سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

زیر دامنه یا زیرشاخه؟ آنها چه هستند و چگونه بر SEO تأثیر می گذارند

یکی از داغترین بحث هایی که من در آن شرکت کردم این بود که آیا تیلور سویفت رقصنده خوبی است یا نه.

اولین چیزی که باید در مورد من بدانید این است که تیلور سویفت هنرمند مورد علاقه من است. بنابراین شما متقاعد کردن من برای اینکه او در هر کاری بد است (چون او نیست) سخت خواهد بود.

کارشناسان سئو هنگام بحث در مورد بهتر بودن زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها برای جستجوگرها احتمالاً همین روش را دارند. به عنوان یک بازاریاب ، این بحث می تواند باعث سردرگمی و تحلیل فلج شود.

در این مقاله ، شما تفاوت بین زیر دامنه و زیر شاخه و نحوه تأثیر آنها بر SEO را خواهید آموخت. نکات مثبت و منفی هر دو مورد وجود دارد و شما می خواهید همه این عوامل را قبل از حرکت در پروژه وب سایت خود در نظر بگیرید.
Free Guide: How to Run a Technical SEO Audit

URL زیر شاخه

در یک URL ، زیر شاخه پس از فهرست ریشه یا نام دامنه ارائه می شود. به عنوان مثال ، دامنه ریشه HubSpot hubspot.com است. بنابراین یک آدرس اینترنتی زیر شاخه ممکن است hubspot.com/pricing باشد. یا ممکن است چیزی پیچیده تر مانند hubspot.com/pricing/sales باشد. در زیر تصویری از یک ساختار زیر شاخه ممکن وجود دارد.

Example of a HubSpot subdirectory structure

وقتی صحبت از زیرشاخه ها می شود ، به ساختاری شبیه عروسک های تودرتو فکر کنید. هر پوشه می تواند تقریباً به طور نامحدود از یکدیگر ساخته شود. این بدان معناست که شما می توانید یک زیر پوشه در یک زیر پوشه در یک زیر پوشه داشته باشید تا زمانی که دهها ، بالقوه صدها لایه عمیق داشته باشید.

اما فقط به این دلیل که نمی توانید به این معنی نیست که باید باشید.

لایه های زیادی از زیر پوشه ها می توانند به یک کابوس SEO تبدیل شوند. رشته URL طولانی و گیج کننده می شود ، تجربه کاربر با هر کلیک برای رسیدن به محتوای بعدی در معرض خطر قرار می گیرد و خزنده های موتور جستجو تقریباً غیرممکن است که سایت خود را برای محتوای جدید جستجو کنید و سایر سئوهایی که ممکن است کسب کنید اضافه کرده اند.

از طرف دیگر ، پوشه های فرعی می توانند برای سئو بسیار مناسب باشند زیرا هر بک لینک به دست آمده ، مرجع دامنه و اختیار صفحه را با دامنه ریشه نزدیک می کنند. و هنگامی که پیمایش سایت نسبتاً آسان است ، URL ها کوتاه و ساده هستند ، مانند hubspot.com/careers ، این بدان معناست که شما می توانید صفحات وب خاص یا صفحات فرود را توسط URL آنها بدون سردرگمی مخاطبان خود به بازار عرضه کنید.

ساختار یک زیر دامنه در سطوح بالا نسبتاً مسطح است. فهرست ریشه خود را خواهید داشت ، سپس همه زیر دامنه های زیر آن در یک ردیف افقی قرار می گیرند. همه زیر دامنه ها در یک سطح هستند. شما مانند زیر پوشه زیر پوشه ساب دامنه نخواهید داشت.

Example of HubSpot's Subdomain structure

جستجوگرها و زیر دامنه ها

یک زیر دامنه می تواند برای سئو بسیار مفید باشد ، اما به یک شخص یا تیم اختصاصی نیاز دارد که بتواند آن را مدیریت کند. برخلاف زیرشاخه ها ، اختیارات دامنه زیر دامنه به طور خودکار از نام دامنه اصلی فرو نمی رود. اگر به ازای هر نام دامنه صورتحساب دریافت کنید ، ممکن است هزینه اضافی برای ابزارها یا اشتراک ها را نیز پرداخت کنید زیرا هر زیر دامنه معمولاً به عنوان یک وب سایت جداگانه حساب می شود. با در نظر داشتن این چالش ها ، بیایید نگاهی دقیق به مزایای استفاده از زیر دامنه بیندازیم.

چرا از زیر دامنه ها استفاده می کنیم؟

زیر دامنه ها ایده آل هستند اگر کسب و کار شما محتوای زیادی را در خود جای دهد که مدیریت همه آنها در یک وب سایت دشوار است. اگر چندین کمپین تکراری بزرگ که نیاز به صفحات فرود جداگانه دارند یا اگر قصد دارید با سازمانی دیگر مشارکت داشته باشید و بخواهید مارک تجاری را در این پروژه تقسیم کنید ، این ساختار مفید خواهد بود.

به طور خلاصه ، در صورت نیاز به کسب و کار مربوط به جدا سازی محتوا در وب سایت ، زیر دامنه ها منطقی است.

چندین مورد وجود دارد که یک شرکت باید از زیر دامنه استفاده کند. در زیر متداول ترین ها وجود دارد.

1 پشتیبانی

گاهی اوقات منطقی نیست که پشتیبانی مشتری خود را در سایت اصلی خود داشته باشید. به عنوان مثال ، Google به جای google.com/support از support.google.com استفاده می کند. دلیل اصلی آن احتمالاً به دلیل ساختار سایت است. Google.com یک موتور جستجو است و خط پشتیبانی Google به خط مشاغل جستجوی آن تعلق ندارد . بنابراین ، برای ارتباط صحیح با کاربران خود و سرویس دهی آنها به زیر دامنه خاص خود نیاز دارد.

2. مناطق مختلف

اگر به چندین منطقه اعم از ملی و بین المللی خدمت می کنید ، استفاده از زیر دامنه ایده خوبی است. اگر سایتی به زبان آلمانی و یکی به انگلیسی داشتید ، نام بردن از آن به عنوان زیر شاخه منطقی نخواهد بود. به عنوان مثال ، Craigslist از زیر دامنه ها برای مناطق مختلفی که سرویس دهی می کند استفاده می کند. در اینجا دو سایت زیر دامنه آن وجود دارد: orangecounty.craigslist.org/ یا stgeorge.craigslist.org/ .

3 وبلاگ

بسیاری از شرکت ها وبلاگ خود را به عنوان یک زیر دامنه انتخاب می کنند. در واقع ، این همان کاری است که HubSpot انجام می دهد. اگر متوجه شوید ، صفحه ای که در حال حاضر در آن هستید blog.hubspot.com صفحه> با این حال ، این مقاله خاص در زیر شاخه بازاریابی از زیر دامنه blog.hubspot.com است. سایت ها ممکن است وبلاگ خود را به عنوان یک زیر دامنه انتخاب کنند اگر یک کمپین محتوایی در نظر داشته باشند که حجم آن به اندازه کافی بزرگ باشد و سزاوار سلسله مراتب و مسیر رشد خود باشد (در یک دقیقه بیشتر) علاوه بر این ، اگر می خواهید یک مرجع ایجاد کنید ، یک زیر دامنه برای یک وبلاگ مفید است.

4. فروشگاه تجارت الکترونیک

برای شرکت هایی که کالا می فروشند ، علاوه بر محصول یا خدمات عادی خود ، می توانند فروشگاه تجارت الکترونیک خود را در یک زیر دامنه قرار دهند. HubSpot این کار را نیز انجام می دهد. کالاهای HubSpot به غیر از مراکز اصلی نرم افزار ما ، در shop.hubspot.com در دسترس هستند. 5. رویدادها

اگر شرکت شما رویدادهایی را میزبانی می کند ، بهتر است آن قسمت از سایت خود را به یک زیر دامنه تقسیم کنید. باز هم ، این زمانی مفید است که می خواهید بخشی از سایت خود را از محصول یا خدمات عادی خود تشخیص دهید. مایکروسافت این کار را با events.microsoft.com انجام می دهد.

از نظر فنی ، یک وب سایت می تواند از یک زیر دامنه و از یک زیر شاخه استفاده کند. زیر دامنه ها معمولاً حداقل چند زیر پوشه در درون خود دارند تا محتوا را سازماندهی کنند ، اما به احتمال زیاد به اندازه یک زیر شاخه نیست. دلیل این امر این است که تنوع کمتری از محتوای تحت دامنه وجود دارد تا دامنه ریشه دارای زیر پوشه ها.

بنابراین مهم است که درک کنیم ساختار اصلی وب سایت شما چیست. برای تصمیم گیری در این مورد ، بیایید نگاهی دقیق به نحوه تأثیر زیر دامنه ها و زیرشاخه ها بر SEO داشته باشیم.

زیر دامنه ها و زیرشاخه ها چه تاثیری بر SEO دارند؟

برخی از کارشناسان سئو معتقدند که خزنده های گوگل می توانند یک دامنه فرعی را برای یک وب سایت کاملا متفاوت از دامنه اصلی اشتباه بگیرند. با این حال ، دیگران می گویند خزنده های آن می توانند زیر دامنه ها را به عنوان پسوند دامنه های اصلی تشخیص دهند.

به گفته گوگل ، سایت زیر دامنه ها و زیر شاخه ها را به صورت مشابه خزنده ، فهرست بندی و رتبه بندی می کند.

در ویدئوی زیر ، جان مولر ، تحلیلگر Google Webmasters Trends می گوید ، زیر دامنه ها به طور کلی به رتبه بندی یک سایت آسیب نمی رسانند. در واقع ، او می گوید گوگل به اندازه کافی هوشمند است و می تواند دامنه و زیر دامنه اصلی شما را به همان وب سایت مرتبط کند.

برخی از متخصصان سئو استدلال می کنند که زیر دامنه ها اختیاری که از پیوندهای ورودی (یا لینکهای برگشتی) دریافت می کنند با دامنه ریشه مشترک نیستند. عکس آن نیز می تواند درست باشد. از آنجا که زیر دامنه ها از دامنه ریشه شما موجودیت جداگانه ای محسوب می شوند ، ممکن است هیچ یک از ارگانهای پیوندی را که قبلاً به محتوای اصلی وب سایت خود ایجاد کرده اید ، به ارث نبرند.

علاوه بر این ، اگر صفحات را برای همان کلمات کلیدی در سایت اصلی و زیر دامنه خود بهینه سازی می کنید ، می توانید با خود رقابت کنید.

از طرف دیگر ، سایر کارشناسان سئو استدلال می کنند که زیر دامنه ها باعث سهولت در مرور سایت شما می شوند. در نهایت ، این منجر به تجربه کاربری بهتر می شود ، که می تواند منجر به نرخ تعامل بهتر شود ، بنابراین SEO شما را بهبود می بخشد.

زیر دامنه ها می توانند مفید واقع شوند اگر یک شرکت بزرگ داشته باشید و زیر دامنه ها هدف دیگری داشته باشند و اساساً به عنوان یک تجارت جداگانه عمل کنند.

به عنوان مثال ، دیزنی دارای زیر دامنه هایی مانند cars.disney.com ، shop.disney.com

، و movies.disney.com .

از آنجایی که این زیر دامنه ها اهداف بسیار متفاوتی دارند ، مهم نیست که سایتها از لینکهای پشتیبان یکسان باشند ، زیرا احتمالاً همان کلمات کلیدی را هدف قرار نمی دهند.

به گفته برخی از متخصصان سئو ، مزیت دیگر این است که زیر دامنه ها می توانند به ایجاد اقتدار خوب کمک کنند. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید وبلاگ شما موجودی جدا از محصول یا خدمات شما تلقی شود.

برعکس ، اگر سایت شما عمودی گسترده ای در ناوبری شما نداشته باشد ، ممکن است نیازی به استفاده از زیر دامنه نباشد زیرا می خواهید هرچه بیشتر لینک به سایت اصلی خود بازگردد. اگر دلیل قانع کننده ای برای استفاده از زیر دامنه ها ندارید ، زیرشاخه ها کاملا خوب کار می کنند.

کدام یک بهتر است: زیرشاخه یا زیر دامنه؟

اگرچه این موضوع اغلب می تواند گیج کننده باشد ، اما در نهایت تصمیم به نیاز وب سایت شما بستگی دارد. دامنه های فرعی می توانند سازمان و ساختار سایت شما را ارائه دهند اگر محتوای بسیار متفاوت ، اما مهمی برای به اشتراک گذاری داشته باشید. زیرشاخه ها می توانند برای وب سایت های کوچکتری که محتوای متنوعی ندارند مفید باشند. مهم نیست که کدام ساختار را انتخاب کنید ، برای دستیابی به اهداف وب سایت خود می خواهید از بهترین روشهای جستجوگرها در جریان باشید. راهنمای رایگان زیر به شما کمک می کند سایت خود را با یک جعبه ابزار رایگان حسابرسی SEO بهبود بخشید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در فوریه سال 2020 منتشر شده و برای جامعیت به روز شده است.

seo audit

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *