بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

خریداران در کجای محصولات در شبکه های اجتماعی تحقیق می کنند؟ ما از 300 مصرف کننده سال کردیم

در سال 2020 ، 42٪ از افراد از کانال های رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصول استفاده می کردند.

با ارتباط بیشتر و بیشتر نسل های جوان با شبکه های اجتماعی ، میزان تحقیقات محصولات انجام شده در این سیستم عامل ها احتمالاً افزایش خواهد یافت. در واقع ، افراد 16 تا 24 ساله قبلاً بیشتر در مورد محصولات اجتماعی تحقیق می کردند تا در مورد جستجو موتورها .

در طول چند سال گذشته ، کانال های رسانه های اجتماعی از نقش جدید خود به عنوان کانال های تحقیق در مورد محصولات استقبال کرده اند ، مناطق خاص یا ویژگی های سیستم عامل خود را به نمایش مارک ها و محصولات اختصاص داده اند.

به عنوان مثال ، تبلیغات فیس بوک جایگزینی برای Google Ads در نظر گرفته شده است یک سایت مخصوص برای کسب اطلاعات در مورد محصولات جدید است (و نحوه استفاده از آنها) ، اینستاگرام پست های قابل خرید و کاربران Reddit به طور منظم در مباحث بحث درباره محصولات و مارک ها شرکت می کنند. و پینترست را فراموش نکنیم که با بهبود نرم افزار تبلیغاتی خود همچنان به عنوان ابزاری برای تبلیغ کنندگان جایگاه خود را حفظ می کند.

با وجود همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و فرصت های بازاریابی محصول ، ممکن است دشوار باشد که مشخص کنید کدام سیستم عامل ها برای استراتژی بازاریابی شما مهم هستند.

تاکنون ممکن است در همه سیستم عامل های اصلی رسانه های اجتماعی باشید. اما ، با گسترش و تکامل آنها ، ممکن است هنوز فکر کنید که در صورت فروش یک محصول فیزیکی ، باید وقت و تلاش خود را بر روی کدام یک متمرکز کنید. برای تعیین این ، به شما کمک می کند تا متوجه شوید مخاطب خاص شما از کدام کانال های اجتماعی استفاده می کند و سپس استراتژی هایی ایجاد می کند که آنها را در جایی که بر روی سیستم عامل های مورد نظرشان هستند برآورده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شبکه های اجتماعی که مردم ترجیح می دهند برای تحقیق در مورد محصول گشت و گذار کنند ، من یک نظرسنجی از 304 نفر را با استفاده از نرم افزار Lucid انجام دادم.
Download Now: HubSpot's Annual State of Marketing Report

چرا تحقیقات خریداران مهم است؟

تحقیقات خریدار برای درک بهتر سفر مشتری از جستجوی اولیه تا بازدید از وب سایت و خریدهای نهایی بسیار مهم است. ظهور تعاملات دیجیتال و همراه اول این تحقیق را از اهمیت بیشتری برخوردار کرده است زیرا سفر مشتری اکنون شامل چندین مسیر و نقاط تماس از ابتدا تا انتها است.

به عنوان مثال ، خریداران احتمالی ممکن است در مورد نام تجاری شما از یک دوست باخبر شوند ، تحقیقات خود را در شبکه های اجتماعی انجام دهند و سپس از طریق دستگاه تلفن همراه خود با فروشگاه تجارت الکترونیک شما ارتباط برقرار کنند. درک همه نقاط تماس در طول این سفر می تواند به شرکت ها کمک کند تا تجارب یکپارچه و ساده تری را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند و میزان بازگشت سرمایه کلی را افزایش دهند.

بینش خریدار عادات تحقیق در رسانه های اجتماعی را نشان می دهد

عنصر

Shopper Insights reveal social media research habits DIV >

منبع: نرم افزار شفاف

در نگاه اول ، داده های نظرسنجی ساده به نظر می رسند: فیس بوک در مورد تحقیق در مورد محصول و خریدهای نهایی و به دنبال آن ، رهبر بازار است و به دنبال آن YouTube است.

اما این همه ماجرا نیست. بخشی از دلیل رتبه بندی بسیار بالای Facebook و YouTube به دلیل پایگاه کاربر نصب شده آنها است – به عنوان مثال ، Facebook دارای سه برابر پایگاه کاربر اینستاگرام ، با وجود اینکه متعلق به همان شرکت است.

همچنین لازم به ذکر است که اگرچه بازاریابی فیس بوک مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند ، اما حجم به تنهایی تضمین کننده تبدیل نیست. کاربران در Pinterest و Reddit بسیار بیشتر درگیر جامعه اجتماعی خود هستند – به این معنی که اگر نام تجاری شما بتواند توجه آنها را جلب کند ، می توانید وفاداری اساسی به مصرف کننده ایجاد کنید. در همین حال ، LinkedIn برای ایجاد اعتماد به نفس به اصالت و اقتدار اعتماد می کند ، در حالی که توییتر همه چیز را در مورد آنچه در حال حاضر مورد پسند است قرار می دهد.

در اینجا تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد:

  • فیس بوک: 51٪ ، 155 نفر
  • YouTube: 30٪ ، 91 نفر
  • اینستاگرام: 6٪ ، 18 نفر
  • Pinterest: 6٪ ، 18 نفر
  • تغییر مجدد: 4٪ ، 12 نفر
  • لینکدین: 2٪ ، 6 نفر
  • توییتر: 1٪ ، 3 نفر

فیس بوک

فیس بوک دارای روزانه 2.7 میلیارد کاربر فعال عظیم است > و از اوایل سال 2000 وجود داشته است. مخاطبان آن شامل چندین گروه سنی و دامنه هستند جهان ، و آن را به مکانی مستحکم برای بیشتر مارک های تجاری برای خود تبدیل می کند.

وقتی نوبت به بازاریابی محصول شما می رسد ، گزینه های رایگان و پولی زیادی در فیس بوک دارید. در اینجا چند نمونه از این موارد آورده شده است.

تبلیغ رایگان

تاکنون ، احتمالاً می دانید که هر شرکتی می تواند صفحه تجارت فیس بوک . پس از ایجاد یک صفحه کسب و کار ، می توانید پست هایی را درباره محصولات و پیشنهادات خود به اشتراک بگذارید. اگر مشتریانی خوشحال دارید ، حتی می توانید از آنها بخواهید که تجارت شما را در فیس بوک بررسی کنند تا در آینده با تحقیق در مورد اینکه چگونه مشتریان خود را در گذشته راضی کرده اید ، بررسی کنید.

به غیر از ایجاد صفحه ای برای برجسته سازی نام تجاری خود ، همچنین می توانید محصولات خود را در بازار فیس بوک . لیست های بازار می تواند شامل عکس های محصول ، قیمت گذاری ، مشخصات محصول و اطلاعات خرید باشد. اگرچه کاربران فردی غالباً از Marketplace برای فروش اقلامی که دیگر نمی خواهند به افراد دیگر استفاده کنند ، صفحات تجارت فیس بوک نیز مجاز به استفاده از این ویژگی هستند.

همچنین باید در مورد محصولات یا پیشنهادات خود در Stories Facebook صحبت کنید این ممکن است کمی تلاش اضافی داشته باشد زیرا شما را به فیلمبرداری یا ایجاد محتوا در قالب Story نیاز دارد ، اما می تواند به شما کمک کند ارتباط بهتری با خریداران احتمالی داشته باشید که می خواهند درک بهتری از نام تجاری شما داشته باشند.

تبلیغات پرداخت شده

زیرا خوراک فیس بوک از نظر الگوریتمی پستهای حسابهای فردی را نسبت به مشاغل مورد علاقه خود قرار می دهد ، ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید برای تبلیغات فیس بوک پول وارد کنید.

تبلیغات فیس بوک سابقه خوبی دارد. تخمین زده می شود که 10 میلیون مشاغل در سال 202 در این سیستم عامل تبلیغات می کردند.

با تبلیغات فیس بوک ، می توانید تبلیغاتی را با هدف خاصی ایجاد کنید ، مانند تبدیل یا ترافیک پا در فروشگاه. همچنین نرم افزار تبلیغات دقیق به شما امکان می دهد اطلاعات جمعیتی خاص مخاطبان را هدف قرار دهید.

به عنوان تبلیغ کننده فیس بوک ، می توانید یا اطمینان حاصل کنید که پستی را که قبلاً ایجاد کرده اید اطمینان حاصل کنید که در فیدهای کاربران در اطلاعات جمعیتی شما نمایش داده می شود ، یا می توانید تبلیغات بومی ایجاد کنید که ممکن است در فیدها یا در ستون های فرعی فیس بوک نشان داده شوند. در حالی که پست های تبلیغ شده به نظر می رسد یک پست متوسط ​​است با یک برچسب ساده که نشان می دهد آنها تبلیغ می شوند ، تبلیغات بومی بیشتر شبیه تبلیغات سنتی است تا برای کاربران روشن شود که محتوایی که مشاهده می کنند هزینه آن است.

اگر می خواهید تبلیغات مبتنی بر ویدیو را راه اندازی کنید ، Facebook همچنین به شما امکان می دهد محتوای ویدیویی را تبلیغ کنید یا خرید جایگذاری های تبلیغاتی در جریان که در فیلم های Facebook Live یا فیلم های طولانی تری که سایر کاربران بارگذاری کرده اند ظاهر می شوند.

در Facebook ads example P>

YouTube

اگر نحوه و یا آموزشهای ویدئویی بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما هستند. YouTube یک تناسب طبیعی برای نام تجاری شما خواهد بود. دلیل این امر آن است که کاربران YouTube سه برابر بیشتر ترجیح می دهند تماشای فیلم آموزشی YouTube در مقایسه با خواندن دستورالعمل های محصول.

شرکت های بیشتری به فرصت های بازاریابی محصولات YouTube توجه می کنند. منطقی است ، زیرا 70٪ بینندگان با یک کانال YouTube مارک دار ، می توانید محتوای ویدئویی مانند نسخه های نمایشی ، آموزش ها یا فیلم های توصیفی مشتری را منتشر کنید که جزئیات روشنی در مورد ارزشمند بودن محصول شما ارائه می دهد. با فیلمبرداری از فیلم های خود ، می توانید مطمئن شوید که تمام جنبه های مهم محصول خود را برجسته می کنید که باعث می شود آن را از رقبای خود برجسته کند.

متناوباً ، اگر وقت ندارید ویدیوهای خود را بسازید ، از محتوای ، آموزش یا بررسی تأثیرگذار مربوط به محصول خود به شما امکان می دهد از مخاطبان آن سازنده محتوا استفاده کنید زیرا آنها درباره پیشنهادات شما به پیروان خود می گویند.

جدا از ایجاد حساب کاربری خود یا استخدام اینفلوئنسر برای بررسی یا آموزش ، می توانید تبلیغات پولی را نیز در نظر بگیرید. YouTube چند سبک تبلیغاتی از جمله TrueView ، Preroll و Bumpers ارائه می دهد /.

این تبلیغات به شما امکان می دهد یک تبلیغ ویدیویی کوتاه به YouTube ارسال کنید که سپس در ابتدا یا در وسط ویدیوها با معیارها و اطلاعات جمعیتی متناسب با هدف نام تجاری شما قرار می گیرد. برای یادگیری جزئیات تنظیم آگهی و تعیین اینکه کدام سبک برای شما مناسب است ، این راهنما را بررسی کنید .

در YouTube Paid Ad Example P>

اینستاگرام

اگرچه اینستاگرام در نظرسنجی فوق در رتبه سوم قرار دارد ، اما نباید از آن چشم پوشی کنید ، به ویژه اگر Gen-Z یا هزاره ها را هدف قرار دهید که مخاطبان اصلی سیستم عامل را تشکیل می دهند .

برای سالها ، طرح بصری اینستاگرام آن را به نقطه داغی برای تبدیل کرده است. تأثیر بازاریابی . اینفلوئنسرها به طور منظم عکس ها و فیلم های تبلیغاتی را درباره تجربیات خود با محصولات ارسال می کنند. مانند YouTube ، این تأثیرگذارها نیز به طور مرتب پست های ویدئویی یا داستان هایی را منتشر می کنند که آموزشها ، بررسی ها و جعبه های جعبه مربوط به یک محصول را ارائه می دهند.

به غیر از بازاریابی تأثیرگذار ، بسیاری از مارک ها محصولات خود را در داستانهای اینستاگرام ، و از طریق پست های ویدیویی یا عکس استاندارد در Feed Instagram.

اینجا مثالی است که کایلی جنر ، مدیر عامل و بنیانگذار لوازم آرایشی کایلی ، از یک فیلم آموزشی مبتنی بر Story برای حساب اینستاگرام شرکتش فیلم می گیرد:

Kylie Jenner promotes KylieCosmetics on the brand's Instagram Stories

همراه با استراتژیهای رایگان ، اکنون اینستاگرام قابل خرید پست ارائه می دهد. با ارسال های قابل خرید ، می توانید محصولی را در یک پست اینستاگرام تبلیغ کنید که به آن پیوند دارد کاتالوگ فیس بوک شما . در اینجا مثالی از ظاهر یک فروشگاه قابل خرید آورده شده است:

A necklace is shown in an Instagram Shoppable post

برای واجد شرایط بودن برای ارسال های قابل خرید ، باید یک صفحه کسب و کار در اینستاگرام داشته باشید که به کاتالوگ فیس بوک. این ویژگی فقط برای مشاغل فروش کالاهای فیزیکی است.

اینجا یک پست وبلاگ است که به تفصیل درباره نحوه استفاده و بهینه سازی پست های قابل خرید.

Pinterest

Pinterest مردم را تشویق می کند تا پست های مبتنی بر تصویر را که به آنها الهام می گیرد در صفحه های دیجیتال ، تقلید کنند و از روند ایجاد یک صفحه الهام بخش فیزیکی تقلید کنند.

از آنجا که افراد برای الهام گرفتن از کاری ، از قبیل مسافرت یا تزئینات منزل به این سیستم عامل می آیند ، ممکن است خود را ببینند که انواع تصاویر محصول را به صفحه مضمونی متصل می کنند. به عنوان مثال ، شخصی که می خواهد دفاتر خود را دکوراسیون مجدد کند ممکن است یک تابلوی “Office Inspiration” ایجاد کند و عکس هایی از مبلمان یا وسایل تزئینی را که دوست دارد خریداری کند ، سنجاق کند.

در اینجا مثالی از شکل این تابلوها آورده شده است:

Office Inspiration Pinterest Board showing various office products

برای اینکه مردم بیشتر محصولات شما را پیدا کنند ، می توانید یک حساب Pinterest راه اندازی کنید و چند صفحه برای برجسته کردن محصولات خود ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر یک شرکت مسافرتی را بازاریابی می کنید ، می توانید برای هر کشوری که بسته های خود را به آنها پیشنهاد می دهید ، تابلویی درست کنید. در هر صفحه می توانید تصاویری از فعالیت های سفر را که به وب سایت شما پیوند دارند قرار دهید.

سپس ، اگر کسی قصد سفر به کشوری را دارد که شما بسته ای را برای آن می فروشید ، ممکن است با یکی از پست های شما روبرو شود و آن را به صفحه “Travel Inspiration” مخصوص خود بچسباند.

برای اینکه نمونه ای از نحوه استفاده مارک ها از Pinterest را به شما ارائه دهیم ، در زیر یک تابلوی ثبت عروسی ایجاد شده توسط Target وجود دارد که شامل تصاویری از محصولاتی است که یک عروس و داماد ممکن است بخواهند به فهرست هدایای خود اضافه کنند.

Target products presented in Target's own Wedding Registry Ideas Pinterest Board

هر یک از تصاویر پین شده Target به وب سایت شرکت پیوند می دهد تا کاربران بتوانند پین را در صفحه Pinterest خود به اشتراک بگذارند یا برای خرید یا ثبت محصول مستقیماً از طریق پست کلیک کنند.

اگر بودجه تبلیغاتی دارید ، می توانید راه اندازی پرداخت را نیز در نظر بگیرید. روی تبلیغات در Pinterest کلیک کنید . تبلیغات Pinterest این امکان را می دهد تا پست های شما توسط افراد در یک جمعیت خاص که با نظر شما مطابقت دارد ، دیده شوند. این پلتفرم همچنین به شما امکان می دهد عکس های آزمایشی A / B و تبلیغات را برای کاربران Pinterest در لیست مخاطبین خود هدف قرار دهید.

آیا می خواهید درباره تبلیغات Pinterest و آزمایشات م effectiveثر برای اجرا بیشتر بدانید؟ این پست وبلاگ را از یک متخصص PPC و Pinterest بررسی کنید.

Reddit

Reddit کاربران را تشویق می کند تا موضوعات بحث را در جوامع آنلاین مضمون ایجاد کنند ، به نام subreddits. با تکامل این پلت فرم ، بسیاری از کاربران هم رشته ها و هم زیرمجموعه هایی ایجاد کرده اند که در مورد محصولات صحبت می کنند ، مانند رستوران های فست فود یا بازی های ویدیویی.

در زیر مثالی از زیر ویرایش یا انجمن آنلاین است که کاربران Reddit ایجاد کرده اند تا در مورد همه موارد مربوط به Xbox One صحبت کنند.

XboxOne Subreddit discussions on Reddit

اما چون نظرات با زبان تبلیغاتی در آنها اغلب رأی کم می گیرند یا با استفاده از موضوعات جذاب Reddit در فیدها به خاک سپرده شوید ، اگر می خواهید با مخاطبان این سیستم عامل درگیر شوید ، باید خلاق باشید.

اگرچه ممکن است بخواهید Reddit را زیر نظر داشته باشید یا با آن آزمایش کنید ، حداقل در حال حاضر تمام وقت و منابع خود را در آن قرار ندهید با تکامل ، ممکن است این پلت فرم به یک پلت فرم آسان تر برای بازاریابی نام تجاری شما تبدیل شود ، اما در حال حاضر ، استراتژی های بازاریابی Reddit هنوز بیشتر از تاکتیک های دیگر سیستم عامل های اجتماعی به طوفان مغزی و زمان نیاز دارند.

اگرچه این پلتفرم یکی از “پیچیده ترین” برای شکستن بازاریابان خوانده شده است ، اما برخی از مارک های بزرگتر نحوه دستیابی به کاربران بحث مدار پلت فرم را فهمیده اند.

به عنوان مثال ، برخی از مارک ها زیرمجموعه های مربوط به محصول خود را ایجاد می کنند ، در حالی که دیگران با اظهار نظر در مورد موضوعات مربوط به صنعت خود تعامل خواهند داشت.

جدا از ایجاد محتوا به صورت رایگان در Reddit ، می توانید به پست های تبلیغاتی یا تبلیغاتی ، مانند Facebook یا Twitter ، پرداخت کنید. این تبلیغات در فید کاربر یا به عنوان یک نظر تبلیغ شده در یک موضوع یا ویرایش فرعی نمایش داده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات بازاریابی Reddit ، اینجا را کلیک کنید نکات و مثالهایی در مورد چگونگی پرورش مارکهای دیگر توسط این برندها.

LinkedIn

بستر LinkedIn ، که بر شبکه سازی و گفتگوی مربوط به شغل تأکید دارد ، ممکن است برای بازاریابی محصول در صنایع B2B ، دانشگاهی یا حرفه ای . افرادی که روی این پلتفرم تحقیق محصولات انجام می دهند ممکن است به دنبال خدماتی ، ابزاری یا نرم افزاری باشند که بتواند حرفه آنها را افزایش دهد یا روزهای کاری آنها را آسان کند.

اگر محصولاتی مانند نرم افزار ، دوره های آنلاین ، نشریات مرتبط با مشاغل یا هر چیز دیگری را که می تواند به یک حرفه ای یا دانشجو کمک کند کار خود را بهتر انجام دهد ، بازاریابی می کنید ، LinkedIn برای شما مناسب خواهد بود. با این حال ، اگر کالاهای عمومی تر ، مصرف کننده مانند آرایش یا تزئینات منزل را می فروشید ، ممکن است بخواهید تلاش بیشتری برای بازاریابی در سیستم عامل های دیگر این لیست مانند Facebook یا Instagram انجام دهید.

گرچه ممکن است ماهیت حرفه ای LinkedIn و مخاطبان آن برای همه مارک ها مناسب نباشد ، این سیستم عامل همچنان فرصت های مختلفی را برای استفاده از برندها در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد که 80٪ از سرنخ های B2B می آیند مستقیماً از LinkedIn .

LinkedIn is very similar to Facebook in that you can post about your product or service for free, or purchase ads or post promotion to get information about your business front and center on feeds. To see a few great ad examples, check out this post.

LinkedIn Course Offering

Image Source

Twitter

Twitter has approximately 200 million daily users from a variety of backgrounds, geographic locations, and industries. Its broad demographic might provide solid marketing opportunities to many different types of businesses. Because of its broad user base, you might want to create an account on Twitter and post regularly for brand awareness.

If you’re interested in video marketing, you can also experiment with Twitter’s live video feature and use it to film a tutorial or Q&A related to your product.

Aside from posting about your product for free, you can also pay into targeted ads or promoted tweets. Twitter claims that its advertising ROI is 40% higher than some other social channels.

While the ROI of Twitter advertising and its user base sounds promising, you might be wondering why it ranked so low on the poll shown above.

Ultimately, what might make Twitter rank last is its trend-oriented nature. The platform encourages people to connect with each other and post tweets or comments about current events, trending hashtags, or their thoughts on other specific topics.

Brands and product discussion are both prevalent on the platform, but users might go to Twitter to learn more about what’s going on in the world, rather than new products. When people are asked to pick which platform they do the most product research on, it’s not surprising that Facebook or YouTube might seem like a more obvious choice than Twitter.

While you should be on Twitter due to its sheer user base and advertising ROI, you’ll want to keep its audience’s need to stay trendy and informed in mind as you’re creating posts and advertisements for the platform. This might help you make social content that both engages these audiences while still weaving in information about how valuable your product is.

Twitter Product Marketing

Identifying the Right Platforms for Product Marketing

While running ads and product promotions on any social platform can help drive conversion, it’s a good idea to focus on platforms with audiences that already align well with your brand.

For example, broader audiences are actively looking for products or researching brands on Facebook, Instagram, YouTube, and Pinterest while Reddit and Twitter users tend to be more trend-focused. Similarly, if you’re marketing a B2B company, you might see a better ROI from ads on a professional network like LinkedIn than ads on a more consumer-friendly platform like Instagram.

Use the information provided above, and start leveraging social media for lead conversion and product marketing.

state of marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *