تجربه ی کاربر, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای مبتدیان برای تست قابلیت استفاده [+ نمونه سوالات]

در هر رشته ای ایده خوبی است که دیگران کار شما را با چشمانی تازه ارزیابی کنند و این خصوصاً در تجربه کاربر و طراحی وب صدق می کند. در غیر این صورت ، جانب داری شما نسبت به کار خودتان می تواند تصور شما را از آن دچار اختلال کند. یادگیری مستقیم از افراد که کار شما در واقع برای آنها است – کاربران شما – چیزی است که شما را قادر می سازد بهترین تجربه کاربری ممکن را ایجاد کنید.

Download Our Free UX Research & Testing Kit

متخصصان طراحی و طراحی UX از تست قابلیت استفاده برای گرفتن دائماً بازخورد کاربر درباره محصول یا تجربه کاربری وب سایت خود استفاده می کنند. در این پست ، می آموزید:

آزمایش قابلیت استفاده چیست

محققان UX معمولاً مطالعات کاربردی را در مورد هر تکرار محصول خود از توسعه اولیه تا انتشار آن انجام می دهند.

در طول مطالعه قابلیت استفاده ، مجری از شرکت کنندگان در جلسه کاربر خود می خواهد که یک سری کارها را انجام دهد در حالی که بقیه اعضای تیم مشاهده می کنند و یادداشت برداری می کنند. با مشاهده کاربران واقعی خود در جهت حرکت در محصول یا وب سایت خود و شنیدن تمجیدها و نگرانی های آنها در مورد آن ، می توانند ببینند که شرکت کنندگان چه موقع می توانند وظایف خود را به سرعت و با موفقیت انجام دهند و در کجا از تجربه کاربری ، مواجه شدن با مشکلات و سردرگمی لذت می برند.

آنها پس از انجام مطالعه خود ، نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و هرگونه دیدگاه جالب راجع به پروژه را گزارش می دهند.

هدف از قابلیت استفاده چیست؟

آزمایش قابلیت استفاده به محققان اجازه می دهد تا هر گونه مشکلی را در تجربه کاربری محصول خود کشف کنند ، تصمیم بگیرند که چگونه این مشکلات را برطرف کنند و در نهایت تعیین کنند که آیا محصول به اندازه کافی قابل استفاده است.

شناسایی و رفع این مشکلات اولیه ، هم در زمان و هم در هزینه شرکت صرفه جویی می کند: توسعه دهندگان مجبور نیستند کد محصول ضعیفی را که قبلاً ساخته شده است ، اصلاح کنند و تیم محصول به احتمال زیاد آن را طبق برنامه منتشر می کند.

مزایای آزمایش قابلیت استفاده

آزمایش قابلیت استفاده پنج مزیت عمده نسبت به سایر روش های بررسی تجربه کاربر محصول (مانند پرسشنامه یا نظرسنجی) دارد:

  • تست قابلیت استفاده بی طرفانه ، دقیق و مستقیم از تجربه کاربری محصول یا وب سایت شما را ارائه می دهد. با آزمایش قابلیت استفاده بر روی نمونه ای از کاربران واقعی که از میزان سرمایه گذاری احساسی تیم شما برای ایجاد و طراحی محصول یا وب سایت صرف نظر کرده اند ، بازخورد آنها می تواند اکثر مباحث داخلی تیم شما را حل کند.
  • آزمایش قابلیت استفاده راحت است. برای انجام مطالعه ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک اتاق آرام پیدا کنید و تجهیزات ضبط قابل حمل را به همراه داشته باشید. اگر تجهیزات ضبط ندارید ، فردی در تیم شما فقط می تواند یادداشت برداری کند.
  • تست قابلیت استفاده به شما می گوید کاربران شما در سایت یا محصول شما چه می کنند و چرا این اقدامات را انجام می دهند.
  • آزمایش قابلیت استفاده به شما این امکان را می دهد تا قبل از اینکه مقدار زیادی پول صرف ایجاد چیزی کنید که به طراحی ضعیفی برسد ، مشکلات محصول یا وب سایت خود را برطرف کنید.
  • برای کسب و کار شما ، طراحی بصری استفاده از مشتریان و نتایج آنها را افزایش می دهد و تقاضا برای محصول شما را افزایش می دهد.

نمونه های سناریوی آزمایش قابلیت استفاده

آزمایش قابلیت استفاده در تئوری عالی به نظر می رسد ، اما در عمل چه ارزشی دارد؟ در اینجا آنچه می تواند برای ایجاد تغییر در محصول شما انجام دهد ، آمده است:

1. نقاط اصطکاک در قابلیت استفاده محصول خود را مشخص کنید.

همانطور که برایان هالیگان در INBOUND 2019 گفت: “دلار در جایی که اصطکاک کم است جریان می یابد.” این مورد در UX به همان اندازه که در فروش یا خدمات به مشتری صادق است ، صادق است. هرچه اصطکاک بیشتری در محصول شما ایجاد شود ، دلیل بیشتری برای کاربران پیدا می شود که بتوانند از آن استفاده کنند.

آزمایش قابلیت استفاده می تواند نقاط اصطکاک ناشی از بازخورد مشتری را کشف کند.

به عنوان مثال: “روند من در Google Drive آغاز می شود. من فقط برای کپی و چسباندن از Drive به این رابط بین پنجره ها جابجا می شوم و چندین کلیک را انجام می دهم.”

اگرچه ممکن است تیم محصول هنگام ایجاد این ابزار ، این وظیفه را در ذهن داشته باشد ، اما مشاهده آن در عمل و شنیدن ناراحتی کاربر ، مورد استفاده ای را نشان می دهد که ابزار آن را جبران نمی کند. ممکن است تیم را برای حل این مشکل با ایجاد یک ویژگی وارد کردن آسان یا راهی برای دسترسی به Drive در رابط کاربری راهنمایی کند تا تعداد کلیک هایی که کاربر برای انجام وظیفه خود باید انجام دهد کاهش یابد.

2. تست استرس در بسیاری از محیط ها و موارد استفاده.

محصولات ما در خلا وجود ندارند و گاهی اوقات محیط های توسعه قادر به جبران همه متغیرها نیستند. با بیرون آمدن و آزمایش محصول توسط کاربران می توانید اشکالاتی را کشف کنید که ممکن است هنگام آزمایش داخلی متوجه آنها نشده باشید.

به عنوان مثال: “وقتی روی آنها کلیک می کنم کادرهای بررسی محو می شوند.”

بگذارید بگوییم این تیم علت این امر را بررسی کرده و متوجه شده اند که کاربر در مرورگری است که معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرد (یا نسخه مرورگری کهنه است).

اگر توسعه دهندگان فقط مرورگرهای داخلی را مورد آزمایش قرار دهند ، ممکن است این اشکال را از دست داده باشند و ممکن است منجر به نارضایتی مشتری شود.

3. دیدگاه های متنوعی را از پایگاه کاربری خود ارائه دهید.

در حالی که افراد در مشتریان ما مشترکات زیادی دارند (به ویژه مواردی که آنها را وادار به نیاز و استفاده از محصولات ما کرده است) ، هر فرد منحصر به فرد است و دیدگاه متفاوتی را برای میز به ارمغان می آورد. این دیدگاه ها در کشف مسائلی که ممکن است برای تیم شما پیش نیامده باشد بسیار ارزشمند است.

به عنوان مثال: “من نمی توانم جایی را که قرار است کلیک کنم پیدا کنم.”

پس از بررسی بیشتر ، این احتمال وجود دارد که این بازخورد از کاربری کور رنگ دریافت شده باشد ، که باعث شده تیم شما متوجه شود که انتخاب رنگ کنتراست کافی برای این کاربر جهت ایجاد صحیح ایجاد نکرده است.

بینش از منظرهای گوناگون می تواند منجر به بهبود طراحی ، معماری ، کپی و دسترسی شود.

4. بینش روشنی از نقاط قوت و ضعف محصول خود ارائه می دهید.

احتمالاً در صنعت خود رقبایی دارید که محصولات آنها در برخی زمینه ها بهتر از محصولات شما و در برخی دیگر بدتر از محصولات شما هستند. این تغییرات در بازار منجر به تفاوتها و فرصتهای رقابتی می شود. بازخورد کاربران می تواند به شما کمک کند شکاف در مورد مسائل مهم را برطرف کرده و موقعیت یابی را مشخص کنید.

به عنوان مثال: “استفاده از این رابط کاربری بسیار ساده تر و جذاب تر از [محصول رقیب] است. فقط آرزو می کنم که بتوانم با آن [وظیفه] را نیز انجام دهم.”

بر اساس این بازخورد دو سناریو ممکن است:

  1. محصول شما می تواند کار مورد نظر کاربر را انجام دهد. فقط باید با بهبود کپی یا پیمایش ، مشخص کنید که این ویژگی وجود دارد.
  2. شما واقعاً فرصت خوبی دارید که چنین ویژگی را در تکرارهای بعدی محصول وارد کنید.

5. از موارد اضافی یا پیشرفتهای احتمالی آینده الهام بگیرید.

صحبت از تکرارهای آینده ، به مثال بعدی می آید که چگونه آزمایش قابلیت استفاده می تواند برای محصول شما تفاوت ایجاد کند: بازخوردی که جمع آوری می کنید می تواند الهام بخش پیشرفت های بعدی ابزار شما باشد.

این فقط در مورد ریشه کن کردن مسائل نیست بلکه تصور این است که بعد از آن کجا می توانید بروید که بیشترین تفاوت را برای مشتریان شما ایجاد می کند. و چه کسی بهتر است جز مشتریان احتمالی و فعلی شما بپرسد؟

نمونه های آزمایش قابلیت استفاده و مطالعات موردی

اکنون که در مورد سناریوهایی که آزمایش قابلیت استفاده می تواند به شما کمک کند ، ایده ای دارید ، در اینجا چند نمونه از آن در عمل آورده شده است:

1. User Fountain + Satchel

Satchel توسعه دهنده نرم افزار آموزشی است و هدف آنها بهبود تجربه بود از سایت برای کاربران خود استفاده کنید. آژانس مشاوره User Fountain یک تست قابلیت استفاده را با تمرکز بر یک سوال انجام داد: “اگر علاقه مند بودید محصول Satchel ، با کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول و قیمت آن چگونه پیشرفت می کنید؟ ”

در حین آزمایش ، کاربر Fountain ناامیدی قابل توجهی را نشان داد زیرا کاربران سعی می کردند کار خود را انجام دهند ، به ویژه در مورد یافتن اطلاعات قیمت. فقط 80 of از کاربران موفق بودند.

Usability Test Example: User Fountain + Satchel

منبع تصویر

این امر باعث شد کاربر Fountain این فرضیه را ایجاد کند که پیوند “دریافت قیمت” فرآیند را برای کاربران واضح تر می کند. از آنجا ، آنها یک نوع جدید را با چنین پیوندی در برابر نسخه کنترل آزمایش کردند. این نسخه برنده شد و در نتیجه 34 درصد درخواست های نمایشی افزایش یافت.

با آزمایش یک فرضیه بر اساس بازخورد واقعی ، اصطکاک برای کاربر از بین رفت و ارزش واقعی را برای Satchel به ارمغان آورد.

2. Kylie.Design + Digi-Key

سایت تجارت الکترونیک دیجی کلید به مشاور مراجعه کرد Kylie.Design برای آشکارسازی اینکه کدام یک از تعاملات سایت دارای بیشترین میزان موفقیت و چه ویژگیهای مشترکی در این تعاملات است.

آنها بیش از 120 آزمایش انجام دادند و ضبط کردند:

  • روی مسیرهای هر کاربر کلیک کنید
  • کدام اقدامات رایج تر بود
  • میزان موفقیت هر یک

Usability Test Example: Kylie.Design + Digi-Key

منبع تصویر

این و همچنین بازخورد کتبی و شفاهی ارائه شده توسط شرکت کنندگان ، طراحی جدید را آگاه کرد ، که منجر به افزایش میزان موفقیت خریداران از 68.2٪ به 83.3٪ شد.

در اصل ، Digi-Key توانست ویژگی های موفق آنها را شناسایی کند و با دو برابر کردن آنها ، تجربه و نتیجه نهایی آنها را بهبود بخشد.

3. Sparkbox + یک مرکز پزشکی دانشگاهی

یک مرکز پزشکی دانشگاهی در غرب میانه با آژانس مشاوره Sparkbox همکاری می کند تا تجربه بیمار را بهبود بخشد صفحه اصلی آنها ، جایی که برخی ویژگی ها از مشارکت کم رنج می بردند.

Sparkbox یک مطالعه قابلیت استفاده برای تعیین آنچه کاربران از صفحه اصلی می خواهند و آنچه انتظارات آنها را برآورده نمی کند ، انجام داد. از آنجا ، آنها توانستند راهکارهایی را برای افزایش تعامل پیشنهاد دهند.

Usability Test Example: Sparkbox + Medical Center

منبع تصویر

به عنوان مثال ، یکی از اقدامات کلیدی ، دسترسی به پرونده های الکترونیکی پزشکی بود. طراحی جدید بر اساس بازخورد کاربران میزان موفقیت را از 45 to به 94 increased افزایش داد.

این یک مثال عالی برای قرار دادن دردها و خواسته های کاربر در مرکز و مرکز طراحی است.

9 مرحله مطالعه قابلیت استفاده

1. تصمیم بگیرید کدام قسمت از محصول یا وب سایت خود را آزمایش کنید.

آیا در مورد چگونگی تعامل کاربران با برخی از قسمتهای طراحی شما مانند تعامل خاص یا گردش کار س questionsال فوری دارید؟ یا آیا تعجب می کنید که کاربران وقتی وارد صفحه محصول شما می شوند ابتدا چه کاری انجام می دهند؟ نظرات خود را در مورد مزایا ، معایب و زمینه های بهبود محصول یا وب سایت خود جمع آوری کنید تا بتوانید یک فرضیه محکم برای مطالعه خود ایجاد کنید.

2. وظایف مطالعه خود را انتخاب کنید.

وظایف شرکت کنندگان شما باید رایج ترین اهداف کاربر شما در هنگام تعامل با محصول یا وب سایت شما باشد ، مانند خرید.

3. استانداردی برای موفقیت تعیین کنید.

هنگامی که می دانید چه چیزی را باید آزمایش کنید و چگونه آن را آزمایش کنید ، مطمئن شوید که معیارهای روشنی برای تعیین موفقیت هر کار تعیین کرده اید. به عنوان مثال ، هنگامی که من در مطالعه قابلیت استفاده برای ابزار استراتژی محتوای HubSpot قرار داشتم ، مجبور شدم یک پست وبلاگ را به یک خوشه اضافه کنم و دقیقاً همان کاری را که انجام داده ام گزارش دهم. تعیین آستانه موفقیت و شکست برای هر کار به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا تجربه کاربری محصول شما به اندازه کافی بصری است یا خیر.

4. طرح و متن مطالعه بنویسید.

در ابتدای اسکریپت خود ، باید هدف مطالعه را در صورت ضبط کردن ، برخی از سوابق مربوط به محصول یا وب سایت ، س questionsالاتی برای آگاهی از دانش فعلی شرکت کنندگان در مورد محصول یا وب سایت ، و ، سرانجام ، وظایف آنها برای اینکه مطالعه شما سازگار ، بی طرف و علمی باشد ، ناظران باید از اسکریپت یکسانی در هر جلسه کاربر پیروی کنند.

5. نقش های نماینده.

در حین مطالعه قابلیت استفاده شما ، ناظم باید بی طرف بماند و با دقت مشارکت کنندگان را در حین انجام وظایف راهنمایی کند ، در حالی که از اسکریپت پیروی می کند. هرکس در تیم شما بهتر است بی طرف بماند ، تحت فشار اجتماعی قرار نگیرد و باعث شود شرکت کنندگان احساس راحتی کنند در حالی که آنها را مجبور به انجام وظایف می کنند ، باید ناظر شما باشد

یادداشت برداری در طول مطالعه نیز به همان اندازه مهم است. اگر داده های ثبت شده وجود نداشته باشد ، نمی توانید بینش هایی را که فرضیه شما را اثبات یا رد می کند استخراج کنید. با دقت ترین شنونده تیم شما باید در طول مطالعه یادداشت بردار باشد.

6. شرکت کنندگان خود را پیدا کنید.

غربالگری و جذب مشارکت کنندگان مناسب سخت ترین قسمت آزمایش قابلیت استفاده است. اکثر کارشناسان قابلیت استفاده توصیه می کنند در طول هر مطالعه فقط پنج شرکت کننده را آزمایش کنید ، اما شرکت کنندگان شما نیز باید شباهت زیادی به پایگاه کاربری واقعی شما داشته باشند. با چنین اندازه کوچکی از نمونه ، تکرار پایگاه کاربری واقعی خود در مطالعه دشوار است.

برای جذب مشارکت کنندگان ایده آل برای تحصیل ، تا آنجا که می توانید دقیق ترین و خاص ترین فرد را ایجاد کنید و آنها را تشویق کنید تا با کارت هدیه یا پاداش پولی دیگر شرکت کنند.

استخدام همکاران از بخشهای دیگر که به طور بالقوه از محصول شما استفاده می کنند نیز گزینه دیگری است. اما شما نمی خواهید هیچ یک از اعضای تیم خود شرکت کنندگان را بشناسد زیرا روابط شخصی آنها می تواند تعصب ایجاد کند – از آنجا که آنها می خواهند با یکدیگر خوب رفتار کنند ، ممکن است محقق به کاربر در تکمیل یک کار کمک کند یا ممکن است کاربر مایل نباشد طراحی محصول محقق را مورد انتقاد قرار دهید.

7. مطالعه را انجام دهید.

در طول مطالعه واقعی ، باید از شرکت کنندگان خود بخواهید که یک کار را بدون کمک یا راهنمایی شما انجام دهند. اگر شرکت کننده از شما می پرسد چگونه کاری را انجام دهید ، چیزی نگویید. شما می خواهید بفهمید که کاربران چقدر طول می کشد تا رابط کاربری شما را کشف کنند.

درخواست از شرکت کنندگان برای “بلند فکر کردن” نیز یک روش موثر است – شما می دانید که وقتی کاربر با محصول یا وب سایت شما ارتباط برقرار می کند چه چیزی در ذهن شما می گذرد. ​​

پس از انجام هر وظیفه ، نظرات خود را از آنها بخواهید ، مانند اینکه آیا آنها انتظار داشتند آنچه را که تازه دیدند ببینند ، اگر این کار را به صورت آزمایشی انجام می دادند ، آیا محصول شما را به یک دوست توصیه می کردند یا خیر. ، و آنچه آنها در این مورد تغییر می دهند. این داده های کیفی می تواند جوانب مثبت و منفی طرح شما را مشخص کند.

8. داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید.

بعد از مطالعه یک تن از داده های کیفی را جمع آوری می کنید. تجزیه و تحلیل آن به شما کمک می کند تا الگوهای مشکلات را کشف کنید ، شدت هر مسئله قابلیت استفاده را بسنجید و توصیه های طراحی را به تیم مهندسی ارائه دهید.

وقتی داده های خود را تجزیه و تحلیل می کنید ، حتماً به عملکرد کاربران و احساسات آنها در مورد محصول توجه کنید. غیر معمول نیست که یک شرکت کننده به سرعت و با موفقیت به هدف شما برسد ، اما همچنان نسبت به تجربه محصول احساس منفی داشته باشد.

9. یافته های خود را گزارش دهید.

پس از استخراج اطلاعات از داده های خود ، اقدامات اصلی را گزارش دهید و مراحل بعدی را برای بهبود طراحی محصول یا وب سایت خود و موارد پیشرفتی که انتظار دارید در دور بعدی آزمایش مشاهده کنید ، بیان کنید.

3 نوع رایج ترین آزمون های قابلیت استفاده

1. آزمایش قابلیت استفاده در راهرو/چریکی

این جایی است که شما مطالعه خود را در جایی با تردد زیاد راه اندازی می کنید. به شما این امکان را می دهد که از افرادی که به طور تصادفی انتخاب شده اند و به احتمال زیاد حتی نام محصول یا وب سایت شما را نشنیده اند-مانند رهگذران-تجربه کاربری آن را ارزیابی کنند.

2. آزمایش قابلیت استفاده از راه دور/بدون تغییر

آزمایش قابلیت استفاده از راه دور/بدون تعدیل دارای دو مزیت اصلی است: از نرم افزار شخص ثالث برای جذب مشارکت کنندگان هدف برای مطالعه شما استفاده می کند ، بنابراین می توانید زمان کمتری را برای جذب و زمان بیشتری صرف تحقیق کنید. همچنین به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا به تنهایی و در محیط طبیعی خود با رابط کاربری شما ارتباط برقرار کنند – این نرم افزار می تواند ویدئو و صوتی از وظایف کاربر شما را ضبط کند.

اجازه دادن به شرکت کنندگان در محیط طبیعی خود با طرح شما ارتباط برقرار می کنند و هیچ کس از گردن او نفس نمی کشد می تواند بازخورد واقعی و عینی تری به شما بدهد. وقتی در یک اتاق با شرکت کنندگان خود قرار دارید ، می تواند آنها را مجبور کند تا تلاش بیشتری برای تکمیل وظایف خود انجام دهند ، زیرا آنها نمی خواهند در کنار یک متخصص ناتوان به نظر برسند. تخصص درک شده شما همچنین می تواند باعث شود آنها به جای صداقت وقتی نظرشان را جلب می کنید ، عکس العمل ها و بازخوردهای تجربه کاربری خود را منحرف کنند.

3. تست قابلیت استفاده معتدل

آزمایش قابلیت استفاده تعدیل شده دارای دو مزیت اصلی است: تعامل حضوری با شرکت کنندگان یا تماس از طریق ویدئو به شما اجازه می دهد از آنها بخواهید تا نظرات خود را در صورت عدم درک آنها توضیح دهند ، که در یک مطالعه قابلیت استفاده بدون تعدیل امکان پذیر نیست . همچنین در صورتی که دستورالعمل های شما در ابتدا با آنها ثبت نام نکرده باشد ، می توانید به کاربران خود در درک وظیفه کمک کرده و آنها را در مسیر درست نگه دارید.

اسکریپت و سingالات آزمایش قابلیت استفاده

پیروی از یک اسکریپت یا حتی الگوی س questionsالات برای هر یک از مطالعات کاربردی بودن شما منطقی نخواهد بود – موضوع هر مطالعه متفاوت است. شما باید سوالات خود را با مواردی که می خواهید یاد بگیرید تنظیم کنید ، اما مهمتر از همه ، باید نحوه پرسیدن سوالات خوب را بدانید.

1. وقتی [اقدام] می کنید ، اولین کاری که برای [هدف] انجام می دهید چیست؟

سionsالاتی از این قبیل به ما نشان می دهد که کاربران چگونه تمایل به تعامل با ابزار دارند و رفتار طبیعی آنها چگونه است.

جولی فیشر ، یکی از محققان ارشد UX HubSpot ، این توصیه را می دهد: “س leadingالات اصلی را که تعصب یا نظر خود را در ذهن شرکت کنندگان می گذارد نپرسید. آنها در نهایت آنچه شما می خواهید انجام می دهند به جای کاری که خودشان انجام می دهند انجام دهند. ”

به عنوان مثال ، “Find [x]” بهتر از است “آیا می توانید به راحتی [x] را پیدا کنید؟” مورد دوم دلالت را وارد می کند که ممکن است بر نحوه آنها از محصول استفاده می کنند یا به س answerال پاسخ می دهند.

2. چقدر از [ویژگی] [ویژگی] راضی هستید؟

با پرسیدن س questionsالاتی مانند “آیا این ویژگی خیلی پیچیده است؟” از هدایت شرکت کنندگان خودداری کنید در عوض ، رضایت آنها را در مقیاس لیکرت اندازه گیری کنید که محدوده ای از بسیار ناراضی تا بسیار راضی را ارائه می دهد. این یک نتیجه مغرضانه تر از هدایت آنها به یک پاسخ منفی که ممکن است در غیر این صورت نداشته باشند ، ارائه می دهد.

3. چگونه از [ویژگی] استفاده می کنید؟

ممکن است چندین روش برای دستیابی به همان هدف یا استفاده از همان ویژگی وجود داشته باشد. این س questionال به شما کمک می کند تا نحوه تعامل کاربران با جنبه خاصی از محصول و آنچه را که ارزشمند می دانند ، پیدا کنید.

4. از چه بخشهایی از [محصول] بیشتر استفاده می کنید؟ چرا؟

این س toال به شما کمک می کند تا نقاط قوت محصول را بشناسید و بدانید که طرفداران بی نظیری را ایجاد می کند. این نشان می دهد که چه چیزی را باید کاملاً حفظ کنید و شاید حتی به بینش هایی درباره آنچه می توانید برای سایر ویژگی ها بهبود بخشید ، منجر شود.

5. از چه بخشهایی از [محصول] کمترین استفاده را می کنید؟ چرا؟

این سوال به منظور کشف نقاط ضعف محصول یا اصطکاک در استفاده از آن است. به این ترتیب ، می توانید هر گونه مشکلی را برطرف کنید یا برای بهبود آینده برنامه ریزی کنید تا فاصله بین انتظارات کاربر و واقعیت را از بین ببرید.

6. اگر می توانید یک چیز را در مورد [ویژگی] تغییر دهید ، آن چه خواهد بود؟

از آنجا که شباهت زیادی به شماره 5 دارد ، ممکن است برخی از جوابهای مشابه را دریافت کنید. با این حال ، شما از چیزهایی که کاربران شما در اینجا می گویند شگفت زده خواهید شد.

7. انتظار دارید [action/feature] چه کاری انجام دهد؟

در اینجا نکته دیگری از جولی فیشر آمده است:

“وقتی شرکت کنندگان می پرسند” این چه کاری انجام می دهد؟ ” بهتر است با س’ال پاسخ دهید “انتظار دارید چه کاری انجام دهد؟” به جای اینکه به آنها پاسخ دهید. ”

انجام این کار می تواند انتظار کاربر و همچنین مشکلات وضوح کپی را آشکار کند.

کار شما همیشه می تواند از دیدگاهی تازه استفاده کند

اجازه دادن به شخص دیگر برای بررسی و احتمالاً انتقاد از کار شما ، شجاعت می خواهد – هیچکس خواهان نفس کبود نیست. اما در بیشتر مواقع ، هنگامی که به افراد اجازه می دهید مقاله یا طراحی محصول شما را نقد کنند یا حتی آن را از هم جدا کنند ، به ویژه وقتی که کار شما به منظور کمک به این افراد است ، نتیجه نهایی شما بهتر از آن چیزی است که تصور می کردید.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2018 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

ux templates

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *