بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای نهایی آزمایش اجتماعی

به عنوان بازاریاب ، ما اهمیت تصمیم گیری های داده محور را می دانیم. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود داشته باشیم ، می توانیم حرکتهای بازاریابی موثری انجام دهیم.

علاوه بر این ، داشتن اعدادی برای پشتیبان اجرای استراتژی بازاریابی تقریباً به اندازه خود استراتژی اهمیت دارد. یکی از راه های بدست آوردن این داده ها ، آزمایش شبکه های اجتماعی است ، که در آن می فهمید چه کمپین هایی بیشتر برای مخاطبان شما تاثیرگذار است و به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی خود کمک می کند.

در این پست ، بیاموزید که چگونه می توانید یک آزمایش رسانه اجتماعی را اجرا کنید تا به اهداف بازاریابی خود برسید و ابزارهای باکیفیتی را پیدا کنید که به شما کمک می کند.

Free Download: A/B Testing Guide and Kit

به عنوان مثال ، ممکن است یک آزمایش اجتماعی انجام دهید تا بدانید آیا کمپین های ویدئویی ارزش سرمایه گذاری در فیس بوک را دارند یا خیر ، بنابراین پستی ایجاد می کنید که میزان نمایش تبلیغات را با ویدئوی پیوست شده و بدون آن اندازه گیری می کند. پس از مبارزات انتخاباتی ، تعاملات با پست شما به شما می گوید که آیا یک ویدئو سرمایه گذاری ارزشمندی برای نام تجاری شما است که این روند را بسیار مهم می کند.

مزایای آزمایش اجتماعی

آزمایش رسانه های اجتماعی مهم است زیرا بینش های داده محور را در مورد فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما ارائه می دهد. این به شما امکان می دهد چگونه متغیرهای مختلف ، مانند عکس و فیلم ، بر عملکرد تأثیر می گذارد.

در نهایت ، آزمایشات رسانه های اجتماعی اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه رفتار مخاطبان می تواند بر ساختار کمپین های شما تأثیر بگذارد ، ارائه می دهد. شما تصویری از آنچه برای نام تجاری شما موفق است دریافت خواهید کرد و می توانید کمپین هایی ایجاد کنید که می دانید کار خواهند کرد. به جای تحقیق در مورد معیارهای بیشمار صنعت ، داده های مشخصی را برای کسب و کار خود دارید که از نتایج آزمایش حاصل می شود.

انواع مختلفی از آزمایشات رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید ، و در ادامه به آنها می پردازیم.

انواع آزمون های اجتماعی

فرض کنید می خواهید بدانید کپی چگونه بر مخاطبین بین المللی در LinkedIn تأثیر می گذارد. یا اینکه مدرکی از می خواهید صفحه فرود عملکرد بهتری با تصویری متفاوت دارد. شاید شما در حال تلاش برای تشخیص این هستید که آیا تغییر لحن زیرنویس های اینستاگرام منجر به جذب مخاطب بیشتر می شود؟ نامزدی.

همه این سناریوها برای آزمون های اجتماعی مناسب هستند. آنها به مشکلی اشاره می کنند که می توان با داده ها پاسخ داد. این داده ها بینش مخاطبین با مارک ها در رسانه های اجتماعی را درک می کند.

پس از شناسایی هدف ، زمان انتخاب نوع آزمون فرا رسیده است. بیایید انواع مختلف و زمان استفاده از آنها را بررسی کنیم.

تست A/B

آزمایشات A/B احتمالاً رایج ترین شکل آزمایش اجتماعی است. آنها متغیری را بین دو نوع محتوا بررسی می کنند ، هدف مشخص شده را اندازه گیری می کنند و نتایج را ارائه می دهند. بنابراین ، اگر می خواهید یک متغیر کوچک و کوچک را که ممکن است رفتار مخاطب را تغییر دهد ، آزمایش A/B را در نظر بگیرید.

برای مثال ، اگر می خواهید دکمه های مختلف CTA را در تبلیغات فیس بوک آزمایش کنید یا با یک پست بدون/یا ایموجی آزمایش کنید ، یک آزمون A/B اجرا کنید. تصویر زیر نمونه ای از نحوه آزمایش A/B است.

social a/b testing set-up layout example

منبع تصویر

تست تقسیم

آزمونهای تقسیم اغلب با آزمونهای A/B اشتباه گرفته می شوند. در اصل ، آنها یک کار را انجام می دهند: دو نوع محتوا را بر اساس یک هدف آزمایش می کنند. تفاوت در این است که یک آزمون تقسیم کلی تر از یک آزمون A/B است. آنها برای تعیین تغییرات بزرگ استفاده می شوند و این دو نوع اغلب کاملاً متفاوت هستند.

اگر می خواهید بدانید کدام صفحه از صفحه کسب و کار فیس بوک شما عملکرد بهتری دارد ، از آزمایش تقسیم استفاده کنید. همچنین می توانید برای تعیین فاکتورهای تست A/B از آزمون های تقسیم شده استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک آزمایش تقسیم کنید تا تعیین کنید از کدام ویدیوی تبلیغاتی برای یک توییت حمایت شده استفاده خواهید کرد ، سپس A/B بخش های مختلف برش برنده را آزمایش کنید. تصویر زیر نمونه ای از این است که چگونه یک آزمون تقسیم شده در وب سایت تجاری به نظر می رسد.

split social testing example set up منبع تصویر

آزمایش چند متغیره

آزمایش های چند متغیره متفاوت از دو نوع قبلی است ، زیرا آنها به جای یک یا دو با چند متغیر کار می کنند. برای تعیین اینکه کدام یک از چهار تبلیغات بهتر کار می کند ، می توانید یک آزمایش چند متغیره را اجرا کنید. متناوبا ، می توانید یکی را برای ارزیابی شکل های مختلف یک پست ، مانند تصاویر در مقابل کپی در برابر زیرنویس ، اجرا کنید.

اگر می خواهید نتایج بیش از دو عنصر مختلف را مشاهده کنید ، آزمایش چند متغیری را اجرا کنید. به عنوان مثال ، زیرنویس ، تصویر و CTA پست LinkedIn را مقایسه کنید تا ببینید مخاطبان به چه چیزی پاسخ می دهند یا به سه نسخه GIF نگاه کنید تا از نحوه واکنش مخاطبان به آنها مطلع شوید. تصویر زیر نمونه ای از یک آزمایش چند متغیری است که می تواند باشد.

social multivariate testing example منبع تصویر

وقتی آزمایش آزمایش اجتماعی خود را انتخاب کردید ، مطمئن شوید که از بهترین شیوه ها استفاده می کنید تا نتایج مفید باشد.

بهترین شیوه های آزمایش اجتماعی

آزمایش رسانه های اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد – اگر آنها را به درستی اجرا می کنید. در غیر این صورت ، آزمایش شما ممکن است نادرست ، غیرقابل اندازه گیری و در نهایت اتلاف وقت باشد.

خبر خوب این است که ایجاد یا اجرای آزمون های اجتماعی کار سختی نیست. خبر بد این است که اگر آمادگی اجرای یکی را ندارید ، نتایج شما قابل استفاده نخواهد بود. مطمئن شوید که هنگام طراحی آزمون خود ، از بهترین شیوه ها پیروی می کنید:

1. یک هدف خاص داشته باشید.

وقتی آزمون اجتماعی شما دارای یک هدف قابل تشخیص باشد ، همه چیز دیگر سر جای خود قرار می گیرد: متغیرها ، واحد اندازه گیری و بازه زمانی. برای نشان دادن این موضوع ، فرض کنید هدف شما بهبود تعامل بین المللی با تبلیغ بعدی فیس بوک شما است.

با تعیین این هدف ، می توانید متغیرها را ایجاد کنید ، بنابراین تصمیم می گیرید یک آزمایش A/B را اجرا کنید تا مشخص شود کدام نسخه بیشترین برداشت را دارد. شما برآورد می کنید که چون تبلیغات تصویری شما معمولاً یک ماه اجرا می شوند ، نیمی از آن زمان نتایج قابل اندازه گیری خواهد داشت.

جهت تبلیغ را نیز می دانید ، بنابراین هدف متمرکز شما باعث می شود بدانید در حین تجزیه و تحلیل به دنبال چه چیزی باشید. به عنوان مثال ، برداشتها می توانند معیارهایی باشند که برای تبلیغات فیس بوک که قبلاً ذکر شد مورد توجه قرار گیرد.

2. بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند.

اگر تصمیم دارید یک آزمایش اجتماعی انجام دهید ، داده های شما رفتارهای یک بازار هدف خاص و نحوه تعامل آنها با پیام های شما را نشان می دهد.

آزمایش اجتماعی راهی عالی برای یادگیری رفتار رسانه های اجتماعی بخشی از مخاطبان است. اگر در مورد نحوه واکنش مخاطبان هزاره خود به تبلیغ جدید در استوری اینستاگرام اطلاعات چندانی نداشتید ، اجرای یک آزمایش به شما داده داده پاسخ می دهد.

بدون شناخت مخاطبان ، داده های شما در مجموعه ای از بازار هدف شما اعمال نمی شود. شما بینش دارید ، اما معلوم نیست که نتایج چگونه با بخشهای مخاطب .

3. به عملکرد فعلی خود توجه داشته باشید.

قبل از اجرای آزمایش ، نحوه اجرای کمپین فعلی خود را بدانید یا نتایج قبلی را یادداشت کنید. سپس ، در پایان آزمایش خود ، می توانید نتایج را مقایسه کرده و تصمیمات آگاهانه بگیرید. گزارش قبلی اطلاعات و زمینه لازم برای تجزیه و تحلیل یافته های آزمون اجتماعی را ارائه می دهد.

حتی اگر اهداف بازاریابی شما برای آزمون اجتماعی شما متفاوت از کمپین های قبلی باشد ، باز هم ایده خوبی است که برای زمینه به آنها مراجعه کنید. به عنوان مثال ، شما ممکن است در مورد آزمایش تبدیل ها به جای هدف گیری مجدد ، اما داشتن ایده ای که مخاطبان ترجیح می دهند به شما کمک می کند تا کمپین خود را بسازید.

4. آزمایش خود را به صورت دوره ای کنترل کنید.

به محض شروع آزمون را رها نکنید – آن را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید متناسب با آن تنظیم کنید. به عنوان مثال ، آزمایشی که یک ماه در حال اجرا است ، باید به طور مرتب از نظر معیارهای عملکرد بررسی شود.

اگر از نرم افزار یا ابزارهای آزمایش اجتماعی در کانال های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید ، با شروع آزمایش شما گزارش جمع می شود. بنابراین ، هنگام ورود به سیستم ، به نحوه ردیابی هدف شماره 1 خود توجه کنید. علاوه بر این ، به معیارهای دیگری که می بینید و نحوه عملکرد آنها توجه کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که نرخ تبدیل شما پایین است. می توانید تبدیل ها را در طول مدت آزمایش کنترل کنید یا برای بهبود عملکرد ، یک تغییر جزئی ایجاد کنید. برای بررسی های بعدی ، معیار دیگری را باید در نظر بگیرید.

هنگامی که آزمون به پایان می رسد ، از تجربیات قبلی مطلع خواهید بود تا درک خود را از گزارش تکمیل شده تکمیل کنید. همراه با هدف موردنظر خود ، معیارهای پشتیبان را شناسایی کنید تا نحوه عملکرد آنها را درک کنید.

5. آزمایش خود را به موقع انجام دهید.

چه مدت باید آزمون خود را اجرا کنید؟ آنقدر طولانی که بتوانید به فرضیه خود پاسخ دهید. با این حال ، این چیز زیادی به شما نمی گوید ، بنابراین بیایید به آن اضافه کنیم.

در حالت ایده آل ، آزمون شما باید حداقل هفت روز اجرا شود. یک هفته زمان کافی است تا نرم افزار تست اجتماعی شما بتواند مبنایی از داده ها را گردآوری کند. این آزمایش به اندازه یک آزمایش گسترده تر مشخص نخواهد شد ، اما یک نقطه شروع است.

پس از هفت روز ، به عملکرد خود نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا داده های کافی برای پاسخ به فرضیه خود جمع آوری کرده اید یا خیر. در غیر این صورت ، آزمایش را چند روز دیگر انجام دهید. سپس ، بر اساس ماهیت کمپین خود ، چارچوب زمانی را متناسب با کسب و کار و مخاطبان خود تعیین کنید – اما مطمئن شوید که به اندازه کافی به خودتان گزارش مناسب داده اید.

انتخاب یک مدت زمان آزمون اطمینان می دهد که پول و زمان را هدر نمی دهید. به جای اجرای طولانی مدت یا بسیار کم ، محدوده زمانی و بودجه خود را در طول برنامه ریزی مشخص کنید.

بنابراین ، با در نظر گرفتن این بهترین شیوه ها ، شما تقریباً آماده اجرای یک آزمون اجتماعی موفق هستید. با این حال ، قبل از شروع کار ، بیایید در مورد اینکه چگونه و چگونه این کار را انجام دهیم صحبت کنیم.

کجا می توانم آزمایش اجتماعی انجام دهم؟

هنگام انتخاب محل اجرای آزمایش شبکه های اجتماعی ، چند راه برای بررسی وجود دارد. اگر آزمایشی را به طور خاص برای رسانه های اجتماعی اجرا می کنید ، ممکن است کانالی که استفاده می کنید دارای ابزارهای تست در نرم افزار تجاری آنها باشد.

اجرای آزمایش های اجتماعی در بسترهای رسانه ای مربوطه مفید است زیرا در طول آزمایش مجبور نیستید کانال های مختلف را ردیابی کنید. علاوه بر این ، دیگر نگران اطلاعات غلط تصور شده توسط شخص ثالث نباشید.

همچنین می توانید با استفاده از CRM یک آزمایش اجتماعی انجام دهید ، مانند HubSpot . اگر می خواهید عملکردهای خارج از رسانه های اجتماعی – صفحات فرود ، ایمیل ها یا سایر فعالیت های بازاریابی را آزمایش کنید ، CRM ها یک انتخاب عالی هستند. با این وجود ، ابتدا بیایید در مورد ارائه رسانه های اجتماعی صحبت کنیم.

آزمایش اجتماعی فیس بوک

فیس بوک ابزارهایی برای اجرای A/B و آزمایشات چند متغیره برای تبلیغات ارائه می دهد. از طریق Ad Manager می توانید به این آزمایش ها دسترسی پیدا کنید. Ad Manager به شما می گوید کدام تبلیغات (یا آزمایش تبلیغات) در حال اجرا هستند و وضعیت آنها چگونه است. وقتی روی آزمایش خاصی کلیک می کنید ، جزئیات و معیارها باز می شوند.

Facebook A/B testing

آزمایشات چند متغیره در فیس بوک مشابه هستند ، با این تفاوت که می توانید آنها را در بخش آزمایشات کسب و کار فیس بوک خود بیابید. حساب اگرچه آزمون های اجتماعی در مکان های مختلف قرار دارند ، اما فرایند تنظیم آنها تا حد زیادی یکسان است.

آزمایش اجتماعی در فیس بوک بصری است ، به خصوص اگر به اجرای تبلیغات فیس بوک عادت کرده اید. پس از کلیک روی “ایجاد آگهی” ، مجموعه ای از درخواست ها برای ایجاد ، تعیین معیارها و انتخاب مخاطب مورد بررسی قرار می گیرند. وقتی جزئیات را پر می کنید ، آن را منتشر می کنید و منتظر نتایج می مانید.

اگر همه چیز را درگیر کرده اید ، از کار کوچک شروع کنید. ویژگی های آن قابل تنظیم است ، بنابراین انتخاب از نظر محدوده زمانی ، مخاطب ، کپی ، گزینه های آزمایش و معیارها با شما است. با افزایش آشنایی شما ، می توانید آزمایش ها را مقیاس بندی کنید.

به عنوان مثال ، پس از اجرای یک آزمایش اجتماعی در فیس بوک ، نام تجاری آب گوشت استخوان Kettle & Fire یک افزایش 14 درصدی در آگاهی از نام تجاری . تیم بازاریابی می خواست با یک کمپین ویدئویی فروش آنلاین را افزایش دهد و می خواست دریابد که مشتریان چه مدت ویدیویی را ترجیح می دهند.

Kettle & Fire Facebook social media A/B Test example

منبع تصویر

در کمتر از یک ماه ، افزایش 1.5 در نظر خرید و فروش از ویدئوی کوتاه منجر به پاسخ شد. یک آزمایش فیس بوک باعث صرفه جویی در هزینه تبلیغات تیم شد و آنها را از ترجیحات مخاطبان خود در فیس بوک مطلع کرد.

فیس بوک نتایج آزمایش های اجتماعی را در یک گزارش قابل بارگیری ارائه می دهد. نرم افزار بر اساس معیار (های) انتخاب شده هنگام ایجاد آزمون ، برنده را تعیین می کند. برای کسب اطلاعات در مورد اجرای آزمایش اجتماعی فیس بوک ، این پست را در مورد آزمایش بر روی پلت فرم بررسی کنید.

آزمایش اجتماعی توییتر

آزمایش اجتماعی در توییتر منجر به ایجاد توییت هایی می شود که مخاطبان با آنها ارتباط برقرار کرده و از آن لذت خواهند برد. شما نحوه استفاده آنها از این پلت فرم را می شناسید و می دانید که چگونه نیازهای آنها را برآورده کند. ابزارهای آزمایش توییتر برای کمپین های خلاقانه ، هدف گذاری و آگاهی از برند مناسب ترین است.

A Twitter A/B social media test example

منبع تصویر

توییتر به شما امکان می دهد تبلیغات اجتماعی را در قالب A/B آزمایش کنید. برای انجام این کار ، پس از انتشار آگهی ، به تبلیغات بازگردید ، آن را کپی کنید ، تغییر دهید و متغیر جدید را منتشر کنید. عملکرد را از داشبورد فعالیت توییت و داشبورد کمپین دنبال کنید.

توجه داشته باشید که هیچ راهی برای تعیین یک آزمایش رسمی با استفاده از توییتر وجود ندارد ، بنابراین باید خودتان داده ها را تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید ببینید آیا صدای برند جدید شما در حال پرواز است ، احتمالاً می خواهید میزان کلیک و نمایش تبلیغات خود را بررسی کنید.

آزمایش اجتماعی LinkedIn

اگر به تبلیغات LinkedIn عادت ندارید ، چندین نوع مختلف وجود دارد آنها براساس هدف کمپین ، مانند تبدیل ، یا نوع آگهی ، مانند چرخ فلک ، متن یا حمایت مالی ، مرتب می شوند. ایده خوبی است که تبلیغات LinkedIn را برای تبلیغ – مارک ، رویداد یا لیست مشاغل خود آزمایش کنید.

آگهی های پویا ، که در قسمت اصلی فید اصلی کاربر نمایش داده می شوند ، بسیار شخصی سازی شده هستند. در بخش تبلیغات پویا ، چندین نسخه وجود دارد: Follower ، Job ، Content و Spotlight. این نسخه ها مشخص می کند که هدف تبلیغ شما چیست – بنابراین اگر می خواهید به مخاطبان اطلاع دهید که شرکت شما در حال استخدام است ، باید یک آگهی شغلی پویا اجرا کنید.

اگر می خواهید یک آگهی شغلی پویا مشابه در LinkedIn ایجاد کنید ، می توانید آزمایشی را اجرا کنید تا ببینید آیا آگهی فهرست شما برای افراد جویای کار قانع کننده است یا خیر. در صورت وجود ، می توانید طرح بندی تصاویر ، مانند عکس شرکت ، کپی و تصاویر مرکزی را آزمایش کنید.

تیم بازاریابی LinkedIn از آزمایش اجتماعی برای تبلیغ محتوا و رویداد و همچنین بازاریابی مبتنی بر حساب . آنها آزمایشی را برای وبینار تبلیغات پویا انجام دادند تا اگر مخاطبان تصویری از بلندگو یا لوگوی شرکت را ترجیح می دهند بسنجند. طبق گفته یکی از مدیران ارشد بازاریابی لینکدین ، ​​کاساندرا کلارک ، نتایج شامل 326٪ افزایش نرخ کلیک در تبلیغ با بلندگو.

برای دسترسی به نتایج آگهی ، داشبورد ردیابی تبدیل خود را بررسی کنید ، که صفحه و فعالیت مخاطبان را از تبلیغات شما نشان می دهد. در حالی که LinkedIn از ویژگی تست رسمی برخوردار نیست ، اما این امکان را برای شما دارد که قسمتی از تبلیغات مانند توییتر را کپی و تغییر دهید.

تست اجتماعی CRM

اگر آزمایشی را در کانال رسانه های اجتماعی اجرا نمی کنید ، استفاده از CRM گزینه ارزشمندی دیگر است. با CRM ، می توانید آزمایشاتی را برای محتوای وب سایت ، مانند صفحات فرود تنظیم کنید.

در HubSpot ، می توانید به سادگی با دسترسی به داشبورد خود و رفتن به یکی از صفحات وب خود ، آزمایشات اجتماعی صفحات وب را اجرا کنید. روی پیوند “اقدامات” در کنار یکی از صفحات خود کلیک کنید و گزینه “اجرای آزمایش”

را پیدا خواهید کرد.

HubSpot به شما امکان می دهد یک آزمون A/B یا چند متغیره (سازگار) اجرا کنید. همانطور که در حال ایجاد آزمون خود هستید ، این گزینه را خواهید داشت که به نکات مربوط به آزمایش نگاه کنید ، مانند اینکه بدانید چه چیزی را آزمایش کنید. از آنجا که HubSpot دارای ویرایشگر کشیدن و رها کردن و تعداد زیادی ماژول برای انتخاب است ، گزینه های زیادی در اختیار خواهید داشت. در گذشته ، آزمایشاتی را برای دکمه های CTA ، تصاویر ، کپی سرفصل ، متن اصلی و طرح صفحه فرود از طریق رسانه های اجتماعی انجام دادم.

برای CRM ها معمول است که ابزارهایی برای آزمایش اجتماعی داشته باشند. برخی از آنها نسخه ای از آزمایش اجتماعی را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، MailChimp’s برای ایمیل ها هستند. هنگامی که تصمیم می گیرید از CRM برای آزمایش استفاده کنید ، کمی تحقیق کنید تا مشخص شود کدام یک ابزار مورد نیاز برای موفقیت را به شما ارائه می دهد.

اما ، اگر نمی دانید از کجا باید به دنبال نرم افزاری باشید که آزمایشات اجتماعی را ارائه می دهد ، لیستی از ابزارهایی را که به نفع شما هستند در اینجا مشاهده کنید.

1. HubSpot

قیمت: طرح رایگان ، یا 800 دلار برای مرکز بازاریابی حرفه ای

با CRM HubSpot ، می توانید A/B و آزمایشات چند متغیره را اجرا کنید. این ابزارها بخشی از نرم افزار بازاریابی HubSpot هستند و در برنامه های Marketing Hub Professional و Enterprise گنجانده شده اند. برای آزمایش صفحات فرود که از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ می شوند ، می توانید از HubSpot استفاده کنید.

HubSpot testing screens

ویرایشگر کشیدن و رها کردن CRM پیکربندی متغیرها را برای آزمایش ها آسان می کند. علاوه بر این ، ویژگی های بهینه سازی را خواهید داشت تا صفحه خود را مانند نشان های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و کاربر پسند باشید. به این ترتیب ، وقتی صفحه را در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کنید ، دنبال کنندگان شما می توانند آنها را با یک کلیک به اشتراک بگذارند.

ابزار آزمایش HubSpot از طریق “اجرای یک آزمایش” از منوی کشویی از داشبورد صفحه فرود قابل دسترسی است. از آنجا می توانید نوع آزمون خود را انتخاب کرده و شروع کنید. اگر می خواهید یک پلت فرم آسان برای استفاده داشته باشید که به شما امکان ایجاد و تجزیه و تحلیل تست های اجتماعی را بدهد ، HubSpot یک انتخاب عالی است.

2. OptinMonster

قیمت: برنامه رایگان یا 19-49 دلار در ماه.

OptinMonster یک CRM است که نرم افزار تست داخلی را نیز ارائه می دهد. می توانید با استفاده از ابزارهایی که به شما امکان آزمایش محتوا ، سرفصل ها ، محرک های کمپین ، سبک ها و طرح بندی ها را می دهند ، تست های A/B یا Split را اجرا کنید تا به مرور زمان تبدیل شوند.

پس از تنظیم تست ، می توانید نرم افزار را برای انجام کار رها کنید. محتوای آزمایشی شما را به بازدیدکنندگان وب سایت نشان می دهد و داده های نرخ تبدیل را جمع آوری می کند. گزارش شما تعداد نمایش ، برداشتها و بازدیدهای صفحه را تعیین می کند.

social media testing tool Optinmonster A/B test results example

منبع تصویر

برای آزمایش صفحات فرود رسانه های اجتماعی می توانید از ابزار آزمایش OptinMonster استفاده کنید. قبل از اینکه ابتدا در LinkedIn منتشر شود ، اثر صفحه فرود را برای پیشنهاد کتاب الکترونیکی بعدی خود آزمایش کنید. اگر بستری می خواهید که ابزارهای بصری برای آزمایش اجتماعی ارائه دهد ، OptinMonster را امتحان کنید.

3. بهینه

قیمت: به صورت موردی ، با فروش تماس بگیرید برای اطلاع از قیمت

اگر به شدت وب سایت خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید ، آن را آزمایش کنید تا نحوه عملکرد آن را در بین مخاطبان خود بیاموزید. یکی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید ، Optimizely است که راه حل های نرم افزاری بازاریابی را ارائه می دهد.

Optimizely social media testing tool multivariate test example

منبع تصویر

ابزار Optimzely به شما امکان می دهد آزمایش های تقسیم شده و چند متغیره را انجام دهید. Optimizely تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و معیارهایی را که انتخاب می کنید ، مانند مشارکت ، اهداف ، تبدیل ها و کلیک ها ، شمارش می کند. شما می توانید بخش های مخاطب سفارشی را که می توانند بر اساس عملکرد اثبات اجتماعی فیلتر شوند ، اعمال کنید.

4. صفحات راهنما

قیمت:

اگر می خواهید ابزاری به طور خاص برای آزمایش صفحات فرود که در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید ، Leadpages را امتحان کنید. این نرم افزاری است که فقط برای ایجاد صفحات فرود حرفه ای ساخته شده است. می توانید از قابلیت تست تقسیم با ابزار استفاده کنید.

هنگامی که آزمایش های تقسیم شده را با Leadpages انجام می دهید ، می توانید به تجزیه و تحلیل آن در همان لحظه که ترافیک و تعاملات را جمع می کند دسترسی پیدا کنید. در پایان ، گزارشی دریافت خواهید کرد که شامل بازدیدهای کلی و منحصر به فرد ، تبدیل ها و نرخ تبدیل کلی است. گزارش شما همچنین شامل اطلاعات خاصی در مورد تغییرات آزمون است.

example of social media testing with Leadpages A/B landing page test tool

به خاطر داشته باشید که نمی توانید برای آزمون های خود یک بازه زمانی تعیین کنید. از داشبورد تجزیه و تحلیل ، می توانید ببینید چند روز است که آزمایش شما اجرا شده است. وقتی برای تکمیل آزمایش آماده شدید ، باید آن را به صورت دستی خاتمه دهید.

5. بازرسی

قیمت: رایگان یا 39 تا 499 دلار در ماه.

Inspectlet فقط برای آزمایش ایجاد شده است. این نرم افزاری است که به شما امکان می دهد چندین نوع محتوای مختلف ، از جمله صفحات وب را آزمایش کنید. همچنین می توانید برای محتواهای اجتماعی بعدی ، مانند گرافیک ویرایش شده ، تغییرات محتوا ایجاد کنید.

ویرایشگر بصری در Inspectlet کد نویسی یا ایجاد صفحات مختلف را آسان می کند. می توانید طرح یا کد صفحه خود را در زمان واقعی تغییر دهید و به محض شروع آزمایش به تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا کنید. Inspectlet به شما امکان می دهد نماها ، عناصر صفحه ، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و رویدادهای سفارشی را پیگیری کنید.

وقتی به گزارش عملکرد خود دسترسی پیدا می کنید ، معیارها را بر اساس اهدافی که تعیین کرده اید دریافت خواهید کرد. این می تواند از ردیابی کلیک ها ، تعامل کاربر ، رویدادهای سفارشی یا نمای URL باشد. اساساً ، هر چیزی که می توانید با نرم افزار ردیابی کنید قابل اندازه گیری است.

اکنون ، چند گزینه جدا از سایت های رسانه های اجتماعی دارید که می توانید با آنها آزمایش اجتماعی کنید. با در نظر گرفتن این نکته ، شما آماده اجرای آزمون هستید.

به مثال ابتدای پست فکر کنید. با دانستن تمام آنچه که در حال حاضر در مورد آزمایش اجتماعی انجام می دهید ، شما کاملاً مجهز هستید تا یک آزمایش تعامل ویدئویی خود را اجرا کنید. آیا در یک کانال اجتماعی خواهد بود یا با نرم افزار تست؟

یکی از نکات بسیار جالب در مورد آزمایش های اجتماعی این است که چقدر می توانند خلاق باشند – شما می توانید تقریباً هر محتوا را آزمایش کنید ، و سایت های رسانه های اجتماعی شروع به سهولت این روند کرده اند. آزمایش آگهی های اجتماعی شما تضمین می کند که بیشترین ارزش را برای مشتریان خود ارائه می دهید ، و در حال حاضر ، می توانید.

The Ultimate A/B Testing Kit

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *