بازاریابی محتوا, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای نهایی بازاریابی محتوا در سال 2021

با توجه به بازاریابی محتوای موثر ، می توانید این کار را انجام دهید – و در نتیجه ، افزایش تبدیل ، آگاهی از نام تجاری را افزایش دهید ، درآمد را افزایش دهید ، خود را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی کنید و موارد دیگر.

Click here to sharpen your skills with the help of our content marketing  workbook.

این که آیا تازه در حال تدوین یک استراتژی هستید یا استراتژی فعلی خود را تازه می کنید ، ارزیابی مجدد روند شما و ارائه روش های جدید برای ایجاد و به اشتراک گذاری مطالبی که مخاطبان شما می خواهند ، هیچ ضرری ندارد. در این راهنما ، ما به شما نگاهی عمیق به بازاریابی محتوا ، انواع بازاریابی محتوا ، نمونه های بازاریابی محتوا و نحوه راهبرد استراتژی می دهیم.

بازاریابی محتوا

امروز ، بازاریابی خروجی استراتژی ها (یا هر چیزی که باعث قطع مخاطب شما شود) مانند گذشته در بازتاب و تبدیل اعضای مخاطب م aren’tثر نیست.

امروز ، محتوای شما باید به شکلی طبیعی به مخاطب برسد (معروف به ورودی ). یک روش معمول برای انجام این کار ایجاد یک روایت برای محتوای شما – یا گفتن یک داستان است. با این کار ، محتوای شما معتبرتر ، جذاب تر و متناسب با مخاطبان شما خواهد بود.

بنابراین ، بازاریابی محتوا به هر حال چیست؟

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

  • مشتریان و مشتریان احتمالی خود را در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید آموزش دهید
  • افزایش تبدیل
  • بین مشتریان و کسب و کار خود روابطی ایجاد کنید که منجر به افزایش وفاداری شود
  • به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات شما چالش های آنها را حل می کند
  • در مورد برند خود احساس اجتماع ایجاد کنید

حال بیایید انواع مختلف بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.

انواع بازاریابی محتوا

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید در استراتژی خود به کار ببرید – در اینجا برخی از رایج ترین آنها ذکر شده است:

1. بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی

با بیش از 3.6 میلیارد کاربر جهانی رسانه های اجتماعی ، به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی رسانه های اجتماعی . تعدادی از سیستم عامل ها (مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، Pinterest ، LinkedIn ، Snapchat) برای کار وجود دارد و چندین راه برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در هر یک از آنها (به عنوان مثال عکس ، فیلم زنده ، فیلم از پیش ضبط شده ، داستان) وجود دارد.

منبع ویژه: تقویم محتوای رسانه های اجتماعی

2. بازاریابی محتوایی اینفوگرافیک

Infographics محتوا ، اطلاعات و داده ها را به آسانی نمایش می دهد قابل درک ، قالب گرافیکی اینفوگرافیک با ترکیبی از عبارت ساده ، جملات کوتاه و تصاویر واضح ، راهی عالی برای ارتباط موثر مطالب شما است. اگر می خواهید یک موضوع آموزشی و/ یا پیچیده را پایین بیاورید ، به خوبی کار می کنند تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند.

منبع ویژه: 15 قالب اینفوگرافیک رایگان

3. بازاریابی محتوای وبلاگ

وبلاگها یک نوع قدرتمند از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع ، خلاقیت زیادی را ایجاد می کنند. با داشتن یک وبلاگ ، می توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر مطالب داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ از طریق پیوندها ، افزودن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و افزودن اطلاعات محصول انجام دهید.

منبع ویژه: شروع موفقیت آمیز وبلاگ

4. بازاریابی محتوای پادکست

یک نظرسنجی در سال 2020 نشان داد که 49 درصد از افراد 12 تا 32 ساله در ایالات متحده در یک ماه گذشته به پادکست گوش داد ، با میانگین شش عدد ساعات گوش دادن در هفته به همین دلیل ، بسیاری از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری پادکست های خود کرده اند.

پادکست ها می توانند خلاقیت زیادی ایجاد کنند زیرا می توانند در مورد هر موضوعی دلخواه باشند. علاوه بر این ، سایر عوامل مربوط به پادکست را تعیین می کنید ، مانند سرعت قسمت ها ، افرادی که در پادکست هستند ، جایی که پادکست را تبلیغ می کنید ، و مدت زمان قسمت ها.

منبع ویژه: نحوه شروع پادکست

5. بازاریابی محتوای ویدیویی

طبق تحقیقات Wyzowl ، 69٪ مصرف کنندگان می گویند آنها ترجیح می دهند در مورد محصول یا خدمات یک مارک از طریق ویدئو اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این ، بازاریابی ویدیویی می تواند تبدیل ها را افزایش داده ، ROI را بهبود بخشد و به شما کمک کند روابط با اعضای مخاطب شما می توانید محتوای ویدئویی خود را در بسترهای رسانه های اجتماعی ، صفحات فرود یا در بازاریابی مشترک

منبع ویژه: بسته آغازین بازاریابی ویدیویی

6. بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی

تبلیغات پولی می تواند به شما در دسترسی به مخاطبان وسیع کمک کرده و به شما این امکان را بدهد که در همه مکانهایی که می خواهید دیده شوید – تبلیغات پولی به ویژه وقتی با بازاریابی ورودی مرتبط می شوند سودمند هستند. مکانهای زیادی وجود دارد که می توانید تبلیغات پولی را از جمله در رسانه های اجتماعی ، صفحات فرود ، بنرها و محتوای حمایت شده به اشتراک بگذارید.

منبع ویژه: کیت PPC نهایی Google Ads

در ادامه ، بیایید برخی از نمونه های بازاریابی محتوا را که مربوط به انواع بازاریابی محتوا هستند بررسی کنیم.

نمونه های بازاریابی محتوا

مثالهای زیر درک بهتری از نحوه استفاده از محتوا در استراتژی بازاریابی بیشتر به شما می دهد.

1. نمونه ای از بازاریابی محتوای اینستاگرام

lush instagram profile example of social media content marketing on instagram

منبع

حساب Instagram Lush Cosmetics نام تجاری است و مکمل بقیه محتوای بازاریابی آنها – اگر صفحه در هیچ کجای نمایه “لوازم آرایشی سرسبز” نوشته نشده بود ، احتمالاً مشتریان هنوز می دانستند که نمایه متعلق به Lush است.

صفحه اینستاگرام خط تولید Lush را به اشتراک می گذارد ، گزینه های مختلف رنگ و رایحه را برای محصولات نشان می دهد و روش های مختلف استفاده از هر محصول را نشان می دهد. نمایه رنگارنگ و منحصر به فرد شاد است و نمایانگر مشتریان گسترده مشتریان آنها است.

2. نمونه ای از بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

infographic content marketing example منبع

IBM هنگامی که بازار Cloud خود را راه اندازی کرد ، یک اینفوگرافیک ایجاد کرد. اینفوگرافیک آنها دارای نام تجاری ، منظم و خواندن آسان است. این به وضوح توضیح می دهد که آنها با بازار Cloud خود چه می کنند و چگونه مشتریان می توانند از آن سود ببرند. همچنین به اعضای مخاطب می گوید چگونه می توانند به بازار دسترسی داشته باشند و شروع به استفاده از آن کنند.

3. نمونه ای از بازاریابی محتوای وبلاگ

expedia blog front page content marketing example

منبع

Expedia دارای وبلاگی به نام “ [خارج از آنجا شروع می شود] ” است که اطلاعات مربوط به سفر از جمله توصیه های هتل ، مکانهای عالی برای بازدید و فعالیتهای مرتبط با سفر را که می توانید در سراسر جهان شرکت کنید به اشتراک می گذارد.

Expedia به طور منظم محتوای وبلاگ خود را منتشر می کند تا خوانندگان را علاقه مند و درگیر کند. این شامل طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به هر نوع سفری است که می توانید تصور کنید.

وبلاگ دارای نام تجاری است و همه مقالات مربوط به هدف و ماموریت شرکت فناوری مسافرتی برای جلب مشتری و افزایش آگاهی از نام تجاری است. آنها این کار را با پیوند دادن به خدمات خود و نوشتن در مورد مشتریانی که قبلاً تجربه های مثبتی با شرکت داشته اند ، انجام می دهند.

4. نمونه ای از بازاریابی محتوای پادکست

hardvard business review podcast content marketing example

منبع

Harvard Business Review (HBR) دارای پادکست هفتگی به نام HBR IdeaCast که رهبران صنعت را در هر دو بخش تجاری و مدیریت مشخص می کند. یا می توانید مشترک شوید تا به طور مداوم صدها پادکست آنها را دریافت کنید یا انتخاب کنید که کدام را می خواهید گوش دهید.

پادکست دارای نام تجاری است و مکمل محتوای منتشر شده HBR است. همچنین به عنوان راهی عالی برای ارتباط HBR با مخاطبان موردنظر خود ، افزایش آگاهی از نام تجاری و جلب نظر مخاطبان از طریق رسانه ای متفاوت از کارهای معمولی آنها (به عنوان مثال پادکست در مقابل مقاله HBR).

5. نمونه ای از بازاریابی محتوای ویدئویی

منبع

بسیاری از محتوای ویدئویی Dollar Shave Club ویروسی شده است . تلاش های بازاریابی آنها بر اساس نام تجاری ، طنز و سرگرم کننده است. در واقع ، یکی از ویدیوهای آنها بیش از 27 میلیون بازدید در YouTube دارد به با ایجاد نامی برای خود از طریق محتوای ویدئویی آنلاین ، Dolve Shave Club رشد چشمگیر و شناخته شدن نام تجاری را تجربه کرده است.

6. نمونه ای از بازاریابی محتوای تبلیغات پولی

example of paid ad content marketing

در در منبع

Revolve – یک شرکت پوشاک و لوازم جانبی – از تبلیغات پولی و حمایت شده در رسانه های اجتماعی استفاده می کند ( مانند این در فیس بوک) تا هنگام تماشای فیدهای خبری خود به مخاطبان هدف خود برسند.

تبلیغات محتوا برخی از محصولات آنها و همچنین جزئیات مربوط به سیاست حمل و نقل و بازگشت رایگان آنها را به منظور جلب مخاطبین هدف به سایت آنها (و امیدوارم آنها را به مشتریان پولی تبدیل کند) نشان می دهد.

در نهایت ، اجازه دهید استراتژی بازاریابی محتوا شما را پوشش دهیم > با پیاده سازی یک استراتژی ، تلاش های بازاریابی محتوایی شما در تبدیل مخاطبین و رسیدن به مخاطبان هدف شما مfulثر و م effectiveثر خواهد بود.

7. نمونه ای از بازاریابی محتوای توییتر

hubspot using twitter for content marketing, examples of content marketing

منبع

HubSpot از توییتر برای بازاریابی نرم افزار و همچنین ایجاد جامعه ای بین مشتریان ، مخاطبان هدف استفاده می کند اعضا ، و رهبران صنعت و کارشناسان.

HubSpot اطلاعات محصول ، نکات مربوطه ، دانش صنعت و تحقیقات اصلی را در توییتر به اشتراک گذاشت. HubSpot همچنین با کاربران ارتباط برقرار می کند و اطمینان می دهد که هرکسی که نیاز به پشتیبانی مشتری دارد دقیقاً می داند برای کمک به کجا مراجعه کند.

8. نمونه ای از بازاریابی محتوایی TikTok

example of content marketing on tiktok by chipotle

منبع

Chipotle یک برند بسیار فعال در TikTok – این شرکت از این بستر برای دسترسی و جلب نظر مشتریان خود و اعضای مخاطب استفاده می کند. علاوه بر واکنش به محتوای TikTok مربوط به Chipotle دیگران ، این مارک TikToks از موارد منو ، دستور العمل ها ، افرادی که از غذای خود ، رستوران های خود لذت می برند و موارد دیگر ارسال می کند. آنها بیش از 1.6 میلیون دنبال کننده و بیش از 30 میلیون پسند دارند.

9. نمونه ای از بازاریابی محتوای ویروسی

example of viral content marketing on tik tok منبع

این مثال بازاریابی محتوای ویروسی یکی از ویدئوهای TikTok بود- ویدیوی اصلی TikTok ناتان آپوداکا شامل نوشیدن آب کرن بری Ocean Spray هنگام اسکیت بورد و گوش دادن به” رویاها “توسط Fleetwood Mac.

در نتیجه ویدیوی ویروسی ، TikTok از بخشی از ویدیوی آپوداکا در تبلیغات خود استفاده کرد ، اسپری اقیانوس از Apodaca در تبلیغات خود استفاده کرد ، اسپری Ocean

می توانید در مورد استراتژی بازاریابی محتوای خود مانند برنامه بازاریابی محتوا فکر کنید-بیایید شیرجه بزنیم مراحلی را که می خواهید طی کنید تا بتوانید یک استراتژی م effectiveثر ایجاد کنید.

1. اهداف SMART تعیین کنید.

اولین بخش از استراتژی بازاریابی محتوا این است که تنظیم اهداف هوشمند . اینها باید مختص کسب و کار شما باشد – آنها به احتمال زیاد مکمل اهداف بازاریابی و شرکت شما هستند.

در اینجا چند نمونه اهداف SMART :

  • افزایش آگاهی از نام تجاری
  • افزایش درآمد
  • افزایش تبدیل
  • بهبود وفاداری به نام تجاری
  • افزایش مشارکت مشتری
  • ایجاد رابطه و اعتماد بین مشتریان بالقوه و مشتریان
  • جذب شرکای استراتژیک

2. KPI خود را تعیین کنید.

سپس ، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای SMART خود تنظیم کنید اهداف KPI نقاط داده قابل اندازه گیری هستند که می توانید از آنها برای اندازه گیری عملکرد واقعی خود در برابر هدف خود استفاده کنید.

هدف هوشمند مربوط به kpi
آگاهی از نام تجاری ترافیک سایت ، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی ، ثبت نام در اشتراک ، نام (توسط مشتریان و شرکا)
درآمد فروش روزانه ، ترافیک سایت
تبدیل نرخ تبدیل ، نرخ ترک سبد خرید ، روندهای مربوط به نرخ حمل و نقل ، روند قیمت رقابتی
وفاداری به نام تجاری بازگشت مشتریان ، مروج ، بررسی محصولات ، ارجاعات
مشارکت مشتری پسندیده ، به اشتراک می گذارد ، دنبال می کند ، ذکر می کند ، پیوندهای پشتیبان
گزارش و اعتماد کنید بازگشت مشتریان ، مروجین ، دنبال کنندگان ، موارد ذکر شده
شرکای استراتژیک مشارکت های جدید ، ذکرها ، پیوندها

3. درباره نوع محتوا تصمیم بگیرید.

Next, choose the type of content you’ll create. To do this, start by thinking about your target audience and buyer personas.

Answer the following questions about your target audience to help you narrow down the right types of content for them:

  • What do they need from you?
  • What challenges are they looking to overcome?
  • Why do they need your product or service?
  • How can you help them succeed?
  • Where do they spend their time?

Then, take a look back at the various types of content we reviewed earlier to decide which types of content you’ll create.

4. Choose your content channels.

Once you’ve decided on the type of content you’ll market with, it’s time to choose your specific content channels. Where will you share your content? Where will it live and be shared from?

For some of the content types, the channel you need to work with will be obvious. For example, if you’re creating Facebook content, your channel will be the social platform itself.

5. Set a budget.

Now, set your budget. Think about the type of content you’re creating and which channels you’re marketing that content on.

Then, ask yourself the following questions to determine your budget:

  • Do you need to purchase any software or technology to create the content (such as graphic design software like Adobe Photoshop, a subscription to Canva, a camera to take high-quality photos and videos)?
  • Do you need to hire any content marketers or designers (such as artists, writers, editors, designers)?
  • Do you need to pay for ad space?
  • Do you need access to specific tools or resources to enhance or measure your specific type of content?

Make note of how your responses impact your budget — whether that’s an increase or decrease in what you may have already estimated.

6. Create and distribute the content.

Create and distribute your content so your audience members can consume it — and possibly convert. To ensure you’re consistently producing content and sharing it among your prospects and customers, use a social media calendar or an editorial content calendar.

This will help your team stay on top of all of the content being created as well as allow you to schedule it ahead of time.

Use a free editorial calendar to schedule and optimize all of your marketing content to help you boost conversions.

7. Analyze and measure results.

Lastly, analyze and measure your results so you can make any necessary changes to enhance your content marketing efforts and reach more audience members.

Look at your SMART goals and KPIs to determine the success of your content marketing strategy. Did you achieve your goals and KPIs? Were you close to reaching them, or were you off in your estimations?

Here are some tools to help you with your content marketing strategy analytics and results:

There are hundreds of thousands of tools available today that qualify as excellent content marketing resources. For the sake of this article, we’re going to keep things simple by providing a handful of our favorite options today.

  1. HubSpot Academy for free education on how to become an effective content marketer.
  2. HubSpot’s Free Content Creation Resources for access to resources that will propel your content marketing strategy towards success.
  3. Content Marketing Institute for access to some of the best content marketing online education, print, and events available today.
  4. Blog articles on content marketing, trends, strategies, and tips by industry experts (like HubSpot).
  5. Podcasts about content marketing, such as This Old Marketing, or business trends, such as HBR IdeaCast, to inspire your content marketing strategy.
  6. Google Trends, which allows you to search for trends across broad topics like content marketing or for niche topics within content marketing.
  7. Ebooks and case studies about content marketing or content marketing strategies, like this one by Mention.
  8. Latest content marketing statistics by a reputable database source like Statista.
  9. Easy to use visual content and design software, such as Canva.
  10. Free or paid social media management tools, such as HubSpot, Buffer, or Sprout Social, to help you create and share your social content.
  11. Free or paid content and project management tools, like Trello or Asana, to plan and organize your content marketing strategy.
  12. Free or paid marketing software to connect your content marketing team, plan, strategy, and results to your greater marketing plan (and even your CRM).
  13. Free or paid email marketing software, like HubSpot or Mailchimp, to handle all aspects of your email campaigns and content.
  14. Your network, on platforms like Twitter or LinkedIn, where you can connect with those in your industry to discuss relevant trends, answer each other’s questions, and provide or ask for feedback.

And speaking of tapping into your networks on sites like Twitter and LinkedIn, here’s some inspiration from a few of the greatest content marketers to follow on both platforms today.

3 Marketers to Follow on LinkedIn

1. LinkedIn: Luvvie Ajayi Jones

Luvvie Ajayi Jones content marketer to follow on linkedin

Luvvie Ajayi Jones is a best-selling author, digital strategist, podcast host, and speaker. She’s known for combining humor with her experiences and background in marketing, communications, and new media. Her LinkedIn is sure to inspire you whether you’re thinking about/working on culture, authenticity, leadership, content, marketing strategy, and more.

2. Zontee Hou

zontee hou content marketer to follow on linkedin

Zontee Hou is a digital marketer and strategist, speaker, and consultant. She works with scaling companies to help them establish effective marketing strategies that work for their unique goals and audiences. On her LinkedIn profile, Hou shares her expertise in content marketing, social media marketing, marketing analytics, and digital marketing.

3. A. Lee Judge

a. lee judge content marketer to follow on linkedin

A. Lee Judge is a co-founder and digital marketing strategist at Content Monsta. He’s also a podcast and video producer, speaker, and rev ops practitioner. On his LinkedIn profile, he covers a wide range of topics related to lead generation, social media marketing, how to apply marketing analytics and data, digital experiences, multi-channel marketing, the importance of sales and marketing alignment, and more.

3 Marketers to Follow on Twitter

4. Ann Handley

ann handley of marketing profs, content marketer to follow on linkedin

Ann Handley, Head of Content at MarketingProfs, is a bestselling author and speaker. She provides education and training around marketing that businesses can learn from and apply. She offers in-person and virtual trainings for companies on content marketing, storytelling, lead generation, and branding – all of which are topics she alson talks about, and shares content about, on her Twitter page.

5. Neil Patel

neil patel content marketer to follow on twitter

Neil Patel is a bestselling author, marketing expert, speaker, and website and SEO consultant. He’s a thought leader and industry expert in content and digital marketing. His Twitter page includes information about his trainings and services, industry trends, marketing strategy tips and resources, and questions/conversational topics meant to engage followers and other industry experts.

6. Guy Kawasaki

guy kawasaki content marketers to follow on twitter

Guy Kawasaki is a marketing strategist, author, entrepreneur, venture capitalist, podcast host, and the chief evangelist of Canva. On his Twitter account, Kawasaki asks followers thought-provoking business questions as well as provides links to, and information about, new podcast episodes, industry trends, marketing strategy tips, and insights based on his experiences.

Engage Your Target Audience With Content Marketing

With effective content marketing, you can reach your target audience and increase conversions. There are several ways to market with content to boost revenue, grow your brand awareness and recognition, and build relationships with your prospects and customers.

And don’t forget to extract more value from every piece of content you create.

To get started, determine which type of content works best for your business and audience, and develop a content marketing strategy to begin boosting your bottom line today.

Editor’s note: This post was originally published in August, 2019 and has been updated for comprehensiveness.

editorial calendar

Originally published Aug 18, 2021 1:45:00 PM, updated August 18 2021

Topics:

Content Marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *