اندازه بازار یا بازار قابل آدرس دهی می نامیم و می توانید از آن برای اندازه گیری دقیق پتانسیل رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

مثال اندازه بازار

بیایید با یک مثال به بررسی نحوه تعیین اندازه بازار بپردازیم.

شرکت شراب استارتاپی

فرض کنید می خواهید شرکت شراب خود را راه اندازی کنید. نحوه محاسبه اندازه بازار به شرح زیر است: ابتدا ، می خواهید تعداد فروشگاه های مشروب فروشی در ایالات متحده را تعیین کنید – این به شما کمک می کند تا کل بازار را که می توانید به صورت تئوریک محصول خود را به فروش برسانید ، مشخص کنید.

پس از تحقیقات خود مشخص می کنید که 50،000 فروشگاه مشروب در ایالات متحده وجود دارد. از آن فهرست کلی ، شما فقط می خواهید به منطقه نیوانگلند – از جمله ماساچوست ، مین و رود آیلند بفروشید.

شما تعیین می کنید که بازار هدف شما شامل 1000 فروشگاه مشروب فروشی در منطقه نیوانگلند است. از اینجا ، شما تحقیق می کنید و با توزیع کنندگان مشروبات الکلی صحبت می کنید تا تعیین کنید که تقریباً 40 درصد موفقیت برای توزیع شراب وجود دارد.

با استفاده از این مثال ، ما اندازه بازار را با استفاده از فرمول زیر محاسبه می کنیم:

1000 فروشگاه مشروب x 40٪ = 400 فروشگاه مشروب

سپس ، اگر فرض کنید که هر مشروب فروشی 20000 دلار نتیجه خواهد داشت ، می توانید با استفاده از فرمول زیر درآمد احتمالی را مشخص کنید:

400 فروشگاه مشروب x $ 20،000 = $ 8،000،000

این بدان معناست که در صورت نفوذ به 40٪ از کل بازار منطقه نیوانگلند ، 8 میلیون دلار درآمد خواهید داشت – با این حال ، این شراب رقبای شما یا سایر مشروبات الکلی موجود در هر فروشگاه مشروب را در نظر نمی گیرد. به به همین دلیل ، هنگامی که حدس می زنید چقدر از اندازه بازار برنده خواهید شد ، می خواهید محافظه کار باشید.

how to calculate market size png؟width=2208&name = چگونه٪ 20 تا٪ 20 محاسبه٪ 20 بازار٪ 20 .png 2208w، https://blog.hubspot.com/hs-fs/hubfs/how٪20to٪20calculate٪20market٪20size.png؟width=2760&name=how٪20to٪20 محاسبه٪20market٪20size.png 2760w، https : //blog.hubspot.com/hs-fs/hubfs/how٪20to٪20 محاسبه٪ 20 بازار٪ 20 e.png؟ width = 3312 & name = how٪ 20to٪ 20 محاسبه٪ 20 بازار٪ 20size.png 3312w ” sizes=” (حداکثر عرض: 1104 پیکسل) 100vw ، 1104px “>

نحوه استفاده از اندازه تقریبی بازار

خوب ، شما اندازه بازار خود را تخمین زده اید – حالا چه؟

اندازه بازار به کسب و کار شما در پاسخ به سوالات زیر کمک می کند:

  • چقدر درآمد بالقوه می توانیم از این بازار خاص کسب کنیم؟ به عبارت دیگر … آیا ارزش وقت و انرژی ما را دارد؟
  • آیا بازار آنقدر بزرگ است که ما را به خود جلب کند؟
  • آیا بازار در حال رشد است؟ آیا هنوز فرصت هایی برای کسب درآمد از این بازار در 3 ، 5 ، 10 سال وجود دارد؟

اندازه بازار یک عدد مهم است که باید بدانید وقتی به دنبال بودجه هستید. سرمایه گذاران باید بدانند که چقدر می توانید از یک بازار خاص درآمد کسب کنید. علاوه بر این ، تشخیص اینکه آیا درآمد بالقوه شما می تواند از هزینه های کسب و کار شما بیشتر باشد یا خیر ، حیاتی است.

هنگامی که اندازه بازار را تعیین کردید ، باید به این فکر کنید که بازار از نظر محصولات رقبای شما چقدر اشباع شده است. در نهایت ، شما نمی توانید کل بازار آدرس پذیر (TAM) را در اختیار بگیرید – برخی از این افراد محصولات رقبا را به جای محصولات شما انتخاب می کنند. بنابراین باید تعیین کنید که آیا می توانید از TAM به اندازه کافی مصرف کننده بدست آورید تا این کار ارزشمند باشد.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *