سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

سئو بین المللی: چگونه وب سایت خود را برای سایر کشورها بهینه کنیم

اگر وب سایت شما روی مخاطبان جهانی متمرکز شده است ، احتمالاً مدتی را به فکر بهترین راه های سازماندهی و بهینه سازی سایت خود برای کشورهای مختلف گذرانده اید.

هنگام آوردن محتوای خود به مخاطبان بین المللی ، چندین تصمیم مهم باید بگیرید. تعیین اینکه شما به کدام دامنه نیاز دارید کلیدی است ، اما چند روش مناسب وجود دارد که باید هنگام استفاده از یکی از آنها را بخاطر بسپارید – خصوصاً اگر مطالب شما به زبان دیگری منتشر شده باشد.

در زیر ، ما به گزینه های ساختار دامنه شما خواهیم پرداخت ، نحوه تفسیر Google از این ساختارها را توضیح خواهیم داد ، و برخی تحقیقات اصلی و نکات راجع به بهترین استفاده از SEO بین المللی را شرح خواهیم داد.

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit. 

انواع ساختار دامنه

برای تنظیم معماری دامنه بین المللی شما اساساً سه گزینه وجود دارد:

1 زیرشاخه کشور بعد از gTLD

اگر دامنه شما domain.com باشد ، می توانید پوشه ای به نام domain.com/german/ برای هدف قرار دادن بلندگوهای زبان آلمانی یا domain.com/ اضافه کنید uk / برای هدف قرار دادن کاربران انگلستان.

این زیر شاخه نامیده می شود و از دامنه سطح بالا عمومی “.com” (یا “.org ،” “.net و غیره) پیروی می کند – همچنین به عنوان gTLD شناخته می شود. همچنین می توانید از آنها برای مواردی بیشتر از علامت گذاری کشور استفاده کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، ما یک زیر شاخه داریم که نشان می دهد شما در وبلاگ “/ marketing /” هستید.

در مورد هر هدف گذاری که در URL انجام می دهید باید یک نکته را یادآوری کنید: برای اینکه موتورهای جستجو معنی رشته را بدانند ، باید از زبان بومی هر کشور استفاده کنید. به عنوان مثال ، “انگلیس” ، “انگلستان” ، “انگلیس” و “G.B.” همه قابل قبول هستند در حالی که “UnitedK” یا “GrBr” قابل قبول نیست.

2. زیر دامنه کشور قبل از gTLD

اگرچه پیاده سازی زیر شاخه می تواند گزینه ای آسان و ارزان باشد ، اما درک هدف یابی موقعیت مکانی از طریق URL فقط برای افراد دشوار است.

این ما را به گزینه بخش شما می آورد: زیر دامنه ها. به عنوان مثال ، یک زیر دامنه هدف دار انگلیس ممکن است uk.domain.com باشد در حالی که یک زیر دامنه زبان اسپانیایی es.domain.com .

پیاده سازی زیر دامنه ها معمولاً نسبتاً آسان است ، اما مانند زیر شاخه های فرعی می تواند درک مطالب در آن URL را برای افراد دشوار کند. همچنین در صورت مقایسه با ساختار پوشه ، اجرای آنها گران تر است.

3 یک دامنه سطح بالا کد کشور (ccTLD) برای جایگزینی gTLD

در این گزینه ، سایت کانادایی domain.ca و یک سایت مکزیکی domain.mx است – کاملاً جایگزین gTLD “.com” می شود.

این معماری می تواند پیچیده ترین و گران ترین اجرا باشد ، زیرا شما نیاز به داشتن دامنه برای هر کشور متمرکز دارید. علاوه بر این ، در حالی که دامنه .com با حدود 10 دلار قابل خریداری است ، برخی از TLD ها وجود دارد که هزینه آنها بیش از 1000 دلار است و نیاز به حضور محلی در کشور دارید.

فقط در یک لحظه در مورد این گزینه پیچیده تر توضیح خواهیم داد.

استفاده از آنها در استراتژی بین المللی سئو شما

اگر درحال ترجمه محتوایی هستید که از قبل به زبانی دیگر و در زیر شاخه یا زیر دامنه دیگری وجود دارد ، مطمئن باشید Google وب سایت شما را برای محتوای تکراری پرچم گذاری نمی کند. Google می داند شما چه می کنید و به شما اجازه می دهد این کار را انجام دهید!

محتوای تکراری نیز توسط اکثر موتورهای جستجو جریمه نمی شود – بلکه فیلتر است. این بدان معنی است که اگر مقاله ای را به دو زبان مختلف منتشر کرده باشید ، هر دو برای هر خواننده بین المللی نتایج کسب می کنند.

بنابراین ، در اینجا باید نکاتی را در نظر داشته باشید که یکی از سه ساختار URL فوق را دنبال کنید:

شما به برچسب های Meta چند زبانه SEO نیاز دارید

از آنجا که زیرشاخه ها و زیر دامنه ها کاملا وب سایت های خاص کشور را از یکدیگر جدا نمی کنند – از نظر خوانندگان و Google – استفاده از برچسب های متا نیز مهم است.

برچسب های متا خطوطی هستند که در HTML یک صفحه وب مشخص وجود دارند و به Google زمینه مناسب هنگام خزیدن آن صفحه را می دهند. سرصفحه ها ، کلمات کلیدی و سایر عناصر ساختار مقاله از موارد مهم هستند. اما زبان یکی از بهترین مانورهای چند زبانه سئو شما است.

در HTML ، متا تگ زبان برای انگلیسی به این صورت است: . این برچسب تمام متن نوشته شده به آن زبان را احاطه کرده و به Google کمک می کند تا بفهمد چه چیزی را می خواند و برای چه کسانی است. درباره نحوه ادغام برچسب های متا اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برچسب های متا باید شبیه اختصاری زبان کشور و باشد که در زیر شاخه یا زیر دامنه شما ذکر شده است. به عنوان مثال ، اگر زیر دامنه مکزیکی شما mx.domain.com باشد ، متا تگهایی که به هر پست وبلاگ متعلق به این زیر دامنه اضافه می کنید ،

این هنگام ارائه محتوای بازنشر شده برای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که در سایر کشورها مشاهده می کنید ، داده دیگری به Google می دهد.

دامنه های ccTLD ارزشمند هستند ، اما یک تعهد بزرگ

مشکل استفاده از دامنه های ccTLD این است که Google مرجع صفحه را از دامنه اصلی شما به این دامنه ترجمه شده منتقل نمی کند. اگر محتوای خود را به خوبی از راه های دیگر بهینه سازی کنید ، به دست آوردن مجدد این قدرت آلی می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد.

زیرشاخه ها و زیر دامنه های مشابه TLD ، از طرف دیگر ، اعتبار سئو را از Google بسیار طبیعی تر دریافت می کنند.

Google همچنین به روشنی بیان می کند که از ccTLD برای تعیین هدف گذاری کشور استفاده می کند . بنابراین ، اگر منابع مالی و فنی در اختیار دارید ، استفاده از ccTLD می تواند ایده خوبی باشد.

اما ، ccTLD می تواند گران باشد و پیچیدگی راه اندازی می تواند اشتباهات پرهزینه ای را ایجاد کند ، بنابراین بسیاری از مدیران وب تنها در صورت تأثیر مثبت بر روی خط پایین ، ccTLD را غوطه ور می کنند.

در این صورت ، در جایزه هایی که ccTLD جایزه می دهد یا باید تغییر قابل توجهی در رتبه بندی جستجو وجود داشته باشد (که گوگل آن را گزارش نکرده است) ، یا اینکه یک ccTLD مورد پسند کاربران قرار گیرد به گونه ای که تأثیر قابل توجهی بر کلیک بر روی یک وب سایت.

چگونه افراد دامنه شما را مشاهده می کنند

از آنجا که هیچ راهی بهتر از پیش بینی رفتار کاربران فقط از س askingال کردن کاربران از آنچه آنها ترجیح می دهند وجود ندارد ، من تصمیم گرفتم یک نظرسنجی در مورد ابزار مخاطب SurveyMonkey راه اندازی کنم ، که اطلاعاتی را از میلیون ها پاسخ دهنده در سراسر ایالات متحده ، استرالیا و انگلستان

پاسخ دهندگان به طور تصادفی انتخاب می شوند ، و به دلیل اینکه نمونه از نظر آماری قابل توجه است ، نمونه باید رفتار واقعی کاربر را کاملاً منعکس کند – این نوع نظرسنجی حتی برای پیش بینی صحیح نتایج انتخابات در 2013 ، و 2014 .

برای این نظرسنجی ، من برای تهیه و تجزیه و تحلیل نظرسنجی ها با سام مالیکاریونان ، استراتژیست اجرایی در HubSpot همکاری کردم. ما دو نظرسنجی تقریباً یکسان ایجاد کردیم: یکی برای نمونه ای نماینده در ایالات متحده و دیگری برای یک نمونه نماینده در استرالیا.

در اینجا آنچه یافتیم:

آگاهی کاربر از ccTLD

قبل از اینکه بخواهیم نحوه ارتباط کاربران با ccTLD ها را بفهمیم ، باید این فرضیه را که کاربران حتی می دانند وجود TLD های عمومی هستند را تأیید کنیم. برای همه آنچه می دانیم ، بازاریابان ممکن است بیش از حد به این موضوع فکر کنند که دامنه آنها یک دامنه .com ، .info یا حتی .com.mx است ، اما کاربر حتی ممکن است متوجه نشود.

برای ایجاد این بنیاد ، ما از پاسخ دهندگان خواستیم که کدام یک از TLD ها را می توان مورد استفاده یک سازمان غیرانتفاعی قرار داد. تقریباً همه پاسخ دهندگان به درستی پایان TLD با .org را مشخص کردند که به احتمال زیاد توسط یک سازمان غیرانتفاعی استفاده می شود. جالب اینجاست که فقط 4٪ از افراد در ایالات متحده اظهار داشتند که نسبت به 13٪ استرالیایی ها از TLD صحیح مطمئن نیستند.

ایالات متحده پاسخ ها

Bar graph of U.S. responses to non-profit website domains

پاسخهای استرالیا

Bar graph of how Australians interpret a non-profit web domain adjusted for international SEO

برای ایجاد این آگاهی از ccTLD ، ما می خواستیم بدانیم آیا کاربران بین ccTLD و کشورها ارتباط برقرار کرده اند یا خیر. ما از پاسخ دهندگان خواستیم تا محل کسب و کار محلی را با استفاده از پسوند TLD .ca شناسایی کنند. اکثر پاسخ دهندگان کانادا را به درستی انتخاب کردند.

عجیب ، 67٪ استرالیایی ها پاسخ صحیح را انتخاب کرده اند در حالی که فقط 62٪ آمریکایی ها همین کار را انجام داده اند. علاوه بر این ، بیشتر آمریکایی ها (23٪) نسبت به استرالیایی ها (15٪) به پاسخ ترفندهای کالیفرنیا تن دادند.

بر اساس نتایج قبلی ، بدیهی است که کاربران از ccTLD ها در آدرس دامنه آگاهی دارند و همچنین معمولاً ارتباط با کشورهای محلی را درک می کنند. اما بدون اینکه بدانید آیا کاربران براساس TLD تصمیم می گیرند ، TLD یک کشور فقط می تواند یک قسمت اصلی URL باشد و مطمئناً ارزش سرمایه گذاری را ندارد.

بنابراین ، آزمون واقعی انتخاب TLD چگونگی تأثیر آن بر بازگشت سرمایه است. اندازه گیری این نوع داده ها البته دشوار است در یک نظر سنجی که مشتریان در واقع کالاهایی را خریداری نمی کنند ، اما ما آیا می خواستم ببینم که آیا راهی برای اندازه گیری تصمیمات خرید نیز وجود دارد.

تأثیر درآمد ccTLD

برای دستیابی به این نتیجه ، ما دو خرده فروش آنلاین مختلف را با هم مقایسه کردیم و از پاسخ دهندگان خواستیم تأسیساتی را انتخاب کنند که فکر می کنند مطمئن ترین حمل و نقل سریع باشد. فرض بر این بود که پاسخ دهندگان یک خرده فروشی در داخل کشور را در نظر می گیرند تا بتواند محصولات را سریعتر از یک فروشگاه بین المللی حمل کند.

در نظرسنجی ایالات متحده ، Amazon.co.jp را با BestBuy.com مقایسه کردیم. در نظرسنجی استرالیا ، ما Bigw.com.au ، خرده فروش معروف آجر و ملات شبیه به Target.com ایالات متحده را مقایسه کردیم. ( واقعیت جالب: در استرالیا هدفی وجود دارد که وابسته به Target در ایالات متحده نیست و وب سایت آنها target.com.au است – بعداً در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.)

هدف این س toال این بود که ببینیم آیا کاربران نام تجاری قابل شناسایی یا پسوند دامنه را صفر می کنند.

ایالات متحده پاسخ ها

Bar graph of what the U.S. thinks of consumer websites with ccTLD domains

پاسخهای استرالیا

Bar graph of what the U.S. thinks of consumer websites with ccTLD domains

در ایالات متحده ، در حالی که 39٪ گفته اند که هر دو وب سایت حمل و نقل قابل اعتمادی را ارائه می دهند – به این معنی که هر دو TLD امکان ارسال از ایالات متحده را دارند – 42٪ هنوز هم گفتند که بهترین خرید با TLD .com گزینه بهتری خواهد بود . ممکن است استرالیایی ها با وب سایت نادرست Target گیج شده باشند ، زیرا 61٪ گفته اند که حمل هر دو وب سایت قابل اعتماد است ، اما 34٪ Big W. را انتخاب کردند.

داده های این س thisال کمی بی نتیجه است ، اما می توان گفت که اگرچه بخش زیادی از کاربران نسبت به پسوند دامنه کور هستند ، اما بهتر است هنگام فروش آنلاین از پسوند دامنه آشنا استفاده کنید.

چه کاری باید انجام دهید؟

برای پاسخ به سوال اصلی ، اگر منابع کافی برای ساخت یک معماری ccTLD ندارید ، چه کاری باید انجام دهید؟
این بستگی دارد بر اساس داده های جمع آوری شده ، می توانیم به طور قطعی اعلام کنیم که کاربران از تفاوت بین TLD آگاه هستند و براساس TLD تصمیم می گیرند. با این حال ، هیئت منصفه هنوز در مورد اهمیت TLD واقعاً آگاه نیست.

یک مکان خوب برای شروع این است که کسب و کار خود را در فهرست های خاص کشور فهرست کنید. این به آن بخش از سایت شما یا دامنه کشور کمک می کند پیوندهای ورودی به وب سایت شما را با کیفیت ایجاد کند – اگر می خواهید برای دامنه جدیدی آن را تهیه کنید ، قدرت صفحه را افزایش می دهید.

از Google Local استفاده کنید و برای یافتن دایرکتوری های وب سایت و وبلاگ محبوب که ارزش پخش شما را دارد ، تحقیق کنید. سایت جدید از. تولید بیش از 80٪ پیوندهای ورودی از کاربران فرانسوی و دایرکتوری ها به دامنه شما (چه http://fr.domain.com یا http://www.domain.fr) به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا بدانند که ترافیک مستقر در فرانسه باید باشد در آنجا به طور مناسب مانیتور شده است.

اگر درمورد اینکه ccTLD گزینه درستی برای سایت شما است بحث می کنید ، بهتر است آزمایشی را در AdWords با استفاده از ccTLD به عنوان URL نمایشگر خود شروع کرده و میزان تغییر CTR را اندازه گیری کنید. روش دیگر ، شما می توانید نظرسنجی را برای مشتریان خود مستقر کنید و فقط از آنها بپرسید که آیا احتمال خرید آنها از یک دامنه محلی بیشتر است.

با این وجود ، اگر بودجه و زمان توسعه برای ایجاد ccTLD دارید ، مطمئناً نمی توانید از پس آن برآیید. موفق باشید!

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit.  

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *