بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

تغییر مسیر 301 چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کنید؟

در سال گذشته پنج بار جابجا شدم. و هر بار که نقل مکان می کردم ، فراموش می کردم که ثبت نام کنم تا نامه من به آدرس جدید من ارسال شود.

ارسال ایمیل گام مهمی در هر فرآیند متحرک است ، زیرا تضمین می کند که اطلاعات ارزشمندی که برای شما ارسال می شود را از دست نمی دهید.

و همین امر را می توان در مورد وب سایت شما نیز گفت: اگر وب سایتی را از نشانی اینترنتی به آدرس دیگر منتقل می کنید ، باید اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگان به مکان مناسب ارسال می شوند. در دنیای فناوری ، به این تغییر مسیر 301 می گویند.

در اینجا ، ما قصد داریم در مورد تغییر مسیر 301 و زمان استفاده از آن ، و همچنین نحوه تغییر مسیر URL در HubSpot یا WordPress بحث کنیم. علاوه بر این ، ما تفاوت بین تغییر مسیر 301 و 302 را بررسی می کنیم.

How strong is your website? Grade it using HubSpot's free Website Grader.

301 یکی از موارد متعدد کد وضعیت HTTP است که احتمالاً برخی از آنها را شنیده اید از (شامل 404-پیدا نشد ، 403-ممنوع و ، 500-خطای سرور ) وقتی از یک صفحه وب دیدن می کنید و سرور صفحه را به طور عادی ارسال می کند ، کد وضعیتی که به آن صفحه وصل می کند 200 است – خوب.

می توانید به یک تغییر مسیر 301 مانند فورواردر نامه فکر کنید. هنگامی که قسمتی از محتوا را از یک نشانی اینترنتی خاص جدا کرده اید ، هرکسی که بخواهد از آن بازدید کند ، یک پیام 404 صفحه پیدا نشده را دریافت می کند.

برای بهبود سفر کاربران ، می توانید از سرور بخواهید بازدیدها را از نشانی اینترنتی قدیمی به مکان جدید – خانه جدید محتوای شما – با استفاده از تغییر مسیر 301 ، ارسال کند.

در حال حاضر ، هنگام تلاش برای بازدید از نشانی اینترنتی قدیمی ، سرور کد 301 – Permanently Moveed status را پس می فرستد و سپس شما را به مکان جدید منتقل می کند.

این امر آنقدر سریع اتفاق می افتد که معمولاً از آن مطلع نیستید و به سادگی خود را در قسمتی از محتوا که جستجو کرده اید ، پیدا می کنید. ممکن است متوجه شوید نشانی اینترنتی متفاوت از URL ای است که روی آن کلیک کرده اید یا تایپ کرده اید. یا ممکن است یک افزونه مرورگر مانند مسیر تغییر مسیر Ayima که به شما امکان می دهد هنگام تغییر مسیر اطلاع دهید.

نقش کلیدی دیگر که یک تغییر مسیر 301 انجام می دهد موتورهای جستجو است. داشتن کدهای وضعیت مفید که به درستی نشان می دهد محتوا به کجا منتقل شده است به موتورهای جستجو مانند Google و Bing اجازه می دهد فهرست خود را به روز نگه دارند.

اساساً ، تغییر مسیر 301 به موتورهای جستجو اجازه می دهد: “سلام ، شما آن محتوا را می شناسید که کاربران از SERP ها روی آن کلیک می کردند؟ با این صفحه ، و آن را به این نشانی اینترنتی جدید منتقل کنید. “

به همین دلیل 301 تغییرمسیرها برای SEO مهم هستند .

اکنون که به آن پرداختیم ، بیایید به نحوه انجام تغییر مسیر 301 برای خود بپردازیم.

نحوه انجام تغییر مسیر 301 در CMS

فرایند واقعی پیاده سازی تغییر مسیر 301 از CMS به CMS و پلت فرم به پلتفرم دیگر متفاوت است. در حالی که ما قادر به بحث در مورد ویژگی های هر سیستم عامل CMS نیستیم ، می توانیم HubSpot و WordPress را از نزدیک بررسی کنیم. امیدوارم این دستورالعمل ها به شما کمک کند بدون توجه به CMS مورد استفاده شروع به کار کنید.

نحوه تغییر مسیر URL در HubSpot

HubSpot افزودن 301 تغییرمسیر دائمی داخل ابزار را ساده می کند. برای تنظیم تغییر مسیر در HubSpot:

1 روی تنظیمات (دندانه دار در گوشه سمت راست بالا) کلیک کنید.

2 در منوی نوار کناری سمت چپ ، به وب سایت> دامنه ها و نشانی های اینترنتی

بروید

the website menu for adding a 301 redirect in hubspot

3 روی برگه هدایت URL ها ، سپس افزودن تغییر مسیر URL در بالا سمت راست کلیک کنید.

the domains and urls menu for adding a 301 redirect in hubspot

این یک پانل سمت راست را نشان می دهد. بعداً به برخی موارد استفاده می پردازیم ، اما فعلاً بیایید به گزینه های موجود در این پانل نگاه کنیم.

استاندارد

در بیشتر موارد ، می خواهید یک هدایت صفحه به صفحه را پیاده سازی کنید. در این حالت ، استاندارد .

را انتخاب کنید

the redirect type menu for adding a 301 redirect in hubspot

در مرحله بعد ، می خواهید به ترتیب نشانی اینترنتی اصلی و تغییر مسیر به URL را برای آدرس های قدیمی و جدید خود اضافه کنید.

301-redirect-in-hubspot-add-redirect-menu-2

روی افزودن تغییر مسیر URL کلیک کنید و تغییر مسیر به HubSpot اضافه می شود.

همچنین توصیه می کنیم تغییر مسیر خود را آزمایش کنید. ابتدا چند دقیقه منتظر بمانید تا تغییر در سرور اعمال شود. در مرحله بعد ، سعی کنید آدرس اصلی را در یک پنجره مرورگر ناشناس ببینید و بررسی کنید که مطابق انتظار کار می کند.

انعطاف پذیر

در برخی موارد ، ایجاد تغییر مسیر صفحه به صفحه بسیار ناکارآمد است. به عنوان مثال ، اگر کل پوشه محتوا را به تازگی منتقل کرده اید ، ممکن است 15 صفحه در یک زیر پوشه داشته باشید که اکنون باید آنها را تغییر مسیر دهید. در چنین مواردی ، بهتر است از تغییر مسیر انعطاف پذیر

استفاده کنید

می توانید تغییر مسیر انعطاف پذیر را به عنوان یک فرمول یا یک قانون در نظر بگیرید. این به شما امکان می دهد همه چیز را در یک پوشه خاص به پوشه دیگری هدایت کنید در حالی که بقیه URL را یکسان نگه می دارید.

هنگام انتخاب تغییر مسیر انعطاف پذیر ، HubSpot به طور خودکار پیوند صفحه راهنمای تغییر مسیر الگوی URL انعطاف پذیر ، که راهنمای خاصی در مورد نحوه استفاده از نحو برای این ویژگی به شما می دهد.

گزینه های بیشتر

تحت گزینه های بیشتر ، HubSpot تغییرات پیشرفته مختلفی در این انواع تغییر مسیر ارائه می دهد.

more options  for adding a 301 redirect in hubspot

به شما امکان می دهد 302 تغییر مسیر موقت یا تغییر مسیر پراکسی (تغییر مسیر محتوای یک به جای آن ، نشانی اینترنتی نشان داده شده در مرورگر بازدید کننده را انتخاب کنید) در عوض ، ترتیبی را انتخاب کنید که HubSpot هنگام حل یک URL از طریق قوانین تغییر مسیر حرکت می کند (که ممکن است تغییر کند که کدام قانون معتبر فعال می شود) ، در صورت وجود محتوا در URL ، تغییر مسیر را غیرفعال کنید ، رشته های پرس و جو را حفظ کنید ، HTTPS را مجبور کنید و در انتهای همه نشانی های وب مجبور به کاهش خطوط عقب شوید.

نحوه تغییر مسیر URL در WordPress

اگر مشتری HubSpot نیستید ، باید 301 تغییرمسیر را متفاوت اعمال کنید. وردپرس محبوب ترین CMS در جهان است ، بنابراین برای ما منطقی است برای لمس نحوه بعدی تغییر مسیرها در زمینه وردپرس.

با این حال ، مهم است که توجه داشته باشید که خود وردپرس بسیار انعطاف پذیر است. نصب وردپرس می تواند بسیار متفاوت باشد ، بنابراین هیچ راهنمای همه جانبه ای وجود ندارد که بتوانیم مانند HubSpot CMS ارائه دهیم.

در صورت شک ، هنگام افزودن تغییر مسیرهای URL ، با برنامه نویس وب خود مشورت کنید.

تغییر مسیر را از طریق خود سرور اعمال کنید.

بهترین راه برای اعمال تغییر مسیرها از نظر سرعت و تکنیک ، به جای تکیه بر وردپرس ، از طریق خود سرور وب است. وردپرس تسهیلاتی برای پیاده سازی 301 تغییر مسیر خارج از جعبه ارائه نمی دهد ، اگرچه افزونه هایی در دسترس هستند که به شما این قابلیت را می دهند.

روند استفاده از 301 تغییرمسیر از طریق سرور بسته به نرم افزاری که سرور شما از آن استفاده می کند متفاوت است. ممکن است از Apache ، Nginx ، IIS یا پلتفرم دیگری استفاده کنید که هر کدام نیاز به رویکرد متفاوتی دارند. این ممکن است بسته به ارائه دهنده میزبانی شما متفاوت باشد.

اگر نمی دانید چگونه از طریق سرور خود تغییر مسیر را اعمال کنید ، این چیزی نیست که ما توصیه می کنیم با آن دست و پنجه نرم کنید زیرا ممکن است منجر به وقفه خدمات در وب سایت شما شود – در عوض ، توصیه می کنیم با IT خود مشورت کنید تیم ، میزبان یا شریک توسعه وب.

URL را با استفاده از افزونه رایگان وردپرس هدایت کنید.

گاهی اوقات در بازاریابی ، باید راه حل بهینه را برای راه حلی که در واقع می توانید به دست آورید ، به خطر بیاندازید. این ممکن است یکی از آن موارد باشد. اگر قادر به پیاده سازی تغییر مسیر از طریق سرور خود نیستید ، از افزونه وردپرس استفاده کنید. این روش بهینه نیست-افزونه ها کندتر هستند و باید به کد شخص ثالث تکیه کنید ، بنابراین با مسئولیت خود ادامه دهید.

هر رابط افزونه متفاوت خواهد بود ، بنابراین برای راهنمایی های خاص از مستندات افزونه انتخابی خود استفاده کنید. در اینجا نحوه تنظیم 301 تغییرمسیر با افزونه تغییر مسیر :

1 افزونه تغییر مسیر را نصب و فعال کنید.

the redirection plugin for adding 301 redirects in wordpress

2 به تنظیمات> تغییر مسیر بروید و دستورالعمل های راه اندازی را دنبال کنید.

the basic setup menu in the redirection plugin  for adding 301 redirects in wordpress

3 در پایان راه اندازی ، به منوی افزونه گزینه ها منتقل می شوید. برای افزودن تغییر مسیر جدید ، تغییر مسیرها را از منوی بالا انتخاب کنید.

the options menu  for adding 301 redirects in wordpress

4 در قسمت تغییر مسیرها ، می توانید همه 301 تغییرمسیرهای فعال خود را مشاهده کرده و موارد جدید را اضافه کنید. برای افزودن تغییر مسیر جدید 301 ، در قسمت افزودن تغییر مسیر جدید یک نشانی وب منبع (نشانی اینترنتی قدیمی) و آدرس هدف (نشانی اینترنتی جدید) را وارد کنید .

the add new redirect interface  for adding 301 redirects in wordpress

5 روی افزودن تغییر مسیر کلیک کنید. اکنون تغییر مسیر جدید را در لیست هدایت های فعال خود مشاهده خواهید کرد.

زمان استفاده از تغییر مسیر 301

در اینجا چند مورد خاص وجود دارد که می خواهید به عنوان ابزار به تغییر مسیر 301 دسترسی پیدا کنید.

1. تغییر URL.

شاید نشانی اینترنتی اصلی شما ضعیف بهینه شده باشد ، یا ساختار پوشه آدرس های وب سایت خود را دوباره سازماندهی کرده اید.

انتقال قطعه ای از محتوا در HubSpot CMS بسیار ساده است – فقط URL را در برگه تنظیمات صفحه ویرایش محتوا تغییر دهید ، و HubSpot به طور خودکار یک تغییر مسیر URL را برای شما اضافه می کند. قبل از ادامه کار ، مطمئن شوید که این کار می کند.

2. بازآفرینی یک قطعه محتوا.

گاهی اوقات ، ممکن است بخواهید محتوای قدیمی خود را به طور کامل در یک صفحه کاملا جدید بازسازی کنید – برای مثال ، اگر تصمیم دارید از الگوی صفحه وب دیگری استفاده کنید.

در این حالت ، باید مطمئن شوید که یک تغییر مسیر ساده 301 را از آدرس قدیمی به آدرس جدید خود پیاده کرده اید. هنگامی که این مورد برقرار شد ، حتماً انتشار قدیمی را لغو کرده و بایگانی کنید.

در صورت انجام بسیاری از این موارد ، پیشنهاد می کنیم از یک قانون انعطاف پذیر استفاده کنید یا اگر یک قانون انعطاف پذیر مناسب نیست ، از ابزاری مانند Screaming Frog SEO Spider همراه با Google Sheets یا Microsoft Excel برای هدایت مجدد هدایت های شما به صورت عمده و سپس وارد کردن آنها به HubSpot.

می توانید این کار را در صفحه هدایت URL با استفاده از دکمه وارد کردن انجام دهید:

the file upload prompt for bulk 301 redirects in hubspot

HubSpot یک فایل نمونه برای ساختار هدایت های شما در اختیار شما قرار می دهد و یک پیوند به صفحه راهنمای تغییر مسیر بارگذاری انبوه .

3. ادغام چند قطعه محتوا.

اگر تصمیم گرفته اید که چندین قطعه محتوا با هم تداخل داشته باشید ، برای کلمات کلیدی یکسان رقابت کنید یا همه یک موضوع را پوشش دهند ، شاید بخواهید آنها را یکپارچه کنید . با این حال ، شما نمی خواهید دید موتورهای جستجو را که ممکن است این صفحات قدیمی به آن دست یافته باشند از بین ببرید.

پس از ایجاد منبع جدید و یکپارچه ، باید یک هدایت ساده 301 را از هر یک از صفحات قدیمی به صفحه جدید تنظیم کنید.

4. انتقال محتوا از یک دامنه به حوزه دیگر.

اگر وب سایت خود را از یک حوزه به دامنه دیگر منتقل می کنید ، بسیار مهم است که هدایت صفحه به صفحه 301 را از محتوای قدیمی خود به محتوای جدید خود پیاده سازی کنید.

اگر سایت در حال جابجایی یک دامنه است ، اما از نظر ساختار و طرح یکسان است ، این کار آسان است. اگر محتوا در حال تغییر یا تجدید ساختار است ، هنوز هم مهم است که انتخابهای هدایت معقولی انجام دهید که به منظور اصلی کاربران شما احترام بگذارد ، تا دید هر یک از صفحات قدیمی خود را به همتایان جدید خود منتقل کنید.

هنگام پیاده سازی تغییر مسیر صفحه به صفحه 301 از یک دامنه به حوزه دیگر ، باید یک چالش خاص را در نظر داشته باشید: تغییر مسیرها باید از نشانی اینترنتی اصلی ارائه شوند.

اگر مثلاً HubSpot را به دامنه جدید خود وصل کرده باشید ، اما نه دامنه قدیمی خود ، بی فایده است که بتوانید 301 تغییر مسیرهای دامنه قدیمی خود را بر روی HubSpot میزبانی کنید. شما باید با شریک فناوری اطلاعات خود ، شریک توسعه وب و/یا شریک HubSpot کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که سرویس تغییر مسیرها از دامنه قدیمی شما حساب شده است. ما توصیه می کنیم که این موارد به طور نامحدود باقی بمانند.

5. مهاجرت یک وب سایت در حین راه اندازی وب به صورت مرحله ای

شما ممکن است وب سایت خود را از یک دامنه به حوزه دیگر همانطور که در بالا ذکر شد منتقل کنید ، اما به دلیل محدودیت های پروژه ، از یک روش راه اندازی مرحله ای استفاده می کنید. این بدان معناست که شما صفحات اصلی وب سایت را در مرحله یک ، سپس موج دوم صفحات در مرحله دوم و غیره راه اندازی می کنید.

در این حالت ، توصیه می کنیم یک نقشه تغییر مسیر مرحله ای ایجاد کنید. همه نشانی های اینترنتی دامنه قدیمی شما باید در نظر گرفته شوند و برای هر مرحله تغییر مسیر مشخص شود.

در مرحله اول ، شما انتظار دارید که 301 تغییرمسیر برای همه صفحاتی که در سایت جدید حساب می شوند پیاده سازی کنید. شما همچنین 302 تغییرمسیر برای همه صفحات دیگر ، معمولاً به صفحه اصلی وب سایت جدید اضافه می کنید. این کار باعث می شود کاربرانی که سعی می کنند از دامنه قدیمی شما بازدید کنند از خطای 404 مطلع نشوند ، بدون اینکه موتورهای جستجو را گیج کرده و صفحات شما به طور ناگهانی به محتوای ظاهراً بی ربط هدایت شوند.

با شروع هر فاز ، باید تغییر مسیرها را به روز کنید و 301 های خود را با 301 ها جایگزین کنید زیرا محتویات همتای شما در دسترس قرار می گیرد.

بار دیگر ، این تغییر مسیرها باید به گونه ای اجرا شوند که از دامنه قدیمی شما ارائه شوند.

به طور کلی ، باید انتظار داشته باشید که از 301 تغییرمسیر در وب سایت خود استفاده کنید. با این حال ، مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید از 302 استفاده کنید ، از جمله:

  • شاید از طرح راه اندازی وب سایت مرحله به مرحله استفاده می کنید.
  • شما ممکن است کاربران را به عنوان بخشی از عملکردهایی که SEO در آنها اعمال نمی شود ، مانند مسیرهای ورود به سیستم یا پرداخت های تجارت الکترونیکی ، تغییر مسیر دهید.
  • شاید از یک صفحه نگهدارنده موقت استفاده می کنید و نمی خواهید موتورهای جستجو را اشتباه بگیرید یا با نشان دادن این که محتوای غنی و مفصل خود را به طور دائم به یک صفحه نگهدارنده خالی هدایت می کنید ، رتبه موتورهای جستجو را خراب کنید.

301 تغییر مسیر اشتباهات برای جلوگیری از

اکنون که اهمیت ریدایرکت 301 را درک کرده اید ، مراحل رایج این فرآیند را مرور می کنیم تا مطمئن شویم اشتباهی انجام نمی دهید که می تواند بر SEO .

1. تنظیم تغییر مسیر 302 بین نسخه های دامنه های خود.

301 تغییرمسیرها قدرت پیوندهای ورودی را از یک نشانی اینترنتی به آدرس دیگر نشان می دهد ، و اگرچه ممکن است شبیه به آن نباشد ، http://blog.hubspot.com و blog.hubspot.com دو متفاوت هستند آدرس های اینترنتی مطمئن شوید که برای افزایش نتایج موتور جستجوی خود ، تغییر مسیر 301 را از همه تکرارهای مختلف دامنه نام تجاری خود تنظیم کرده اید.

2. راه اندازی تغییر مسیر 301 پس از ایجاد صفحه جدید.

در سال 2010 ، Toys ‘R ما دامنه Toy.com را بدون ایجاد تغییر مسیر 301 خریداری کردیم و نتایج SEO جدید آنها به شدت کاهش یافت زیرا توسط Google دوباره به عنوان یک دامنه جدید بدون پیوندهای ورودی از دامنه اصلی Toys ‘R Us که به آن اشاره می کند ، دوباره خزیده شد. به قبل از انتقال محتوای وب سایت خود ، حتماً تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا سایت شما در این روند ترافیک خود را از دست ندهد.

3. استفاده از تغییر مسیر 302 در هنگام انتقال محتوا.

مگر اینکه هنگام به روز رسانی یا تعمیر وب سایت خود ، به طور موقت محتوای وب سایت خود را مهاجرت کنید ، از یک تغییر مسیر 301 برای حفظ پیوندهای ورودی و رتبه بندی جستجوی خود در هنگام ایجاد تغییر در دامنه خود استفاده کنید.

4. داشتن پیوندهای هدایت به محتوای قدیمی.

اگر هدایت ها را از پیوندهای داخلی قدیمی در وب سایت خود تنظیم نکنید (مانند پیوند به وبلاگ شرکت خود در صفحه اصلی خود) ، یک تجربه کاربری بد برای بازدیدکنندگان سایت که روی این قدیمی ها کلیک می کنند ، پیوندهای غیرمستقیم پیوند داخلی قدیمی سرانجام به دامنه جدید منتقل می شود ، اما ممکن است چند ثانیه طول بکشد یا در این فاصله یک صفحه سفید نشان دهد.

5. صفحه ای را با هدفی متفاوت از صفحه مقصد هدایت کنید.

این امر با سازماندهی و نگهداری مناسب نسیم خواهد بود ، اما مطمئن شوید که به صفحات صحیح هدایت می شوید. برای توضیح ، شما نمی خواهید کاربری را که به دنبال صفحه اصلی شما است به صفحه وبلاگ خود هدایت کنید.

روان نگه داشتن این انتقال به صحت سئو کمک می کند و باعث خوشحالی بیشتر بازدیدکنندگان از سایت شما می شود.

این که آیا در مورد بازنگری کل محتوا در مهاجرت سایت فکر می کنید یا فقط برخی از صفحات وب قدیمی را نوسازی می کنید ، 301 تغییرمسیر راهنما کمک می کند. اگر در حال برنامه ریزی برای این مرحله جدید هستید ، به فکر استفاده از آنها در پروژه خود باشید. سئوی شما وارد عمل نمی شود و بازدیدکنندگان وب سایت همچنان مطالب مفیدی را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند.

سایر انواع تغییرمسیرها

انواع دیگری از تغییر مسیر نیز وجود دارد ، از جمله:

1. 302 – انتقال موقت

این عملکرد تقریباً مشابه تغییر مسیر 301 است. در این مورد ، با این حال ، ما تصدیق می کنیم که این حرکت موقت است. برای یک کاربر ، این هیچ تفاوت عملی ندارد ، اما برای یک موتور جستجو پیام واضح است – نگران رتبه بندی این صفحه جدید نباشید ، زیرا برای مدت طولانی در دسترس نخواهد بود. همچنان از نسخه قدیمی استفاده کنید ، باز می گردد.

2. تازه کردن متا ، یا تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت

This is different from the previous two approaches. The page will load normally with a 200 – OK status code. Then, a script runs on the page that moves the user onto another page.

There may be certain edge cases when this is the only practical option, but in general you should avoid this approach. It is not associated with SEO best practices and often can provide a confusing user experience.

Addressing Internal 404 Errors

Your SEO or web team might have identified some broken links on your website. In this case, it’s best practice to create a 301 redirect to forward users from the broken URL through to an appropriate resource — one that is fundamentally congruent with the piece of content they were expecting to find.

However, you should also look to update the offending hyperlinks to point to the new URL, as well. Having a website that relies on 301 redirects for internal navigation is not the best practice.

Addressing 404 Errors Reported in Google Search Console

Sometimes, you will see Google Search Console reporting 404 pages that you don’t even link to internally. So where do these come from?

Google Search Console populates its “Coverage” section from all kinds of sources. Sometimes the URLs are simply ones that it has seen before on a previous incarnation of your website, or it might have seen an external link on some other website.

Your mindset should be that if Google has seen this URL before, a user might have as well. They might have it saved as a bookmark, or have it written down in an email, or on a third-party website, and they may still click on it. That being the case, you want to make sure that those users receive the optimum user experience, so you should try to create 301 redirects to push these users to an appropriate piece of content that is fundamentally congruent with the piece of content they were expecting to find.

Don’t leave your old links hanging — use a 301.

301 redirects are vitally important for maintaining a healthy website. They serve a core function in signaling to both users and search engines when your website content moves and changes, and ensure that as your web presence evolves, your user journey remains clear and logical, and your visibility in search engines is preserved between iterations.

Be sure to familiarize yourself with implementing redirects in your current website environment. Then, test your website’s SEO strength — as well as speed, mobile-friendliness, and security — with our free Website Grader.

Editor’s Note: This post was originally published in December 2010 and has been updated for accuracy and comprehensiveness.

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit.  

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *