سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

سئو خارج از صفحه: چیست و چرا به آن احتیاج دارید [+ چک لیست مفید]

این را تصور کنید: شما برای بهینه سازی وب سایت خود تمام تلاش خود را انجام داده اید.

از بهینه سازی تصاویر و انجام تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا تنظیم ساختار سایت و استراتژی پیوند داخلی.

با این حال ، شما هنوز در تلاش برای رتبه بندی در Google هستید.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

این ممکن است به این دلیل باشد که شما فقط نیمی از پازل را کامل کرده اید. نیمه دیگر چیست؟ بهینه سازی خارج از صفحه.

گرچه وب سایت شما برای استراتژی SEO شما حیاتی است ، اقدامات دیگری نیز باید در خارج از وب سایت انجام شود که به شما در رتبه بندی کمک می کند.

موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه بندی یک صفحه ، فاکتورهای زیادی را وزن می کنند. در حالی که برخی از عوامل به محتوای وب سایت و عملکرد آنها بستگی دارد ، Google همچنین درک خود را از وب سایت شما از طریق منابع خارج از دامنه شما جمع می کند. به همین دلیل سئو خارج از صفحه بسیار ارزشمند است.

ایجاد لینک ، به عنوان مثال – یک استراتژی موثر خارج از صفحه SEO – یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی است. دلیل آن این است که گوگل بر روی PageRank ساخته شده است ، الگوریتمی که از نظر کمیت و کیفیت به بک لینک صفحه مراجعه می کند.

یک استراتژی SEO خارج از صفحه از تلاش های وب سایت شما پشتیبانی می کند (به عنوان مثال SEO داخلی) و برای افزودن اعتبار ، ارتباط ، قابلیت اطمینان و اقتدار به دامنه شما کار می کند.

سئو داخلی در مقابل سئو خارج از صفحه

به ساده ترین اصطلاح ، SEO در صفحه شامل هر اقدامی است که شما در وب سایت خود برای تأثیر بر رتبه بندی در موتورهای جستجو انجام می دهید. از طرف دیگر ، خارج از صفحه خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد.

به طور خاص چه اقداماتی انجام می شود؟ در اینجا یک راهنمای بصری سریع آورده شده است:

off-page SEO versus on-page SEO

این لیست جامع نیست ، اما باید در مورد تفاوت بین این دو استراتژی SEO وضوح خاصی ارائه دهد. نکته مهم در این مورد این است که هر دو برای بدست آوردن و حفظ رتبه جستجوی بالا از اهمیت یکسانی برخوردار هستند.

1 پیوند ساختمان

پیوندهای سایت های دیگر در وب سرور به عنوان رأی اعتماد به دامنه شما.

هرچه رای بیشتری کسب کنید ، احتمال رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بیشتر است. برعکس ، هرچه رای کمتری داشته باشید ، متقاعد کردن Google برای اینکه شما یک سایت معتبر و معتبر هستید مشکل تر خواهد بود.

برای تأمین اعتبار به صفحات دیگری نیاز دارید – این همان کاری است که بک لینک ها انجام می دهند. ایجاد پیوند خارجی یک استراتژی خارج از صفحه است که باید شماره یک لیست شما باشد.

انواع مختلفی از پیوندها وجود دارد:

  • پیوندهای طبیعی یا کسب شده ، که در آن ناشران تحریریه یا مصرف کنندگان نام تجاری شما را به صورت ارگانیک ذکر می کنند.
  • پیوندهای ساخته شده که نیاز به برخی از تلاش ها برای پایان دادن به شما دارد ، مانند تماس با ناشران برای انتساب پیوند یا ذکر آنها.

استفاده از استراتژی های کلاه سفید برای به دست آوردن بک لینک بسیار مهم است ، زیرا روش هایی مانند سیل در انجمن ها و بخش نظرات با پیوند به صفحه وب شما می تواند توسط Google مجازات شوید. برای راه های خلاقانه برای به دست آوردن لینک ، این راهنمای استراتژی بک لینک ها را بررسی کنید . همچنین می توانید به این بخش بروید جایی که ما در یک فرصت بازگشت لینک پیوند به آنچه را می خواهیم جستجو کنیم.

2. رسانه های اجتماعی

شما احتمالاً بیش از یک بازی سئو ، به فکر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای آگاهی از برند بوده اید.

اما رسانه های اجتماعی راهی عالی برای کسب اقتدار دامنه و افزایش رتبه موتور جستجوگر شما هستند.

وقتی محتوا را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید و به وب سایت خود مراجعه می کنید ، به Google نشان می دهد که از منابع مختلفی ترافیک می گیرید و باید محتوای جالب و با کیفیتی داشته باشید.

به همین دلیل مهم است که جامعه خود را به طور مداوم در شبکه های اجتماعی درگیر کرده و از آن برای توزیع محتوا استفاده کنید. تعامل بیشتر احتمالاً منجر به اشتراک گذاری ، بک لینک و کلیک بیشتر می شود که به ایجاد اقتدار دامنه کمک می کند.

3 سئو محلی

SEO محلی استراتژی است که شامل بهینه سازی یک سایت برای نتایج جستجوی محلی است. این به طور معمول برای مشاغل با آجر و ملات یا مشاغلی استفاده می شود که در مناطق خاص جغرافیایی مانند آرایشگاه ها ، شرکت های تهویه مطبوع یا سوپرمارکت ها به مصرف کنندگان خدمات می دهند.

برای این کار ، باید سیگنالهایی را به موتورهای جستجو ارسال کنید که به مصرف کنندگان در مناطق محلی سرویس می دهند. چگونه این کار را انجام می دهید؟ در اینجا چند روش اصلی وجود دارد:

  • شرکت خود را به دایرکتوری های مشاغل محلی و ملی اضافه کنید ، یعنی Google برای کسب و کار من .
  • لیست خود را در سایت های بررسی ادعا کنید ، مانند Trip Advisor و یل p ، و به نظرات پاسخ دهید.
  • مشتریان خود را تشویق کنید که نظرات مثبت را به صورت آنلاین ارسال کنند.
  • اطلاعات تماس مداوم در تمام سیستم عامل های دیجیتال داشته باشید

برای راهنمای جامع در مورد SEO محلی ، این مقاله را بررسی کنید

4. بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا مخاطب مورد نظر خود را جذب کرده و با اطلاعاتی که نیازها و نقاط درد آنها را برطرف می کند ، آنها را جذب کنید.

علاوه بر تلاش های بازاریابی محتوای درون صفحه ای خود ، مانند پست های وبلاگ ، می توانید از روش هایی مانند وبلاگ نویسی مهمان ، پیشنهادات قابل بارگیری ، نظرسنجی و گزارش استفاده کنید.

این روشها روشهای عالی برای هدایت بازدید به وب سایت شما ، ایجاد آگهی های جدید و بهبود رتبه بندی موتور جستجوی شماست.

از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید ، که مزایای متعددی را به شما ارائه می دهد. اولین مورد توانایی دستیابی به مخاطب جدیدی است که در بازار هدف شما قرار دارد. مورد دوم مقدار بک لینک است که می توانید با انتشار در یک دامنه دیگر با اقتدار بالا بدست آورید. در آخر ، وبلاگ نویسی مهمان می تواند بازدید شما از وب سایت را بیشتر کند – یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی.

عوامل SEO خارج از صفحه برای ایجاد لینک

طی سالهای گذشته ، گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد پاداش و مجازات خود سختگیرانه تر شده اند. هنگامی که همه می دانستند ایجاد پیوند عامل اصلی رتبه بندی است ، مردم از انواع استراتژی ها برای گرفتن بک لینک استفاده می کنند. از ارسال پیوندهای آنها در انجمن ها تا پرداخت هزینه برای پیوندها.

سپس ، موتورهای جستجو با استفاده از نصب پیوندهای غیراخلاقی یا غیر طبیعی ، جریمه کردند و شروع به مجازات کردند. امروز ، در اینجا مواردی است که می خواهید هنگام تدوین استراتژی ایجاد پیوند خود در نظر بگیرید:

  • تعداد دامنه های ارجاع دهنده – طبق گوگل ، هرچه دامنه های بیشتری به وب سایت خود هدایت کنید ، رای اعتماد بیشتری خواهید داشت.
  • پیوند اقتدار – داشتن تعداد زیادی از دامنه های مراجعه کننده کافی نیست ، شما می خواهید دامنه هایی با اقتدار بالا به شما ارجاع شوند.
  • ارتباط – پیوند باید با سایت شما مرتبط باشد. بگویید شما یک شرکت اسباب بازی حیوانات خانگی هستید. وزن پیوند انجمن ملی سگ بیش از یک لینک مربوط به یک وبلاگ نویس سبک زندگی است.
  • متن لنگر – متن خاصی که با پیوند بیش از حد پیوند داده شده و به وب سایت شما اشاره می کند ، باید توصیفی و مرتبط باشد ، بدون اینکه به نظر می رسد هرزنامه باشد.

در ابزار SEO خارج از صفحه به دنبال چه چیزی بگردید

بنابراین ، شما می خواهید روی استراتژی SEO خارج از صفحه خود کار کنید و به یک ابزار نیاز دارید. قبل از اینکه ابزاری را انتخاب کنید ، مهم است که بدانید به دنبال چه ویژگی هایی می گردید.

اولین چیزی که می خواهید به دنبال آن بگردید یک ابزار SEO است که شامل یک چک کننده لینک است. این باید جزئیات مربوط به دامنه های ارجاع ، متن لنگر ، مرجع پیوند آنها و موارد دیگر را ارائه دهد.

SEMrush ، به عنوان مثال ، دارای یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک است که به شما امکان مقایسه می دهد وب سایت را برای رقبای خود در نظر بگیرید و زمینه های پیشرفت را مشخص کنید.

semrush off-page SEO tool

همچنین می خواهید به دنبال ابزاری با ویژگی نظارت بر مارک باشید. نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی HubSpot به شما امکان می دهد نام های تجاری خود را ردیابی کنید و همچنین رقبای خود.

HubSpot off-page SEO tool

%20/%20%20

%0A

%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20 نرم افزار بازاریابی SEO CRM را با موارد زیر تکمیل می کند: ویژگی های SEO صفحه مانند بازرسی و توصیه وب سایت ، توسعه موضوع و ابزار داده های کلمات کلیدی.

Moz off-page SEO tool

منبع تصویر

علاوه بر این ، به دنبال ابزاری برای جستجوگرها باشید که شناسایی فرصت های خوب وبلاگ نویسی برای مهمان را آسان می کند. به عنوان مثال ، افزونه MozBar از Moz به شما امکان می دهد معیارهای فوری را در هر صفحه وب دریافت کرده و تعیین کنید که آیا می تواند مناسب شما باشد.

توسعه یک استراتژی قوی خارج از صفحه SEO به همان اندازه تلاش وب سایت شما مهم است. هر دو دست در دست هم کار می کنند تا موتورهای جستجو تصویر کاملی از برند شما ارائه دهند تا رتبه شما مشخص شود. بنابراین ، از آن غافل نشوید ، زیرا ممکن است عامل موفقیت شما باشد.

marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *