بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

توزیع بیانیه مطبوعاتی: 10 سرویس برتر + 4 اشتباهی که باید از آنها اجتناب کرد

برای پیشرفت به عنوان یک تجارت کوچک ، به پوشش مطبوعات نیاز دارید. اما ، متأسفانه ، پوشش فقط طبیعی نیست – شما باید برای آن کار کنید.

وارد کنید: بیانیه مطبوعاتی.

Download Now: Free Press Release Template

بیانیه های مطبوعاتی برای افزایش آگاهی از نام تجاری شما و کمک به عمومی شما بسیار مهم است. روابط (روابط عمومی) . اما اگر کسی آزادی شما را نبیند ، راه زیادی را پیش نمی برید. شما باید آن را به طور مuteثر توزیع کنید تا داستان شما توسط روزنامه ها ، مجلات یا وبلاگ های محلی و/یا ملی انتخاب شود.

در این راهنمای توزیع بیانیه مطبوعاتی ، موارد زیر را برای کمک به شما در تهیه برنامه عملیاتی که منجر به پوشش می شود ، پوشش می دهیم:

  • توزیع بیانیه مطبوعاتی چیست؟
  • چرا توزیع بیانیه مطبوعاتی مهم است؟
  • نحوه توزیع بیانیه مطبوعاتی خود
  • اشتباهات توزیع برای اجتناب
  • آیا باید از خدمات توزیع استفاده کنید؟

به خواندن ادامه دهید تا بیاموزید که چگونه می توانید بیانیه مطبوعاتی را برای آگاهی مطلوب از برند به درستی ایجاد ، معرفی و توزیع کنید.

توزیع بیانیه مطبوعاتی چیست؟

قبل از اینکه به عمق بیشتری بپردازیم ، بیایید دقیقاً نحوه توزیع بیانیه مطبوعاتی را مشخص کنیم.

این فرآیند انتشار یا انتشار گزارش مطبوعاتی شما به روزنامه نگاران ، ناشران و اعضای مطبوعات است.

بیانیه مطبوعاتی شما به طور معمول به روز رسانی محصولات و/یا خدمات شرکت شما ، پروژه ها ، مشارکت ها ، ساختار سازمان و موارد دیگر را ارائه می دهد. با توزیع ، به نشریات مختلف اجازه می دهید بیانیه مطبوعاتی خود را به اشتراک بگذارند و بنابراین ، به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند.

چرا باید بیانیه مطبوعاتی ارسال کنید؟

هدف از توزیع بیانیه مطبوعاتی ، پوشش خبری در نشریات رسانه ای ، مانند روزنامه ها ، رادیو ، بولتن های خبری تلویزیون ، پادکست ها و وبلاگ ها است. به این ترتیب ، شما نام تجاری خود را در مقابل مخاطبان بیشتری قرار می دهید.

اگر شما فقط مطبوعات خود را در وب سایت خود ارسال کنید ، اکثر مصرف کنندگان از آن اطلاع نخواهند داشت – که در کل نوشتن بیانیه مطبوعاتی خود .

به دست آوردن پوشش مطبوعاتی به شما کمک می کند تا نام تجاری یا نام تجاری خود را در مجمع عمومی قرار دهید. این به ایجاد آگاهی از نام تجاری کمک می کند-به ویژه هنگامی که 71٪ از روزنامه نگاران انتشار مطبوعات را نوع مورد علاقه خود برای دریافت محتوا از مارک ها می دانند.

توزیع بیانیه مطبوعاتی نیز دارای مزایای زیر است:

1. اطلاعیه های مطبوعاتی می توانند SEO شما را تقویت کنند.

بیش از سه میلیارد جستجوی Google روزانه انجام می شود.

پیاده سازی تاکتیک های SEO در استراتژی کلی بازاریابی شما به شما کمک می کند رتبه بالایی کسب کنید برای جستجوهای جستجوی مخاطبان هدف شما. این بدان معناست که شما به مشتریان آنلاین نزدیکتر می شوید زیرا آنها به طور آنلاین اطلاعات مربوط به شرکت ، صنعت ، محصول یا خدمات شما را جستجو می کنند.

به دست آوردن بک لینک به سایت شما از وب سایت های معتبر یک عامل مهم رتبه بندی برای SEO است ، همانطور که در مطالعه 2021 توسط Backlinko :

٪ 20It٪ 2c٪ 20 بالای٪ 2010٪ 20 خدمات٪ 20+٪ 204٪ 20 اشتباهات٪ 20 تا٪ 20 اجتناب-جولای-16-2021-07-57-02-48-PM.png “title =” “/>

منبع تصویر

توزیع بیانیه های مطبوعاتی می تواند به شما در پوشش نشریات بزرگ کمک کند. علاوه بر این ، این احتمال وجود دارد که این وب سایت ها به وب سایت شما پیوند داده شوند ، که می تواند به افزایش دید موتورهای جستجو کمک کند.

اما اگر از پوشش عالی بدون پشتوانه استفاده کنید ، چه اتفاقی می افتد؟

نگران نباشید-در گذشته ، هم Google و هم Bing پیشنهاد کرده بودند که نام تجاری مثبت می تواند نقش در نحوه رتبه بندی سایت شما داشته باشد ، به این معنی که پوشش روابط عمومی مثبت می تواند به تلاش های SEO شما حتی بدون پیوند کمک کند.

2. یک بیانیه مطبوعاتی می تواند ترافیک محلی را به فروشگاه شما هدایت کند.

اگر کسب و کار شما یک فروشگاه آجر و ملات است ، توزیع اطلاعیه های مطبوعاتی می تواند به شما کمک کند تا مردم را از در خارج کنید.

چه در حال برگزاری رویدادی هستید و چه به سادگی یک فروش چشم نواز را آغاز می کنید ، اندازه گیری میزان تردد در فروشگاه شما پس از انتشار بیانیه مطبوعاتی ، راهی ساده برای سنجش میزان موفقیت انتشار شما است.

3. بیانیه مطبوعاتی می تواند فروش بیشتری ایجاد کند.

اگر در حال راه اندازی یک محصول جدید یا یک خط منحصر به فرد هستید ، یک انتشار مطبوعات هدفمند می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه نهایی شما داشته باشد. چرا؟ زیرا اگر نوآورانه باشد باعث افزایش علاقه می شود و شما را از رقبا متمایز می کند.

روزهای شلوغ خرید می تواند راهی عالی برای جلب محصولات شما در برابر مشتریان احتمالی باشد.

به عنوان مثال ، اگر در جمعه سیاه یا دوشنبه سایبری تخفیف می دهید ، چرا برای برجسته کردن پیشنهادات خود با روزنامه نگاران خرده نگیرید؟

آیا باید از خدمات توزیع بیانیه مطبوعاتی استفاده کنید؟

توزیع بیانیه مطبوعاتی وقت گیر به نظر می رسد ، اینطور نیست؟ فقط اگر راهی وجود داشت که بتوانید سریعاً و در مقیاس کوچک بذر خود را از بین ببرید.

خوشبختانه وجود دارد.

اگر برنامه فشرده ای دارید و وقت ندارید به صورت دستی با ناشران محلی یا ملی تماس بگیرید ، خدمات توزیع بیانیه مطبوعاتی راه حل مناسب است.

این خدمات به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه کار دستی به روزنامه نگاران مربوطه آزادی خود را ارسال کنید.

در حالی که استفاده از این خدمات هزینه بر است ، اما می تواند ساعت ها در کار شما صرفه جویی کند. با اجازه دادن به متخصصان برای توزیع خبر خود ، می توانید زمان خود را صرف تمرکز بر کارهای دیگر کنید.

بنابراین ، اگر می خواهید توزیع را از بشقاب خود حذف کنید ، این 10 سرویس را بررسی کنید.

1. Newswire

Newswire یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات توزیع موجود در بازار است. هنگام استفاده از شرکت درجه یک ، بیانیه مطبوعاتی شما می تواند به رسانه های خبری اصلی مانند NBC ، MarketWatch و NBC برسد.

Data showing connection between referring domains and google position

منبع تصویر

Newswire همچنین لایه بندی چند هدف را برای شما ارائه می دهد تا به مخاطبین مورد نظر خود در سطوح محلی ، ایالتی و منطقه ای برسید.

علاوه بر این ، ارائه دهنده خدمات از یک فرآیند ویراستاری سختگیرانه پیروی می کند تا اطمینان حاصل شود که مطبوعات شما وقتی به دست مصرف کنندگان می رسد عاری از خطا است.

قیمت گذاری : از 199 دلار در هر نسخه شروع می شود و بر اساس تعداد مطبوعات موردنظر و صنایع موردنظر شما به پنج رقم می رسد.

2. eReleases

با پایگاه داده رسانه ای بیش از 1.7 میلیون مخاطب ، eRelease یک سرویس توزیع است که باید در نظر بگیرید.

press release distribution service homepage by Newswire

منبع تصویر

این نام تجاری بیش از 20 سال با ناشران ، از جمله افراد تأثیرگذار و گزارشگران ، ارتباط برقرار کرده است و وعده می دهد که ایمیل های سرپرستی شده را افزایش می دهد که تعامل را افزایش می دهد.

علاوه بر این ، eReleases با استفاده از شیوه های SEO کلاه سفید ، بیانیه مطبوعاتی شما را بهینه می کند تا شانس خود را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو افزایش دهد. علاوه بر این ، می توانید گزارش مفصلی را پس از توزیع با معیارهای مشارکت ، مخاطبان و ترافیک ارائه دهید.

قیمت گذاری : از 299 دلار شروع می شود و تا 599 دلار افزایش می یابد ، بدون احتساب برخی از افزودنی ها.

3. EIN Presswire

EIN Presswire یک سرویس توزیع پیشرو با قیمت مناسب است.

press release distribution service homepage by eReleases

منبع تصویر

با یکی از سریعترین مراحل بازبینی ، EIN Presswire تنها یک ساعت طول می کشد تا آزادی شما را در ساعات عادی روزهای هفته تأیید کند. پس از توزیع نسخه آزمایشی ، به داشبوردی دسترسی پیدا خواهید کرد که پس از دو ساعت شروع به کار می کند.

علاوه بر این ، EIN Presswire یک وب سایت معتبر است که از طریق آن می توانید بک لینک بگیرید و از مزایای آن در موتورهای جستجو بهره مند شوید.

قیمت گذاری : از 49.95 دلار در هر نسخه شروع می شود و برای بسته های نرم افزاری تا 999 دلار افزایش می یابد.

4. توزیع روابط عمومی

توزیع PR خدمات توزیع را در ایالات متحده و بریتانیا ارائه می دهد.

press release distribution service homepage by EIN Presswire

منبع تصویر

بسته اعلامیه مطبوعاتی اولیه آنها 25 محل را تضمین می کند ، و اطمینان حاصل شود که داستان شما توسط مخاطبان مورد نظر شما مشاهده می شود.

هر بسته دیگر تعداد کلمات نامحدود ، فرایند ویرایش چند لایه و دسترسی به ABC ، ​​NBC و سایر رسانه های خبری را ارائه می دهد.

قیمت گذاری : از 99 دلار شروع می شود و برای بسته های بسته به 1.300 دلار می رسد.

5. PR Newswire

خواه به دنبال توزیع چاپی یا آنلاین هستید ، PR Newswire یک گزینه عالی است.

press release distribution service homepage by PR Distribution

منبع تصویر

PR Newswire به شما کمک می کند تا با ناشران برجسته در طیف وسیعی از صنایع ارتباط برقرار کنید.

اگر به دنبال داده های دقیق در مورد عملکرد نسخه خود هستید ، این ارائه دهنده شما را تحت پوشش قرار داده است. می توانید تأثیر داستان خود را زیر نظر گرفته و اندازه گیری کنید و برای نسخه های بعدی بینش کسب کنید.

علاوه بر این ، PR Newswire دارای شبکه ای از بیش از 4000 وب سایت و 20000 مشترک ایمیل است. با مجموعه ای از کانال های توزیع ، این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام یک برای نام تجاری شما مناسب تر است.

قیمت گذاری : در وب سایت آنها منتشر نشده است.

6. بیانیه مطبوعاتی 24-7

بیانیه مطبوعاتی 24-7 با استفاده از یک بستر مبتنی بر ابر ، اخبار شما را در رسانه های سنتی و دیجیتال توزیع می کند.

press release distribution service homepage by PR Newswire

منبع تصویر

24-7 بیانیه مطبوعاتی یک فرایند بازبینی دقیق را دنبال می کند تا اطمینان حاصل شود که مطبوعات شما آماده توزیع است و از دستورالعمل های آنها پیروی می کند.

با زمان برگشت دو روزه ، بسته اولیه آنها به شما امکان می دهد تا حداکثر پنج دسته صنعت ، چهار تصویر یا سند را در بر بگیرید و به بیش از 50 سایت خبری برتر ارسال شود.

بسته های پیشرفته تر همراه با روز بعد هستند ، که اگر مهلت فشرده ای دارید مفید است.

علاوه بر این ، گزارشی دریافت خواهید کرد که به شما می گوید داستان شما در کجا و در کجا انتخاب شده است.

قیمت گذاری: از 19 دلار در هر نسخه شروع می شود و بسته به بسته توزیعی که انتخاب می کنید به 389 دلار می رسد.

7. وب روابط عمومی

PR Web ابزاری است که متعلق به Cision ، یک شرکت روابط عمومی و نرم افزار رسانه ای است.

خدمات توزیع بیانیه مطبوعاتی آنها به شما امکان می دهد تا بیانیه مطبوعاتی خود را (همراه با رسانه های غنی مانند تصاویر و ویدئوها) بارگذاری کنید ، سپس داستان را در دسته های انتخابی خود بین روزنامه نگاران و نشریات توزیع کنید.

press release distribution service homepage by 24-7 Press Release

Image Source

PR Web also provides you with a comprehensive analytics dashboard, so you can monitor the impact of your campaign and calculate important metrics, such as ROI.

Pricing: $99 to $389 depending on the distribution package you select.

8. Response Source Press Release Wire

Response Source is a UK-based distribution service connecting brands with top UK publishers and journalists. With over 20 years of experience, the company has built a thriving network of journalists and publications, so you can benefit from having your news distributed by email to useful contacts.

press release distribution service homepage by PR Web

Image Source

In a few simple steps, you can upload your release, set the date for publication, attach your media, select the categories, and choose your distribution channels.

You’ll also get your own “newsroom,” along with access to analytics, such as the number of views your press release received and email open rates.

Pricing: Starts at £85 per press release for ad hoc users and goes up to £1050 for bundles.

9. Presswire

Presswire has a live global database, allowing you to send your press release directly to the journalists who are most likely to pick up your story.

press release distribution service homepage by ResponseSource

Image Source

One standout feature from Presswire is the ability to translate your press release into any language and leverage geo-targeting to deliver it to the appropriate regions.

This distribution service also offers an advanced analytics platform, providing insight on:

  • Who opened your press release.
  • Whether your release was forwarded.
  • How many times it was read.
  • How long people spent reading it.

These insights can help you refine your approach for future press releases.

Pricing: Starts at £150 and goes up based on the distribution package and add-on services you select.

10. PR Fire

PR Fire syndicates your release to newswires and journalists in the US and UK in your chosen industry categories – all within four business hours after receiving your content.

The press release is also published on the platform’s social media pages and site.

Additionally, two weeks after your press release is distributed, you receive a report detailing its performance.

PR Fire also offers a copy-editing service, in which a professional edits or rewrites your press release.

press release distribution service homepage by Presswire

Image Source

PR Fire has landed its customers press coverage in a range of top-tier publications, including BuzzFeed, Metro, The Huffington Post, and The Times, so it’s worth checking out.

Pricing: £50 to £150 per press release depending on the distribution package you select.

You know how important PR is, and you’ve crafted a succinct, yet powerful, story. All that’s left to do is share it with the world.

But journalists have to write up to seven stories per day. So how do you ensure your press release is one of those stories? And just as importantly, how can you make your distribution email stand out in a crowded inbox?

Follow this five-step guide to learn how.

1. Find journalists who might be interested in your press release.

When have news to share, I’ll bet you’re tempted to tell as many people as possible. You want everyone to hear about it, right?

However, that’s not always the best strategy.

After crafting a great press release, you can identify journalists who may be interesting in creating a larger story surrounding your news.

You can do that by searching for journalists and publishers who’ve already written about your topic or industry.

For instance, let’s say you run a car parts business. You’ve conducted some research around potholes, gathered some interesting data, and turned it into a killer press release. But mailing every journalist under the sun is probably going to be a waste of time.

Instead, it’s worth seeking out publishers who cover the automotive industry and journalists who’ve covered similar topics before.

To do this, fire up Google, type in your topic (potholes), and navigate to the News tab:

press release distribution service homepage by PR Fire

As you can see, there are plenty of recent articles on this topic, meaning journalists are more than likely interested enough to cover it.

Next, read some of the articles on Google News and make a note of the journalists’ names.

A simple spreadsheet with the journalist’s name and the publication they write for is a good way to keep a log of your distribution plan:

how to find journalists for press release on Google

If you have the budget, you can also use a media database, such as Cision or Muckrack to find relevant journalists and reporters.

This method is much more likely to get you responses because you’re only pitching the release to journalists who’ve demonstrated an interest in your topic.

2. Get the journalists’ contact details.

Next, it’s time to find some contact information for the people on your press release distribution list.

This could be as simple as clicking on an author’s bio on their publication’s site.

Excel sheet to store journalists contact information for press release

… and making a note of their email address:

identifying journalists interested in your press release

But, just like anything else in the world of PR, it’s not always that easy.

You’ll often have to do a little digging to find the contact details – starting with a simple Google search such as “[Journalist’s name] email]”.

If that doesn’t do the trick, you could also use a media database like Muckrack:

finding contact info for journalists for your press release

Don’t have the budget for paid databases? Harness the power of social media.

LinkedIn is an excellent place to discover contact information for professional contacts (AKA, your journalists). Simply search for “journalist” and filter the results by selecting your target publication as “company,” then plug their name into Hunter to find their email address:

finding contact info for journalists on Muckrack dashboard

Twitter can also be a quick and easy way to get in touch with your target journalists, too.

3. Craft a killer pitch.

Email is the most effective way to send your press release quickly.

However, there’s another obstacle you’ll need to overcome here: Journalists can receive up to hundreds of pitches a day.

So here’s what you should do to stand out: First, keep it brief.

Don’t waste the journalist’s time with a long-winded, self-absorbed introduction to yourself or your business. They probably don’t care.

Instead, get straight into the purpose of your email: The story, and why they should cover it in their publication.

Journalists are time-poor, so they’ll appreciate a nice, succinct message that sells your story in a few words – like this:

finding journalists for press release on LinkedIn

Image Source

As you can see in the example above, the entire story is sold in the first sentence, with a direct question asking if the journalist is interested – rather than just assuming so.

Follow this up with a couple more sentences to give the journalist some additional context, before adding a line spacer and pasting your full press release.

Note: Avoid adding your press releases as attachments. Journalists don’t like opening attachments in fear of viruses or malware, so eliminate that problem by pasting the body of your press release below your pitch.

Second, you must personalize your pitch.

Show some interest in the journalist’s previous work by indicating that you know they’re a good fit based on the topics they cover.

Try to build a relationship with the journalists first, rather than hitting them with a release and expecting instant coverage.

Sometimes, it’s worth playing the long game by getting to know your desired publisher ahead of your pitch. Engage with them on LinkedIn, respond to their tweets, and generally work yourself into their notifications – and their radar.

3. Make your subject line irresistible.

What’s the first thing you look at before you open an email? The subject line, right? In many cases, it plays a big role in the email open rate.

So, how can you make sure yours gets opened? Try these tips:

  • Keep it short and sweet: Ideally, 10 or fewer words.
  • Ensure it’s unique: A powerful subject line should be disruptive, innovative, or offer a human-interest angle.
  • Be specific: Your subject line should be descriptive enough to let the reader know what to expect when they open the email.
  • Provide exclusivity: If you’ve got some unique data or research, mention that. Exclusivity can help you grab a journalist’s attention.

… And one thing to avoid? Clickbait. It’s that simple.

4. Send your press release pitch (at the right time).

Press release? Check. Pitch email? Check. Contact details? Check.

… But that doesn’t mean you’re ready to distribute your press release.

You’ll need to think about the day (and time) you hit the “send” button because certain days and times have better success rates than others.

For instance, some journalists may prefer to sift through pitches in the morning. While others may prefer mid-day or late afternoon.

It’s often a trial-and-error process that you should keep note of.

Additionally, it’s important to consider the day of the week. While modern-day businesses are often active seven days a week, there’s still a traditional lull in pick-up rates when it comes to press release distribution.

So, consider the day you send your release — it might land more coverage if you pitch it midweek, as opposed to sending it first thing on Monday morning.

5. Follow-up on your release.

An age-old question: Should you follow up on your pitch if it doesn’t get traction?

It depends on who you’re asking, but generally, the consensus seems evenly split. Some people believe following up to be a big no-no, while others indicate that it can be fruitful.

If you have a release you’re particularly proud of, it won’t hurt to follow up if you’re struggling to land coverage – provided you’re tactful.

Don’t spam the journalist’s inbox with the same press release and the same pitch. That can get annoying, and ruin your chances of getting your story picked up.

Instead, try tweaking the angle of your pitch to something that highlights why they should care about this story.

How to Submit Local Press Releases

Local press releases are great for small, brick-and-mortar businesses who want to reach consumers who are in their area.

That’s why it’s beneficial to send out your press release to local newspapers, publishers, and journalists.

Many of the guidelines outlined above still apply. What’s different here is that you can take a more personal approach to your pitches as well as distribution channels. For instance, you can target local radio and TV stations that may be interested in mentioning your story.

Press Release Distribution Mistakes

All set to send your next press release? Hang on a second.

Here are some common mistakes people make, and how you can avoid them when you distribute your press release.

1. Your press release is too long.

Your story needs to be short and succinct.

The easiest way to get your press release read is to cut the fluff. Remove any sentences that won’t add value to the reader.

Your press release needs four main sections:

  • Paragraph to introduce the news.
  • About two to three paragraphs to dive into the “what” and “why” of the news.
  • About and contact information.

Remember: Every sentence counts.

2. You’re targeting the wrong people or publications.

If you work for a small business looking to get some coverage, you’re going to get the most success from contacting local publications.

A local business story is rarely important enough to make national news.

You should also double-check that your target journalists are a good fit. Many tend to specialize in one or two interests – emailing a sports reporter about a press release related to health isn’t likely to result in coverage.

3. Your story isn’t newsworthy enough.

Before hitting send and distributing your release, take a moment and ask yourself: “Is this story actually newsworthy?”

If your release is too self-promotional, it may not interest your target audience.

Ensure it’s got a relevant angle and includes information and/or data pertinent to the story.

Accompanying quotes are also great, as they bring the story to life, rather than over-selling your own company. For instance, say you’re partnering with another brand, consider including a quote from the other brand’s CEO, which explains their interest in wanting to partner with you.

4. You didn’t include your contact info.

Imagine crafting that story, pitching it, and finding an interested reporter who wants to contact you for a larger story. But the journalist hits a dead end and is unable to contact you.

Unfortunately, if you don’t include your contact information in the press release, you risk losing out on the chance for increased exposure.

You need to make it easy for journalists to contact you by leaving a phone number and email address in your press release distribution email.

​​Remember to Keep the Relationship Alive

When you need to create a press release, follow the distribution steps in this guide to boost your chances of landing coverage.

Keep tweaking and refining your approach until you see success. Your first piece of coverage could well be the domino that starts the run. A story picked up by one news outlet can soon snowball from publication to publication.

Plus, if your story does get picked up, don’t forget to thank the journalist. It can facilitate a relationship that you can then nurture and facilitate easier coverage down the line.

Ultimately, you can never have too much good press!

Editor’s note: This post was originally published in November 2019 and has been updated for comprehensiveness.

press release pitch example

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *