سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

تعریف سئو در 100 کلمه یا کمتر [سوالات متداول]

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار ساده به نظر می رسد. شما چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید ، و voilà! صفحه شما برای SEO بهینه شده است ، درست است؟

هنوز نه.

بسیاری از مردم اصول اولیه SEO را درک می کنند ، اما بسیاری در دهه گذشته تغییر کرده است.

سئویی که امروزه می شناسیم و دوست داریم همان سئویی نیست که 10 سال پیش می شناختیم و دوست داشتیم (یا از آن متنفر بودیم). و به همین دلیل است که SEO چیزی است که بازاریابان باید آن را تعریف کرده و دوباره تعریف کنند. در اینجا یک تعریف مختصر در زیر 100 کلمه وجود دارد:

Download Now: State of Marketing Report [2021 Version]

SEO چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است – مقدار زیادی ثابت مانده است. این به تکنیک هایی اشاره می کند که به وب سایت شما کمک می کند رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) داشته باشد. این امر باعث می شود وب سایت شما برای افرادی که به دنبال راه حل هایی هستند که مارک ، محصول یا خدمات شما می تواند از طریق موتورهای جستجو مانند Google ، Yahoo! و Bing ارائه دهد ، بیشتر نمایان شود.

آنچه هنوز ثابت نمانده ، تکنیک هایی است که برای بهبود رتبه بندی خود به کار می بریم. این امر به الگوریتم های جستجو که این شرکت ها دائماً تغییر می دهند ارتباط دارد.

در اینجا برخی دیگر از سوالات متداول در مورد این عمل مهم امروز آمده است.

نگاه عمیق تر: هر چند روش های زیادی برای بهبود SEO صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب های عنوان ، کلمات کلیدی ، برچسب های تصویر ، ساختار پیوند داخلی و پیوندهای ورودی (همچنین به عنوان لینک های پشتیبان معروف هستند) هستند. و این فقط برای ذکر چند مورد است.

مشتریان HubSpot: می توانید پنل SEO را در حساب HubSpot خود بررسی کنید تا ببینید چقدر برای این موارد بهینه شده اید.

موتورهای جستجو همچنین ساختار و طراحی سایت ، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارج از سایت را بررسی می کنند تا تعیین کنند که سایت شما باید در SERP های خود از چه رتبه ای برخوردار باشد.

نگاه عمیق تر: در SEO امروزه ، نمی توانید تا حد ممکن کلمات کلیدی را برای دسترسی به افرادی که به دنبال شما هستند ، قرار دهید. در واقع ، این امر به سئوی وب سایت شما آسیب می رساند ، زیرا موتورهای جستجو آن را به عنوان کلمه کلیدی – یا شامل افزودن کلمات کلیدی به ویژه برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی ، به جای پاسخ به س person’sالات افراد ، می شناسند.

امروزه ، شما باید از کلمات کلیدی خود در محتوای خود به گونه ای استفاده کنید که غیر طبیعی یا اجباری به نظر نرسد. عدد جادویی وجود ندارد – همه اینها به طول کلمه کلیدی و مقاله شما بستگی دارد – اما اگر احساس می کنید مجبور هستید ، بهتر است آن را نادیده بگیرید و به طور طبیعی به نوشتن ادامه دهید.

نگاه عمیق تر: قبل از ایجاد صفحه سایت یا پست وبلاگ جدید ، احتمالاً به این فکر می کنید که چگونه کلمات کلیدی خود را در پست خود قرار دهید. اشکالی ندارد ، اما نباید تنها تمرکز شما باشد – یا حتی تمرکز اصلی شما. هر زمان که محتوا ایجاد می کنید ، تمرکز شما باید بر قصد مخاطبان شما باشد ، نه اینکه چند بار بتوانید یک کلمه کلیدی (چه دم بلند و چه دم کوتاه) را در محتوای خود قرار دهید.

برای برآورده ساختن هدف و رتبه خوب در دراز مدت ، استراتژی بازاریابی SEO خود را بر اساس موضوعات ، نه کلمات کلیدی . اگر این کار را انجام دهید ، متوجه خواهید شد که به طور طبیعی می توانید کلمات کلیدی مهم را بهینه سازی کنید. درک مخاطبان موردنظر خود (معروف به شخصیت خریدار) و علایق آنها برای جذب بازدیدکنندگان مرتبط به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو کلیدی هستند.

نگاه عمیق تر: یکی از بزرگترین تغییرات در دهه گذشته ، نحوه شکل دهی دیگر رفتارهای کاربر به SERP هایی است که کاربر در موتورهای جستجو مشاهده می کند. و امروز ، رسانه های اجتماعی می توانند تأثیر زیادی بر خط روند ترافیک ارگانیک شما داشته باشند. حتی چند سال پیش ، هیچ فرقی نکرد که چه کسی محتوای شما را از طریق جستجوی اجتماعی پیدا می کند. اما اکنون SEO توییت ها ، بازتوییت ها ، نویسندگی Google+ و سایر علائم اجتماعی را در نظر می گیرد.

جستجوی اجتماعی همچنین محتوا و افراد مرتبط با شما را در اولویت قرار می دهد. این می تواند از طریق یک دوست فیس بوکی ، دنبال کننده توییتر ، یا ارتباط از طریق یک شبکه اجتماعی دیگر باشد. گاهی اوقات جستجوی اجتماعی محتوایی را که توسط اینفلوئنسر به اشتراک گذاشته شده است در اولویت قرار می دهد. جستجوی اجتماعی متوجه می شود که شما ممکن است به محتوایی علاقه مند باشید که شبکه شما مهم است به اشتراک بگذارید و بنابراین اغلب برای شما ظاهر می شود.

این بدان معناست که وقتی در مورد استراتژی SEO خود فکر می کنید ، باید به این فکر کنید که استراتژی رسانه های اجتماعی شما نیز چگونه با معما سازگار است.

نگاه عمیق تر: بهینه سازی موتور جستجو را به عنوان “بهینه سازی تجربه جستجو” در نظر بگیرید. فقط برای کاربران شما مهم نیست که وب سایت شما را بیابند – مهم این است که آنها در وب سایت شما بمانند ، با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و بعداً بازگردند. ترافیک مستقیم فقط “اعتبار صفحه” شما را از نظر گوگل افزایش نمی دهد. این فرصت های بیشتری را ایجاد می کند تا شخصی که برای اولین بار شما را به صورت ارگانیک کشف کرده است به مشتری تبدیل کنید.

سئو در واقع این نکته را در نظر می گیرد که آیا بازدیدکنندگان شما در وب سایت شما بمانند یا با محتوای دیگر درگیر شوند یا خیر. اگر برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی کسب کنید و بازدیدکننده ای را جذب کنید که مرتبط نیست ، در واقع به وب سایت شما کمکی نمی کند.

به بازدیدکنندگان خود و محتوایی که آنها به دنبال آن هستند بیشتر از تعداد افرادی که می توانید به وب سایت خود جذب کنید فکر کنید.

نگاه عمیق تر: در گذشته ، موفقیت سئو بر اساس رتبه شما در صفحه اول Google تعیین می شد یا نه. اما حتی اگر برای یک دوره رتبه خوبی کسب کرده اید ، آیا این بدان معناست که نتایج را خواهید دید؟

همیشه نیست. ممکن است از نظر شرایطی که برای کسب و کار شما ایده آل نیست ، رتبه خوبی کسب کنید. بنابراین شما در موتورهای جستجو بالا ظاهر می شوید ، ترافیک زیادی دریافت می کنید ، اما پس از آن بازدیدکنندگان وب سایت شما متوجه می شوند که شرکت شما آن چیزی نیست که به دنبال آن بودند. شما مشتریان را از این ترافیک تبدیل نمی کنید و رتبه بالا برای این کلمه کلیدی خاص اساساً بی نتیجه است.

همچنین ، برای موفقیت لازم نیست لزوماً در سه جایگاه برتر باشید. در واقع ، اگر در صفحات بعدی رتبه خوبی کسب کنید ، ممکن است هنوز نرخ بالای کلیک ، هرچند ترافیک کمتر. این خبر فوق العاده ای برای بازاریابانی است که نمی توانند صفحاتی را در آن شکاف های برتر یا خارج از صفحه دوم بیاورند.

ما قبلاً آن را گفتیم و باز هم می گوییم: میزان ترافیک به صفحه شما از میزان صلاحیت این ترافیک کمتر اهمیت دارد.

نگاه عمیق تر: هزینه SEO می تواند یکی از دو مورد باشد: سرمایه گذاری در استراتژی جستجوی ارگانیک شما یا مبلغی که برای خدمات بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) مانند Google AdWords پرداخت می کنید. اگر برای ابزار ، مشاور یا آژانس بازاریابی هزینه می کنید تا به شما در بهینه سازی محتوای وب کمک کند ، صورتحساب شما می تواند با عمق خدمات دریافتی متفاوت باشد.

بله ، 10000 دلار ترسناک به نظر می رسد ، اما 40٪ از مشاغل امروزه در حال حاضر کمتر از 1000 دلار در ماه برای SEO صرف می کنید.

نگاه عمیق تر: در واقع می توانید با ثبت نام برای یک حساب رایگان در Google AdWords ، رتبه های برتر را در SERP های Google پرداخت کنید. سپس کلمات کلیدی مختلفی را که می خواهید در آنها رتبه بندی کنید انتخاب می کنید و هر بار که کاربر روی نتیجه شما کلیک می کند ، به Google پول می دهید. این امر بازاریابی موتورهای جستجو PPC نامیده می شود و تبلیغات شما از نظر ظاهری تفاوت قابل توجهی با نتایج ارگانیک زیر آنها خواهد داشت.

هزینه متوسط ​​یک کمپین جستجوی پولی در Google می تواند کمتر از 1 دلار برای هر کلیک باشد ، اما طبیعتاً هرچه کلمه کلیدی محبوب تر باشد ، هزینه بیشتری نیز پرداخت خواهید کرد.

هنوز همان چیزی است که 10 سال پیش بود – مجموعه ای از تاکتیک ها که اگر از آنها استفاده کنید ، به شما کمک می کند رتبه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید. این فقط تاکتیک هایی است که اکنون استفاده می کنیم تغییر کرده است. اگر تازه وارد سئو هستید یا دوره جدیدی را می خواهید ، ممکن است به آموزش SEO .

این به ما بستگی دارد که در جریان روندهای در حال تغییر سریع باشیم و به خاطر داشته باشید که در نهایت ، هدف موتورهای جستجو ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربر نهایی-جستجوگران است. اگر این هدف را با استراتژی SEO خود در نظر داشته باشید ، می بینید که انتخاب های شما جواب می دهد ، حتی اگر در مورد همه تفاوت های الگوریتم های موتور جستجو به طور کامل به روز نیستید.

state of marketing

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *