تجارت الکترونیک, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای مبتدی برای عکاسی از محصول [آموزش + مثالها]

اگر یک عکس هزار کلمه ارزش داشته باشد ، یک عکس محصول خیره کننده ارزش هزار بازدید وب سایت را دارد. اگرچه من اطلاعاتی برای پشتیبان گیری از این بیانیه ندارم (هنوز) ، عکاسی محصول می تواند برای استراتژی وب سایت تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند باشد.

برای دسترسی داوطلبین به مخاطبان مورد نظر خود به صورت آنلاین ، باید عکسهای واضح و چشم نوازی از محصولات خود را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

Download Now: The Marketer's Guide to Photoshop

اما عکاسی از محصول به سادگی اشاره و عکاسی نیست. حتی ابتدایی ترین محصولات نیز به تجهیزات ، نور و فضای مناسب نیاز دارند تا تصاویری زیبا ایجاد کنند که خریداران را از صفحه خرید به فروش می رساند.

6 نکات عکاسی از محصول (و نمونه) برای گرفتن عکس هایی که می فروشند

در اینجا نکات ، مثالها و ملزوماتی وجود دارد که برای عکاسی و بازاریابی م effectivelyثر محصولات خود به نحوی که بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی شما بخواهند تبدیل شوند ، نیاز است.

1. از استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود نترسید.

این قسمتی است که قرار است شما را متقاعد کنم که روی یک دوربین 50 مگاپیکسلی (MP) با کیفیت بالا و یک لنز پیچ دار 100 میلی متری سرمایه گذاری کنید. اما من این کار را نمی کنم.

اگر قبلاً دوربینی دارید که متناسب با این توصیف باشد ، از آن استفاده کنید. اما برای بسیاری از انواع محصولات ، عکاسی از محصولات با تلفن هوشمند کاملاً قابل قبول است.

تلفن های هوشمند جدیدتر دارای لنزها و تنظیمات قدرتمند دوربین هستند که به شما امکان می دهد عکس های خود را برای انواع مختلف نور و محیط هایی که ممکن است در آن عکس بگیرید بهینه کنید.

اگر به متقاعد کننده تر نیاز دارید ، فقط کمپین Apple’s Shot On An iPhone و عکسهایی که در طول سالها از آن به دست آمده است مانند این:

product photography tip: use a smartphone like the iphone منبع

2. برای قوام عکس از سه پایه عکس بگیرید.

قبل از توضیح سه پایه ، من موظف هستم با یک اصل اساسی شروع کنم: تلفن خود را در برابر چیزی محکم قرار ندهید تا لنز شما را به سمت سوژه سوق دهد.

خیلی آسان است که این تنظیم موقتی در حین عکاسی به اطراف بچرخد و باعث ایجاد ناهماهنگی در ظاهر عکس های شما شود. اگر دوربین خود را روی مثلاً یک دسته کتاب قرار می دهید ، فقط مطمئن شوید این ترتیب در طول عکاسی تغییر نمی کند.

هنگام عکاسی فقط چند عکس از محصول برای وب سایت تجارت الکترونیک خود ، دوربین خود را نگه دارید. اما با پیشرفت کسب و کار شما و گرفتن عکس های بیشتر از محصولات بیشتر ، استانداردسازی جهت محصول در هر عکس هنگام عکاسی دستی دشوار است.

برای اطمینان از سازگاری محصولات خود ، به سه پایه نیاز دارید. و خوشبختانه خرید آن همیشه سرمایه گذاری بزرگ صنعتی نیست.

در اینجا دو نوع سه پایه مورد توجه است.

سنتی در مقابل انعطاف پذیر

این یک سه پایه سنتی است – سه پایه های سنتی برای دوربین و تلفن های هوشمند موجود است.

product photography tip: use a traditional or flexible tripod when shooting your products

منبع

سه پایه انعطاف پذیر را می توان به روش های مختلف دستکاری کرد. می توانید پاهای آن را خم کرده و روی سطوح مختلف قرار دهید تا زاویه مورد نیاز را بدست آورید.

product photography tip: use a traditional or flexible tripod when shooting your products منبع

گرفتن موبایل

اغلب یک پیچ در بالای سه پایه شما وجود دارد که به دوربین شما وصل می شود تا آن را در جای خود نگه دارد. قسمت زیرین اکثر دوربین های حرفه ای دارای سوراخ پیچ است ، اما تلفن های هوشمند می توانند از آداپتور زیر استفاده کنند:

Mobile grip to attach smartphone to tripod stand

آداپتور کناره های تلفن هوشمند شما را گرفته و می تواند هر سه پایه را به هم متصل کند و به شما این امکان را می دهد تا کنترل های دوربین را با صفحه نمایش گوشی رو به بیرون و به سمت خود انجام دهید.

هنگامی که تعیین کردید به کدام پایه نیاز دارید ، آن را در جلوی محصول خود قرار دهید و سه قطعه نوار را روی زمین بگذارید تا مشخص شود که می خواهید هر پای سه پایه خود را در طول کدام قسمت نگه دارید. شلیک.

3. نور طبیعی یا نور مصنوعی را انتخاب کنید.

هرگز نادیده نگیرید که چگونه برخی از انواع نور می تواند عکاسی محصول شما را بهبود بخشد (یا مانع شود). به یاد داشته باشید ، خریداران به صورت شخصی بهترین کالا را مشاهده می کنند ، جایی که قبل از خرید می توانند همه چیز مورد نیاز خود را مشاهده کنند. چیدمان نورپردازی مناسب به شما کمک می کند تا ویژگیهای مهم محصول تصمیم گیری را در مواقعی که همه بازدیدکنندگان وب سایت باید یک عکس باشند ، آشکار کنید.

یک تنظیم روشنایی واحد ممکن است برای هر محصولی کار نکند – یک ترتیب نورپردازی که برای برخی از محصولات کار می کند ممکن است ظاهر برخی دیگر را تضعیف کند.

دو نوع نور وجود دارد که می توانید به عنوان منبع اصلی نور انتخاب کنید: نور طبیعی و مصنوعی.

نور طبیعی

نور طبیعی به نور خورشید اشاره دارد – به همین سادگی. این نور به عنوان “نور ملایم” نیز شناخته می شود زیرا نور خورشید طیف وسیع تری از نرمتر از یک لامپ که به طور مستقیم بر روی محصول می درخشد ایجاد می کند. عکسهای محصول تجارت الکترونیک در نور طبیعی رشد می کنند اگر:

  • محصول خارج از منزل گرفته شده یا قرار است در خارج مورد استفاده قرار گیرد.
  • این محصول توسط شخصی استفاده می شود ، روی آن پوشیده می شود یا با آن عکس می گیرد (افراد در نور طبیعی بهتر به نظر می رسند).
  • شما سعی می کنید به جای ویژگیهای خاص محصول ، بر محیط محصول تأکید کنید.

در اینجا نمونه ای از عکس با استفاده از نور طبیعی آورده شده است:

product photography tip: use natural light

منبع

نور مصنوعی

نور مصنوعی شامل شمع ، آتش و معمولاً لامپ است. همچنین از آن به عنوان “نور سخت” یاد می شود زیرا سطح نوری کوچکتر اما متمرکز تری تولید می کند. این نوع چراغ به محصولاتی با جزئیات فیزیکی نیاز دارد که برای جلب توجه خریدار آنلاین باید برجسته شوند.

در اینجا نمونه ای از نور مصنوعی برای عکاسی استفاده می شود:

product photography tip: use artificial light

منبع

به عنوان یک قاعده کلی ، فقط به یک نوع نور در هر عکس بچسبید – طبیعی یا مصنوعی. افزودن نور طبیعی به یک عکس روشن شده مصنوعی می تواند محصولی را که ظاهری تیز دارد نرم کند و افزودن نور مصنوعی به یک عکس با نور طبیعی می تواند محصولی را که ظاهری نرم دارد ، تیز کند. به شما نمی خواهید راه خود را در پیش بگیرید.

4. برای نرم کردن سایه ها ، نور خود را پر یا پرتاب کنید.

چه از نور طبیعی استفاده کنید یا از نور مصنوعی ، باید سایه هایی را که هر نور سخت احتمالی در انتهای مخالف محصول ایجاد می کند ، کاهش دهید.

برای این کار سه راه وجود دارد:

پر کردن نور

منبع نور دیگری با شدت کمتر را برای تکمیل نور اصلی خود در نظر بگیرید. این نور اضافی نور پر کننده شما نامیده می شود و به عنوان متضاد برای نرم کردن سایه طبیعی نور اصلی شما در پشت یک شی استفاده می شود.

برای این کار ، چراغ پر کننده خود را مقابل نور اصلی خود قرار دهید تا محصول شما بین هر دو منبع نوری قرار گیرد.

کارت برگشت به Flashbulb

کارت برگشتی یا بازتابنده ، کارت کوچکی است که برای کاهش سایه ها ، نور اصلی را “منعکس” یا “بازتاب” به سطح زیر محصول شما می کند.

برخی از کارت های برگشتی به لامپ لنز دوربین حرفه ای متصل می شوند تا نور را از فلاش دوربین پخش کنند. این کارت نوری ملایم تر را از بالای مجموعه خود به سوژه می پاشاند – نه مستقیم روی آن – بنابراین سایه های طولانی در پشت شیئی که عکاسی می کنید نخواهید داشت.

دو نسخه از این مورد را در زیر مشاهده کنید – هر دو صفحه سفید (چپ) و فویل (راست) می توانند فلش را پخش کنند.

product photography tip: using a flashbulb bounce card منبع

کارت برگشتی مستقل

اگر از تلفن هوشمند عکاسی می کنید ، کارت برگشتی flashbulb یک گزینه نیست ، زیرا فلاش فیزیکی ندارید که می توانید آن را به آن وصل کنید. در عوض ، کارت برگشتی مستقل خود را در مقابل منبع اصلی نور قرار دهید.

برای مبتدیان در زمینه عکاسی از محصول ، این کارت برگشتی می تواند به طور م replaceثر جایگزین نور پر کننده شما شود ، که با نور شدید فلاش یا لامپ دوربین که رو به جلوی محصول شما قرار گرفته است ، خنثی می شود.

product photography tip: use a standalone bounce card

منبع

5. برای تأکید بر محصول از حالت رفت و برگشت یا عمودی استفاده کنید.

یک راه درست برای قرار دادن محصول ، چراغ ها و کارت های برگشتی شما وجود ندارد – بسته به زمینه شما می توانند به طور چشمگیری تغییر کنند. اما پس زمینه ای را که براحتی می توان ایجاد کرد انتخاب نکنید. پس زمینه ها باید شبیه این باشد که چگونه می خواهید خریداران شما محصول شما را هنگام مشاهده آنلاین مشاهده کنند.

ابتدا در نظر بگیرید که آیا پس زمینه سفید می خواهید یا پس زمینه پویاتر و دنیای واقعی را می خواهید. برای دستیابی به هریک از آنها راهی آسان وجود دارد.

پس زمینه سفید: رفت و برگشت

برای زمینه های سفید ، به این سادگی نیست که میز را در مقابل دیوار خشک سفید نصب کنید. حتی دوربین های گوشی های هوشمند می توانند لکه های کوچکی را بر روی دیوار سفید ایجاد کنند که با چشم غیر مسلح متوجه آنها نمی شوید. برای گرفتن یک زمینه سفید کامل بدون گوشه و لک ، از رفت و برگشت استفاده کنید.

product photography tip: importance of using a sweep in photography

منبع

رفت و برگشت یک کاغذ بزرگ قابل انعطاف است که قسمت پایین آن به عنوان سطح زیر محصول شما عمل می کند و سپس به یک دیوار سفید در پشت محصول خم می شود.

در دوربین ، منحنی رفت و برگشت نامرئی است ، بر جزئیات اصلی محصول تأکید می کند و به آن اجازه می دهد تا مورد توجه همه بازدیدکنندگان وب سایت قرار گیرد.

در اینجا مقایسه ای در کنار هم نشان داده می شود که چرا یک رفت و آمد مهم است:

product photography tip: importance of using a sweep in photography منبع

R eal-World سابقه و هدف: حالت عمودی

پس زمینه های پویا و دنیای واقعی بسیار جذاب هستند هنگام عکاسی از محصولاتی که کاربرد خاصی دارند یا توسط شخصی مدل می شوند-همانطور که در تصویر این کیف در پیشتر در این راهنما مشاهده کردید.

اما برای یک پس زمینه واقعی آسان است که تمرکز عکس را بدزدد ، و مشخص نشود که کدام مورد را در عکس می فروشید.

عمق و تأکید محصول خود را با حالت عمودی ، تنظیم تصویر در اکثر دوربین های حرفه ای ، و همچنین در بسیاری از تلفن های هوشمند جدید . این تنظیم زمینه را تار می کند تا زمینه محصول مشخص باشد اما با خود محصول رقابت نکند.

در زیر عکس فوق العاده ای از قلم HubSpot است که در حالت عمودی در Google Pixel 2 گرفته شده است (این عکس را خودم گرفتم). می توانید بگویید قلم روی میز نشسته است و یک کامپیوتر پشت آن است ، اما قلم هنوز نقطه کانونی بینندگان است:

product photography tip: use portrait mode when photographing products، 600p

“این عکس فوق العاده ای است ، بریدن. من الان قلم HubSpot خودم را می خواهم.” یکی از اینجا دریافت کنید !

6. انواع مختلف عکس بگیرید.

آخرین نکته عکاسی تجارت الکترونیک به شما این است که در هر محصول به یک عکس بسنده نکنید. همانطور که مشتریان شما کالاها را در یک فروشگاه مشاهده می کنند ، نگه می دارند ، استفاده می کنند و حتی آنها را امتحان می کنند ، وب سایت شما باید تصاویر مختلفی را برای شبیه سازی این تجربه تهیه کند.

به عنوان مثال ، اگر مشغول عکاسی از لباس هستید ، لباس را به تنهایی – یعنی روی سطح سفید پخش کنید – و همچنین روی مانکنی که رنگ آن با رنگ محصول در تضاد است ، بگیرید.

سپس ، برای عکس های اضافی ، لباس را از یک شخص الگو بگیرید ، به شما این امکان را می دهد تا از محصول از زاویه ها و زوایای مختلف شخص عکس بگیرید.

Screen Shot 2021-07-16 at 1.51.11 PM منبع

تنظیم عکاسی محصول

در ادامه ، بیایید آنچه را که دریافت کردیم خلاصه کنیم-در اینجا لیستی از نکات راه اندازی سریع عکاسی محصول وجود دارد که می توانید به آنها مراجعه کنید و در تیم خود به اشتراک بگذارید:

  1. در مورد دوربین تصمیم بگیرید – آیا به این معنی است که از تلفن هوشمند خود استفاده کنید یا نه.
  2. سه پایه ای تهیه کنید که برای دوربین دلخواه شما کار کند.
  3. نور طبیعی یا مصنوعی را انتخاب کنید – فکر کنید کدام گزینه برای محصول و محیط شما مناسب است.
  4. تعیین کنید که آیا نور را پر یا پرش می کنید.
  5. حالت رفت و برگشت یا عمودی را انتخاب کنید.
  6. چندین عکس مختلف بگیرید تا بینندگان خود را متنوع کنید.

عکاسی محصول خود را شروع کنید

خود را ملزم به سرمایه گذاری در هر نکته و قطعه ای از تجهیزات نبینید. این نکات عکاسی محصول را بتدریج اعمال کنید تا ببینید چه چیزی فروشگاه شما را بیشتر نمایان می کند و با بهتر شدن کارهای عکاسی ، رویکرد خود را تغییر دهید.

توجه ویراستار: این پست در اصل در آوریل 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

Marketer's Guide to Photoshop

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *