بازاریابی یوتیوب, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

طبق گفته مدیران ویدیوی HubSpot ، 10 تاکتیک قدیمی بازاریابی YouTube برای رها کردن

وقتی YouTube برای اولین بار راه اندازی شد ، من در کلاس 6 بودم و همه دوستانم در حال ایجاد فیلم های خنده دار برای بارگذاری بودند.

ببینید ، در گذشته ، YouTube عمدتا برای نوجوانان برای بارگذاری فیلم های خنده دار و سرگرم کننده مورد استفاده قرار می گرفت. هر کس دیگری Smosh و فرد ؟

من خودم را پیر می کنم ، اما دور می شوم.

در آن زمان ، استفاده از YouTube برای تجارت و بازاریابی مفهوم جدیدی بود. اکنون ، با گذشت بیش از 15 سال ، کاملاً متفاوت است. مارک ها و مشاغل از Youtube برای تعامل و ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند.

برای بازاریابان ، این بدان معناست که استراتژی YouTube شما باید از روزهای آغازین بستر اجتماعی تکامل یابد. اگر از استراتژی های قدیمی YouTube استفاده نکرده اید و هنوز هم از آنها استفاده می کنید ، از داشتن کانال بهره ای نخواهید برد.

بیایید بهترین استراتژیهای منسوخ شده YouTube را که باید کنار بگذارید و کارهایی که باید بجای آن انجام دهید ، مرور کنیم.

→ Free Templates: How to Use YouTube for Business [Download Now]

1 بیشتر از اینکه به مخاطبان خود کمک کنید ، روی فروش محصولات تمرکز کنید.

اگرچه یوتیوب قبلاً مکانی برای سرگرمی بوده است ، اما اکنون محلی برای یادگیری مهارت های جدید و انجام تحقیقات برای افراد است.

نلسون چاپون ، مدیر اصلی بازاریابی YouTube در HubSpot ، می گوید: “فروش نگذارید ، کمک کنید. کاربران در YouTube دوست دارند آموزش ببینند و به آنها فروخته نشوند.”

هنگامی که مشاغل برای اولین بار از سایت های رسانه های اجتماعی استفاده کردند ، یکی از روشهای قدیمی بازاریابی فروش ، فروش ، فروش بود.

اما کاربران نمی خواهند به آنها فروخته شوند. آنها کمک می خواهند. اگر آنها به YouTube کسب و کار شما مراجعه کنند ، احتمالاً اطلاعاتی را نیز می خواهند.

بهترین راه برای کنار گذاشتن این استراتژی این است که بدانید مخاطبان شما در چه مواردی به کمک نیاز دارند. با خود فکر کنید ، “مخاطبان من می خواهند چه چیزی از من یاد بگیرند؟”

سپس ، محتوایی ایجاد کنید که ارزش را فراهم کند.

چاكون توضيح مي دهد ، “داشتن يك استراتژي براي آموزش ، توانمندسازي و ارائه كمك مي تواند تا حد زيادي ادامه داشته باشد.”

2. رباتیک بودن به جای انسان بودن.

من در مورد شما نمی دانم ، اما من دیده ام که بسیاری از مشاغل محتوا را رباتاتیک به نظر می رسانند. به نظر انسانی نمی رسد و توجه به آن سخت است. در واقع ، من حتی می گویم جالب نیست و مشخص نیست که چرا برای من مفید است.

به همین دلیل Chacon به جای آن توصیه می کند در فیلم های خود انسان باشید. وی می گوید: “YouTube یک بستر بسیار ارگانیک است که افراد حتی بیش از شرکت ها به سازندگان علاقه دارند و به آنها اعتماد دارند. این می تواند در محتوایی که ایجاد می کنید و تعاملاتی که با مخاطبان خود دارید منعکس شود.”

تمام محتوایی که برای تیم بازاریابی خود ایجاد می کنید باید مفید ، انسانی باشد و برای مخاطبان شما ارزش داشته باشد.

3 از مخاطبان خود غافل شوید.

یک استراتژی منسوخ دیگر YouTube ، غفلت از مخاطبان است. بعضی از مشاغل عادت بدی دارند که فقط محتوای ویدیویی را بیرون بگذارند و به نظرات پاسخ ندهند یا با بینندگان خود تعامل نداشته باشند.

علاوه بر این ، بسیاری از مشاغل از شنیدن اجتماعی برای درک اینکه مخاطبانشان می خواهند چه محتوایی را ببینند یا به چه چیزی توجه می کنند ، استفاده نمی کنند.

این به بازاریابان کمک نمی کند.

در عوض ، Chacon توصیه می کند با مخاطبان خود تعامل و تعامل داشته باشید. او می گوید: “کاربران در YouTube دوست دارند با سازندگان تعامل داشته باشند. همگام بودن با گوش دادن و نظارت اجتماعی شما برای موفقیت حیاتی است.”

4 فیلم های شما بهینه نیست.

هنگام ایجاد YouTube ، SEO و بهینه سازی مفاهیم کاملاً جدیدی بودند. علاوه بر این ، صنعت (همانطور که امروزه نیز صادق است) دائما در حال پیشرفت بود.

به همین دلیل بسیاری از سازندگان و مشاغل نمی دانستند که باید ویدیوهای خود را بهینه کنند. امروزه برای بهینه سازی فیلم های خود باید به آنچه مخاطب شما در جستجوی آن است توجه کنید و آن کلمات کلیدی را در عنوان و شرح خود اضافه کنید.

علاوه بر این ، ذکر کلمات کلیدی در فیلم و افزودن CTA دو روش عالی برای جذب مخاطب با محتوای شما است.

برای سطح بالای کانال YouTube خود ، باید غواصی کنید و درک کنید که چگونه می توانید فیلم های خود را برای موفقیت در YouTube بهینه کنید.

5. عدم استفاده از تأثیرگذارها.

آیا من تنها کسی هستم که زمانی را قبل از تأثیرگذاران به یاد می آورم؟

در حالی که کار خالق محتوای رسانه های اجتماعی در گذشته جدید بود ، دیگر وجود ندارد و به جایی نمی رسد.

به همین دلیل شرکت ها باید به آن متمایل شوند و از نفوذی هایی استفاده کنند که مخاطبان مشابهی دارند. در YouTube ، یک روش عالی برای استفاده از اینفلوئنسرها یافتن محتواسازان دیگر ، همکاری در فیلم ها و تعامل با آنها در کانال های آنها است.

6. سازگار نیست.

یک توصیه عالی زندگی عمومی این است که ثابت قدم باشید. با استراتژی بازاریابی و YouTube ، تفاوتی ندارد.

ثابت بودن این است که چگونه مخاطبان شما با نام تجاری شما رابطه برقرار می کنند. بدون ثبات ، در این صورت رابطه سبک خواهد شد و احساس ارگانیک یا طبیعی نخواهد کرد.

ارسال محتوای ثابت و تعامل با مخاطبان بهترین روش برای موفقیت در YouTube است.

7. با تکیه بر صرفاً ارگانیک و نه تبلیغات.

البته ، ترافیک و بازدیدهای ارگانیک برای استراتژی YouTube شما بسیار مهم هستند. با این حال ، استفاده از چندین کانال برای هدایت بازدید به کانال خود مهم است.

یک روش عالی برای این کار تبلیغ متقابل محتوا است تا به مخاطبان خود کمک کند ویدیوهای شما را پیدا کنند. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما فقط باید پیوندی را در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام خود ارسال کنید.

کاربران دوست ندارند با دیدن صفحه ای در شبکه های اجتماعی که هدف اصلی آن تبلیغ محتوای دیگر است. بعلاوه ، این محتوا جذابیت کمی پیدا می کند.

آنچه شما باید انجام دهید این است که به طور طبیعی راه هایی برای تبلیغ متقابل محتوا پیدا کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید نظرات خود را در داستان های اینستاگرام خود انجام دهید ، و سپس یک لینک کشویی به ویدیوی YouTube خود اضافه کنید.

8. از تجزیه و تحلیل استفاده نمی کنید.

عدم استفاده از تجزیه و تحلیل یکی از بزرگترین استراتژیهای منسوخ شده است که باید آن را کنار بگذارید. پیگیری موفقیت خود و اندازه گیری اینکه چه ویدیوها عملکرد خوبی دارند و چه ویدیوهایی ، حیاتی است.

با تجزیه و تحلیل می توانید بفهمید که مخاطبان شما چه وقت آنلاین هستند ، به چه چیزهایی علاقه دارند ، چه مدت فیلم های شما را تماشا می کنند و غیره

یافتن “بهترین زمان” برای ارسال دیگر نباید هدف باشد. اکنون هدف یافتن بهترین زمان برای مخاطبان به طور خاص است.

9. جعل لایک و نظر.

من مطمئن نیستم که مردم هنوز این کار را انجام می دهند یا خیر ، اما من به یاد می آورم که این یک استراتژی بزرگ بود که شرکت ها از جوان تر من انجام می دادند.

تا آنجا که اکثر افراد در نسل من به پسندیدن ، نظرات یا حتی تعداد دنبال کنندگان / مشترک اعتماد ندارند.

هر نسل جوانی که با رسانه های اجتماعی بزرگ شده باشد ، مانند millennials و Gen Z ، در صورت مشاهده این استراتژی ها متوجه می شوند و سریعاً اشتراک خود را لغو یا لغو اشتراک می کنند.

به همین دلیل شما نباید از رباتهای تعامل خودکار ، حسابهای دنبال کردن انبوه فقط برای لغو دنبال کردن در روز بعد یا اظهار نظر گسترده درباره ویدیوهایی که خواستار پیگیری هستند استفاده کنید.

این به اعتبار شما لطمه می زند ، می تواند شما را از حضور در سایت های رسانه های اجتماعی منع کند و تجزیه و تحلیل شما قابل اعتماد نخواهد بود.

به علاوه ، شما با مخاطبان خود ارتباط برقرار نخواهید کرد ، این نکته مهم است. نکته ای که در این سایت ها وجود دارد ایجاد رابطه است تا مردم ترغیب به خرید از شما شوند. اگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار نکنید ، معیارهای پوچی شما معنایی ندارند.

درعوض ، شما فقط باید حسابهای قانونی مرتبط با مارک خود را دنبال کنید. با این روش می توانید در واقع آگاهی از برند را افزایش دهید ، با مخاطبان خود اعتماد کنید و در نهایت درآمدزایی کنید.

10. برای تبلیغ ویدیوهای خود از سایت های رسانه های اجتماعی اشتباه استفاده کنید.

اگرچه تبلیغ متقابل محتوای شما مهم است ، اما تبلیغ در یک سایت رسانه های اجتماعی که مخاطبان شما در آن حضور ندارند کمکی نمی کند.

به عنوان مثال ، اگر مخاطبان اصلی شما در Snapchat یا Instagram نیستند ، تبلیغ متقابل در آنجا به ایجاد ترافیک شما کمک نمی کند.

به همین دلیل استراتژی رسانه های اجتماعی و استراتژی YouTube شما باید هر ساله بازبینی شود. همسویی استراتژی خود با سایتهایی که مخاطبان شما در آنها فعال هستند بسیار مهم است.

در حالی که ژنرال Z و هزاره ها به اینستاگرام روی می آورند ، فقط هزاره ها یا نسل های مسن تر واقعاً از فیس بوک به عنوان سایت اصلی خود در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. نسل های قدیمی تمایل ندارند در سایت های دیگری مانند Snapchat حضور داشته باشند.

در نهایت ، YouTube یک بستر شگفت انگیز است که می توانید از آن برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید. و همچنان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل مهم است که استراتژی های YouTube خود را به روز کنید و تکنیک های منسوخ شده فوق را کنار بگذارید.

New call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *