سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

برچسب ها و آدرس های متعارف What ، Why و How

“این کانن ! ”

شاید این عبارت را برای توصیف یک قطعه خلاقانه که برای یک اثر اصلی یا جهان داستانی وفادار می ماند ، شنیده باشید.

اگر با canon آشنا باشید ، در درک متعارف قانونی و تأثیر آن بر صفحات وب به خوبی قرار دارید.

در اینجا ، بیایید بررسی کنیم که قانونی سازی چیست ، چرا برای SEO مهم است و چگونه می توان برچسب را به وب سایت خود اضافه کرد.

→ Download Now: SEO Starter Pack [Free Kit]

قانون گذاری چیست؟

Canonicalization یک صفحه وب اصلی یا ترجیحی را اعلام می کند ، که به تلفیق صفحات تکراری برای خزیدن کمک می کند.

بدون نامگذاری یک URL متعارف ، خزنده های وب می توانند چندین نسخه از صفحه وب شما را خزنده و فهرست بندی کنند. Google نشان می دهد که خزیده خواهد شد صفحات غیر متعارف کمتر برای کاهش بار خزیدن در وب سایت خود.

خزیدن کمتر مکرر صفحات تکراری با کیفیت پایین ، به این معنی است که می توان صفحات مهم تری را برای خزیدن در اولویت قرار داد.

خوب ، اما چرا ما عمداً محتوای تکراری داریم؟ خوب … تا به حال محتوای خود را در وب سایت خود و همچنین در Medium ارسال کرده اید؟ یا شاید بعد از ارسال مهمان ، نسخه ای از پست وبلاگ را نیز در وب سایت خود قرار دهید.

برای این کار ، باید نسخه اصلی را به عنوان URL متعارف ارجاع دهید. URL های متعارف می توانند دامنه های مختلفی را ارجاع دهند – به این معنی که متعارف می تواند در وب سایت دیگری باشد.

حتی اگر به طور فعال در حال ایجاد صفحات تکراری برای تبلیغات بین کانال نیستید ، نسخه برداری به دلیل قسمتهای مختلف آدرس وب . آیا وب سایت شما از پروتکل ایمنی مانند HTTPS استفاده می کند؟ سپس ممکن است از صفحه وب خود یک نسخه HTTP و HTTPS داشته باشید.

همین امر درمورد www در مقابل غیر www است. آیا وب سایت شما از اسلش های انتهایی استفاده می کند یا خیر؟ اگر وب سایت شما همیشه به نسخه دلخواه صفحه شما هدایت نمی شود (ایمن یا نه ، www یا نه ، و بریده بریده یا نه) ، ممکن است نسخه برداری انجام شود.

حتی اگر نسخه ارجح را از طریق تغییر مسیر مجبور کنید ، پارامترهای جستجوی مورد استفاده برای ردیابی بازدیدها یا فیلتر کردن بازدیدها در یک صفحه نیز می توانند مانند URL های جداگانه برای خزنده ها به نظر برسند. اعلام یک URL متعارف به خزنده های وب نشان می دهد که از پارامترهای جستجو یا سایر نسخه های URL چشم پوشی می کنند.

URL متعارف چیست؟

عنصر منبع خارجی روابط بین صفحه فعلی و سایر منابع را تعریف می کند. برای نشان دادن نوع رابطه از ویژگی “rel” در برچسب استفاده می شود. برخی از انواع انواع پیوندها شامل “قبلی” و “بعدی” برای صفحه بندی ، “صفحه سبک” و البته “متعارف”.

برچسب برای تنظیم از ویژگی href استفاده می کند URL که به عنوان متعارف در صفحه فعال عمل می کند. اگرچه اینها به عنوان پیوندهای منابع خارجی در نظر گرفته شده اند ، اما URL متعارف می تواند “خود ارجاع” باشد ، به این معنی که نسخه دقیق صفحه فعلی است. استفاده از متد های متداول متداول به کاهش خزیدن غیرضروری نسخه های غیر ارجح صفحه خود کمک می کند ، به شرطی که همیشه از URL مطلق به عنوان مقدار href استفاده کنید.

در کنسول جستجوی Google ، می توانید از URL را بازرسی کنید ابزار برای درک آنچه Google URL متعارف را در نظر می گیرد ، حتی اگر یک آدرس را تنظیم نکرده باشید. حتی وقتی URL متعارفی را اعلام کرده باشید ، Google گاهی اوقات URL دیگری را انتخاب می کند که به عنوان “متعارف انتخاب شده توسط Google” ذکر شده است. به همین دلیل ، متعارف سازی تضمینی نیست که Google نسخه دلخواه شما را انتخاب کند یا نسخه های دیگر ایندکس نمی شوند.

نحوه افزودن برچسب متعارف

برچسب متعارف را در یک سند HTML اضافه کنید

همانطور که گفته شد ، می توانید از عنصر برای تنظیم URL متعارف خود استفاده کنید. عناصر پیوند برچسب های خود بسته هستند. ویژگی های “rel” و “href” لازم است .

برای افزودن پیوند متعارف به سند HTML ، عنصر را در عنصر

اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که مقدار ویژگی “rel” روی “متعارف” تنظیم شده است. به یاد داشته باشید که آدرس مطلق آدرس وب دلخواه خود را به عنوان مقدار ویژگی href قرار دهید.

https: //www.mypreferredwebaddress .com / canonical-url “>

برچسب Canonical را در HubSpot اضافه کنید

در HubSpot ، می توانید URL متعارف خود را در صفحه جداگانه تنظیم کنید یا تنظیمات ارسال را در بخش Advanced Options انجام دهید. درباره گزینه های تنظیمات URL متعارف بیشتر بخوانید

برچسب متعارف را در وردپرس اضافه کنید

افزونه های متداول SEO WordPress ، از جمله Yoast و RankMath ، تنظیم URL های متعارف را به خصوص برای چندین صفحه ساده می کند. اگر کمی پیشرفت کرده اید و نمی خواهید افزونه دیگری اضافه کنید ، می توانید URL متعارف را با استفاده از WordPress Hooks نیز به روز کنید.

1 با استفاده از هوک get_canonical_url.

یک قلاب فیلتر وردپرس به شما امکان می دهد داده ها را به صورت وردپرس در حال اجرا است. تابع () add_filter حداقل دو پارامتر ، یک برچسب و یک تابع بازگشت را می پذیرد. برچسب قلاب است ، که در این حالت get_canonical_url است .

پارامتر تابع callback نام تابعی است که ایجاد می کنید و URL متعارف را برمی گرداند. عملکرد برگشت تماس می تواند از دستورات شرطی متناسب با پست های خاص استفاده کند. به این پشته مراجعه کنید مثال پاسخ تبادل .

در مثال ، تابع فراخوانی “wpse_302620_canonical_url” هنگام بازگشت شناسه پست ، که به عنوان آرگومان تابع با یک پست خاص مطابقت دارد ، از دستور if برای بازگشت یک متد متعارف استفاده می کند. با توجه به این نکته ، به نظر می رسد این راه حل برای چند پست یا انواع پست ها رفع شده باشد اما ممکن است مقیاس خوبی نداشته باشد. برای اعمال در چندین صفحه ، استفاده از افزونه احتمالاً بهترین گزینه است.

2. با استفاده از پلاگین Yoast.

اگر از Yoast استفاده می کنید ، می توانید URL های متعارف را برای پست ها ، صفحات و طبقه بندی ها اعمال کنید. نوع محتوایی را که می خواهید ویرایش کنید از منوی سمت چپ انتخاب کنید ، سپس محتوای جداگانه را “ویرایش” کنید. در بخش متا Yoast SEO ، بخش “Advanced” را تغییر دهید. آدرس وب دلخواه خود را در قسمت “Canonical URL” اضافه کرده و ذخیره کنید. درباره تنظیمات URL متعارف Yoast بیشتر بدانید . 3 با استفاده از افزونه Rank Math.

هنگام ویرایش صفحه یا پست خاص خود ، برگه “Advanced” را در Rank Math انتخاب کنید. آدرس وب دلخواه خود را در قسمت “Canonical URL” اضافه کرده و ذخیره کنید. درباره تنظیم URL های متعارف در Rank Math بیشتر بیاموزید .

SEO Starter Pack

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *