برتری داشتن, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای مختصر شما در استفاده از Goal Seek در اکسل

بازاریابان موفق با استفاده از ترکیبی از غرایز روده و تجزیه و تحلیل داده ها ، سریعاً آگاهانه تصمیم می گیرند. آنها هدف نهایی را می دانند و می فهمند که برای رسیدن به آنجا چه کاری لازم است.

یک راه برای پر کردن این شکاف ها استفاده از Goal Seek در Excel . این عملکرد زمانی مفید است که شما نتیجه دلخواه خود را می دانید ، اما مطمئن نیستید که چگونه به آن برسید.

شاید شما بخواهید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید برای به دست آوردن آگهی های واجد شرایط تر ، اما نمی دانید چند نفر را باید جذب کنید. یا فرض کنید تیم بازاریابی شما یک هدف جسورانه درآمد را هدف قرار داده است و شما می خواهید بدانید که با یک کمپین آینده چه تعداد مشتری را باید جذب کنید. اگر از تبلیغاتی استفاده می کنید ، احتمالاً باید بدانید که چه تخفیفی را اعمال می کنید تا با ضرر مواجه نشوید.

Download 9 Excel Templates for Marketers [Free Kit]

هدف جستجو پاسخ است. درک نحوه استفاده از آن در بازاریابی یا فروش می تواند با محاسبه اعداد مورد نیاز برای دستیابی به اهداف ، استراتژی شما را آگاه سازد.

در این پست نحوه استفاده از Goal Seek توضیح داده خواهد شد تا بتوانید برای کمپین بعدی خود برنامه ریزی یا پیش بینی های مربوط به سه ماه آینده را شروع کنید.

هدف در اکسل چیست؟

Goal Seek یک عملکرد قدرتمند اکسل برای انجام تجزیه و تحلیل چه چیزی است. به عنوان تجزیه و تحلیل حساسیت نیز شناخته می شود ، به شما کمک می کند بفهمید چه اتفاقی می افتد هنگام تغییر یک یا چند متغیر. اساساً ، این راهی برای انجام محاسبه معکوس در صفحه گسترده اکسل است.

تصور کنید در حال ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای شش ماه آینده برای پی بردن به موارد ناشناخته زیر می توانید از عملکرد Goal Seek Excel استفاده کنید.

  • به چند درصد از رشد ماه به ماه نیاز دارید تا پایان سال دو برابر شود؟
  • چقدر می توانید برای کارهای طراحی فریلنسر هزینه کنید بدون اینکه از بودجه برون سپاری خود بیشتر کنید؟
  • برای از بین بردن کمپین آتی بازاریابی ایمیل خود (و سود بردن از آن) چه مقدار درآمد لازم دارید؟

یافتن پاسخ به این س questionsالات می تواند از نتایج غیر منتظره و اهداف گمشده جلوگیری کند. به جای تعجب اینکه “چه می شود” هنگام ساختن یک استراتژی ، می توانید عدم قطعیت را بردارید و برای موفقیت خود یک نقشه راه ارائه دهید.

قبل از نهایی کردن هر برنامه ای ، بیایید مراحل انجام تجزیه و تحلیل را طی کنیم.

نحوه استفاده از هدف جستجو در اکسل

تنظیم اطلاعات محاسبه هدف به محض سازماندهی داده های شما ساده است.

در مثال زیر ، می خواهم درصد مشتریانی را که از طریق کانال های مختلف بازاریابی وارد می شوند ، ارزیابی کنم. هدف این است که تا پایان سال 50 درصد مشتری را از طریق تلاش های بازاریابی جذب کنیم.

من ابتدا جدول را با استفاده از رشد متوسط ​​ماه به ماه (ماهانه) جمع می کنم تا پیش بینی های ژوئن تا دسامبر را ببینم. من می دانم که برای اوایل دسامبر یک کمپین ایمیل برنامه ریزی کرده ام و می خواهم ببینم برای رسیدن به هدف 50 درصدی خود باید چه تعداد مشتری بیاورم.

مرحله 1: سلول را با خروجی که می خواهید تغییر دهید (به عنوان مثال٪ از مشتریان از بازاریابی) انتخاب کنید.

مرحله 2: در زیر تب Data ، What-If Analysis و سپس Goal Seek را انتخاب کنید.

How to use goal seek منبع تصویر

مرحله 3: یک پنجره بازشو ظاهر می شود. مطمئن شوید که سلول مرحله 1 در تنظیم سلول ظاهر شود

مرحله 4: مقدار مورد نظر خود را در ارزش گذاری بنویسید

مرحله 5: در کادر با تغییر سلول سلولی را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

How to calculate using goal seek تصور کنید منبع

مرحله 6: روی تأیید کلیک کنید تا محاسبه هدف جستجو را ببینید. شماره جدید در سلول از مرحله 5 ظاهر می شود ، نه در جعبه پاپ آپ.

a status in goal seek منبع تصویر

مرحله 7: اگر همه چیز خوب به نظر می رسد و می خواهید محاسبه را ادامه دهید ، دوباره روی تأیید کلیک کنید.

با استفاده از Goal Seek ، می توانم بگویم که اگر رشد MoM ثابت بماند ، حداقل 16 مشتری را باید از طریق کمپین ایمیل دسامبر جذب کنم. بله ، این یک مثال ساده است. اما می توانید آن را به تلاش های بسیار پیچیده تری گسترش دهید ، مانند پیش بینی فروش مورد نیاز برای دستیابی به اهداف درآمد یا محاسبه درآمد خالصی که از یک کمپین کسب خواهید کرد.

تجزیه و تحلیل هدف جستجو در اکسل

بیایید نمونه دیگری از تجزیه و تحلیل هدف جستجو را بررسی کنیم. من می خواهم 130 مشتری جدید بیاورم ، اما نمی دانم برای رسیدن به هدفم چند بازدید لازم است. قبل از انجام تجزیه و تحلیل Goal Seek ، من داده های خود را مرتب می کنم تا میانگین درصد بازدید ماهانه از مشتری به مشتری را پیدا کنم.

مرحله 1: سلول را با خروجی مورد نظر برای تغییر انتخاب کنید (در این مورد ، هدف مشتری).

مرحله 2: در زیر تب Data ، What-If Analysis و سپس Goal Seek را انتخاب کنید.

مرحله 3: در پنجره بازشو ، مطمئن شوید که سلول مرحله 1 در تنظیم سلول ظاهر شود.

analysis in goal seek منبع تصویر

مرحله 4: عددی را که می خواهید وارد کنید برای ارزش گذاری (هدف من 130 مشتری است) تایپ کنید.

How to change a cell box منبع تصویر

مرحله 5: سلولی که می خواهید تغییر دهید را در کادر با تغییر سلول انتخاب کنید (مال من برای بازدیدهای پیش بینی شده است).

مرحله 6: روی تأیید کلیک کنید تا تجزیه و تحلیل هدف جستجو را ببینید. (اکنون ، من می دانم که برای به دست آوردن 130 مشتری ، باید 5055 بازدید را جذب کنم).

An example of goal seek status منبع تصویر

هنگامی که متغیر گمشده را با استفاده از Goal Seek پر کردید ، می توانید متغیرهای دیگر را کشف کنید. به عنوان مثال ، متوجه شدم که با 5055 بازدید ، به 910 لید برای رسیدن به تعداد دلخواه مشتری نیاز دارم. داشتن این اعداد همچنین می تواند به من کمک کند قضاوت کنم که آیا تلاش های بازاریابی و فروش ماه در راستای تحقق هدف قرار دارد.

عملکرد جستجوی هدف در اکسل

در تجارت ، عدم اطمینان می تواند سقوط حتی متفکرترین استراتژی را بیان کند. اما می توانید متغیرهایی را که به نظر می رسد خارج از کنترل شما هستند با عملکرد Goal Seek کنترل کنید.

پیش قدم بودن و قضاوت درباره تأثیر تجاری یک کمپین بازاریابی یا تلاش جدید برای فروش نه تنها می تواند احترام شما را در شرکت شما جلب کند ، بلکه می تواند به شما در رسیدن به اهداف و حتی فراتر از اهداف شما کمک کند. وقتی اتفاق غیر منتظره رخ دهد آماده خواهید بود. و شما می دانید که چگونه با مهارت تجزیه و تحلیل جدید خود ، چه کنید ، آگاهانه تصمیم بگیرید یا استراتژی را تغییر دهید.

New Call-to-Action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *