وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای نهایی RFP ها

آیا کار ایجاد درخواست پیشنهاد یا RFP به شما محول شده است؟

اگر نمی دانید این چیست یا مدتی است که ننوشته اید ، راهنمای امروز می تواند به شما کمک کند.

ما در حال بررسی جزئیات آنچه RFP در واقع است ، چرا ممکن است به آن احتیاج داشته باشید و چگونه امروز اولین مورد خود را ایجاد کنید .

برای شروع ، باید معنای همه این حروف را بفهمید.

Download Now: Free RFP Templates

وقتی شرکت شما یک پروژه جدید (اغلب بزرگ) یا پروژه ای که پیچیده تر است و نیاز به کمی برون سپاری دارد دارد ، یک RFP می تواند به شما کمک کند کار را برای اولین بار درست انجام دهید.

سند RFP راهی برای شما می شود که به سرعت نقاط قوت و ضعف فروشندگان احتمالی را در رابطه با پروژه خود آشکار کنید بدون اینکه مجبور باشید زمان زیادی را صرف شکار آنها کنید.

RFP ها همچنین می توانند راهبردهای مختلفی را که ممکن است در نظر نگرفته باشید ، به شما نشان دهند ، زیرا هر فروشنده برنامه اقدام خاص خود را به همراه پیشنهاد خود شامل می شود.

و قبل از اینکه مجبور شوید به فروشنده متعهد شوید ، این اطلاعات را در اختیار خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید ، این را نباید با RFQ اشتباه گرفت.

RFP در مقابل RFQ

یک RFQ یا درخواست نقل قول ، کمی متفاوت از RFP است زیرا این فقط خود نقل قول است. در اینجا ، شرکت ها از قیمت های متعددی از فروشندگان مختلف درخواست می کنند تا خدمات را تنها بر اساس قیمت مقایسه کنند. در حالی که یک RFP شامل یک نقل قول قیمت (همراه با چند ویژگی دیگر) است ، یک RFQ به جز قیمت جزئیات دیگری ارائه نمی دهد.

برخلاف RFP ، RFQ یک درخواست برای نقل قول یا نقل قول است.

در اینجا نحوه درک تفاوت وجود دارد:

در حالی که از نظر فنی یک نقل قول در RFP دریافت می کنید ، اطلاعاتی نیز دریافت می کنید مانند برنامه عمل ، جدول زمانی تکمیل ، برنامه تحویل ، و لیست خدمات ارائه شده نیز.

اما با یک RFQ ، شما فقط نقل قول را برای خدمات یا محصولات مورد علاقه خود برای خرید دریافت می کنید.

در اکثر موارد ، مقایسه نقل قول ها کافی نیست تا ببینیم آیا یک فروشنده احتمالی مناسب برای شرکت شما مناسب است ، به همین دلیل RFP در این شرایط مناسب تر است.

RFP در بازاریابی چیست؟

در بازاریابی ، یک RFP اغلب برای برون سپاری هر گونه فعالیت بازاریابی استفاده می شود که می تواند کمک کننده باشد دسترسی به نام تجاری شما افزایش می یابد این فعالیتها شامل هر چیزی مربوط به بازاریابی است که نمی توانید در داخل انجام دهید.

به عنوان مثال ، اگر در یک استارتاپ کوچک کار می کنید ، ممکن است یک RFP برای پیدا کردن یک شرکت ارتباطات و بازاریابی با خدمات کامل برای ایجاد یک برنامه بازاریابی یکپارچه برای کسب و کار خود ایجاد کنید. در این صورت ، در RFP خود ذکر کنید که به دنبال شرکتی هستید که به شما در “افزایش حضور SEO” یا “جذب فالوور رسانه های اجتماعی” و غیره

کمک کند.

از طرف دیگر ، اگر در یک آژانس بازاریابی کار می کنید ، باید مراقب RFP های مربوط به خدمات ارائه شده در منطقه خود باشید. به عنوان مثال ، اگر در یک شرکت طراحی وب کار می کنید ، باید به دنبال مشاغلی باشید که RFP برای خدمات طراحی وب ایجاد کرده اند.

RFP در فروش چیست؟

در فروش ، RFP اغلب زمانی ایجاد می شود که مشاغل به دنبال خرید محصول یا خدمات متناسب با نیازهای خود باشد. به عنوان مثال ، اگر یک شرکت سازمانی به دنبال یک نرم افزار CRM جدید است ، ممکن است این شرکت یک RFP منتشر کند که در آن آنچه که به دنبال آن است ، و آنچه که امیدوار است با نرم افزار CRM جدید به آن برسد ، ارائه شود.

به همین دلیل ، RFP ها می توانند نقش مهمی در چرخه فروش شرکت ایفا کنند. شرکتهای سازمانی که RFP صادر می کنند اغلب به دنبال مشاغلی هستند که بتوانند از آنها پشتیبانی فناوری اطلاعات ، امنیت ، پشتیبانی و آموزش و سایر خدمات اضافی را ارائه دهند. برای بستن این حساب های بزرگتر ، بسیار مهم است که تیم فروش شما با یک فرایند پاسخ RFP آماده شده و بتواند در زمان تعیین شده به طور کارآمد به این شرکت های بزرگ پاسخ دهد.

روند RFP توضیح داده شده است

قبل از آنکه داوطلبان احتمالی بتوانند پیشنهادات خود را ارائه دهند ، باید یک RFP توسط شرکت درخواست کننده کار تهیه شود. (P.S. نحوه انجام این کار را بعداً در این راهنما به شما نشان می دهیم)

این به پیمانکاران بالقوه ایده بهتری در مورد آنچه شرکت شما به دنبال آن است می دهد.

هنگامی که RFP شما ارسال می شود ، پیمانکاران یا فروشندگان می توانند آن را بررسی کرده و بهترین پیشنهادات خود را برای رقابت در این شغل ارسال کنند.

در این پیشنهادات ، فروشندگان عموما موارد زیر را شامل می شوند:

  • یک برنامه عملی برای چگونگی حل مشکل
  • جدول زمانی آنچه شما می توانید انتظار داشته باشید
  • هرگونه اطلاعات پس زمینه ضروری
  • هزینه کل پروژه چقدر است

در موارد خاص ، ممکن است مناقصه گران برگردند و بگویند که اجزای خاصی از RFP باید بر اساس تجربه آنها در صنعت تنظیم شود.

در این مرحله ، می توانید بازخورد آنها را مرور کرده و یک RFP جدید برای تنظیم تغییرات ایجاد کنید ، یا می توانید اصل را همانطور که هست بگذارید و در نظر داشته باشید در حالی که سایر پیشنهادات ارسال شده را در نظر می گیرید.

هنگامی که همه پیشنهادات را دریافت کردید ، مقایسه هر یک از آنها و تعیین اینکه کدام فروشنده برای شرکت شما مناسب تر است تقریباً بدون زحمت خواهد بود.

از میان پیشنهاد دهندگان ، می خواهید بسته به تعداد دریافت کننده یا علاقه مند به آنها ، تعداد انگشت شماری از سه ، پنج یا 10 مورد دلخواه خود را محدود کنید.

از اینجا ، شما می خواهید وقت خود را برای بررسی بیشتر فروشندگان احتمالی صرف کنید تا تعیین کنید که واقعاً چه کسی مناسب این شغل است.

برخی از شرکتها ممکن است پس از شروع این فرآیند مذاکره ، بهترین و آخرین پیشنهاد دیگر را از فروشندگان برتر خود درخواست کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها نه تنها شخص یا شرکت مناسب را برای کار ، بلکه با قیمت مناسب نیز دریافت می کنند.

اگرچه ممکن است این یک گام اضافی به نظر برسد ، اما می تواند در هزینه ، زمان و سردرد شما در جاده صرفه جویی کند.

اما این مسئله ما را به سوالی بزرگ نیز می رساند: آیا همه اینها واقعاً ضروری هستند؟

آیا نمی توانید فقط وقت خود را صرف بررسی دو یا سه فروشنده کنید؟

همانطور که در ادامه خواهید دید ، آن مسیر قطعاً به نفع شما نیست.

چرا درخواست پیشنهاد می دهید؟

بیایید به طور خلاصه این دو سناریو را با هم مقایسه کنیم:

  • گزینه شماره 1: زمان خود را صرف یافتن فروشنده کامل کنید.
  • گزینه شماره 2: از RFP استفاده کنید تا فروشندگان احتمالی به شما مراجعه کنند.

اولین مسیر را انتخاب کنید و احتمالاً از همکاران ، دوستان و گروه های شبکه خود برای کمک به درخواست مراجع احتمالی برای کار استفاده خواهید کرد.

یا ممکن است برای بررسی فروشندگان برتر منطقه خود ، یک جستجوی Google انجام دهید.

پس از بازبینی وب سایت نامزد احتمالی برای کار ، پیام کاملی را ایجاد می کنید تا در صورت امکان به آنها کمک کنید و یاد بگیرید.

سپس ، باید مشخصات پروژه خود را توضیح دهید و ممکن است قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب آنها برای پروژه خود ، از آنها بخواهید که پیشنهاد خود را ارائه دهند یا ندهید.

این یک فرآیند پیچیده نیست ، اما آیا ذکر کردیم که باید آن را برای هر ارجاع یا فروشنده امیدوار کننده ای که با آن برخورد می کنید تکرار کنید؟

تصور کنید چقدر طول می کشد!

حال ، اگر این پیمانکاران احتمالی از قبل جزئیات پروژه شما را می دانستند و با بهترین برنامه عمل خود و پیشنهاد رسمی برای بررسی مجدد شما باز می گشتند ، چه؟

بنابراین به جای این که هر بار نیازهای خود را توضیح دهید ، فقط یکبار آن را مشخص کرده و برای توده ها ارسال کنید.

و برای صرفه جویی بیشتر در وقت شما ، این به عهده پیمانکاران بالقوه است – نه شما -.

مسیر RFP همچنین به شما یک نگاه اجمالی به برنامه عملیاتی هر فروشنده می دهد ، نه برنامه ای که آنها از طریق تلفن یا شخصاً با شما صحبت می کنند.

از آنجا که داوطلبان احتمالی باید یک پیشنهاد رسمی ارائه دهند ، باید زمان خود را صرف توضیح راه حل و حل مشکل موجود کنند.

و اگر این کار را نکنند ، شما راهی آسان برای از بین بردن فروشندگان و انتخاب سریع گزینه ها دارید.

اما ، برای رسیدن به این نقطه ، نمی توانید این اشتباه بعدی را انجام دهید.

در اینجا آنچه با یک RFP انجام نمی شود نیست

اگر می خواهید فروشنده مناسب را بیابید ، باید RFP خود را مشخص کنید.

فقط پرسش های “بله” یا “نه” شما را به جایی نمی رساند .

به همین دلیل است که شما باید سوالات خاصی ایجاد کنید که نیاز به پاسخ های دقیق دارند.

سعی کنید از جملات مشابه این موارد استفاده کنید:

  • آیا می توانید نمونه ای از نحوه حل این مشکل یا مشکلی مشابه برای شرکت دیگر را به اشتراک بگذارید؟ آیا با موانع پیش بینی نشده ای برخورد کرده اید؟ این بار چه کار مشابهی یا متفاوت انجام می دهید؟
  • با طراحی مجدد پیشنهادی شما ، تکمیل فرم ثبت نام جدید چقدر طول می کشد تا یک فرد باهوش و غیر متخصص در فن آوری اطلاعات را تکمیل کند؟ به نظر شما این کار چقدر می تواند در وقت شما صرفه جویی کند؟

با در نظر گرفتن این نکات ، شما آماده تهیه اولین RFP خود هستید.

نحوه نوشتن RFP

در اینجا ساختار اصلی یک RFP و مواردی که باید در برنامه خود قرار دهید آمده است:

1. مروری بر پروژه

قبل از اینکه به جزئیات شرکت خود بپردازید ، باید به طور مختصر خود پروژه را معرفی کنید تا فروشندگان بلافاصله بدانند که آیا چیزی است که ارزش مناقصه دارد.

2. سابقه شرکت شما

این نباید سابقه طولانی شرکت شما باشد. بلکه باید به پیمانکاران تصور بهتری از آنچه شرکت شما انجام می دهد و به عنوان بازار هدف از چه کسانی خدمت می کنید ، ارائه دهد.

3. اهداف پروژه شما

آنچه را که امیدوارید با این پروژه انجام دهید و آنچه را “برنده” می دانید به وضوح مشخص کنید تا همه در یک صفحه باشند.

4. محدوده پروژه

جزئیات پروژه در یک RFP ضروری است. در همان راه نمی خواهید از مبهم استفاده کنید سوالات ، محدوده پروژه مبهم به شما در یافتن فروشنده مناسب نیز کمک نمی کند.

وقت خود را صرف تفصیل دقیق پروژه خود کنید تا بعداً هیچ شگفتی وجود ندارد روشن.

5. برنامه تحویل هدف

حتی اگر ضرب الاجل شما بسیار فشرده نباشد ، باز هم باید برنامه تحویل هدف را در نظر داشته باشید. این مورد باید در RFP شما گنجانده شود تا فروشندگان بالقوه در صورت داشتن منابع و پهنای باند برای تکمیل کار به موقع بتوانند به درستی بسنجند.

6. موانع احتمالی

اگر می خواهید مسائل موجود یا احتمالی خود را در زیر فرش ضرب المثل پنهان نکنید. یک RFP موفق به صراحت در مورد مسائل فنی یا موانع احتمالی راه ، مانند: آیا با کد نویسی سفارشی سروکار دارید یا یک پلت فرم قدیمی؟ آیا تیم شما منابع محدودی دارد؟

با توضیح این موارد ، فروشندگان بالقوه دقیقاً می دانند که در چه زمینه ای هستند.

شما به طور طبیعی پیمانکارانی را که به دلیل این محدودیت ها نمی توانند وظیفه خود را انجام دهند را از بین می برید.

اما شما همچنین با شرکت هایی که می دانند چگونه با مهارت و ظرافت در حل این مسائل رایج کار کنند ، ارتباط برقرار می کنید.

به خاطر داشته باشید ، بسیار بهتر است که این موضوع را اکنون بفهمید تا اینکه بعد از قبول پیشنهاد و شروع به کار.

7. محدودیت های بودجه

همچنین بسیار مهم است که بودجه خود را نیز پیش بینی کنید. هرچه بیشتر بتوانید شگفتی ها را از بین ببرید ، برای همه طرف های درگیر بهتر است.

8. آنچه در فروشندگان احتمالی به دنبال آن هستید

یکی دیگر از راه های کاهش یا حذف شگفتی ها این است که دقیقاً توضیح دهید که در پیمانکاران احتمالی به دنبال چه چیزی هستید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنچه برای پروژه شما اهمیت بیشتری دارد (یعنی زمان ، راه حل ، بودجه و غیره) را مشخص کنید و نشان دهید که چگونه پیشنهادات آنها را بر اساس آن ارزیابی خواهید کرد.

ما به زودی نحوه انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد ، اما قبل از انجام این کار ، یک چیز دیگر را باید در اینجا اضافه کنید: نامه روپوش RFP.

دقیقاً مانند نامه جلد یک رزومه ، یک نامه جلدی RFP یک تصویر حرفه ای برای نام تجاری شما ایجاد می کند و برای فروشندگان احتمالی لحن تعیین می کند. این نشان می دهد که آنها باید پیشنهاد و پروژه را جدی بگیرند.

خبر خوب این است که تعدادی ابزار وجود دارد که ایجاد RFP ها را آسان تر و کمتر از حد تصور شما ایجاد می کند.

نمونه پاسخ به RFP

اگر شما یک RFP صادر کرده اید و در حال جمع آوری پاسخ ها هستید ، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که در پاسخ های RFP موثر به دنبال چه چیزی باشید. در اینجا ، بیایید چند نمونه از پاسخهای نمونه RFP چشمگیر را بررسی کنیم.

مثال یک: پاسخ RFP عمومی برای خدمات طراحی وب

عزیز [نویسنده RFP]:

در مورد درخواست شما برای پیشنهاد (RFP) ، [شرکت ما] از فرصتی برای ارائه خدمات طراحی وب به شما هیجان زده است. با همکاری با [لیست مختصر مشتریان قبلی] ، ما معتقدیم مشارکت با [شرکتی که برای آن نامه می نویسید] تأثیر فوق العاده ای بر رضایت مشتری و نتیجه نهایی شما خواهد داشت.

به عنوان یکی از ارائه دهندگان برجسته [صنعت مشتری] [خدمات اصلی مشتری] ، می دانید که این زمان از سال چقدر می تواند برای مشتریان شما بسیار مهم باشد. به طور متوسط ​​، هزینه تحویل [xxxx.xx] دلار است و [نام مشتری] به “[بیانیه ماموریت مشتری]”

متعهد است.

با متداول شدن این چالش ها ، ارائه وب سایت قدرتمند و بهینه سازی شده توسط SEO برای جلب نظر مشتریان جدید ، اهمیت روزافزونی دارد. با این حساب ، [شرکت ما] قصد دارد به [نام مشتری] کمک کند:

  • یک وب سایت شیک و چشمگیر ایجاد کنید که تمیز ، کاربرپسند و پاسخگو برای موبایل باشد و در همه دستگاه ها کار کند ، بنابراین بینندگان وب بدون در نظر گرفتن دستگاه اولین تأثیر قوی از نام تجاری شما دارند. آنها برای پیدا کردن شما استفاده می کنند
  • به شما کمک می کند هویت برند را از طریق یک لوگوی جدید و یک پالت رنگی جدید و منسجم تقویت کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر یک از صفحات وب شما از نظر SEO به سرعت رتبه بندی شده اند و این باعث جذب مشتریان جدید به وب سایت شما و نشان دادن رهبری شما در صنعت می شود.

همانطور که در خلاصه اجرایی بیان شد ، [شرکت ما] قصد دارد به [نام مشتری] [کنایه مختصر از مزایای مشتری که در خلاصه اجرایی بیان شده است] کمک کند. برای انجام این کار ، تیم ما مجموعه پیشنهادی تحویل ، دستورالعمل عملیات ، تقسیم کار و تاریخهای مورد انتظار برای اتمام را برای اطمینان از موفقیت مشارکت بین [شرکت شما] و [نام مشتری] ارائه کرده است.

[شرکت شما] نمی تواند منتظر همکاری با شما باشد تا به [نام مشتری] در رسیدگی به [چالش های مشتری در خلاصه اجرایی توضیح داده شود] کمک کند. برای مرور مجدد ، لطفاً در زیر مروری کوتاه بر خدمات موجود در این مشارکت را مشاهده کنید.

این پاسخ نمونه به طور واضح و مختصر توضیح می دهد که چگونه خدمات فروشنده هنگام ایجاد یک وب سایت قوی ، مشکلات مهم خریدار را حل می کند. با بیان مزایای کلیدی ، به مشتری نشان می دهید که چگونه او را در اولویت قرار دهید و بر روی نیازهای وی تمرکز کنید تا کار را انجام دهد.

مثال دوم: شرکت تولید کننده ویدئو خدمات خود را ارائه می دهد

sample RFP response from paul horton visuals

هنگام پاسخ به RFP از Anthem Blue Cross و Blue Shield ، Paul Horton Visuals تصمیم گرفت یک صفحه وب کامل اختصاص دهد که به پاسخ RFP اختصاص داده شده است. قالب صفحه وب ، تیم پل هورتون را قادر ساخت تا یک نمونه ویدئویی و فرایند کامل تصویری ایجاد کند تا به Anthem نشان دهد که اگر Anthem آنها را انتخاب کند ، قادر به ارائه آنها خواهند بود. این صفحه همچنین شامل یک ویدیو تعبیه شده برای برجسته کردن نقاط قوت پل هورتون است: تولید ویدئو.

پیشنهاد ابزارهای نرم افزاری برای کمک به شما در مدیریت RFP

در این مقاله ، ما 10 ابزار را برای کمک به شما در مدیریت و ایجاد پیشنهادات حرفه ای در زمان کمتر ترسیم کرده ایم .

برای اهداف امروز ، پنج ابزار زیر مکان های خوبی برای شروع است:

1. RFPIO

RFPIO مشکل پاسخ به RFP ها ، از مدیریت پروژه گرفته تا همکاری ، تا ادغام با دیگر نرم افزارها را حل می کند. راه حل آنها شامل گزارش داشبوردها ، ویژگی های پاسخ خودکار و تولید خودکار پیشنهادهای فعال از داخل CRM شما است. RFPIO همچنین شامل یک کتابخانه پاسخ های هوشمند است که پاسخ های قبلی RFP را به اطلاعات درخواستی تبدیل می کند که به تیم های درآمدی با محتوای سازمانی در نوک انگشتان آنها در هر کجا که کار می کند ، قدرت می بخشد.

و بهتر چیست؟ RFPIO دارای ادغام با HubSpot که به طور خودکار RFP شما را با پورتال شما همگام سازی می کند و به اشتراک گذاری اطلاعات با تیم خود را آسان می کند.

2. PandaDoc

برای ایجاد RFP های سفارشی با مارک تجاری خود ، از نرم افزار پیشنهادی PandaDoc استفاده کنید.

در اینجا می توانید اولین RFP خود را در عرض چند دقیقه تنظیم کرده و حتی با استفاده از به روزرسانی های زمان واقعی درون خود سند ، با اعضای تیم همکاری کنید.

3. Nusii

مشابه سایر نرم افزارهای پیشنهادی موجود در بازار ، Nusii از ویرایشگر کشیدن و رها کردن استفاده می کند که ساخت RFP ها را به ویژه برای مبتدیان آسان می کند.

به لطف طراحی تمیز ، مدرن و ساده ، تشخیص آن نیز بسیار آسان است.

یکی از مفیدترین ویژگی های Nusii استفاده از آن برای کار مجدد RFP های موجود است تا در وقت شما صرفه جویی شود. فقط محتوا را از RFP مورد علاقه خود کپی کرده و اطلاعات را متناسب با درخواست جدید خود ویرایش کنید.

4. Loopio

چگونه می خواهید همه پاسخ های RFP خود را سازماندهی کنید؟

یک ویژگی برجسته با Loopio پاسخ RFP آن است کتابخانه ، که به شما امکان دسترسی سریع به تمام پاسخ های RFP های قبلی را می دهد. با این کار می توانید در جست و جو در اطراف برای یافتن آنچه در صندوق ورودی شلوغ نیاز دارید ، صرفه جویی کنید.

ویژگی جادویی آنها حتی به شما کمک می کند تا پاسخی مشابه یکی قبلاً انجام داده اید.

بعلاوه ، می توانید کل فرایند RFP خود – از جمله ارسال پاسخ های خودکار – را مدیریت کنید و با تیم خود همه در یک جا با داشبورد بصری آنها همکاری کنید.

و اگر ابزارهای پیشنهادی در حال حاضر خارج از بودجه هستند ، یا اگر می خواهید ابتدا سعی کنید خود را بسازید ، از این الگو به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

5. RFP360

RFP360 روش شما را در مدیریت پاسخ RFP ساده می کند. مدیریت دانش بصری ، گردش کار و ویژگی های همکاری آنها ایجاد ، بررسی ، به روز رسانی و تأیید پاسخ های قانع کننده را در یک کتابخانه آسان می کند. پیشنهادات اتوماسیون و قابلیت پاسخگویی (AI) توانایی شما را در پاسخگویی به س questionsالات تسریع می کند و بهترین پاسخهای ممکن را پیشنهاد کرده و بطور خودکار آنها را به صورت عمده تکمیل می کند.

در شما همچنین می توانید RFP ها واردات در فرمت های مختلف و تولید طرح های نهایی جلا، و یکپارچه در به همه افراد در سازمان شما اجازه می دهد از محتوای کتابخانه دانش شما در Mi استفاده کنند فایلهای crosoft Office ، پرسشنامه ها و فرمهای آنلاین – بدون ترک آن برنامه ها.

قالب RFP رایگان و قابل ویرایش

free editable RFP request for proposal PDF template

بارگیری یک قالب RFP رایگان و قابل ویرایش.

برای استفاده از این الگو ، کافی است آن را از اینجا بارگیری کنید یا فرم زیر را پر کنید. می توانید بخشها یا اطلاعاتی را که مربوط به پروژه شما نیست حذف کنید و هر چیز دیگری را که برای RFP های خود نیاز دارید اضافه کنید.

به شما

اکنون که تصور بهتری درباره اینکه RFP چیست و چگونه اولین مورد خود را ایجاد کنید ، آماده شروع هستید.

با تیم خود بنشینید تا مشخصات ، اهداف و محدوده کاری پروژه خود را محدود کنید. سپس قبل از رفتن به مرحله پیش نویس ، زمان تکمیل پروژه و بودجه خود را تعیین کنید.

با جمع آوری این اطلاعات ، آماده خواهید بود همه چیز را به الگوی ما وصل کنید.

همچنین می توانید از این فرمول پیشنهادی آزمایش شده برای اطمینان از حرفه ای بودن و صیقلی بودن RFP خود استفاده کنید نیز.

این مراحل را دنبال کنید و یک الگوی RFP خواهید داشت که می توانید به سرعت آن را به روز کنید. پروژه بعدی شما بسیار سریعتر موفقیت آمیز خواهد بود.

توجه ویراستار: این پست در ابتدا در آگوست 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

rfp templates

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *