سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

تاریخچه مختصر جستجو و جستجوگرها

ردیابی سابقه سئو به نوعی شبیه به ردیابی تاریخچه دست دادن است. همه ما می دانیم که وجود دارد و می دانیم که این بخش مهمی از تجارت است. اما ما زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد ریشه های آن نمی کنیم-ما بیشتر نگران نحوه استفاده روزانه از آن هستیم.

اما برخلاف دست دادن ، سئو نسبتاً جوان است و اغلب تغییر می کند. کاملاً مناسب ، به نظر می رسد یک هزاره است-پیش بینی می شود که تولد آن جایی در اطراف 1991 .

و در طول عمر نسبتاً کوتاه آن ، به سرعت بالغ شده و تکامل یافته است-فقط به تعداد تغییرات Google توجه کنید الگوریتم به تنهایی عبور کرده است. Download our free planner to learn how to step up your SEO traffic in just 30  days.

بنابراین سئو از کجا شروع شد و چگونه اینقدر مهم شد؟ با ما بپیوندید ، در حالی که ما به عقب قدم می گذاریم و سعی می کنیم این را دریابیم – همانطور که معلوم شد ، این یک داستان است.

اما ابتدا ، نگاهی دوباره به موتورهای جستجو

Google Beta

منبع: Wayback Machine

اولین ایده برای ایجاد آرشیو مشترک برای همه داده های جهان در سال 1945 به ثمر رسید. در ژوئیه آن ، دکتر ونوار بوش-آن زمان مدیر دفتر تحقیق و توسعه علمی که در حال حاضر منقرض شده است-قطعه ای را در آتلانتیک پیشنهاد “مجموعه ای از داده ها و مشاهدات ، استخراج مواد موازی از پرونده موجود و درج نهایی مواد جدید در بدنه عمومی پرونده مشترک”. به عبارت دیگر ، ما معتقدیم Google امروزی است.

چند دهه بعد ، در سال 1990 ، آلن امتاج ، دانشجوی دانشگاه مک گیل ، Archie را ایجاد کرد ، که به گفته برخی ، اولین موتور جستجو بود – هرچند که با توجه به تحقیق از بیل اسلاوسکی ، رئیس و بنیانگذار SEO by the Sea. با این حال ، آرچی همان چیزی بود که اسلاوسکی آن را “بهترین راه برای یافتن اطلاعات از سرورهای دیگر در سراسر اینترنت در آن زمان” نامید ، و در واقع هنوز (بسیار ابتدایی) عملیات .

دهه بعد شاهد چندین پیشرفت محوری بودیم ، با نسخه های تجاری تر موتورهای جستجو که امروزه ممکن است تشخیص دهیم شکل.

  • فوریه 1993: شش دانش آموز دانشگاه استنفورد Architext ، که بعداً به موتور جستجو Excite تبدیل شد. برخی ، مانند Land Engine Search (SEL) ، می گویند Excite “انقلاب کرد نحوه فهرست بندی اطلاعات ، “یافتن اطلاعات” با مرتب سازی نتایج بر اساس کلمات کلیدی موجود در محتوا و بهینه سازی باطن “یافتن اطلاعات را آسان تر می کند.
  • ژوئن 1993: متیو گری برای اولین بار World Wide Web Wanderer ، که بعدها به Wandex معروف شد.
  • اکتبر 1993: مارتین کوستر ALIWEB را معرفی می کند که به صاحبان سایت اجازه می دهد صفحات خود را ارسال کنند ( متأسفانه ، متأسفانه ، برای بسیاری از مالکان سایت ).
  • دسامبر 1993 : حداقل سه موتور جستجوی “ bot-fed ” وجود دارد – JumpStation ، عنکبوت RBSE و World Wide Web Worm – که احتمالاً به این معنی است که آنها نیرو گرفته اند توسط رباتهای وب برای سرور و محتوای سایت برای تولید نتایج جستجو کنید.
  • 1994: موتورهای جستجوی Alta Vista ، Infoseek ، Lycos و Yahoo همه به نتیجه برسید .
  • 1996: لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل شروع به ساختن یک موتور جستجو می کنند که در ابتدا آن را BackRub .
  • آوریل 1997: =”http://web.archive.org/web/19981203124653/http://www.ask.com/” target=”_blank”> AskJeeves معرفی شده و بعداً به Ask.com تبدیل می شود.
  • سپتامبر 1997: Google.com به عنوان نام دامنه ثبت شده است.

لازم به ذکر است که تقریباً دوازده سال بعد ، در ژوئن 2009 ، مایکروسافت Bing را منتشر کرد – نسخه های قبلی همچنین به عنوان جستجوی زنده ، جستجوی Windows Live و جستجوی MSN شناخته می شد.

اما اینجاست که خود سئو مطرح می شود. همانطور که موتورهای جستجو بیشتر رایج و گسترده شدند ، صاحبان سایتها عاقل تر شدند. همانطور که انجمن SEO Moz می گوید ، “کشف شد که با مصرف مقداری اقدامات ساده تر ، نتایج موتورهای جستجو را می توان دستکاری کرد و می توان از اینترنت درآمد کسب کرد. “

هر چند این نتایج دقیقاً نتایج با کیفیتی نبود. و این ، خوانندگان عزیز ، جایی است که داستان سئو آغاز می شود.

تاریخچه مختصر جستجو و SEO

دهه 90

90s Internet

منبع: نقطه روزانه

با تبدیل شدن موتورهای جستجو به نام خانوادگی و اتصال بیشتر خانواده ها به اینترنت ، یافتن اطلاعات با سهولت بیشتری انجام شد. مشکل ، همانطور که در بالا ذکر شد ، کیفیت آن اطلاعات بود.

در حالی که نتایج موتورهای جستجو با کلمات پرسش های کاربر مطابقت داشت ، معمولاً فقط به این محدود می شد ، زیرا تعداد زیادی از صاحبان سایت برای پر کردن کلمات کلیدی – تکرار کلمات کلیدی بارها و بارها در متن – به منظور بهبود رتبه (برای که هیچ معیاری وجود نداشت) ، ترافیک را به صفحات آنها هدایت کرده و اعداد جذابی را برای تبلیغ کنندگان بالقوه تولید می کرد.

همچنین کمی تبانی در جریان بود. علاوه بر کلمات کلیدی ، افراد از “ backlink backlinks بیش از حد استفاده می کردند. ، “به گفته SEL ، برای بهبود اختیارات خود. در آن زمان نه تنها هیچ معیار رتبه بندی وجود نداشت – بلکه تا زمانی که موتورهای جستجو الگوریتم های خود را برطرف کردند ، قبلاً سئو کلاه سیاه که در حال انجام است و اصلاحات به آن نمی پردازد.

اما پس از آن ، دو کودک در استنفورد ایده گرفتند.

Google_Founders.png

منبع: اطلاعات دانشگاه استنفورد

وقتی پیج و برین برای ایجاد Google تصمیم گرفتند ، این یکی از مشکلاتی بود که آنها می خواستند حل کنند. در سال 1998 ، این دو مقاله مقاله ای در استنفورد با عنوان “آناتومی موتور جستجوی وب فرامتنی در مقیاس بزرگ” منتشر کردند ، جایی که آنها نوشتند:

… مدل تجاری غالب موتورهای جستجوی تجاری تبلیغات است. اهداف مدل تجاری تبلیغاتی همیشه با ارائه جستجوی با کیفیت برای کاربران مطابقت ندارد. “

در همان مقاله بود که پیج و برین برای اولین بار از PageRank یاد کردند ، فناوری که Google برای کمک به رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس کیفیت و نه کلمات کلیدی استفاده می کند. برخی ممکن است بگویند که این پایان نامه راه را برای سئو همانطور که امروز می شناسیم باز کرد.

اوایل دهه 2000

Early 2000s

منبع: Wayback Machine

در اوایل دهه 2000 شاهد تصاحب گوگل بودیم. در فرآیند کاهش فناوری موتورهای جستجو در تبلیغات ، Google شروع به ارائه دستورالعمل هایی برای SEO کلاه سفید کرد-همانطور که “بچه های خوب” به آن پایبند هستند-تا به مدیران وب سایت بدون هیچ گونه رفتار ماهیانه رایج در دهه 90 رتبه بندی کند. .

2000-2002

اما طبق Moz ، دستورالعمل ها هنوز تأثیر واقعی بر رتبه بندی دارد ، بنابراین مردم به دنبال دنبال کردن آنها نیستند. این تا حدی به این دلیل است که PageRank براساس تعداد پیوندهای ورودی به یک صفحه مشخص است – هرچه تعداد آن ها بیشتر باشد ، رتبه بالاتری نیز وجود دارد. اما هنوز راهی برای اندازه گیری صحت آن پیوندها وجود نداشت – برای اوایل دهه 2000 ، وبلاگ فناوری بازاریابی می گوید هنوز می توان از این تکنیک های پیوند مجدد برای رتبه بندی صفحاتی که حتی به معیارهای جستجو مرتبط نیستند استفاده کرد.

اما در سال 2001 ، برین و پیج در “چارلی رز” ظاهر شدند ، هنگامی که مجری از آنها پرسید ، “چرا اینقدر خوب کار می کند؟” برین در بخشی از پاسخ خود تأکید کرد که – در آن زمان – گوگل یک موتور جستجو بود و هیچ چیز دیگری نبود ، و “به طور کلی به وب نگاه می کرد ، و نه فقط کلمات موجود در هر صفحه”. این برنامه برای برخی از به روزرسانی های اصلی الگوریتم اولیه که به بررسی دقیق تر این کلمات می پردازد ، آهنگ می دهد. مصاحبه کامل را ببینید:

منبع: چارلی رز

2003-2004

این رویکرد در مورد وب چیزی فراتر از کلمات است که در نوامبر 2003 با به روز رسانی الگوریتم “فلوریدا” در نوامبر 2003 شکل گرفت. سایتهای زیادی رتبه Watch Engine Search پاسخ به فلوریدا را “فریاد” فراخواند ، اما توجه داشته باشید که بسیاری از سایتها نیز از این تغییر سود برده اند. این اولین نمونه مهم از سایت هایی بود که برای مواردی مانند کلمات کلیدی چاشنی مجازات دریافت می کردند که نشان دهنده تأکید گوگل بر حل برای کاربر ابتدا – عمدتا با محتوای با کیفیت.

در سال 2004 ، یکی از ابتدایی ترین نسخه های جستجوی صوتی Google وجود داشت ، در نیویورک تایمز یک آزمایش نیمه تمام نامیده شد. و در حالی که این فناوری تا آن زمان تا حدودی کودکانه بود – فقط ابتدا دستورالعمل ها را ببینید – این همچنین نشانه ای از اهمیت آینده تلفن همراه در SEO است. (منتظر بمانید – بعداً در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.)

Google Voice primitive

منبع: Wayback Machine

2005: سال بزرگی برای سئو

یکی از بزرگترین سالها در جهان موتورهای جستجو سال 2005 بود. در ژانویه همان سال ، Google با یاهو و MSN برای Nofollow Attribute ، که تا حدی به کاهش تعداد پیوندها و نظرات ناخواسته در وب سایت ها ، به ویژه وبلاگ ها . سپس ، در ماه ژوئن ، Google جستجوی شخصی را آغاز کرد ، که از سابقه جستجو و مرور شخصی برای مرتبط تر شدن نتایج استفاده می کرد.

در ماه نوامبر ، Google Analytics راه اندازی شد ، که هنوز هم امروزه برای اندازه گیری ترافیک و ROI کمپین استفاده می شود. عکس کودک آن را ببینید:

Screen Shot 2016-10-25 at 11.35.29 AM.png

منبع: Wayback دستگاه

2009: تغییرات سئو

در سال 2009 ، دنیای موتورهای جستجو کمی دچار تغییر شد. برای اولین بار Bing در ماه ژوئن برگزار شد ، مایکروسافت با تهاجمی آن را به عنوان موتور جستجوی بازاریابی قابل فروش نتایج بهتر از Google . اما همانطور که SEL پیش بینی کرده بود ، این “قاتل Google ، ”همچنین توصیه هایی برای بهینه سازی محتوا تفاوت قابل توجهی با گوگل دارد. در واقع ، طبق موتور جستجوگر ژورنال ، تنها تفاوت قابل توجه تمایل Bing به اولویت قرار دادن کلمات کلیدی در URL ها ، و همچنین ترجیح دادن کلمات بزرگ و “صفحات از سایت های بزرگ” است.

در همان سال ، در آگوست ، Google پیش نمایش تغییرات الگوریتم کافئین را ارائه کرد و از مردم برای آزمایش “ زیرساخت های نسل بعدی ” که Moz می گوید “برای سرعت بخشیدن به خزیدن ، گسترش شاخص و ادغام نمایه سازی و رتبه بندی تقریباً در زمان واقعی طراحی شده است.”

کافئین تقریباً یک سال بعد به طور کامل معرفی نشد-هنگامی که سرعت موتور جستجو را نیز بهبود بخشید-اما در دسامبر 2009 ، یک جستجوی ملموس در زمان واقعی منتشر شد که نتایج جستجوی Google شامل مواردی مانند توییت ها و خبر فوری. این حرکتی بود که تأیید کرد سئو دیگر فقط برای مدیران وب نیست – از آن لحظه به بعد ، روزنامه نگاران ، نویسندگان وب و حتی مدیران جامعه اجتماعی باید محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنند.

در اینجا مت کاتس ، مدیر وب سایت گوگل ، در مورد کافئین در آگوست 2009 صحبت می کند:

منبع: Wayback Machine // WebProNews

2010-حال

Google_Logo_History.png

منبع: راه برگشت دستگاه // Google

وقتی در حال تایپ کردن یک عبارت جستجو در Google هستید ، دیدن پیشنهادات آن بسیار جالب است. این به لطف فناوری Google Instant است که در سپتامبر 2010 راه اندازی شد. در ابتدا ، Moz می گوید ، SEO ها را “محتاط” کرد تا اینکه متوجه شدند در رتبه بندی واقعاً نتیجه ای ندارد.

اما Google Instant ، همراه با تکامل سئو از سال 2010 به بعد ، تنها مرحله دیگری از ماموریت موتور جستجو برای حل این مشکل بود – با وجود برخی از مجادله در طول صفحاتی که در واقع رتبه بندی آنها با بررسی های منفی آنلاین بهبود یافته است. الگوریتم ، Google گفت ، در نهایت برای مجازات سایتها با استفاده از چنین تاکتیک هایی تنظیم شد.

اطلاعات بیشتر در Google Instant ، حدود 2010:

در آن سال نیز اهمیت رو به رشد محتوای رسانه های اجتماعی در SEO مشاهده شد. در دسامبر 2010 ، گوگل و بینگ “سیگنال های اجتماعی” را اضافه کردند ، که ابتدا هرگونه پست نوشته شده فیس بوک را نشان می داد ، به عنوان مثال ، از شبکه شما که با درخواست شما مطابقت داشت. اما همچنین شروع به دادن رتبه صفحه به نمایه های توییتر که با برخی از فرکانس به آنها پیوند داده شد. اهمیت توییتر در سئو به همین جا ختم نشد – با ما همراه باشید.

2011: سال پاندا

روند مجازات سایتها برای بازی ناعادلانه الگوریتم Google همچنان ادامه دارد. برخی از این حوادث بیش از سایر موارد علنی بود ، از جمله یکی در Overstock.com در سال 2011. در آن زمان ، طبق وال استریت ژورنال ، دامنه هایی که به .edu ختم می شوند عموماً از نظر گوگل دارای قدرت بالاتری هستند. Overstock از این امر به نفع خود استفاده کرد و از موسسات آموزشی خواست تا به سایت خود لینک دهند – و از کلمات کلیدی مانند “جاروبرقی” و “تختخواب دو طبقه” استفاده کنند – در مقابل برای دانشجویان و اساتید تخفیف ارائه می دهد. این پیوندهای ورودی رتبه Overstock را برای پرس و جوهایی با چنین کلمات کلیدی بهبود می بخشد ، تا زمانی که Overstock این کار را در سال 2011 متوقف کرد و Google آنها را به زودی مجازات کرد.

همچنین سال پاندا بود ، که برای اولین بار در فوریه منتشر شد – به روز رسانی الگوریتم که مزارع محتوا را شکست داد. اینها سایتهایی با حجم زیادی از محتوای مکرر و با کیفیت پایین بودند که تنها با هدف ایجاد نتایج موتورهای جستجو نوشته شده بود. آنها همچنین نسبت تبلیغات به محتوا نسبت بالایی دارند ، که پاندا برای تشخیص آن آموزش دیده است.

پاندا خود چندین بار به روز شده است – به قدری که در جدول زمانی تغییر الگوریتم Google ، Moz از ذکر مواردی که بعد از سال 2011 مهم نبودند خودداری کرد. حتی با این استثنا ، بازه زمانی هنوز بیست و هشت به روز رسانی پاندا را فهرست می کند-که برای بیشتر آنها اندازه گیری تأثیر آن دشوار بود-تا ژوئیه 2015.

2012: همراه پنگوئن آمد

در آوریل 2012 ، گوگل آنچه را که “قدم دیگری برای پاداش دادن به سایت های با کیفیت بالا” می نامید با اولین به روزرسانی پنگوئن انجام داد-و در جریان اعلام آن ، پست وبلاگ یک ماهه بینگ را در تغییر چهره از SEO

. پنگوئن سایت هایی را هدف قرار داد که با ظرافت بیشتری از تاکتیک های SEO غیر کلاه سفید استفاده می کردند. به عنوان مثال ، محتوایی که ممکن است بیشتر آموزنده باشد ، اما همچنین دارای پیوندهای ناخواسته ای است که هیچ ارتباطی با H1 صفحه ندارند ، مانند این مثال:

Google_Logo_History.png

منبع: Google

شایان ذکر است که در سال 2012 نیز با به روزرسانی “Above The Fold” که به رتبه بندی سایت هایی با فضای تبلیغاتی سنگین را در بالای” fold “، یا نیمه بالای صفحه پایین بیاورید.

در نهایت ، Google فراتر از هدف قرار دادن محتوای اسپم خود عمل خواهد کرد. به روز رسانی الگوریتم وام Payday – که در ژوئن 2013 به آن اشاره شد و در ماه مه بعد به طور رسمی منتشر شد – در واقع بیشتر بر پرسش هایی متمرکز بود که احتمالاً نتایج اسپم ایجاد می کرد. اینها معمولاً جستجویی برای مواردی مانند وام های پرداختی و سایر مواردی بودند که ممکن است مادر شما را سرخ کند. گوگل سیستم رتبه بندی خود را برای کمک به جلوگیری از هرزنامه ها از این نتایج تنظیم کرد ، و در حالی که لزوماً بر تلاش SEO سایت های قانونی تأثیر نمی گذارد ، تلاش هایی را برای معتبر نگه داشتن نتایج جستجو نشان داد.

Google محلی می شود

با رعایت سنت به روزرسانی الگوریتم حیوانات ، Google “Pigeon” (که توسط SEL ) در سال 2014 ، که تأثیر بسزایی در نتایج جستجوی محلی داشت. در آن زمان ، به نظر می رسد برای بهبود جستجوهای Maps طراحی شده است ، که با برخی از فناوری هایی که در سایر عملکردهای جستجوی آن استفاده می شود ، مانند “ نمودار دانش ، تصحیح املا ، مترادف “. جستجوهای محلی به یک معضل بزرگ تبدیل می شدند – و این کار فقط ادامه خواهد داشت ، همانطور که کمی بعد خواهید دید.

سپس ، در سال 2015 …

بزرگترین اعلام SEO پس از سال 2010 ممکن است به روزرسانی تلفن همراه گوگل در آوریل 2015 باشد ، زمانی که وب سایت های غیر موبایل پس از رتبه بندی پایین تر شروع به کار کردند. این بدان معناست که سئو دیگر در مورد کلمات کلیدی و محتوا نبود- طراحی پاسخگو نیز اهمیت داشت.

Google این تغییر را پیش از این در فوریه 2015 با تست سازگار با تلفن همراه که به مدیران وب سایت اجازه می دهد مسائل احتمالی را مشاهده کرده و قبل از عرضه تغییرات را ایجاد کنند. آخرین به روزرسانی موبایل گوگل نبود – در آگوست 2016 ، هدف سرکوب پنجره های بازشو تلفن همراه .

بعدی چیست؟

شاید باورش سخت باشد ، اما به نظر می رسد که حتی تغییر بیشتری در آستانه است.

برای تلفن همراه و فراتر از آن

با افزایش استفاده از تلفن همراه- 51٪ از رسانه های دیجیتال به این ترتیب مصرف می شود ، در مقابل 42٪ در رایانه -منطقی است که SEO به آن سمت ادامه دهد.

این امر با علاقه مندی گوگل نسبت به تجربه کاربری سازگار با تلفن همراه آشکار شده است. ما پیش بینی می کنیم که موج آینده SEO عمدتا به جستجوی صوتی مربوط می شود. که سابقه پیچیده و در افزایش- 20٪ جستجوهای Google در حال حاضر با صدا انجام می شود 25٪ بینگ . و این امر با ظهور چنین دستیارهای شخصی دیجیتالی صوتی مانند Alexa آمازون همراه است.

در حالی که ممکن است روش مشخصی برای بهینه سازی جستجوی صوتی وجود نداشته باشد هنوز – عمدتا به دلیل فقدان تجزیه و تحلیل در آن منطقه – ما پیش بینی می کنیم که این منابع در دسترس قرار گیرند و ستون مهم دیگری از SEO ایجاد شود.

رفتن به محلی

اما این موضوع محلی سازی در SEO و بهینه سازی نتایج را برای منطقه مرتبط می کند. این امر به ویژه در زمینه جستجوی صوتی صادق است – به عنوان مثال ، Yelp و سایر تجمعات تجاری برای پاسخ به سوالات صوتی در مورد آنچه در این نزدیکی هست استفاده می شود. این یک فرصت SEO برای مشاغل محلی است ، زیرا مطمئن شوید لیست آنها “ جامع ، دقیق و بهینه سازی شده برای ارجاع »در یک سایت شخص ثالث.

اجتماعی شدن

در حالی که جستجوی Google در زمان واقعی در سال 2009 دارای پیامدهای اجتماعی بود ، رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به قطعه ای مهمتر از استراتژی SEO هستند. به عنوان مثال ، هنگامی که موتور جستجو در سال 2011 نمایه سازی توییت ها را آغاز کرد ، به آینده ای اشاره کرد که در آن کاربران به همان روشی که از طریق جستجو می کنند ، در رسانه های اجتماعی اطلاعات را جستجو می کنند. در واقع ، این نمایه سازی ممکن است نسخه گوگل برای تصحیح آینده باشد-اگر می توانید تصور کنید-برای زمانی که مردم دیگر از موتورهای جستجو مانند ما استفاده نمی کنند.

به عنوان مثال ، نام افراد مشهور را تایپ کنید – مثلاً چارلی رز ، که ویدیوی وی را قبلاً به اشتراک گذاشته بودیم. صفحه اول نتایج جستجو برای نام وی شامل پروفایل های فیس بوک و توییتر وی است. به علاوه ، نوار کناری بیوگرافی را در سمت راست بررسی کنید – نمادهای اجتماعی با پیوندهایی به شبکه های مختلف او نیز در آنجا وجود دارد. وقتی کاربران به دنبال شخصی می گردند ، این اولین چیزی است که می خواهند ببینند.

Charlie Rose google search

منبع: Google

در هر صورت ، واضح است که چرا SEO به یک شغل تمام وقت تبدیل شده است. تاریخ آن فقط در حال تکامل است. اجرای خوب آن به مهارت ، اخلاق و حفظ فن آوری بالا نیاز دارد.

اما ما می دانیم که گاهی اوقات امکان ندارد که یک نفر به آن اختصاص داده شود ، به همین دلیل است که ما به ایجاد بهترین منابع یادگیری SEO در توان خود ادامه می دهیم. برخی از موارد دلخواه ما را بررسی کنید:

قطعات مورد علاقه شما از تاریخچه SEO چیست؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

Increase SEO Traffic

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *