بازار یابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

بلع داده ها: به علاوه چه چیزی است و چرا کسب و کار شما باید از آن استفاده کند

یک کسب و کار مقیاس بندی موظف به ذخیره داده ها در چندین منبع (به عنوان مثال پایگاه داده ها ، فایل ها ، فیدهای داده زنده) است. حتی تیم های فردی در یک بخش – مانند بازاریابی محتوا ، استراتژی نام تجاری و SEO – به احتمال زیاد از چندین منبع داده به طور همزمان استفاده می کنند.

این مهم است که مطمئن شوید راهی برای مشاهده ، تجسم و تجزیه و تحلیل همه این داده ها به طور همزمان دارید. این یک تصویر کامل از سلامت همه چیز مربوط به کسب و کار شما به شما ارائه می دهد ، از پروژه های کوچک گرفته تا پیش بینی تیم ها تا موفقیت کلی کسب و کار.

Download Now: 2021 State of RevOps [Free Report]

بلع داده ها فرایندی است که می تواند به طور موثر همه داده های شما را در یک مکان دریافت کند.

بلعیدن داده

در سطح بالایی ، بلع داده ها داده های شما را برای تجزیه و تحلیل آماده می کند. در این پست وبلاگ ، ما تعریف بلع داده ها را با جزئیات بیشتری پوشش می دهیم ، اهمیت آن را شرح می دهیم ، چارچوب جذب داده را مرور می کنیم و چند ابزار را مشخص می کنیم که روند را برای تیم شما ساده می کند. بیایید شیرجه بزنیم.

خوردن داده چیست؟

بلعیدن داده ها داده های شما را برای تجزیه و تحلیل آماده می کند. این فرآیند انتقال داده ها از منابع مختلف به یک مکان واحد است – اغلب به مقصدی مانند پایگاه داده ، سیستم پردازش داده ها یا انبار داده – که در آن می توان ذخیره ، دسترسی ، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کرد.

این فرایند به مشاغل این امکان را می دهد تا از داده های خود یک دید کلی داشته باشند تا از بینش ها و یافته های حاصله در استراتژی های خود استفاده کرده و از آنها استفاده کنند.

چرا مصرف داده ها مهم است؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا مصرف داده ها بسیار مهم است و چرا تیم بازاریابی شما – و به طور کلی تجارت – باید از آن استفاده کنند.

همانطور که گفته شد ، بلع داده ها یک نمای واحد از همه داده های شما را ارائه می دهد. بدون امکان دسترسی ، بازبینی و تجزیه و تحلیل همزمان همه داده های خود – به جای نیاز به بررسی چندین منبع داده که داده های شما را در قالب های مختلف تجسم می کند – تصویری واضح یا دقیق از آنچه خوب انجام می شود و چه چیزی باید بهبود یابد.

ابزارهای جذب داده وجود دارد تا با خودکارسازی فرایند یکپارچه سازی همه داده های شما از منابع مختلف ، این فرایند را حتی ساده تر کند. به این ترتیب ، هر فردی در تیم شما می تواند به داده ها در قالب و از طریق ابزاری که در سازمان شما جهانی است دسترسی داشته و به اشتراک بگذارد.

چارچوب جذب داده

چارچوب جذب داده ها نحوه اتفاق افتادن داده ها است – نحوه انتقال داده ها از منابع متعدد در واقع به یک انبار داده/ پایگاه داده/ مخزن واحد است. به عبارت دیگر ، یک چارچوب جذب داده به شما امکان می دهد داده های منابع مختلف را ادغام ، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنید.

مگر اینکه یک فرد حرفه ای چارچوب خود را برای شما ایجاد کند ، برای تحقق این فرآیند به نرم افزار جذب داده نیاز دارید. سپس ، نحوه ورود ابزار به داده های شما بر اساس عواملی مانند معماری و مدل داده های شما خواهد بود.

دو چارچوب اصلی برای بلع داده ها وجود دارد: بلعیدن داده های دسته ای و بلعیدن داده های جاری.

قبل از اینکه دسته ای را در مقابل جریان تزریق داده تعریف کنیم ، بگذارید لحظه ای تفاوت بین بلع داده ها و ادغام داده ها را رمزگشایی کنیم.

بلع داده ها در مقابل ادغام داده ها

ادغام داده ها بلعیدن داده ها را یک گام فراتر می برد – به جای توقف فقط پس از انتقال داده ها به محل جدید/ مخزن ، یکپارچه سازی داده ها همچنین تضمین می کند که همه داده ها ، صرف نظر از نوع آن و منبع آن ، سازگار هستند با یکدیگر و همچنین مخزنی که به آن منتقل شد. به این ترتیب ، می توانید به راحتی و با دقت آن را تجزیه و تحلیل کنید.

1. بلع داده های دسته ای

چارچوب دریافت دسته ای داده ها با سازماندهی داده ها و انتقال آنها به مکان مورد نظر (اعم از مخزن ، پلت فرم ، ابزار و غیره) در گروه ها – یا دسته ای – به صورت دوره ای عمل می کند.

این یک چارچوب م effectiveثر است مگر اینکه مقدار زیادی داده داشته باشید (یا با داده های بزرگ سروکار دارید) – زیرا ، در این موارد ، این فرایند نسبتاً کند است. منتظر بمانید تا دسته ای از داده ها منتقل شوند و شما دسترسی بی درنگ به آن داده ها ندارید. با این حال ، این گزینه مقرون به صرفه است زیرا به منابع کمی نیاز دارد.

2. جریان خوردن داده

یک چارچوب جذب داده جریان ، داده ها را به طور مداوم و در لحظه ایجاد/ سیستم شناسایی می کند. اگر داده های زیادی دارید که به آنها نیاز دارید در زمان واقعی دسترسی داشته باشید ، یک چارچوب مفید است ، اما به دلیل قابلیت هایی که پردازش دسته ای ندارد گران تر است.

ابزارهای جذب داده

ابزارهای جذب داده همه داده های شما را – بدون توجه به منبع یا قالب – برای شما ادغام می کند و در یک مکان واحد قرار می دهد.

بسته به نرم افزاری که انتخاب می کنید ، ممکن است فقط آن عملکرد را انجام دهد ، یا ممکن است به جنبه های دیگر فرایند مدیریت داده ، مانند ادغام داده – که مستلزم تبدیل همه داده ها به یک فرمت واحد است ، کمک کند.

1. Apache Gobblin

apache goblin data ingestion tool Apache Gobblin یک چارچوب یکپارچه سازی داده های توزیع شده است و برای مشاغلی که با داده های بزرگ کار می کنند ایده آل است. این بخش از فرآیند یکپارچه سازی داده ها ، از جمله بلع داده ها ، سازماندهی و مدیریت چرخه زندگی را ساده می کند. Apache Gobblin می تواند چارچوب داده های دسته ای و جاری را مدیریت کند.

2. Google Cloud Data Fusion

google cloud data fusion data ingestion and integration software example

Google Cloud Data Fusion یک سرویس کاملاً مدیریت شده ، سرویس ادغام داده های ابری . می توانید داده های خود را از منابع متعددی وارد کرده و ادغام کرده و سپس آنها را با منابع داده اضافی تغییر داده و ترکیب کنید. این امکان وجود دارد زیرا این ابزار دارای بسیاری از تغییرات منبع باز و اتصالات است که با سیستم ها و قالب های مختلف داده کار می کند.

3. Equalum

equalum data ingestion and integration tool

Equalum یک ابزار بلعیدن داده در زمان واقعی و درجه یک سازمان است که داده های دسته ای و جاری را ادغام می کند. این ابزار داده ها را برای شما جمع آوری ، دستکاری ، تغییر و همگام سازی می کند. UI کشیدن و رها کردن Equalum ساده است و نیازی به کد ندارد ، بنابراین می توانید خطوط داده خود را به سرعت ایجاد کنید.

استفاده از بلع داده ها را شروع کنید

بلعیدن داده ها جنبه ای حیاتی در مدیریت داده ها است – این اطمینان می دهد که همه داده های شما دقیق ، یکپارچه و سازماندهی شده اند تا بتوانید به راحتی آن را در مقیاس بزرگ تجزیه و تحلیل کرده و دیدی جامع از سلامت کسب و کار خود داشته باشید.

New call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *