سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای نهایی سئو در سال 2021

وقتی به ایده های جدید بازاریابی نیاز دارید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ وقتی تصمیم می گیرید که زمان تغییر در نگهداری کتابها بالاخره چیست؟ یا حتی متوجه لاستیک پهن در ماشین شده اید؟

حدس من: شما به Google رجوع می کنید.

اما آیا می دانید 89 ٪ خریداران B2B و 81٪ خریداران آنلاین همان؟

در مواجهه با یک مشکل ، چالش یا حتی یک انتخاب ، آنها آن را در گوگل جستجو می کنند. به سادگی.

و بنابراین ، این یک واقعیت سرد و خشن است که بدون حداقل حضور در Google ، بعید به نظر می رسد که تجارت شما به مدت طولانی دوام داشته باشد.

در این راهنما ، شما یک استراتژی برای ایجاد این حضور پیدا خواهید کرد – بهینه سازی موتور جستجو (SEO). → Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

شما خواهید آموخت که SEO چیست ، چگونه کار می کند و چه کاری باید انجام دهید تا سایت خود را در نتایج موتور جستجو قرار دهید.

اما قبل از شروع ، من می خواهم به شما در مورد چیزی اطمینان دهم.

منابع بسیاری باعث پیچیده شدن سئو می شوند. آنها خوانندگان را با اصطلاحات اصطلاحات فنی می ترسانند ، روی عناصر پیشرفته تمرکز می کنند و بندرت چیزهای فراتر از تئوری را توضیح می دهند.

من به شما قول می دهم ، این راهنما چنین نیست.

در صفحات بعدی ، من می خواهم SEO را به اساسی ترین قسمت های آن تقسیم کرده و به شما نشان دهم که چگونه می توانید از تمام عناصر آن برای ساختن یک استراتژی موفق SEO استفاده کنید. (و برای به روز بودن در مورد استراتژی و روند جستجوگرها ، به پادکست مهارت Up HubSpot مراجعه کنید )

برای درک SEO ، به خواندن ادامه دهید یا به بخشی بروید که بیشتر به شما علاقه دارد.

هنگامی که از من می خواهند سئو را توضیح دهند ، من اغلب این را یک استراتژی می دانم تا اطمینان حاصل کنم که وقتی کسی رده یا خدمات شما را گوگل می کند ، آنها وب سایت شما را پیدا می کنند.

اما این نظم را کمی ساده می کند. این عناصر مانند نیازهای مختلف اطلاعات مشتری را در نظر نمی گیرد. با این حال ، ماهیت خود را آشکار می کند.

به طور خلاصه ، SEO دو چیز را به دنبال دارد – رتبه بندی و قابلیت مشاهده.

رتبه بندی

این فرایندی است که موتورهای جستجو از آن برای تعیین محل قرار دادن یک صفحه وب خاص در SERP استفاده می کنند.

قابل مشاهده بودن

این اصطلاح میزان برجسته بودن یک دامنه خاص را در نتایج موتور جستجو توصیف می کند. با دید بالا ، دامنه شما در SERP برجسته است. وقتی دامنه برای بسیاری از درخواست های مربوطه قابل مشاهده نیست ، قابلیت مشاهده کمتری را مشاهده می کند.

هر دو مسئول تحقق اهداف اصلی SEO هستند – ترافیک و تبدیل ها.

یک دلیل دیگر وجود دارد که شما باید از SEO استفاده کنید.

این نظم به شما کمک می کند تقریباً در کل سفر خرید ، نام تجاری خود را جایگزین کنید.

به نوبه خود ، می تواند مطابقت استراتژی های بازاریابی شما با رفتار جدید خرید را تضمین کند.

زیرا به عنوان Google خودشان را پذیرفتند رفتار مشتری برای همیشه تغییر کرده است .

امروزه افراد بیشتری از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات یا خدمات بیش از هر کانال بازاریابی دیگر استفاده می کنند. 18٪ خریداران بیشتری Google را نسبت به Amazon انتخاب می کنند. 136٪ بیشتر موتور جستجو را به سایر وب سایت های خرده فروشی ترجیح می دهند. و خریداران B2B به طور متوسط ​​حداکثر 12 جستجو انجام می دهند ، قبل از اینکه با مارک.

چه بیشتر ، آنها ترجیح می دهند بیشتر مراحل خرید را به تنهایی طی کنند.

به عنوان مثال ، در اخیر نظرسنجی از تحقیقات HubSpot ، متوجه شدیم که 77٪ مردم درباره یک مارک تحقیق می کنند قبل از درگیر شدن با آن.

77% of people research a brand before engaging with it pie chart hubspot research

فارستر فاش كرد كه 60٪ مشتريان هيچ تعاملي با فروشندگان ندارند. بعلاوه ، 68٪ ترجیح می دهند خود تحقیق کنند. و 62٪ معیارهای خاص خود را برای انتخاب فروشنده مناسب توسعه داده اند.
بیشتر از این ، این روند هرگز پیچیده تر نبوده است.

forrester research criteria to choose right vendor

منبع: Forrester Research

در نهایت، 2017 B2B بررسی خریدار DemandGen دریافتند که با 61٪ خریداران B2B فرآیند خرید را با جستجوی گسترده وب آغاز می کنند. در مقایسه ، فقط 56٪ مستقیماً به وب سایت فروشنده مراجعه می کنند.
اما چگونه آنها در طول فرآیند از موتورهای جستجو استفاده می کنند؟

در اوایل مراحل ، آنها از Google برای یافتن اطلاعات در مورد مشکل خود استفاده می کنند. برخی نیز در مورد راه حل های بالقوه س inquال می کنند.

سپس ، آنها گزینه های موجود را براساس نظرات یا تبلیغات تبلیغاتی رسانه های اجتماعی قبل از پرس و جو با یک شرکت ارزیابی می کنند. اما این بعد از اتمام تمام منابع اطلاعاتی اتفاق می افتد.

و بنابراین ، تنها فرصتی که مشتریان متوجه می شوند و شما را مورد توجه قرار می دهند حضور در نتایج جستجوی آنها است.

منبع ویژه

چگونه Google می داند چگونه یک صفحه را رتبه بندی کند؟

موتورهای جستجو فقط یک هدف واحد دارند. هدف آنها ارائه مناسب ترین پاسخ ها یا اطلاعات به کاربران است.

هر وقت از آنها استفاده می کنید ، الگوریتم های آنها صفحاتی را انتخاب می کنند که بیشترین ارتباط را با درخواست شما دارند. و سپس ، آنها را رتبه بندی کنید ، ابتدا معتبرترین یا محبوب ترین ها را نشان دهید.

برای ارائه اطلاعات صحیح به کاربران ، موتورهای جستجو دو عامل را تجزیه و تحلیل می کنند:

  • ارتباط بین جستجوی جستجو و محتوای یک صفحه. موتورهای جستجو آن را با عوامل مختلفی مانند موضوع یا کلمات کلیدی ارزیابی می کنند.
  • مرجع ، با محبوبیت یک وب سایت در اینترنت اندازه گیری می شود. گوگل فرض می کند که هرچه یک صفحه یا منبع محبوبیت بیشتری داشته باشد ، محتوای آن برای خوانندگان با ارزش تر است.

و برای تجزیه و تحلیل همه این اطلاعات ، آنها از معادلات پیچیده ای به نام الگوریتم های جستجو استفاده می کنند.

موتورهای جستجو الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با گذشت زمان ، سئوکاران برخی از عواملی را که هنگام رتبه بندی یک صفحه در نظر می گیرند ، شناسایی کردند. ما از آنها به عنوان عوامل رتبه بندی یاد می کنیم ، و آنها کانون استراتژی SEO هستند.

همانطور که به زودی مشاهده خواهید کرد ، افزودن محتوای بیشتر ، بهینه سازی نام پرونده های تصویری یا بهبود پیوندهای داخلی می تواند بر رتبه بندی و قابلیت مشاهده شما تأثیر بگذارد. و این به این دلیل است که هر یک از این اقدامات عامل رتبه بندی را بهبود می بخشد.

سه مoreلفه اصلی استراتژی قوی SEO

برای بهینه سازی سایت ، باید فاکتورهای رتبه بندی را در سه زمینه – راه اندازی فنی وب سایت ، محتوا و پیوندها بهبود ببخشید. بنابراین ، بیایید به نوبه خود از آنها عبور کنیم.

1 نصب فنی

برای رتبه بندی وب سایت شما ، سه اتفاق باید رخ دهد:

ابتدا ، یک موتور جستجو باید صفحات شما را در وب پیدا کند.

سپس ، باید آنها را اسکن کند تا موضوعات خود را درک کرده و کلمات کلیدی آنها را شناسایی کند.

و سرانجام ، آنها باید آنها را به فهرست خود اضافه کند – یک پایگاه داده از تمام محتوایی که در وب پیدا کرده است. به این ترتیب ، الگوریتم آن می تواند نمایش وب سایت شما را برای درخواستهای مربوطه در نظر بگیرد.

ساده به نظر می رسد ، اینطور نیست؟ مطمئنا جای نگرانی نیست. پس از همه ، از آنجا که شما می توانید بدون هیچ مشکلی از سایت خود بازدید کنید ، بنابراین Google باید درست باشد؟

متأسفانه ، یک صید وجود دارد. یک صفحه وب برای شما و موتور جستجو متفاوت به نظر می رسد. شما آن را به عنوان مجموعه ای از گرافیک ، رنگ ، متن با قالب بندی و پیوندهای خود می بینید.

برای یک موتور جستجو ، چیزی غیر از متن نیست.

در نتیجه ، هر عنصری که نتواند از این طریق ارائه دهد ، برای موتور جستجو نامرئی می ماند. بنابراین ، علی رغم اینکه وب سایت شما به نظر خوب می رسد ، Google ممکن است محتوای آن را غیرقابل دسترسی بداند.

بگذارید مثالی بزنم. در اینجا نحوه مشاهده موتور جستجوی معمولی یکی از مقالات ما آمده است. به هر حال ، اگر می خواهید آن را مقایسه کنید ، این یکی است. اصلی.

technical setup example search engine viewpoint

به برخی موارد در این باره توجه کنید:

  • صفحه فقط متن است. اگرچه ما آن را با دقت طراحی کردیم ، اما تنها عناصری که موتور جستجو می بیند متن و پیوندها هستند.
  • در نتیجه ، نمی تواند تصویری را در صفحه ببیند (عنصری را که با فلش مشخص شده است ، توجه داشته باشید.) فقط نام آن را تشخیص می دهد. اگر آن تصویر حاوی کلمه کلیدی مهمی باشد که می خواهیم صفحه برای آن رتبه بندی شود ، برای موتور جستجو غیرقابل مشاهده است.

اینجاست که تنظیمات فنی ، بهینه سازی در سایت نیز نامیده می شود. این اطمینان را می دهد که وب سایت و صفحات شما به Google اجازه می دهند بدون هیچ مشکلی آنها را اسکن و فهرست کند. مهمترین عوامل موثر بر آن عبارتند از:

پیمایش وب سایت و پیوندها

موتورهای جستجو دقیقاً مانند سایت های شما خزنده می شوند. آنها پیوندها را دنبال می کنند. خزنده های موتور جستجو در یک صفحه قرار می گیرند و از پیوندها برای یافتن سایر مطالب برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند. اما همانطور که در بالا مشاهده کردید ، آنها نمی توانند تصاویر را ببینند. بنابراین ، پیمایش و پیوندها را فقط متن تنظیم کنید.

ساختار URL ساده

موتورهای جستجو خواندن رشته های طولانی کلمات با ساختار پیچیده را دوست ندارند. بنابراین ، در صورت امکان ، URL های خود را کوتاه نگه دارید. آنها را طوری تنظیم کنید که تا حد امکان کمی فراتر از کلمه کلیدی اصلی که می خواهید صفحه را برای آن بهینه کنید ، باشد.

سرعت صفحه

موتورهای جستجو ، از زمان بارگذاری – مدت زمانی که کاربر می تواند صفحه را بخواند – به عنوان شاخص کیفیت استفاده کنید. بسیاری از عناصر وب سایت می تواند بر آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال اندازه تصویر. برای پیشنهاد نحوه بهبود صفحات خود از ابزار Google Speed ​​Speed ​​Insights استفاده کنید. .

پیوندهای قطع شده یا هدایت مجدد خراب

یک پیوند مرده بازدید کننده ای را به یک صفحه موجود نمی فرستد. تغییر مسیر خراب به منبعی اشاره می کند که ممکن است دیگر در آن وجود نداشته باشد. هر دو تجربه کاربری ضعیفی را ایجاد می کنند اما از نمایه سازی محتوای شما توسط موتورهای جستجو جلوگیری می کنند.

نقشه سایت و پرونده های Robots.txt

نقشه سایت یک فایل ساده است که تمام URL های سایت شما را لیست می کند. موتورهای جستجو با استفاده از آن می توانند صفحاتی را که می توانند خزیدن و فهرست شوند ، شناسایی کنند. از طرف دیگر ، یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می گوید که چه محتوایی را فهرست نکنید (به عنوان مثال ، صفحات سیاست خاص که نمی خواهید در جستجو نشان داده شوند.) برای سرعت بخشیدن به خزیدن و نمایه سازی مطالب ، هر دو را ایجاد کنید. /

محتوای تکراری

صفحات حاوی محتوای یکسان یا کاملاً مشابه ، موتورهای جستجو را گیج می کند. آنها معمولاً تعیین اینکه چه محتوایی باید در نتایج جستجو نمایش دهند تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل ، موتورهای جستجو محتوای تکراری را به عنوان یک عامل منفی در نظر می گیرند. و با پیدا کردن آن ، می توانید وب سایت را با عدم نمایش هیچ یک از آن صفحات ، جریمه کنید.

منبع ویژه

2. محتوا

هر وقت از موتور جستجو استفاده می کنید ، به دنبال محتوا هستید – اطلاعات مربوط به به عنوان مثال مسئله یا مشکل خاصی.

درست است ، این محتوا ممکن است در قالب های مختلفی ارائه شود. این می تواند متن باشد ، مانند یک پست وبلاگ یا یک صفحه وب. اما همچنین می تواند یک ویدیو ، پیشنهاد محصول و حتی یک لیست تجاری باشد.

همه مطالب است.

و برای سئو ، این چیزی است که به دستیابی بیشتر به جستجو کمک می کند.

در اینجا دو دلیل وجود دارد:

  1. برای اولین بار ، محتوا همان چیزی است که مشتریان هنگام جستجو می خواهند. صرف نظر از آنچه آنها به دنبال آن هستند ، این محتوا است که آن را فراهم می کند. و هرچه بیشتر آن را منتشر کنید ، شانس شما برای مشاهده جستجو بیشتر است.
  2. همچنین ، موتورهای جستجو از محتوا برای تعیین نحوه رتبه بندی یک صفحه استفاده می کنند. این ایده ارتباط بین یک صفحه و جستجوی شخص است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم.

هنگام خزیدن یک صفحه ، آنها موضوع آن را تعیین می کنند. تجزیه و تحلیل عناصری مانند طول صفحه یا ساختار آن به آنها کمک می کند تا کیفیت آن را ارزیابی کنند. بر اساس این اطلاعات ، الگوریتم های جستجو می توانند درخواست شخص را با صفحاتی که بیشترین مربوط به آن را در نظر می گیرند مطابقت دهند.

روند بهینه سازی محتوا با تحقیق در مورد کلمات کلیدی آغاز می شود.

تحقیق درباره کلید واژه

سئو به معنای جلب هیچ بازدید کننده ای از سایت نیست. شما می خواهید افرادی را جذب کنید که به آنچه می فروشید و می توانند به عنوان رهبر تبدیل شوند ، و بعداً مشتری نیز جذب کنید.

اما این تنها درصورتی وجود دارد که دارای کلمات کلیدی باشد که افراد هنگام جستجو از آنها استفاده می کنند. در غیر این صورت ، هیچ فرصتی برای پیدا کردن شما وجود ندارد. و این حتی اگر وب سایت شما در بالای نتایج جستجو ظاهر شود.

به همین دلیل کار جستجوگرها با کشف عباراتی که خریداران بالقوه وارد موتورهای جستجو می کنند شروع می شود.

این فرآیند معمولاً شامل شناسایی اصطلاحات و موضوعات مرتبط با تجارت شما است. سپس ، تبدیل آنها به کلمات کلیدی اولیه. و سرانجام ، انجام تحقیقات گسترده برای کشف اصطلاحات مرتبطی که مخاطبان شما از آنها استفاده می کنند.

ما یک راهنمای کامل برای تحقیق کلمات کلیدی برای مبتدیان منتشر کرده ایم . این فرآیند تحقیق در مورد کلمات کلیدی را با جزئیات بیان می کند. از آن برای شناسایی عباراتی که باید هدف قرار دهید استفاده کنید.

با وجود لیستی از کلمات کلیدی موجود ، مرحله بعدی بهینه سازی محتوای خود است. SEO ها از این فرآیند به عنوان بهینه سازی در صفحه یاد می کنند.

بهینه سازی در صفحه

بهینه سازی در صفحه ، که به آن SEO صفحه نیز گفته می شود ، اطمینان می دهد که موتورهای جستجو a.) موضوع و کلمات کلیدی یک صفحه را درک می کنند ، و ب) می توانند آن را با جستجوهای مرتبط مطابقت دهند.

توجه داشته باشید ، من گفتم “ صفحه ” نه محتوا. به این دلیل که اگرچه عمده کارهای SEO در صفحه روی کلماتی که استفاده می کنید تمرکز دارد ، اما به بهینه سازی برخی از عناصر کد ادامه می یابد.

ممکن است درباره برخی از آنها شنیده باشید – برچسب های متا مانند عنوان یا توضیحات دو مورد معروف هستند. اما تعداد بیشتری وجود دارد. بنابراین ، در اینجا لیستی از مهمترین اقدامات بهینه سازی صفحه برای انجام وجود دارد.

توجه: از آنجا که محتوای وبلاگ در اکثر > وب سایت ها وقتی از این عوامل صحبت می کنم ، من روی SEO وبلاگ تمرکز می کنم – بهینه سازی پست های وبلاگ برای کلمات کلیدی مرتبط. با این حال ، همه این توصیه ها برای سایر انواع صفحه نیز به همان اندازه معتبر است.

منبع ویژه

الف) بهینه سازی کلمات کلیدی

ابتدا اطمینان حاصل کنید که Google می فهمد چه کلمات کلیدی می خواهید این صفحه رتبه بندی کند. برای رسیدن به آن ، مطمئن شوید که حداقل کلمه کلیدی اصلی را در موارد زیر وارد کرده باشید:

  • عنوان پست: در حالت ایده آل ، آن را نزدیک به ابتدای عنوان قرار دهید. Google شناخته شده است که در ابتدای شروع به کار ، برای کلمات ارزش بیشتری قائل است تیتر.
  • URL: آدرس وب صفحه شما نیز باید حاوی کلمه کلیدی باشد. در حالت ایده آل ، از جمله هیچ چیز دیگری. همچنین کلمات متوقف را حذف کنید.
  • برچسب H1: در اکثر سیستم های مدیریت محتوا ، این برچسب عنوان صفحه را به طور پیش فرض نمایش می دهد. با این حال ، مطمئن شوید که سیستم عامل شما از تنظیم دیگری استفاده نمی کند.
  • 100 کلمه اول (یا پاراگراف اول) محتوا: یافتن کلمه کلیدی در ابتدای پست وبلاگ خود ، به Google اطمینان می دهد که در واقع این موضوع صفحه است.
  • برچسب های Meta-Title و Meta-Description: موتورهای جستجو از این دو عنصر کد برای نمایش لیست های خود استفاده می کنند. آنها متا عنوان را به عنوان عنوان لیست جستجو نمایش می دهند. Meta-description محتوای حاشیه کوچک زیر آن را فراهم می کند. اما بالاتر از آن ، آنها برای درک بیشتر موضوع صفحه از هر دو استفاده می کنند.
  • نام پرونده های تصویری و برچسب های ALT: به یاد می آورید که موتورهای جستجو چگونه گرافیک را در یک صفحه مشاهده می کنند؟ آنها فقط می توانند نام پرونده های خود را مشاهده کنند. بنابراین ، مطمئن شوید که حداقل یکی از تصاویر حاوی کلمه کلیدی در نام پرونده باشد.

از طرف دیگر ، برچسب alt به جای تصویر ، برای مرورگرهای متنی نمایش داده می شود (برای بازدیدکنندگان کم بینا.) اما از آنجا که برچسب ALT در کد تصویر قرار دارد ، موتورهای جستجو از آن به عنوان یک سیگنال مربوطه نیز استفاده می کنند. همچنین ، کلمات کلیدی معنایی – تغییرات یا مترادف کلمه کلیدی شما. Google و سایر موتورهای جستجو از آنها برای تعیین ارتباط بهتر یک صفحه استفاده می کنند.

بگذارید این را با یک مثال سریع توضیح دهم. بیایید وانمود کنیم که کلمه کلیدی اصلی شما “ Apple ” است. اما منظور شما میوه یا غول فناوری پشت آیفون است؟

حال ، تصور کنید چه اتفاقی می افتد که Google اصطلاحاتی مانند شکر ، باغ یا سیب را در نسخه پیدا کند؟ انتخابی که برای آن رتبه بندی می شود بلافاصله آشکار می شود ، درست است؟

این همان کاری است که کلمات کلیدی معنایی انجام می دهند. برای اطمینان از اینکه صفحه شما برای جستجوهای بی ربط نشان داده نمی شود ، آنها را اضافه کنید.

ب) عوامل بهینه سازی صفحه مرتبط با کلمات کلیدی

سئو داخلی فقط پاشیدن کلمات کلیدی در صفحه نیست. عوامل زیر به تأیید اعتبار و اعتبار یک صفحه نیز کمک می کنند:

3 پیوندها

از آنچه تاکنون در این راهنما خوانده اید ، می دانید که هیچ صفحه ای بدون دو عامل – ارتباط و اقتدار رتبه بندی نخواهد شد.

Google و سایر موتورهای جستجو در تلاشند تا دقیق ترین پاسخ ها را در اختیار کاربران قرار دهند ، صفحاتی را که بیشترین ارتباط را با سeriesالات خود دارند اما همچنین پرطرفدارترین آنها در اولویت قرار می دهند.

دو حوزه اول – تنظیمات فنی و محتوای آن – بر افزایش ارتباط متمرکز است (گرچه اعتراف می کنم ، برخی از عناصر آنها نیز می توانند به برجسته سازی قدرت کمک کنند.)

پیوندها مسئول محبوبیت هستند.

اما قبل از اینکه بیشتر در مورد نحوه کار آنها صحبت کنیم ، معنای SEO ها هنگام صحبت در مورد پیوندها چیست.

بک لینک چیست؟

پیوندهایی که بک لینک نیز نامیده می شوند ، ارجاعی به محتوای شما در وب سایت های دیگر هستند. هر بار که وب سایت دیگری خوانندگان خود را به مطالب شما یادآوری کرده و به آنها راهنمایی می کند ، به سایت خود پیوندی دوباره می دهید.

به عنوان مثال ، در این مقاله در Entrepreneur.com به صفحه آمار بازاریابی ما اشاره شده است. این همچنین به آن اجازه می دهد تا خوانندگان خود بتوانند آمار دیگری غیر از آمار ذکر شده را مشاهده کنند.

backlink example image

Google از کمیت و کیفیت پیوندهایی مانند این به عنوان سیگنال اقتدار یک وب سایت استفاده می کند. منطق آن این است که مدیران وب بیشتر از یک وب سایت متوسط ​​به یک وب سایت محبوب و با کیفیت مراجعه می کنند.

اما توجه داشته باشید که من به کیفیت پیوندها نیز اشاره کردم. به این دلیل که همه پیوندها یکسان نیستند. برخی – با کیفیت پایین – می توانند بر روی رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارند.

عوامل کیفیت پیوندها

پیوندهای بی کیفیت یا مشکوک – به عنوان مثال ، پیوندهایی که Google آنها را عمداً ایجاد کرده است تا باعث شود معتبرتر از یک سایت باشد – ممکن است رتبه بندی شما را کاهش دهد.

به همین دلیل است که هنگام ساخت پیوندها ، سئو کارها متمرکز بر ساختن پیوندها نیستند. هدف آنها تولید مرجع با بالاترین کیفیت ممکن است.

به طور طبیعی ، دقیقاً مانند الگوریتم جستجو ، ما نمی دانیم چه عواملی به طور خاص کیفیت پیوند را تعیین می کنند. با این حال ، با گذشت زمان ، سئوکاران برخی از آنها را کشف کردند:

  1. محبوبیت سایت پیوند دهنده: هر پیوندی از دامنه ای که موتورهای جستجو آن را به عنوان یک مرجع معتبر بدانند ، طبیعتاً از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. به عبارت دیگر ، پیوندهایی از وب سایت هایی که پیوندهای با کیفیت خوبی به آنها نشان می دهند ، بهتر عمل می کنند.
  2. ارتباط موضوع: پیوندهای مربوط به دامنه ها با موضوعی مشابه با شما دارای قدرت بیشتری نسبت به وب سایت های تصادفی است.
  3. اعتماد به دامنه: مانند محبوبیت ، موتورهای جستجو نیز اعتماد یک وب سایت را ارزیابی می کنند. پیوندهای سایت های معتبرتر همیشه تأثیر بهتری در رتبه بندی دارند.

ایجاد پیوند

در سئو ، ما به فرآیند به دست آوردن بک لینک جدید به عنوان ایجاد لینک اشاره می کنیم. و همانطور که بسیاری از تمرین کنندگان اعتراف می کنند ، این می تواند یک فعالیت چالش برانگیز باشد.

ایجاد پیوند ، اگر می خواهید آن را به خوبی انجام دهید ، نیاز به خلاقیت ، تفکر استراتژیک و صبر دارد. برای تولید پیوندهای با کیفیت ، باید با یک استراتژی ایجاد پیوند مواجه شوید. و این کار کوچکی نیست.

به یاد داشته باشید ، پیوندهای شما باید از معیارهای مختلف کیفیت برخوردار باشند. بعلاوه ، برای موتورهای جستجو مشخص نیست که آنها را عمداً ساخته اید.

در اینجا چند استراتژی برای انجام آن آورده شده است:

  • پیوندهای ارگانیک ، ارگانیک: این لینک ها از وب سایت هایی تهیه می شوند که به تنهایی به محتوای شما مراجعه می کنند.
  • اطلاع رسانی: در این استراتژی ، برای پیوند با وب سایت های دیگر تماس می گیرید. این می تواند از بسیاری جهات اتفاق بیفتد. شما می توانید یک محتوا شگفت انگیز ایجاد کنید و از طریق ایمیل به آنها در مورد آن بگویید. به نوبه خود ، اگر آنها آن را ارزشمند بدانند ، به آن رجوع می کنند. همچنین می توانید مکان هایی را که می توانند به آن پیوند دهند پیشنهاد کنید.
  • ارسال مهمان: پست های مهمان مقالاتی در بلاگ هستند که در وب سایت های شخص ثالث منتشر می کنید. به نوبه خود ، این شرکت ها اغلب اجازه می دهند یک یا دو لینک به سایت شما در محتوا و نویسنده بیوگرافی وارد شوند.
  • پیوندهای نمایه: سرانجام ، بسیاری از وب سایت ها فرصتی برای ایجاد پیوند ایجاد می کنند. پروفایل های آنلاین مثال خوبی هستند. اغلب ، هنگام تنظیم چنین نمایه ای ، می توانید وب سایت خود را نیز در آنجا لیست کنید. همه این پیوندها دارای اقتدار قوی نیستند ، اما برخی از آنها ممکن است. و با توجه به سهولت ایجاد آنها ، ارزش پیگیری آنها را دارند.
  • تجزیه و تحلیل رقابتی: سرانجام ، بسیاری از افراد جستجوگر وب بطور مرتب بک لینک های رقبا را تجزیه و تحلیل می کنند تا افرادی را که می توانند برای سایت های خود دوباره ایجاد کنند ، شناسایی کنند.

اکنون ، اگر هنوز با من اینجا هستید ، تازه کشف کرده اید که چه عواملی باعث موفقیت سایت شما در جستجو می شود.

گام بعدی این است که بفهمید آیا تلاش شما م workingثر است یا خیر.

نحوه نظارت و ردیابی نتایج جستجوگرها

تنظیمات فنی ، محتوا و پیوندها برای ورود یک وب سایت به نتایج جستجو بسیار مهم است. نظارت بر تلاش های شما به پیشرفت بیشتر استراتژی شما کمک می کند.

سنجش موفقیت SEO به معنای ردیابی اطلاعات مربوط به بازدید ، مشارکت و پیوندها است. و اگرچه ، اکثر شرکت ها مجموعه های SEO KPI خود را (شاخص های اصلی عملکرد) ایجاد می کنند ، در اینجا متداول ترین آنها وجود دارد:

  • رشد آلی ترافیک
  • رتبه بندی کلمات کلیدی (تقسیم به اصطلاحات مارک دار و غیر مارک دار)
  • تبدیل از ترافیک ارگانیک
  • میانگین زمان حضور در صفحه و نرخ گزاف گویی
  • صفحات مقصد برتر برای جذب ترافیک ارگانیک
  • تعداد صفحات نمایه شده
  • رشد پیوندها (شامل پیوندهای جدید و از دست رفته)

سئو محلی

تا کنون ، ما به طور کلی به کسب رتبه سایت در نتایج جستجو توجه داشتیم. اگر یک مشاغل محلی را اداره می کنید ، گوگل به شما امکان می دهد آن را در مقابل مشتریان بالقوه در منطقه خود ، به طور خاص قرار دهید. اما برای این کار از SEO محلی استفاده می کنید.

و ارزشش را دارد.

97٪ از مشتریان از جستجو استفاده می کنند موتورها برای یافتن اطلاعات محلی. آنها به دنبال پیشنهادات فروشنده و حتی آدرسهای خاص تجاری می گردند. در حقیقت ، 12٪ از مشتریان به دنبال اطلاعات کسب و کار محلی هر روز.

چه بیشتر ، آنها با توجه به این اطلاعات عمل می کنند: -stores-study “rel =” noopener “target =” _ blank “> 75٪ جستجوگران ظرف 24 ساعت از جستجو از فروشگاه محلی یا شرکت شرکت می کنند.

اما منتظر بمانید ، آیا SEO محلی با آنچه که ما در کل صحبت کرده ایم متفاوت است؟

بله و نه.

موتورهای جستجو برای رتبه بندی محلی و جهانی از اصول مشابهی پیروی می کنند. اما با توجه به اینکه آنها سایتی را برای نتایج خاص و مبتنی بر مکان قرار می دهند ، لازم است برخی دیگر از عوامل رتبه بندی را نیز تجزیه و تحلیل کنند.

نتایج جستجوی محلی نیز متفاوت به نظر می رسند:

  • آنها فقط برای جستجوهایی با هدف محلی ظاهر می شوند (به عنوان مثال “رستوران نزدیک من” یا وقتی شخصی مکان را به وضوح مشخص کرده باشد.)
  • آنها حاوی نتایجی خاص برای مکان مربوطه هستند.
  • آنها در ارائه اطلاعات خاص به کاربران متمرکز هستند که برای یافتن آنها نیازی به مراجعه به جای دیگری نیست.
  • آنها در ابتدا کاربران تلفن های هوشمند را هدف قرار می دهند زیرا جستجوی محلی بیشتر در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

به عنوان مثال ، یک بسته بسته ، برجسته ترین عنصر نتایج محلی ، تقریباً تمام اطلاعاتی را که شخص برای انتخاب شغل نیاز دارد ، شامل می شود. به عنوان مثال ، در اینجا نتایج محلی Google برای عبارت “ بهترین رستوران در بوستون نمایش داده شده است.

example google results page best restaurants in boston

توجه داشته باشید که این نتایج هیچ پیوندی به هیچ محتوایی ندارند. در عوض ، آنها شامل لیستی از رستورانهای منطقه ، نقشه ای برای نشان دادن موقعیت مکانی آنها و اطلاعات تکمیلی درباره هر کدام هستند:

  • نام تجاری
  • توضیحات
  • تصویر
  • ساعت کار
  • نظرات ستاره
  • آدرس

اغلب آنها شامل شماره تلفن یا آدرس وب سایت یک شرکت هستند.

تمام این اطلاعات در کنار هم به مشتریان کمک می کند تا شغل خود را انتخاب کنند. اما همچنین به Google اجازه می دهد نحوه رتبه بندی آن را تعیین کند.

عوامل رتبه بندی جستجوی محلی

هنگام تجزیه و تحلیل وب سایت های محلی ، Google نزدیکی به مکان جستجوگر را بررسی می کند. با افزایش جستجوهای محلی حاوی عبارت “ نزدیک من ، “این عادلانه است که Google سعی کند در ابتدا نزدیکترین مشاغل را ارائه دهد.

کلمات کلیدی برای SEO محلی نیز ضروری هستند. با این حال ، یکی از عناصر اضافی بهینه سازی در صفحه وجود نام ، آدرس و شماره تلفن یک صفحه از شرکت است. در سئو محلی ، ما از آن به عنوان NAP یاد می کنیم.

دوباره منطقی است ، زیرا موتور جستجو به روشی برای ارزیابی موقعیت شرکت نیاز دارد.

Google اقتدار در جستجوی محلی را فقط با پیوندها ارزیابی نمی کند. بازبینی ها و نقل قول ها (ارجاع آدرس یک کسب و کار یا شماره تلفن آنلاین) اقتدار آن را نیز برجسته می کند.

سرانجام ، اطلاعاتی که یک کسب و کار در Google برای کسب و کار من شامل می کند – جستجو بستر موتور برای مدیریت لیست های مشاغل محلی – سهم بزرگی در رتبه بندی آن دارد.

موارد بالا فقط نوک کوه یخ است. اما اگر می خواهید کسب و کار شما در جستجوی محلی رتبه خوبی داشته باشد ، آنها اولین کسانی هستند که باید درست شوند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

جنبه نهایی SEO که می خواهم برای شما برجسته کنم موضوعی است که امیدوارم هرگز استفاده نکنید. منظورم این است.

زیرا اگرچه ممکن است جذابیت خود را داشته باشد ، اما استفاده از SEO کلاه سیاه به طور معمول با مجازات پایان می یابد از لیست های جستجو.

هدف از کلاه سیاه دستکاری الگوریتم های موتور جستجو با استفاده از استراتژی هایی در برابر دستورالعمل های موتور جستجو است. متداول ترین تکنیک های کلاه سیاه شامل پر کردن کلمات کلیدی ، پنهان کردن (پنهان کردن کلمات کلیدی در کد است به طوری که کاربران آنها را نمی بینند ، اما موتورهای جستجو آن را مشاهده می کنند) و خرید لینک.

بنابراین ، چرا کسی از SEO کلاه سیاه استفاده می کند؟ برای یک دلیل ، زیرا ، اغلب رتبه بندی یک سایت طبق دستورالعمل های Google زمان بر است. در واقع مدت زمان طولانی است.

به عنوان مثال ، استراتژی های کلاه سیاه به شما امکان می دهد پیچیدگی ایجاد پیوند را کاهش دهید. پر کردن کلمات کلیدی به شما امکان می دهد بدون نیاز به ایجاد دارایی های محتوای بیشتر ، یک صفحه را برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی کنید.

اما همانطور که گفته شد ، گرفتار شدن اغلب منجر به پاک شدن کامل یک سایت از لیست های جستجو می شود.

و دلیلی که من در اینجا به آن اشاره کردم این است که می خواهم شما متوجه شوید که هیچ میانبری در سئو وجود ندارد. و از هرکسی که استراتژی هایی را پیشنهاد می کند که ممکن است خیلی درست به نظر برسند آگاه باشید.

منابع و آموزش سئو

این راهنما فقط یک نقطه شروع برای کشف SEO است. اما چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

در اینجا منابع آموزش آنلاین برای آزمایش بعدی وجود دارد:

همچنین می توانید دانش سئو را از متخصصان صنعت و وبلاگ های آنها انتخاب کنید. در اینجا مواردی هستند که ارزش خواندن دارند:

بیش از شما

بدون قرار دادن فعال محتوای آن در نتایج جستجو ، هیچ مشاغلی نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

با افزایش قابلیت جستجو ، می توانید بازدیدکننده بیشتری داشته باشید و به نوبه خود ، تبدیل و فروش کنید. و این کاملاً ارزش زمان صرف شده برای متخصص شدن در سئو را دارد.

marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *