سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

سئو بین المللی: چگونه وب سایت خود را برای سایر کشورها بهینه کنیم

اگر وب سایت شما روی مخاطبان جهانی متمرکز شده است ، احتمالاً مدتی را به فکر بهترین راه های سازماندهی و بهینه سازی سایت خود برای کشورهای مختلف گذرانده اید.

چندین تصمیم مهم وجود دارد که باید هنگام آوردن محتوای خود به مخاطبان بین المللی انجام دهید. تعیین اینکه به کدام دامنه نیاز دارید کلیدی است ، اما در هنگام استفاده از چند روش مناسب باید به خاطر داشته باشید – مخصوصاً اگر مطالب شما به زبان دیگری منتشر شده باشد.

در زیر ، به گزینه های ساختار دامنه شما می پردازیم ، نحوه تفسیر Google از این ساختارها را توضیح می دهیم ، و برخی تحقیقات اصلی و نکاتی در مورد استفاده بهینه از SEO بین المللی را پوشش می دهیم.

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit. 

انواع ساختار دامنه

برای تنظیم معماری دامنه بین المللی شما اساساً سه گزینه وجود دارد:

1. زیرمجموعه ای پس از gTLD

اگر دامنه شما domain.com باشد ، می توانید پوشه ای به نام domain.com/german/ برای هدف قرار دادن بلندگوهای زبان آلمانی یا domain.com/ اضافه کنید uk/ برای هدف قرار دادن کاربران انگلستان.

این زیر شاخه نامیده می شود و از دامنه سطح بالا عمومی “.com” (یا “.org ،” “.net و غیره) پیروی می کند – همچنین به عنوان gTLD شناخته می شود. همچنین می توانید از آنها برای مواردی مانند نماد کشور استفاده کنید. همانطور که می بینید ، ما یک زیر شاخه داریم که نشان می دهد شما در وبلاگ “/marketing/” هستید.

برای هر هدف گذاری که در URL ها انجام می دهید باید یک نکته را یادداشت کنید: برای اینکه موتورهای جستجو معنی رشته را بدانند ، باید از زبان بومی هر کشور استفاده کنید. به عنوان مثال ، “انگلیس” ، “انگلستان” ، “انگلیس” و “G.B.” همه قابل قبول هستند در حالی که “UnitedK” یا “GrBr” قابل قبول نیست.

2. زیر دامنه کشور قبل از gTLD

اگرچه پیاده سازی زیرشاخه می تواند گزینه ای آسان و ارزان باشد ، با این حال ، درک هدف یابی مکان از طریق URL فقط برای افراد دشوار است.

این ما را به گزینه بخش شما می آورد: زیر دامنه ها. به عنوان مثال ، یک زیر دامنه هدف دار انگلیس ممکن است uk.domain.com باشد در حالی که یک زیر دامنه زبان اسپانیایی es.domain.com .

پیاده سازی زیر دامنه ها معمولاً نسبتاً آسان است ، اما مانند زیرشاخه ها ، درک مطالب در آن URL را برای مردم دشوار می کند. پیاده سازی آنها در مقایسه با ساختار پوشه ها گران تر است.

3 یک دامنه سطح بالا کد کشور (ccTLD) برای جایگزینی gTLD

در این گزینه ، سایت کانادایی domain.ca و یک سایت مکزیکی domain.mx – به طور کامل جایگزین gTLD “.com” می شود.

این معماری می تواند پیچیده ترین و گران ترین پیاده سازی باشد ، زیرا لازم است برای هر کشور متمرکز یک دامنه داشته باشید. علاوه بر این ، در حالی که دامنه .com با حدود 10 دلار قابل خریداری است ، برخی TLD وجود دارد که هزینه آنها بیش از 1000 دلار است و نیاز به حضور محلی در کشور دارید.

فقط در یک لحظه در مورد این گزینه پیچیده بیشتر توضیح خواهیم داد.

استفاده از آنها در استراتژی بین المللی سئو شما

اگر درحال ترجمه محتوایی هستید که از قبل به زبانی دیگر و در زیر شاخه یا زیر دامنه دیگری وجود دارد ، مطمئن باشید Google وب سایت شما را برای محتوای تکراری پرچم گذاری نمی کند. Google می داند شما چه کار می کنید ، و به شما اجازه می دهد این کار را انجام دهید!

محتوای تکراری نیز توسط اکثر موتورهای جستجو مجازات نمی شود – بلکه فیلتر می شود. این بدان معنی است که اگر مقاله ای را به دو زبان مختلف منتشر کرده باشید ، هر دو برای هر خواننده بین المللی نتایج کسب می کنند.

بنابراین ، در اینجا باید نکاتی را در نظر داشته باشید که یکی از سه ساختار URL فوق را دنبال کنید:

شما به برچسب های Meta چند زبانه SEO نیاز دارید

از آنجا که زیرشاخه ها و زیر دامنه ها کاملا وب سایت های خاص کشور را از یکدیگر جدا نمی کنند – از نظر خوانندگان و Google – استفاده از برچسب های متا نیز مهم است.

برچسب های متا خطوطی هستند که در HTML یک صفحه وب مشخص وجود دارند و به Google زمینه مناسب هنگام خزیدن آن صفحه را می دهند. سرصفحه ها ، کلمات کلیدی و سایر عناصر ساختار مقاله برخی از موارد مهم هستند. اما زبان یکی از بهترین مانورهای چند زبانه سئو شما است.

در HTML ، متا تگ زبان برای انگلیسی به این شکل است: . این برچسب تمام متنی را که به آن زبان نوشته شده است احاطه کرده است و به Google کمک می کند بفهمد که چه چیزی را می خواند و برای چه کسانی مناسب است. درباره نحوه ادغام متا برچسب ها اینجا بیشتر بدانید.

برچسب های متا باید شبیه اختصاری زبان کشور و باشد که در زیر شاخه یا زیر دامنه شما ذکر شده است. به عنوان مثال ، اگر زیر دامنه مکزیکی شما mx.domain.com باشد ، متا تگهایی که به هر پست وبلاگ متعلق به این زیر دامنه اضافه می کنید ،

این هنگام ارائه محتوای بازنشر شده برای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که در سایر کشورها مشاهده می کنید ، به Google لایه دیگری از داده می دهد.

دامنه های ccTLD ارزشمند هستند ، اما یک تعهد بزرگ

مشکل استفاده از دامنه های ccTLD این است که Google مرجع صفحه را از دامنه اصلی شما به این دامنه ترجمه شده منتقل نمی کند. اگر در صورت بهینه سازی مطالب خود از راه های دیگر ، به دست آوردن مجدد این قدرت آلی می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد.

زیرشاخه ها و زیر دامنه ها با TLD یکسان ، از طرف دیگر ، اعتبار سئو را از Google بسیار طبیعی تر دریافت می کنند.

Google همچنین به روشنی بیان می کند که از ccTLD برای تعیین هدف گذاری کشور استفاده می کند . بنابراین ، اگر منابع مالی و فنی در اختیار دارید ، استفاده از ccTLD می تواند ایده خوبی باشد.

اما ، یک ccTLD می تواند گران باشد و پیچیدگی راه اندازی می تواند اشتباهات پرهزینه ای را ایجاد کند ، بنابراین بسیاری از مدیران وب سایت تنها در صورت تأثیر مثبت بر نتیجه نهایی ccTLD ، به سراغ آن می روند.

در این صورت ، یا باید در رتبه بندی جستجو در جایی که ccTLD پاداش می گیرد (که Google آن را گزارش نکرده است) یک تغییر بسیار چشمگیر وجود داشته باشد ، یا یک ccTLD باید به نحوی مورد پسند کاربران قرار گیرد که به طور معنی داری بر روی کلیک کلیک کند. یک وب سایت.

چگونه افراد دامنه شما را می بینند

از آنجا که هیچ راهی بهتر از پیش بینی رفتار کاربر فقط از پرسیدن کاربران از آنچه آنها ترجیح می دهند وجود ندارد ، من تصمیم گرفتم یک نظرسنجی در مورد ابزار مخاطب SurveyMonkey راه اندازی کنم ، که اطلاعاتی را از میلیون ها پاسخ دهنده در سراسر ایالات متحده ، استرالیا و انگلستان

پاسخ دهندگان به طور تصادفی انتخاب می شوند ، و به دلیل اینکه نمونه از نظر آماری قابل توجه است ، نمونه باید رفتار واقعی کاربر را کاملاً منعکس کند – این نوع نظرسنجی حتی برای پیش بینی صحیح نتایج انتخابات در 2013 ، و 2014 .

برای این نظرسنجی ، من با Sam Mallikarjunan ، استراتژیست اجرایی در HubSpot همکاری کردم تا نظرسنجی ها را طراحی و تحلیل کنم. ما دو نظرسنجی تقریباً یکسان ایجاد کردیم: یکی برای نمونه نماینده در ایالات متحده و دیگری برای یک نمونه نماینده در استرالیا.

در اینجا آنچه یافتیم:

آگاهی کاربر از ccTLD

قبل از اینکه بخواهیم نحوه ارتباط کاربران با ccTLD را بفهمیم ، باید این فرض را تأیید کنیم که کاربران حتی می دانند که TLD های عمومی وجود دارد. برای همه آنچه می دانیم ، بازاریابان ممکن است بیش از حد به این موضوع فکر کنند که دامنه آنها یک دامنه .com ، .info یا حتی .com.mx است ، اما کاربر حتی ممکن است متوجه نشود.

برای ایجاد این بنیاد ، ما از پاسخ دهندگان خواستیم که کدام یک از TLD ها را می توان مورد استفاده یک سازمان غیرانتفاعی قرار داد. تقریباً همه پاسخ دهندگان به درستی پایان TLD با .org را مشخص کردند که به احتمال زیاد توسط یک سازمان غیرانتفاعی استفاده می شود. جالب اینجاست که فقط 4٪ از افراد در ایالات متحده اظهار داشتند که نسبت به 13٪ استرالیایی ها از TLD صحیح مطمئن نیستند.

ایالات متحده پاسخ ها

Bar graph of U.S. responses to non-profit website domains

پاسخ های استرالیایی

Bar graph of how Australians interpret a non-profit web domain adjusted for international SEO

برای تقویت این آگاهی از ccTLD ، می خواستیم بدانیم آیا کاربران بین ccTLD و کشورها ارتباط برقرار کرده اند. ما از پاسخ دهندگان خواستیم تا محل کسب و کار محلی را با استفاده از پسوند TLD .ca شناسایی کنند. اکثر پاسخ دهندگان کانادا را به درستی انتخاب کردند.

عجیب ، 67٪ استرالیایی ها پاسخ صحیح را انتخاب کرده اند در حالی که تنها 62٪ آمریکایی ها همین کار را انجام داده اند. علاوه بر این ، بیشتر آمریکایی ها (23)) نسبت به استرالیایی ها (15)) به دنبال جواب ترفند کالیفرنیا بودند.

بر اساس نتایج قبلی ، بدیهی است که کاربران از ccTLD ها در آدرس دامنه آگاهی دارند و همچنین معمولاً ارتباط با کشورهای محلی را درک می کنند. اما بدون اینکه بدانید آیا کاربران براساس TLD تصمیم می گیرند ، TLD یک کشور فقط می تواند یک قسمت اصلی URL باشد و مطمئناً ارزش سرمایه گذاری را ندارد.

بنابراین ، آزمون واقعی انتخاب TLD نحوه تأثیر آن بر ROI است. اندازه گیری این نوع داده ها البته دشوار است که در آن مشتریان واقعاً کالایی نمی خرند ، اما ما آیا می خواستم ببینم که آیا راهی برای اندازه گیری تصمیمات خرید نیز وجود دارد.

تأثیر درآمد ccTLD

برای دستیابی به این نتیجه ، ما دو خرده فروش آنلاین مختلف را با هم مقایسه کردیم و از پاسخ دهندگان خواستیم تأسیساتی را انتخاب کنند که فکر می کنند مطمئن ترین حمل و نقل سریع باشد. فرض بر این بود که پاسخ دهندگان یک خرده فروشی در داخل کشور را در نظر می گیرند تا بتواند محصولات را سریعتر از یک فروشگاه بین المللی حمل کند.

در نظرسنجی ایالات متحده ، Amazon.co.jp را با BestBuy.com مقایسه کردیم. در نظرسنجی استرالیا ، ما Bigw.com.au ، خرده فروش معروف آجر و ملات را مشابه Target.com ایالات متحده مقایسه کردیم. ( واقعیت جالب: در استرالیا هدفی وجود دارد که وابسته به Target در ایالات متحده نیست و وب سایت آنها target.com.au است – بعداً در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.)

هدف این س toال این بود که ببینیم آیا کاربران نام تجاری قابل شناسایی یا پسوند دامنه را صفر می کنند.

ایالات متحده پاسخ ها

Bar graph of what the U.S. thinks of consumer websites with ccTLD domains

پاسخهای استرالیا

Bar graph of what the U.S. thinks of consumer websites with ccTLD domains

در ایالات متحده ، در حالی که 39٪ گفتند که هر دو وب سایت حمل و نقل قابل اعتمادی را ارائه می دهند – به این معنی که هر دو TLD امکان ارسال از ایالات متحده را دارند – 42٪ هنوز هم گفتند که بهترین خرید با TLD .com گزینه بهتری خواهد بود . ممکن است استرالیایی ها با وب سایت نادرست Target گیج شده باشند ، زیرا 61٪ گفته اند که حمل هر دو وب سایت قابل اعتماد است ، اما 34٪ Big W. را انتخاب کردند.

داده های این س thisال کمی بی نتیجه است ، اما می توان گفت که اگرچه بخش زیادی از کاربران نسبت به پسوند دامنه چشم بسته اند ، اما بهتر است هنگام فروش آنلاین از پسوند دامنه آشنا استفاده کنید.

چه کاری باید انجام دهید؟

برای پاسخ به س originalال اصلی ، اگر منابع لازم برای ایجاد معماری ccTLD را ندارید ، چه باید بکنید؟

این بستگی دارد بر اساس داده های جمع آوری شده ، می توانیم به طور قطعی اعلام کنیم که کاربران از تفاوت بین TLD آگاه هستند و براساس TLD تصمیم می گیرند. با این حال ، هیئت داوران هنوز از اهمیت یک TLD اطلاع ندارند.

یک مکان خوب برای شروع این است که کسب و کار خود را در فهرست های خاص کشور فهرست کنید. این به آن بخش از سایت شما یا دامنه آن کشور کمک می کند پیوندهای ورودی با کیفیتی را برای وب سایت شما ایجاد کند – اگر می خواهید آن را برای یک دامنه جدید ایجاد کنید ، قدرت صفحه را افزایش می دهد.

از Google Local استفاده کنید و برای یافتن فهرست های محبوب وب سایت و وبلاگ هایی که ارزش پخش شما را دارند ، تحقیق کنید سایت جدید از ایجاد بیش از 80 links پیوندهای ورودی از کاربران و فهرستهای فرانسوی به دامنه شما (اعم از http://fr.domain.com یا http://www.domain.fr) به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که ترافیک مبتنی بر فرانسوی در آنجا به طور مناسب مانیتور شده است.

اگر درمورد اینکه ccTLD گزینه درستی برای سایت شما است ، بحث می کنید ، بهتر است آزمایشی را در AdWords با استفاده از ccTLD به عنوان URL نمایشگر خود راه اندازی کنید و میزان تغییر CTR را اندازه گیری کنید. روش دیگر ، شما می توانید نظرسنجی را برای مشتریان خود مستقر کنید و فقط از آنها بپرسید که آیا احتمال خرید آنها از یک دامنه محلی بیشتر است.

با این وجود ، اگر بودجه و زمان توسعه برای ایجاد ccTLD دارید ، مطمئناً نمی توانید از پس آن برآیید. موفق باشید!

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit.  

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *