بهینه سازی وبلاگ, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

سئو وبلاگ: چگونه موتورهای جستجو محتوای وبلاگ خود را بهینه کنند

بهینه سازی موتور جستجو یا SEO برای بازاریابان بسیار مهم است. وقتی صفحات وب خود را بهینه می کنید – از جمله پست های وبلاگ خود – وب سایت خود را برای افرادی که از موتورهای جستجو (مانند Google) برای پیدا کردن محصول یا خدمات شما استفاده می کنند ، بیشتر نمایان می کنید. اما آیا محتوای وبلاگ شما واقعاً به کسب و کار شما در رتبه بندی ارگانیک موتورهای جستجو کمک می کند؟

در این مقاله ، پاسخ این س andال و موارد دیگر را خواهید یافت. برای کاوش عمیق در دنیای SEO وبلاگ ، عوامل م itثر بر آن و نکاتی برای شروع بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو آماده شوید.

Click here to download our free guide on how to double your blog traffic and  leads.

اگرچه محتوای وبلاگ واضح به SEO شما کمک می کند ، به روز رسانی های زیاد الگوریتم Google اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، می توانید انتشار محتوای مناسب وبلاگ را مشکل ساز کنید. برخی از عوامل رتبه بندی وبلاگ در برابر زمان آزمایش کرده اند ، در حالی که برخی دیگر “قدیمی” محسوب می شوند. در اینجا تعدادی از عوامل برتر رتبه بندی شده است که می تواند به طور مستقیم و غیر مستقیم بر SEO وبلاگ تأثیر بگذارد.

نکته حرفه ای: به عنوان یک قاعده کلی ، وقت بگذارید تا بفهمید هر یک از این عوامل چه کار می کند ، اما سعی نکنید همه آنها را یکجا اجرا کنید. هر کدام از آنها هدف خاصی را برآورده می کنند و باید برای برآوردن هدف SEO خاص برای وبلاگ شما مورد استفاده قرار گیرند. به صحبت های Matt Barby و Victor Pan از HubSpot در این گوش دهید قسمت پادکست .

HubSpot Podcast episode about SEO featuring Victor Pan and Matt Barby

عواملی که بر سئو وبلاگ تأثیر می گذارد

1. زمان اقامت

اگرچه زمان اقامت یک عامل رتبه بندی غیر مستقیم است برای گوگل ، این یک عامل مهم در تجربه کاربر است – و ما می دانیم که در مورد SEO ، تجربه کاربر مهم است. زمان اقامت مدت زمانی است که خواننده در صفحه ای در وبلاگ شما صرف می کند. از لحظه ای که بازدیدکننده روی SERP روی سایت شما کلیک می کند ، تا زمانی که از صفحه خارج می شوند ، زمان ماندگاری در نظر گرفته می شود. این معیار به طور غیرمستقیم به موتورهای جستجو مانند گوگل می گوید که محتوای شما برای خوانندگان چقدر ارزشمند است. منطقی است که هر چه مدت بیشتری در صفحه صرف کنند ، برای آنها بیشتر اهمیت دارد.

با این حال ، دلیلی وجود دارد که این معیار یک شاخص غیرمستقیم برای SEO است – کاملاً ذهنی است. الگوریتم های موتور جستجو استراتژی محتوای شما را نمی دانند. وبلاگ شما می تواند بر محتوای کوتاه متمرکز باشد که خواندن آن فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد. همچنین ممکن است در ابتدای پست های وبلاگ خود اطلاعات مربوطه را قرار دهید تا بهترین تجربه خواننده را داشته باشید ، این بدان معناست که زمان کمتری در صفحه صرف می شود. بنابراین بله ، زمان ماندگاری می تواند بر SEO تأثیر بگذارد ، اما اگر برای استراتژی محتوای شما منطقی نیست ، محتوای خود را تغییر ندهید تا این معیار را تغییر دهید.

2. سرعت صفحه

پیشتر اشاره کردیم که عناصر بصری در وبلاگ شما می توانند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارند ، اما این تنها چیزی نیست که می تواند این سوزن را حرکت دهد. کدهای غیر ضروری و استفاده بیش از حد از افزونه ها نیز می تواند به ایجاد وب سایت کند وبلاگ کمک کند. حذف کد ناخواسته می تواند به بارگیری سریعتر صفحات شما کمک کند ، بنابراین سرعت صفحه را بهبود می بخشد. اگر از نحوه یافتن و حذف کد های ناخواسته مطمئن نیستید ، HTML-Cleaner را بررسی کنید . این یک ابزار آسان برای استفاده است که نیازی به دانش کد نویسی ندارد. به سادگی کد غیر ضروری را به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد آن را با کلیک یک دکمه حذف کنید.

همچنین توصیه می کنم از افزونه های سایت وبلاگ خود فهرست تهیه کنید. تصمیم بگیرید که کدام وبلاگ را باید روزانه کار کنید و کدام ها برای رفع مشکل موقت نصب شده اند. افزونه هایی که بر قسمت جلویی سایت شما تأثیر می گذارد ، تهدیدی برای سرعت صفحه هستند و احتمالاً می توانید بیش از آنچه تصور می کنید این افزونه ها را حذف کنید تا سرعت کلی سایت خود را افزایش دهید.

3. پاسخگویی به موبایل

بیش از نیمی از ترافیک جستجوی Google در ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه . در سطح فردی ، وبلاگ شما ممکن است از همان روند پیروی کند. هیچ راهی برای حل آن وجود ندارد – بهینه سازی وبلاگ برای موبایل ، عاملی است که بر معیارهای SEO شما تأثیر می گذارد. اما منظور از بهینه سازی وب سایت برای موبایل ؟ قانون کلی صنعت این است که همه چیز را ساده نگه دارید. این روزها بیشتر تم های سایت از پیش ساخته شده برای موبایل مناسب هستند ، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه CTA را در اینجا تغییر دهید و اندازه فونت را در آنجا بزرگ کنید. سپس ، با نگاهی به داشبورد Google Analytics و به طور مرتب تست سرعت سایت تلفن همراه

4. تاریخ فهرست

هدف موتورهای جستجو ارائه مناسب ترین و دقیق ترین اطلاعات موجود است. موتورهای جستجو از عاملی استفاده می کنند که تعیین می کند تاریخ مربوط به فهرست بندی محتوا از چه چیزی مناسب و دقیق است. نمایه سازی به این معنی است که موتور جستجو محتوا را پیدا کرده و آن را به فهرست خود اضافه می کند. بعداً ، هنگامی که کاربر کلمات کلیدی مربوط به صفحه فهرست بندی شده را جستجو می کند ، می توان آن را بازیابی و در SERP نمایش داد.

شاید برای شما سوال باشد: آیا تاریخ نمایه شدن محتوا با تاریخ انتشار یکسان است؟

پاسخ: بله و خیر. اگر یک پست وبلاگ برای اولین بار منتشر شود ، به احتمال زیاد همان روز که شما آن را منتشر می کنید ، می گویند ، یک خزنده Google. اما محتوا می تواند به دلایل مشروعی نیز پشتیبان گیری شود ، مانند بایگانی اطلاعات یا به روز رسانی یک یا دو جمله.

یکی از راههای تأثیر مثبت بر این عامل SEO ، پیاده سازی استراتژی بهینه سازی تاریخی . این استراتژی در وبلاگ هایی که چند سالی است تأسیس شده اند و از قبل دارای محتوای مناسبی هستند به خوبی کار می کند. با به روزرسانی این پست های قدیمی با دیدگاه ها و داده های جدید ، می توانید بدون ایجاد محتوای جدید خالص ، تأثیر بسزایی در SEO وبلاگ خود داشته باشید. خزنده های سایت با در نظر گرفتن محتوای به روز شده صفحه را دوباره نمایه می کنند و به آن فرصت دیگری برای رقابت در SERP می دهند. این واقعاً برد-برد است.

5. داده های اخیر

داده های اخیر ، یکی دیگر از عوامل رتبه بندی غیر مستقیم SEO ، باید در پست های وبلاگ گنجانده شود. داده های اخیر به بازدیدکنندگان اطلاعات مربوط و دقیق می دهد که برای خوانندگان یک تجربه مثبت ایجاد می کند. وقتی پیوندی به یک سایت معتبر وارد می کنید که دارای داده های اصلی و به روز است ، به موتور جستجو می گویید که این سایت برای خوانندگان شما مفید و مرتبط است (که برای آن سایت دیگر امتیاز محسوب می شود). شما همچنین به موتور جستجو می گویید که این نوع داده ها به نوعی با محتوایی که منتشر می کنید مرتبط است. با گذشت زمان ، خوانندگان شما از محتوایی که می تواند با استفاده از معیارهای دیگر مانند افزایش زمان در صفحه یا کاهش نرخ بازگشت سریع تأیید شود ، قدردانی می کنند.

برای شرکت در دوره رایگان گواهینامه بازاریابی محتوا اینجا ثبت نام کنید و درباره ایجاد محتوا ، استراتژی و تبلیغات بیاموزید.

نحوه بهینه سازی محتوای وبلاگ برای موتورهای جستجو

1. مخاطبان هدف وبلاگ خود را مشخص کنید.

مهم نیست که وبلاگ شما چه صنعتی را هدف قرار می دهد ، شما می خواهید مخاطبان اصلی را که محتوای شما را می خوانند شناسایی کرده و با آنها صحبت کنید. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و می خواهید وقتی مقاله شما را کلیک می کنند چه کاری انجام دهند به راهنمای استراتژی وبلاگ شما کمک می کند.

پرسوناهای خریدار روشی م effectiveثر برای هدف قرار دادن خوانندگان هستند با استفاده از رفتارهای خرید ، جمعیت شناسی و روان شناسی آنها. بدون این بینش ، شما می توانید محتوای دستوری صحیح و دقیقی را تولید کنید که تعداد کمی از افراد روی آن کلیک می کنند زیرا در سطح شخصی با آنها صحبت نمی کند.

2. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

اکنون که مخاطب موردنظر خود را انتخاب کرده اید و شخصیت خریدار را آماده کرده اید ، زمان آن فرا رسیده است که دریابید خوانندگان شما می خواهند از چه محتوایی استفاده کنند. اگر با یک استراتژی شروع نکنید ، تحقیق در مورد کلمات کلیدی می تواند کار سنگینی باشد. بنابراین ، توصیه می کنم با موضوعاتی که وبلاگ شما پوشش می دهد شروع کنید ، سپس دامنه خود را از آنجا گسترش دهید یا قرارداد ببندید. برای یک آموزش عمیق ، چگونه می توان در مورد کلمات کلیدی تحقیقات راهنمایی کرد.

3. تصاویری اضافه کنید.

موتورهای جستجو مانند Google برای تصاویری از کلمات کلیدی خاص ارزش قائل هستند. تصاویر و ویدئوها از رایج ترین عناصر بصری هستند که در صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند. برای دستیابی به یک نقطه مطلوب در یک بسته تصویر یا یک قطعه ویدئویی ، باید گرافیک های خلاقانه طراحی کنید ، از عکس ها و فیلم های اصلی استفاده کنید و متن جایگزین توصیفی را به هر عنصر بصری در پست وبلاگ خود اضافه کنید.

متن Alt یک عامل اصلی است که تعیین می کند آیا تصویر یا ویدیوی شما در SERP ظاهر می شود یا خیر و میزان نمایش آن چقدر است. نوشتار آلت برای خوانندگان صفحه نیز مهم است تا افراد کم بینا با استفاده از محتوا در وبلاگ شما تجربه مثبتی داشته باشند.

4. عنوان جذاب بنویسید.

عنوان پست وبلاگ شما اولین عنصری است که خوانندگان با مقاله شما مواجه می شوند و بر روی کلیک یا ادامه پیمایش تأثیر می گذارد. یک عنوان جذاب از داده ها استفاده می کند ، س asksالی می پرسد یا با کنجکاوی باعث جلب توجه خوانندگان می شود.

طبق تجزیه و تحلیل سرفصل Coscheduler ، عناصر یک عنوان جذاب شامل قدرت ، کلمات احساسی ، غیر معمول و رایج. به نسبت مناسب ، این نوع کلمات در عنوان وبلاگ توجه خوانندگان شما را به خود جلب کرده و آنها را در صفحه نگه می دارد.

در اینجا نمونه ای از عنوان جذاب با نمره تجزیه و تحلیل سرفصل Coschedule 87 است:

به گفته این متخصص مد محبوب ، لباس کامل دارای 3 عنصر است

Coschedule headline analyzer tool analyzing a headline with a score of 87

  • کلمات رایج با رنگ زرد مشخص شده اند. آنها برای خواننده آشنا هستند و از عناوین دیگری که ممکن است در SERP ظاهر شوند ، فاصله نمی گیرند.
  • به گفته Coschedule ، “متخصص” یک کلمه احساسی است. در این مثال ، کلمه متخصص با خواننده اعتماد ایجاد می کند و به او می گوید که این مقاله دارای دیدگاه معتبری است.
  • کلمات بنفش کلمات قدرتمندی هستند – این بدان معناست که توجه خوانندگان را به خود جلب کرده و آنها را در مورد موضوع کنجکاو می کند.
  • یکی دیگر از عناصر این عنوان ، شماره سه است. این به خواننده علامت می دهد که آنها مقدار مشخصی از حقایق مربوط به لباس مناسب را بیاموزند.

5. شامل CTA فریبنده.

پست وبلاگ بدون دعوت به عمل چیست؟ هدف از CTA این است که خوانندگان خود را از طریق وبلاگ شما به مرحله بعدی سفر خود سوق دهد. کلید یک CTA عالی این است که مرتبط است به موضوع پست وبلاگ موجود شما و به طور طبیعی با بقیه محتوا جریان می یابد. این که آیا شما محصولی را می فروشید ، اشتراک خبرنامه ارائه می دهید یا می خواهید خواننده بیشتر از محتوای شما استفاده کند ، در هر پست وبلاگی که منتشر می کنید به یک CTA فریبنده نیاز دارید.

CTA ها دارای انواع مختلفی هستند ، بنابراین خلاق باشید و با آنها آزمایش کنید. دکمه ها ، پیوندها و ابزارک ها از رایج ترین CTA ها هستند و همه آنها اهداف متفاوتی دارند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید خواننده خریداری کند ، باید یک CTA پررنگ و قابل مشاهده مانند یک دکمه اضافه کنید. از سوی دیگر ، به راحتی می توانید با ارائه یک پیوند وبلاگ دیگر در پایان مقاله فعلی ، خواننده را مجبور به بررسی پست دیگر کنید.

6. روی تجربه خواننده تمرکز کنید.

هر نویسنده یا SEO بزرگی به شما می گوید که تجربه خواننده مهمترین بخش یک پست وبلاگ است. تجربه خواننده شامل چندین عامل مانند خوانایی ، قالب بندی و سرعت صفحه است. این بدان معناست که شما می خواهید مطالبی را بنویسید که واضح ، جامع در مورد موضوع شما باشد و با توجه به آخرین داده ها و روندها دقیق باشد. سازماندهی محتوا با استفاده از سرفصل ها و عناوین فرعی نیز مهم است زیرا به خواننده کمک می کند تا محتوا را به سرعت برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود اسکن کند. در نهایت ، عناصر روی صفحه مانند تصاویر و فیلم ها بر سرعت صفحه تأثیر می گذارد. اندازه فایل های تصویری را پایین نگه دارید (250 کیلوبایت نقطه شروع خوبی است) و تعداد ویدئوهایی را که در یک صفحه قرار می دهید محدود کنید. با تمرکز بر آنچه خواننده می خواهد بداند و سازماندهی پست برای رسیدن به این هدف ، در راه انتشار مقاله ای بهینه شده برای موتور جستجو هستید.

حال ، بیایید نگاهی به این نکات SEO وبلاگ بیندازیم که می توانید از آنها برای افزایش قابلیت جستجوی محتوای خود استفاده کنید.

توجه: این فهرست همه قوانین SEO تحت آفتاب را پوشش نمی دهد. در عوض ، نکات زیر عوامل روی صفحه برای شروع یک استراتژی SEO برای وبلاگ خود.

1. از 1-2 کلمه کلیدی دم بلند استفاده کنید.

بهینه سازی پست های وبلاگ شما برای کلمات کلیدی مربوط به گنجاندن تعداد زیادی کلمه کلیدی نیست تا جایی که ممکن است در پست های خود قرار دهید امروزه ، این امر واقعاً به SEO شما آسیب می رساند زیرا موتورهای جستجو این کلمه کلیدی را در نظر می گیرند (به عنوان مثال ، شامل کلمات کلیدی تا حد امکان با تنها هدف رتبه بندی بالا در جستجوی ارگانیک).

همچنین تجربه خواننده خوبی را ایجاد نمی کند – فاکتور رتبه بندی که موتورهای جستجو در حال حاضر اولویت خود را برای اطمینان از پاسخگویی به قصد بازدیدکنندگان خود قرار می دهند. بنابراین ، باید از کلمات کلیدی در محتوای خود به گونه ای استفاده کنید که غیر طبیعی یا اجباری به نظر نرسد.

یک قانون کلی خوب این است که روی یک یا دو مورد تمرکز کنید کلمات کلیدی دم بلند در هر پست وبلاگ. در حالی که می توانید از بیش از یک کلمه کلیدی در یک پست واحد استفاده کنید ، تمرکز پست را به اندازه کافی محدود کنید تا بتوانید زمان خود را صرف بهینه سازی فقط برای یک یا دو کلمه کلیدی کنید.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد: چرا کلمات کلیدی دم بلند؟

این کلمات کلیدی طولانی تر و اغلب مبتنی بر س questionال ، پست شما را بر اهداف خاص مخاطبان متمرکز می کند. به عنوان مثال ، کلمه کلیدی “چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم” از نظر SEO بسیار موثرتر از کلمه کلیدی کوتاه “پست وبلاگ” است.

بازدیدکنندگان وب سایت که کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند بیشتر احتمال دارد کل پست را بخوانند و سپس اطلاعات بیشتری از شما بخواهند. به عبارت دیگر ، آنها به شما در ایجاد نوع مناسب ترافیک کمک می کنند – بازدیدکنندگانی که تغییر می دهند.

2. از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک در سراسر پست وبلاگ استفاده کنید.

اکنون که یک یا دو کلمه کلیدی دارید ، وقت آن است که آنها را در پست وبلاگ خود قرار دهید. اما بهترین مکان برای قرار دادن این عبارات کجاست تا رتبه بالایی در نتایج جستجو داشته باشید؟

چهار مکان ضروری وجود دارد که باید در آن کلمات کلیدی خود را وارد کنید: برچسب عنوان ، سرصفحه و متن ، URL ، و توضیحات متا.

برچسب عنوان

عنوان (به عنوان مثال ، عنوان) پست وبلاگ شما اولین قدم موتور جستجو و خواننده در تعیین ارتباط محتوای شما خواهد بود. بنابراین ، شامل یک کلمه کلیدی در اینجا بسیار مهم است. Google در نتیجه جستجو این را “برچسب عنوان” می نامد.

حتماً کلمه کلیدی خود را در 60 نویسه اول عنوان شما ، که تقریباً همان جایی است که Google عناوین را در SERP قطع می کند. از نظر فنی ، گوگل عرض پیکسل را اندازه می گیرد ، نه تعداد کاراکترها ، و آن اخیراً عرض پیکسل برای نتایج جستجوی ارگانیک از تقریباً 500 پیکسل به 600 پیکسل افزایش یافته است که به حدود 60 نویسه ترجمه می شود.

برچسب عنوان طولانی؟ وقتی یک تیتر طولانی دارید ، بهتر است در ابتدا کلمه کلیدی خود را دریافت کنید زیرا ممکن است در SERPs تا انتها قطع شود ، که می تواند بر اهمیت درک شده پست شما تأثیر بگذارد.

در مثال زیر ، ما یک عنوان طولانی داشتیم که بیش از 65 نویسه داشت ، بنابراین کلمه کلیدی را در قسمت جلویی قرار دادیم.

Search engine result link with a keyword-optimized title

سرصفحه و متن

کلمه کلیدی خود را به صورت عادی در قسمت اصلی پست خود و در سرصفحه ها ذکر کنید. این بدان معناست که کلمات کلیدی خود را در نسخه خود وارد کنید ، اما فقط به شیوه ای طبیعی و برای خوانندگان مناسب. در خطر مجازات شدن برای جاسازی کلمات کلیدی زیاده روی نکنید.

قبل از شروع به نوشتن پست وبلاگ جدید ، احتمالاً به این فکر خواهید کرد که چگونه کلمات کلیدی خود را در پست خود قرار دهید. این یک ایده هوشمندانه است ، اما نباید تنها تمرکز شما باشد و نه حتی تمرکز اصلی شما.

هر زمان که محتوا ایجاد می کنید ، تمرکز اصلی شما باید بر آنچه برای مخاطبان شما اهمیت دارد ، نه چند بار که می توانید یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی وارد کنید در آن محتوا بر مفید بودن و پاسخ دادن به هر سوالی که مشتری شما ممکن است از شما خواسته باشد تا به پست شما برسد ، متمرکز شوید. این کار را انجام دهید ، و به طور طبیعی برای کلمات کلیدی مهم بهینه سازی می کنید.

URL

موتورهای جستجو همچنین آدرس URL شما را بررسی می کنند تا بفهمند پست شما در چه زمینه ای است ، و این یکی از اولین مواردی است که در یک صفحه خزیده می شود. شما یک فرصت بزرگ دارید تا URL های خود را در هر پستی که منتشر می کنید بهینه کنید. ، زیرا هر پست روی URL منحصر به فرد خود زندگی می کند – بنابراین مطمئن شوید که یک تا دو کلمه کلیدی خود را در آن قرار داده اید.

در مثال زیر ، ما URL را با استفاده از کلمه کلیدی دم بلند ایجاد کردیم که سعی کردیم برای آن رتبه بندی کنیم: “نمونه های بازاریابی ایمیلی”.

Search engine result link with a keyword-optimized URL

توضیحات متا

توضیحات متا به موتورهای جستجو و خوانندگان داده می شود اطلاعات مربوط به محتوای پست وبلاگ شما به این معنی که شما باید از مدت طولانی خود استفاده کنید تا Google و مخاطبان شما محتوای پست شما را روشن کنند.

در عین حال ، به خاطر داشته باشید که کپی برای نرخ کلیک بسیار مهم است زیرا هدف خوانندگان خاصی را برآورده می کند-هرچه جذاب تر ، بهتر.

3. برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی کنید.

پیشتر متوجه شدیم که افراد بیشتری از موتورهای جستجو از طریق تلفن های همراه خود استفاده می کنند تا از رایانه.

و برای همه آن پرسش های ارزشمند که در دستگاه های تلفن همراه جستجو می شود ، Google ابتدا نتایج سازگار با تلفن همراه را نمایش می دهد. این یک نمونه دیگر از طرفداری شدید گوگل از وب سایت های سازگار با موبایل است-که از زمانی که این شرکت الگوریتم پنگوئن خود را در آوریل 2015 به روز کرده است ، صادق است.

( مشتریان HubSpot: راحت نفس بکشید. همه محتواهای ایجاد شده در پلتفرم HubSpot به طور خودکار به دستگاه های تلفن همراه پاسخ می دهد .)

بنابراین ، چگونه می توانید وبلاگ خود را برای موبایل مناسب کنید؟ با استفاده از طراحی پاسخگو . وب سایت هایی که به موبایل پاسخ می دهند به صفحات وبلاگ اجازه می دهند که به جای دو آدرس ، فقط یک آدرس داشته باشند – به ترتیب یکی برای دسکتاپ و دیگری برای تلفن همراه. این به SEO پست شما کمک می کند زیرا هرگونه پیوند ورودی که به سایت شما بازگردد بین URL های جداگانه تقسیم نمی شود.

در نتیجه ، قدرت SEO را که از این پیوندها به دست می آورید متمرکز می کنید و به Google کمک می کنید تا به راحتی ارزش پست شما را تشخیص داده و بر اساس آن رتبه بندی شود.

Pro tip: What search engines value is constantly changing. Be sure you’re keeping on top of these changes by subscribing to Google’s official blog.

4. Optimize the meta description.

To review, a meta description is additional text that appears in SERPs that lets readers know what the link is about. The meta description gives searchers the information they need to determine whether or not your content is what they’re looking for and ultimately helps them decide if they’ll click or not.

The maximum length of this meta description is greater than it once was — now around 300 characters — suggesting it wants to give readers more insight into what each result will give them.

So, in addition to being reader-friendly (compelling and relevant), your meta description should include the long-tail keyword for which you are trying to rank.

In the following example, I searched for “email newsletter examples.”

Google result link with extended meta description

The term is bolded in the meta description, helping readers make the connection between the intent of their search term and this result. You’ll also see the term “E-Newsletter” bolded, indicating that Google knows there’s a semantic connection between “email newsletter” and “E-Newsletter.”

Note: Nowadays, it’s not guaranteed that your meta description is always pulled into SERPs as it once was. As you can see in the above image, Google pulls in other parts of your blog post that includes the keywords searched, presumably to give searchers optimal context around how the result matches their specific query.

Let me show you another example. Below are two different search queries delivering two different snippets of text on Google SERPs. The first is a result of the query “no index no follow,” and pulls in the original meta description:

example of a meta description on google

The second is a result of the query “noindex nofollow,” and pulls in the first instance of these specific keywords coming up in the body of the blog post:

example of a meta description on Google

While there’s not much you can do to influence what text gets pulled in, you should continue to optimize this metadata, as well as your post, so search engines display the best content from the article. By creating reader-friendly content with natural keyword inclusion, you’ll make it easier for Google to prove your post’s relevancy in SERPs for you.

5. Include image alt text.

Blog posts shouldn’t only contain text — they should also include images that help explain and support your content. However, search engines don’t simply look for images. Rather, they look for images with image alt text.

You may be wondering why this is. Since search engines can’t “see” images the same way humans can, an image’s alt text tells the search engine what an image is about. This ultimately helps those images rank in the search engine’s images results page.

Image alt text also makes for a better user experience (UX). It displays inside the image container when an image can’t be found or displayed. Technically, alt text is an attribute that can be added to an image tag in HTML.

Here’s what a complete image tag might look like:

 
how to optimize your images with image alt text

When you incorporate image alt text, an image’s name in your blog may go from something like, “IMG23940” to something accurate and descriptive such as “puppies playing in a basket.”

the seo panel for images in hubspot

Image alt text should be descriptive in a helpful way — meaning, it should provide the search engine with context to index the image if it’s in a blog article related to a similar topic.

To provide more context, here’s a list of things to be sure you keep in mind when creating alt text for your blog’s images:

  • Describe the image
  • Leave out “image of… “— start with the image description instead
  • Be specific in your description
  • Keep it under 125 characters
  • Use your keywords (but avoid keyword stuffing)

HubSpot customers: The SEO Panel will recognize whether or not you have optimized your images. Though these elements are not as important as some other optimizations, they’re still necessary (not to mention, easy to add).

search insights report template

6. Limit topic tags.

Topic tags can help organize your blog content, but if you overuse them, they can actually be harmful. If you have too many similar tags, you may get penalized by search engines for having duplicate content.

Think of it this way, when you create a topic tag (which is simple if you’re a HubSpot user, as seen here), you also create a new site page where the content from those topic tags will appear. If you use too many similar tags for the same content, it appears to search engines as if you’re showing the content multiple times throughout your website. For example, topic tags like “blogging,” “blog,” and “blog posts” are too similar to one another to be used on the same post.

If you’re worried that your current blog posts have too many similar tags, take some time to clean them up. Choose about 15–25 topic tags that you think are important to your blog and that aren’t too similar to one another. Then only tag your posts with those keywords. That way, you won’t have to worry about duplicate content.

seo panel for links in hubspot

Here at HubSpot, we use a Search Insights Report to map specific MSV-driven keyword ideas to a content topic each quarter. The process helps us target a handful of posts in a set number of topics throughout the year for a systematic approach to SEO and content creation.

7. Include user-friendly URL structures.

Before you publish your blog post, take a careful look at its URL structure. Is it long, filled with stop-words, or unrelated to the post’s topic? If so, you might want to rewrite it before it goes live.

The URL structure of your web pages (which are different from the specific URLs of your posts) should make it easy for your visitors to understand the structure of your website and the content they’re about to see. Search engines favor web page URLs that make it easier for them and website visitors to understand the content on the page.

This differentiation is baked into the HubSpot blogs’ respective URL structures. If I decided to go to the Marketing section from this main page, I would be taken to the URL http://blog.hubspot.com/marketing.

If we want to read the Sales section, all we have to do is change where it says “marketing” in the URL to “sales”:

http://blog.hubspot.com/sales.

This URL structure helps me understand that “/marketing” and “/sales” are smaller sections — called subdirectories — within the larger blog.

What if there’s a specific article we want to read, such as “How to Do Keyword Research: A Beginner’s Guide”? Its URL structure — http://blog.hubspot.com/marketing/how-to-do-keyword-research-ht — denotes that it’s an article from the Marketing section of the blog.

In this way, URL structure acts as a categorization system for readers, letting them know where they are on the website and how to access new site pages. Search engines appreciate this, as it makes it easier for them to identify exactly what information searchers will access on different parts of your blog or website.

Pro tip: Don’t change your blog post URL after it’s been published — that’s the easiest way to press the metaphorical “reset” button on your SEO efforts for that post. If your URL is less descriptive than you’d like or it no longer follows your brand or style guidelines, your best bet is to leave it as is. Instead, change the title of the post using the guidelines we covered earlier.

8. Link to related blog posts.

You may have heard that backlinks influence how high your blog site can rank in the SERP, and that’s true — backlinks show how trustworthy your site is based on how many other relevant sites link back to yours. But backlinks aren’t the end-all-be-all to link building. Linking to and from your own blog posts can have a positive impact on how well your blog site ranks, too.

Inbound links to your content help show search engines the validity or relevancy of your content. The same goes for linking internally to other pages on your website. If you’ve written about a topic that’s mentioned in your blog post on another blog post, ebook, or web page, it’s a best practice to link to that page.

(You might’ve noticed that I’ve been doing that from time to time throughout this blog post when I think it’s helpful for our readers.) Not only will internal linking help keep visitors on your website, but it also surfaces your other relevant and authoritative pages to search engines.

For example, if your blog is about fashion, you might cover fabrics as a topic. Adding a hyperlink from a blog post about cotton to a post about the proper way to mix fabrics can help both of those posts become more visible to readers who search these keywords. The search engines will also have one more entry point to the post about cotton when you hyperlink it in the post about mixing fabrics. This means the post about cotton fabric, and any updates you make to it will be recognized by site crawlers faster. It could even see a boost in the SERP as a result.

HubSpot customers: The SEO Panel automatically suggests linking to other internal resources on your website.

Line graph showing keyword performance on Google Search Console

You can think of this as solving for your SEO while also helping your visitors get more information from your content.

9. Review metrics regularly.

Google’s free Search Console contains a section called the Search Analytics Report. This report helps you analyze clicks from Google Search — it’s useful to determine which keywords people are using to find your blog content. You can also learn how to use Google Search Console by reading this blog post written by my colleague Matthew Barby, and by checking out Google’s official support page.

If you’re interested in optimizing your best-performing older blog posts for traffic and leads like we’ve been doing since 2015, this tool can help identify low-hanging fruit.

Flowchart of HubSpot's topic cluster SEO model

Remember, many content marketers struggle with optimizing their blog posts for search. The truth is, your blog posts won’t start ranking immediately. It takes time to build up search authority.

But, when you publish blog posts frequently and consistently optimize them for search while maintaining an intent-based reader experience, you’ll reap the rewards in the form of traffic and leads long-term.

10. Organize by topic cluster.

The way most blogs are currently structured (including our own blogs, until very recently), bloggers and SEOs have worked to create individual blog posts that rank for specific keywords.

This makes things unorganized and difficult for blog visitors to find the exact information they need. It also results in your URLs competing against one another in search engine rankings when you produce multiple blog posts about similar topics.

Here’s what our blog architecture used to look like using this old playbook:

A set of topic clusters for SEO

Now, in order to rank in search and best answer the new types of queries searchers are submitting, the solution is the topic cluster model.

For this model to work, choose the broad topics for which you want to rank. Then, create content based on specific keywords related to that topic that all link to each other to establish broader search engine authority.

This is what our blog infrastructure looks like now, with the topic cluster model. Specific topics are surrounded by blog posts related to the greater topic, connected to other URLs in the cluster via hyperlinks:

SEO model using icons for pillar content, cluster content, and hyperlinks

This model uses a more deliberate site architecture to organize and link URLs together to help more pages on your site rank in Google — and to help searchers find information on your site more easily. This architecture consists of three components — pillar content, cluster content, and hyperlinks:

free guide to historical blog optimization

We know this is a fairly new concept, so for more details, check out our research on the topic, take our SEO training or watch the video below.

11. Publish evergreen content.

When planning and writing your blog articles, ensure it’s evergreen content. Meaning, the content is about topics that will remain relevant and valuable over a long period of time (with only minor changes or updates). Let’s look at a few reasons why evergreen content is so important:

  • It’ll help you rank over time, not just in the near future.
  • It contributes to steady amounts of traffic coming to your blog (and website) long after it’s been published.
  • It’ll help you generate leads over time as a result of the traffic it continually generates.

All blog content — whether it’s a long-form article, how-to guide, FAQ, tutorial, and so on — should be evergreen. Even the images you use in these posts should be evergreen. Check out this blog post for some examples of and ideas for evergreen content on your blog.

12. Update existing content.

To improve your SEO, you may assume you need to create new blog content. Although that’s partially true, you should also focus a great deal of your time and energy on your existing blog content. Specifically, repurposing and updating your current content, as well as removing your outdated content.

This is because it takes a lot longer for a completely new piece of content to settle on the search engine results page (SERP) and gain authority, whereas you could update a piece of content and reap the benefits fairly immediately in comparison.

Not only will your updated content rank on the SERP faster, improving your number of visitors and leads, it also takes a lot less time and fewer resources to update an existing piece of content rather than create a brand new article.

Additionally, updating and repurposing some of your most successful pieces of content extends its lifespan so you can achieve the best results over a longer period of time (especially if it’s evergreen content).

The final step entails removing your outdated content that’s no longer relevant to your audience. Although your goal is to ensure your content is evergreen, some of it is bound to become outdated over time. This includes statistics, product information (if you have any listed in your blogs — as your products and business evolve), or information that changes across your industry over time.

Create Blog Content Your Readers (and Search Engines) Will Love

We don’t expect you to incorporate each of these SEO best practices into your content strategy right away. But, as your website grows, so should your goals on search engines. Once you identify the goals and intent of your ideal readers, you’ll be on track to deliver relevant content that will climb the ranks of the SERP.

Editor’s note: This post was originally published in September 2019 and has been updated for comprehensiveness.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *