تعیین هدف, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

بهترین کاربرگ تنظیم هدف برای کمک به شما در برنامه ریزی و دستیابی

تحقق اهداف شما احساس فوق العاده لذت بخشی است.

با این حال ، به دست آوردن چنین احساسی ممکن است گاهی چالش برانگیز باشد ، زیرا دستیابی به اهداف شما به زمان ، تلاش و فرایند ساختاری نیاز دارد. به همین دلیل ایجاد برنامه های عملیاتی برای تحقق اهداف مهم است که به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که در مسیر درست قرار دارید.

در این پست ، ما یک کاربرگ تعیین هدف ایجاد شده توسط HubSpot را مرور خواهیم کرد تا به شما کمک کند اهداف خود را با چارچوب SMART ترسیم کرده و برنامه ای برای دستیابی به آنها ایجاد کنید. این الگو برای کمک به شما در مراحل مختلف به بخشهای مربوطه تقسیم شده است و در صورت بارگیری ، می توانید پست را دنبال کنید.

Download your free marketing goal-setting template here. 

مراحل تعیین هدف

1 هدف اولیه خود را مشخص کنید.

اولین مرحله از فرآیند این است که به سادگی مشخص کنید هدف شما چیست. لازم نیست پیچیده شود ، فقط فقط هدفی است که امیدوارید به آن برسید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید وب سایت خود را رشد دهید ، هدف اصلی شما می تواند “من می خواهم ترافیک سایت بیشتری ایجاد کنم”.

2. اهداف SMART خود را تعریف کنید.

مرحله دوم در این فرآیند استفاده از چارچوب SMART برای تشریح اهداف شما است تا اطمینان حاصل شود که آنها شفاف ، قابل اندازه گیری هستند و این روند به شما در رسیدن به آنجا کمک می کند. این چیزی است که هر یک از عناصر مخفف مخفف آن است:

  • خاص: هدف خاصی به وضوح آنچه شما امیدوارید بهبود دهید را ترسیم می کند. اگر اهداف مشخص خود را با تیم خود به اشتراک می گذارید ، باید مشخص شود که قصد شما چیست.
  • قابل اندازه گیری: قابل اندازه گیری بودن هدف خود یعنی پیوستن اعدادی به هدف خود که به شما کمک می کند آنچه را که باید برآورده کنید درک کنید ، پیشرفت خود را پیگیری کنید و ببینید چه مدت طول می کشد تا به هدف نهایی خود برسید .
  • قابل دستیابی: اطمینان از دستیابی به اهداف خود به معنای واقع بین بودن آنها و داشتن شانس دستیابی به آنها است. هدف شما خیلی خارج از زمینه چپ نیست و یا آنقدر با عملکردهای فعلی شما بی ارتباط است که نمی توانید موفق شوید.
  • مرتبط: اطمینان از مرتبط بودن هدف شما شامل پاسخگویی به س “ال “چرا هدفی را که تعیین می کنید تعیین می کنید؟” هدف شما باید مستقیماً به نیازهای تجارت شما مرتبط باشد و به رشد تجارت شما کمک کند.
  • Time-Bound: جنبه نهایی فرآیند تعیین هدف شما تعیین یک جدول زمانی است. این به شما کمک می کند برنامه خود را بفهمید و از نظر دستیابی به هدف نهایی خود در مسیر درست باشید.

الگوی تنظیم هدف

همیشه داشتن یک صفحه کار شما را در روند کار راهنمایی می کند و تصویر زیر نمونه آن است.

sample goal setting template section for outlining initial goals بارگیری الگو در اینجا

پس از پایان دادن به تعیین اهداف ، مرحله بعدی محاسبه اهداف شما است تا بدانید که شماره های نهایی شما باید چه باشد و بنابراین می توانید روند خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید ، بنابراین می توانید آن اعداد نهایی را برآورده کنید. 2. نتایج هدف خود را محاسبه کنید.

چالش برانگیزترین قسمت برنامه شما ممکن است دستیابی به اهداف عددی باشد که همزمان با دستیابی به اهداف شما باشد. شما فقط می توانید بگویید ، “ما می خواهیم سطح وبلاگ را 25٪ افزایش دهیم” ، اما افزایش 25٪ به صورت عددی چقدر است؟

هنگامی که این اعداد را دارید ، می توانید نقاط عطفی را برای خود تعیین کنید و پیشرفت خود را کنترل کرده و در صورت لزوم تغییراتی را در این راه ایجاد کنید.

تصویر زیر نمونه ای از محاسبه هدف SMART است.

example template for applying numerical values to your SMART goals منبع تصویر

3 اهداف SMART خود را ارزیابی کنید.

آخرین مرحله الگو ارزیابی اهداف شماست ، که به شما کمک می کند موانع موجود در جاده را پیش بینی کرده و برنامه های عملیاتی برای مقابله با آنها را تهیه کنید. اگر چندین هدف دارید ، هدف این است که این س questionsالات را برای هرکدام از شما بپرسید:

  1. هدف شما از بازاریابی SMART چیست؟
  2. آیا احساس می کنید در بازه زمانی که تعیین کرده اید این هدف واقعاً قابل دستیابی است؟
  3. چند ساعت در هفته می توانید برای رسیدن به هدف / روند هدف خود اختصاص دهید؟
  4. بزرگترین چالشی که شما را از رسیدن به این هدف باز می دارد چیست؟ در دستیابی به این هدف با چه چالشهایی روبرو هستید؟ بزرگترین سد راه (های) رسیدن به این هدف چیست؟
  5. برای کاهش یا حذف این چالش و موفقیت در رسیدن به این هدف ، می توانید سه مرحله را طی کنید؟

در کل ، پیروی از این چارچوب اهداف شما را به صراحت برای خود روشن می کند و به شما کمک می کند اهمیت آنها را به همه ذینفعان ضروری منتقل کنید ، بنابراین همه در یک صفحه هستند. برای شروع ، الگوی ما را بارگیری کنید و دستیابی به اهداف خود را شروع کنید.

New Call to action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *