سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

راهنمای ساده انگلیسی به Google RankBrain

آیا تا به حال در Google جستجوی مبهمی داشته اید و از اینکه موتور جستجو هنوز چنین نتایج دقیقی را بازگردانده است ، حیرت زده شده اید؟

می توانید از RankBrain برای آن تشکر کنید.

RankBrain در سال 2015 فعال شد و اکنون یک قسمت اساسی از الگوریتم گوگل.

این مقاله به تجزیه آنچه باید درباره آن بدانید و نحوه بهینه سازی آن کمک خواهد کرد.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

Google RankBrain چیست؟

RankBrain بخشی از الگوریتم گوگل است که با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هدف سوالات جستجو را بهتر درک می کند. این درک می تواند مرتبط ترین نتایج جستجو را به کاربران برگرداند.

این الگوریتم در سال 2015 در الگوریتم اصلی پیاده سازی شد و در ابتدا فقط در 15٪ از درخواست های قبلاً دیده شده اعمال شده بود. وقتی Google به آن اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد ، آن را بخشی از هر جستجوی جستجو قرار داد.

بیایید نحوه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در RankBrain را بررسی کنیم.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به کامپیوترها کمک می کند وقتی وظایفی مانند تصمیم گیری ، ترجمه زبان و ادراک بصری به آنها محول می شود ، درک کنند و مانند انسان رفتار کنند.

Google همچنین اعلام کرده است که از آنچه تطبیق عصبی نامیده می شود استفاده می کند یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به درک چگونگی ارتباط کلمات با مفاهیم کمک می کند.

اگرچه RankBrain و تطبیق عصبی ممکن است متفاوت باشد ، اما با هم همکاری می کنند تا بهترین نتیجه را برای یک جستجو جستجو کنند.

یادگیری ماشین

یادگیری ماشین اساساً توانایی ماشین برای یادگیری خود به خود از داده هایی است که دریافت می کند.

اگر در حال حاضر از فیلتر نامه ناخواسته در صندوق پستی خود استفاده می کنید یا توصیه های فیلم در حساب Netflix شما نشان داده شده است ، اینها نمونه هایی از یادگیری ماشین است.

ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیزی است که RankBrain را به عنوان بخشی موثر از الگوریتم سوق می دهد.

به عنوان نمونه ، اگر می خواستم به دنبال “فیلم ترسناک هتل با پیچ و خم” باشم ، برای درخشان .

حتی بدون نتایج با استفاده از این اصطلاح دقیق در صفحه ، RankBrain می تواند ارتباط موضوعی را ارزیابی کند و نتایج مورد نظر من را ارائه دهد.

خیلی باحاله ، درسته؟

an example of rankbrain delivering relevant search results for the search term 'the scary hotel movie with the maze' (the shining)

RankBrain چقدر مهم است؟

با توجه به اینکه RankBrain در هر جستجوی انجام شده در Google استفاده می شود ، بسیار مهم است.

RankBrain اولین تلاش برای یادگیری ماشین است و مسیر آینده جستجو را هموار می کند. با اجرای برخی از بهترین روش ها در حال حاضر ، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای پیشرفت های مداوم آماده است که یادگیری ماشین با گذشت زمان به نتایج جستجو منجر می شود.

در یک زمان گوگل ادعا کرد که این سومین عامل مهم رتبه بندی . اگرچه مطمئن نیستیم که هنوز هم اعمال می شود ، آنچه انجام می دهیم می دانیم این است که RankBrain هنوز قسمت عمده ای از نحوه ارائه نتایج جستجو توسط Google است.

بنابراین این برای شما چه معنایی دارد؟

به این معنی است که شما باید محتوا و بازی SEO خود را ارتقا دهید. بیایید در مرحله بعدی به چگونگی انجام این کار بپردازیم.

بهینه سازی با توجه RankBrain

نمی توانید مستقیماً برای RankBrain بهینه سازی کنید.

اما کاری که شما می توانید انجام دهید بهتر بهینه سازی محتوای خود است ، که در نتیجه باعث بهبود دیدگاه RankBrain در وب سایت شما خواهد شد.

RankBrain بر رتبه بندی سایتهایی متمرکز شده است که دقیقاً با درخواست کاربران مطابقت دارند. بنابراین کار شما این است که مطمئن شوید محتوایی ایجاد می کنید که بتواند با آن نیازهای خاص مطابقت داشته باشد.

در زیر چند روش وجود دارد که می توانید محتوای خود را برای RankBrain بهینه کنید.

1 از زبان طبیعی

استفاده کنید

هنگام ایجاد محتوا ، می خواهید با لحنی طبیعی بنویسید که ممکن است هنگام صحبت نیز استفاده کنید.

محتوای خود را هنگام ایجاد آن با صدای بلند بخوانید – آیا به نظر می رسد که انسانی آن را گفته باشد؟ آیا این مکالمه است؟

این شیوه نوشتن می تواند در کمک به RankBrain در درک محتوای شما تفاوت زیادی ایجاد کند.

2. قصد جستجو

را جستجو کنید

این یک مورد بزرگ است!

کلمه کلیدی مورد نظر برای رتبه بندی را در نتایج جستجو تایپ کنید و صفحات دارای رتبه برتر را مرور کنید.

این صفحات در حال رتبه بندی هستند زیرا Google می فهمد این نوع محتوایی است که جستجوگر بر اساس تعاملات با نتایج جستجو می کند.

3. تقویت ارتباط

هنگامی که هدف کلمه کلیدی را واضح دانستید ، باید محتوا ایجاد کنید و آن را برای مطابقت با هدف بهینه کنید.

هر صفحه را بیشتر از یک کلمه کلیدی به عنوان “موضوع” در نظر بگیرید و آن را تا حد ممکن جامع جلوه دهید.

در گذشته ، ممکن است چندین پست در مورد یک موضوع نوشته باشیم تا بتوانیم هرکدام را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنیم. اما اکنون هدف ترکیب این پست ها در یک پست و رتبه بندی برای چندین کلمه کلیدی و عبارت است.

وقتی پستی ایجاد می کنید که تمام تغییرات احتمالی یک موضوع را پوشش می دهد ، در نهایت برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی می کنید – که به معتبرتر شدن صفحه کمک می کند.

در زیر مثالی از وب سایتی آورده شده است که هزاران کلمه کلیدی را برای دو صفحه برتر خود رتبه بندی کرده است.

example of websites with thousands of keywords ranking for top two pages

چگونه می توان پست هایی ایجاد کرد که دارای هزاران کلمه کلیدی هستند؟

در مورد موضوع خود جامع باشید.

برای مثال اگر موضوع اصلی شما “نحوه آموزش توله سگ” باشد ، می خواهید محتوایی را که مربوط به همه جنبه های آموزش توله سگ است ، اضافه کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آموزش یک توله سگ چه مدت طول می کشد
  • با چه سرعتی می توانید توله سگ را آموزش دهید
  • از چه سنی می توانم آموزش توله سگ را شروع کنم
  • نحوه آموزش یک توله سگ “5 ماهه” (تجزیه آن بر اساس سن)
  • ساده ترین راه برای آموزش توله سگ

همه این تغییرات اصطلاحات و عبارات ، محتوای محکمی را ایجاد می کنند که به تمام موضوعات مربوط به آموزش توله سگ توله سگ می پردازد. این به نوبه خود به RankBrain کمک می کند زیرا شما موارد مرتبط با موضوعات را اضافه می کنید!

4. نرخ کلیک (CTR)

را بهبود ببخشید

از آنجا که RankBrain با نوشتن برچسب های استثنایی عنوان و توضیحات متا حیاتی است.

استفاده از احساسات موجود در عنوان شما یکی از بهترین راه ها برای افزایش این کلیک ها است. همچنین می توانید از اعداد ، پرانتزها یا پرانتزها برای برجسته نگه داشتن عنوان خود از بقیه استفاده کنید.

ببینید چه تبلیغات پولی در طاقچه شما و همچنین صفحات دارای رتبه بندی برتر را به عنوان الهام بخش استفاده می کند.

5. کیفیت بیش از مقدار

اگر تا زمانی که من در SEO بوده ام ، باید نحوه مشاهده محتوا و استراتژی کلمات کلیدی را تغییر دهید.

روزهای نوشتن پست پیرامون یک کلمه کلیدی منحصر به فرد گذشته است. در گذشته شما ممکن است یک پست جداگانه برای اصطلاحات “فروش بیشتر” ، “فروش خود را افزایش دهید” یا “رشد درآمد ماهانه” نوشته باشید تا بتوانید برای هر یک از این عبارات بهینه شوید.

متأسفانه ، این دیگر با RankBrain کار نمی کند.

ایجاد یک پست و به حداکثر رساندن محتوای مربوط به اصطلاح “فروش بیشتر” باید به RankBrain کمک کند تا درک کند که با سایر اصطلاحات مرتبط است.

به عنوان مثال ، در زیر می توانید نتایج جستجو برای “فروش بیشتر” و “افزایش فروش خود” را مشاهده کنید. مشاهده خواهید کرد که نتایج برای این اصطلاحات چقدر نزدیک است.

شاید این مورد قبل از RankBrain نبوده باشد.

search results for 'get more sales' search results for 'increase more sales'

RankBrain ایجاد ایجاد طولانی تر را مفیدتر کرده است محتوایی را شکل دهید که می تواند در اطراف بسیاری از عبارات یا اصطلاحات بهینه شود.

6. زمان در صفحه (زمان ساکن)

وقتی RankBrain نتایج جستجو را ارائه داد ، چگونه می فهمد که کدام نتایج خوب هستند؟

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد سیگنالهای UX و صفحاتی که از جذابیت بیشتری برخوردار هستند را گرفته و آنها را بالاتر قرار می دهد. اندازه گیری زمان کاربر در صفحه و اینکه آیا هیچ چسبندگی به پوگو اتفاق می افتد ، دو عاملی هستند که احتمالاً مورد استفاده قرار می گیرند.

مواردی که برای بهبود این سیگنال های UX باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • متن را به پاراگرافهای کوچک تقسیم کنید تا خواندن آن آسان باشد
  • از عناوین برای تقسیم محتوا به بخش استفاده کنید
  • برای جلب علاقه کاربران به مطالعه بیشتر ، یک پاراگراف مقدماتی جذاب ایجاد کنید
  • از تصاویر و فیلم ها استفاده کنید
  • در اوایل مطالب به س questionsالات پاسخ دهید
  • محتوایی ایجاد کنید که به تمام س questionsالاتی که کاربر ممکن است در مورد موضوع داشته باشد پاسخ دهد

به همین دلیل مهم است که بیش از هر زمان دیگری به ساخت محتوای عالی که باعث می شود کاربران در صفحه بمانند اختصاص یابد. هرچه مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند ، سیگنال های بهتری را برای RankBrain ارسال می کند.

7. محتوای قدیمی

را بهبود ببخشید

اگر وب سایت شما مدتی بوده است ، ممکن است محتوای قدیمی داشته باشید که قبل از RankBrain بهینه شده باشد.

علاوه بر این ، ممکن است چندین پست مرتبط با موضوعات داشته باشید که اکنون می توانند به عنوان یک پست طولانی شکل ارائه شوند.

اگر چنین است ، مشخص کنید کدام پست بیشترین بازدید ، بک لینک و رتبه را دارد و آن را پست اصلی خود قرار دهید. سپس محتوا را از سایر پست ها در آن ادغام کرده و برای آن پست ها هدایت 301 را به پست جدید خود “RankBrain-optimized” انجام دهید.

این یک فرصت عالی برای برخی از پیروزی های سریع در رتبه بندی است!

RankBrain قطعاً یک تغییر دهنده بازی برای جستجو است. به عنوان یک خالق محتوا یا یک متخصص SEO ، استفاده از راهکارهای بالا برای کمک به بهبود شانس رتبه بندی خوب شما در RankBrain بسیار مهم است.

چیزی که ما به طور قطع می دانیم این است که RankBrain برای مدتی در اینجا خواهد بود. اگرچه ممکن است با گذشت زمان تکامل یابد ، ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای ماندن در اینجا است. بیاموزید که چگونه می توانید محتوای خود را برای بهره مندی از مزایای کامل SERP تطبیق دهید.

SEO Starter Pack

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *