روابط عمومی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

روابط عمومی چیست؟ تعریف روابط عمومی در 100 کلمه یا کمتر

تصویر جنبه مهمی از آگاهی از نام تجاری است ، که بر اینکه آیا مشتریان بالقوه شما را می شناسند ، دوست دارند و به شما اعتماد دارند. در مواردی که تبلیغات خارج از کنترل مارک تجاری است ، روابط عمومی (روابط عمومی) روشی م effectiveثر برای مشارکت در گفتگو است.

Download Now: Free Press Release Template

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد: “تبلیغات چیزی است که شما برای آن هزینه می کنید. تبلیغات چیزی است که شما برای آن دعا می کنید. “

روابط عمومی تعریف حرفه ای ساده ای نیست. در واقع ، در سال 2012 ، انجمن روابط عمومی آمریکا ( PRSA ) چند مورد ارسال قبل از توافق نهایی در مورد یکی:

What Is Public Relations? Official Definition from PRSA بنابراین چگونه یک سازمان می تواند روابط مفید خود را با عموم مردم به نمایش گذاشته و آن را به مطبوعات خوب تبدیل کند؟ آیا واقعاً برای چیزی “دعا” می کنید ، مانند ضرب المثل قدیمی ، اگر از یک فرایند استراتژیک برای نتیجه گیری استفاده می کنید؟

اگر روابط عمومی پلی برای آن رابطه است ، متخصصان روابط عمومی سازندگان پل هستند. بیایید کمی بیشتر درباره آنها صحبت کنیم:

متخصص روابط عمومی چیست؟

یک متخصص روابط عمومی وظیفه ایجاد و اجرای یک استراتژی روابط عمومی را بر عهده دارد و از طریق کانال ها و قالب های مختلف بدون دستمزد یا کسب درآمد ، از جمله مطبوعات ، رسانه های اجتماعی و مشارکت های شخصی ، به یک کسب و کار یا فرد کمک می کند تا شهرت مثبتی کسب کند. آنها همچنین به مشتریان در دفاع از شهرت خود در هنگام بحران هایی که اعتبار آنها را تهدید می کند ، کمک می کنند.

برای درک این موضوع ، ابتدا باید دو طرف روابط عمومی را در نظر بگیرید: طرف قصه گویی مثبت و طرف کنترل منفی آسیب.

روابط عمومی مثبت

Public Relations: Positive PR Strategies در صورت فعال بودن سازمان در مورد تصور آنها ، آنها احتمالاً در روابط عمومی مثبت سرمایه گذاری می کنند ، جایی که یک متخصص روابط عمومی به شهرت ، ایده ، محصول ، موقعیت یا دستاوردهای مارک تجاری در جهت مثبت کمک می کند.

بنابراین ، به یک معنا ، می توانید متخصصان روابط عمومی را قصه گو بدانید. برخلاف تبلیغ کنندگان ، که داستان ها را از طریق روش های پولی می گویند ، متخصصان روابط عمومی داستان های خود را از طریق رسانه ای بدون حقوق یا درآمد .

این راههای بدون پرداخت یا درآمد عبارتند از:

  • اخبار و مطبوعات
  • اطلاع رسانی رسانه ها
  • رسانه های اجتماعی
  • مشارکت در صحبت کردن

به خاطر داشته باشید که یک متخصص روابط عمومی فقط سعی نمی کند به مشتری پرداخت کننده برسد … آنها سعی می کنند با همه تماس بگیرند.

نمونه روابط عمومی مثبت

فرض کنید شما در یک شرکت طراحی داخلی کوچک کار می کنید ، و کسب و کار شما فقط یک جایزه دریافت کرد: “بهترین شرکت طراحی داخلی در شیکاگو.” یک متخصص روابط عمومی ممکن است پیش نویس یک بیانیه مطبوعاتی و در ارتباط باشید با خبرنگاران تا در مورد این دستاورد داستانی بنویسید تا اخبار را در اختیار عموم قرار دهید.

در کنار ایجاد شهرت معتبر برای کسب و کار طراحی داخلی ، متخصص روابط عمومی نیز به مردم کمک می کند تا اطلاعات مربوط به این افتخار را دریافت کنند. اگر مصرف کننده ای هستم که به دنبال طراح داخلی هستم ، این اطلاعیه نیز می تواند به من کمک کند.

روابط عمومی به دولت نیز کشیده می شود. متخصصان روابط عمومی می توانند کمپین های سیاسی را اجرا کنند یا سیاست جدید دولت را برای مردم توضیح دهند. در این مورد ، می توانید ببینید که چگونه متخصصان روابط عمومی برای حفظ رابطه سالم و سازنده بین مشتری خود (دولت) و عموم مردم ، که حق شنیدن سیاست های جدید را دارند ، کار می کنند.

کنترل آسیب در روابط عمومی (روابط عمومی منفی)

Public Relations: Negative PR Strategies

روابط عمومی فقط برای قصه گویی مثبت استفاده نمی شود. همچنین برای کاهش هرگونه خسارتی که می تواند اعتبار مشتری را تضعیف کند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر گفتمان عمومی پیرامون یک نام تجاری خاص دارای احساسات منفی باشد ، شاید در نتیجه تبلیغات منفی یا اخبار ، وظیفه یک متخصص روابط عمومی این است که به سازمان در مورد نحوه ادامه کار مشاوره دهد.

به هر حال ، اگر مکالمه ای انجام می شود ، یک سازمان باید طرف خود را در داستان به اشتراک بگذارد. با این حال ، نحوه پاسخگویی آنها بر درک عموم تأثیر خواهد گذاشت. اگر ضعیف انجام شود ، می تواند وضعیت را بدتر کند.

یک متخصص روابط عمومی وظیفه دارد:

نمونه ای از کنترل آسیب در روابط عمومی

در اوایل دهه 1980 ، بطری های متعددی از محصول تایلنول جانسون و جانسون توسط شخص ناشناس با سیانور پوشانده شد و هفت نفر را کشت. این منجر به وحشت گسترده ای شد و می تواند منجر به پایان محصولات Tylenol شود.

جانسون و جانسون اقدامات تهاجمی روابط عمومی را برای کاهش خسارت انجام دادند: ابتدا ، شرکت تمام محصولات Tylenol خود را از قفسه ها بیرون کشید و بیانیه ملی صادر کرد که به مصرف کنندگان هشدار می داد که Tylenol را خریداری یا استفاده نکنند. سپس ، جانسون و جانسون یک مهر و موم جدید مقاوم در برابر دستکاری ایجاد کردند و دستور 2،000 پرسنل فروش برای ارائه ارائه به جامعه پزشکی برای معرفی مجدد این بطری های Tylenol جدید و ایمن تر.

این استراتژی روابط عمومی موثر جان و جانسون و محصول آنها را نجات داد – در واقع ، Tylenol سهام تنها شش هفته پس از بحران سیانور تا 24 درصد افزایش یافت .

در مورد جانسون و جانسون ، یک کمپین تبلیغاتی ساده کارساز نبود. در عوض ، روابط عمومی ضروری بود: متخصصان روابط عمومی توانستند داستانی را پخش کنند که جانسون و جانسون را به عنوان شرکتی معرفی می کند که مصرف کنندگان را بر سود مقدم می دارد. در کنار کاهش خسارت به شهرت جانسون و جانسون ، روابط عمومی برای نجات افراد بیشتر از مصرف تایلنول با روکش سیانور استفاده شد و سپس برای اطلاع عموم از اینکه تایلنول دوباره ایمن است ، مورد استفاده قرار گرفت. برد-برد-برد.

روابط عمومی به عنوان یک استراتژی بازاریابی مهم

در این مثالها ، می توانید مشاهده کنید که متخصصان روابط عمومی در مدیریت انواع مختلف شرایط خوب و بد مهارت دارند و باید به این رویدادها بپردازند تا عموم و مشتری بتوانند رابطه مفیدی را حفظ کنند. متخصصان روابط عمومی همچنین در مشاوره مدیریت در مورد بهترین تصمیمات یا اقدامات سیاستی برای انجام و اجرای برنامه ها ، مانند جمع آوری کمک های مالی یا رویدادهای شبکه ای ، برای کمک به مردم برای درک اهداف سازمان ، نقش ایفا می کنند.

روابط عمومی فقط برای تأثیرگذاری بر یک داستان پس از وقوع آن استفاده نمی شود – بلکه برای نوشتن آن داستان در وهله اول استفاده می شود.

توجه ویراستار: این پست در اصل در آوریل 2018 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *