طراحی وب سایت, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

برنامه راه اندازی محصول: 17 نکته برای اطمینان از راه اندازی یکپارچه

اگر تیم محصول شما در حال کار بر روی مهمترین چیز است ، باید یک استراتژی تبلیغاتی به همان اندازه عالی برای گسترش این خبر وجود داشته باشد.

در حالی که برخی از شرکتها در تهیه بیانیه مطبوعاتی ، عبور از انگشتان خود و امید به آمدن کاربران مقصر هستند ، اما در واقع چیزهای فراتر از این وجود دارد.

خیلی ساده: اگر خبرهای بزرگی دارید ، به یک استراتژی بزرگ نیاز دارید. و این همان جایی است که طرح بازاریابی راه اندازی محصول شما ارائه می شود.
Download Now: Free Product Launch Plan Template

از ایجاد پیام رسانی مناسب و ایجاد دارایی ها برای امکان دادن به تیم فروش خود و حفظ حرکت ، موارد زیادی در تهیه یک برنامه راه اندازی محصول جامع وجود دارد.

در HubSpot ، من در تیم بازاریابی محصول کار می کنم و ما مسئولیت راه اندازی تمام محصولات جدید HubSpot را به عهده داریم. تجربه ما به ما نشان داده است که سه مرحله متمایز از راه اندازی محصول وجود دارد: پیش فروش ، راه اندازی و بعد از راه اندازی.

قبل از راه اندازی

قبل از راه اندازی ، وقت بگذارید و واقعاً به محصول نزدیک شوید. با تیم محصولات خود کار کنید تا مشکلی را که می خواهند حل کنند درک کنید. همانطور که آزمایشات کاربران را انجام می دهند ، به آنها بپیوندید. در مورد فلسفه محصولشان با آنها گپ بزنید. و بیشتر از همه ، یک عالمه سال بپرسید – مخصوصاً اگر با فضا آشنایی ندارید.

تمرکز خود را بر درک چشم انداز و تبدیل شدن به یک متخصص محصول قرار دهید. خارج از مدیر محصول ، بازاریابی که محصول را راه اندازی می کند باید آگاه ترین فرد شرکت شما در مورد آن محصول باشد.

با درک محصول و انجام تحقیقات بازار ، می توانید استراتژی پیام رسانی خود را با محصول همسو کنید. هدف اصلی این است که شکافی بین دردسرهای احتمالی و آنچه که رقابت برای رفع آنها انجام نمی دهد ، ایجاد کند.
مرحله قبل از راه اندازی همچنین شامل برنامه ریزی های لازم برای ارتقا همانطور که تصمیم می گیرید:

  • جایی که تبلیغ می کنید (به عنوان مثال موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی ، کانال های سنتی)
  • جایی که پیام خود را به صورت ارگانیک تبلیغ می کنید (به عنوان مثال رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ، صفحه اصلی وب سایت ، رویدادها)
  • چگونه رسانه ها شما را جذب می کنند (یعنی استراتژی روابط عمومی و رسانه های شما)
  • برای انتشار این خبر به چه کسی اعتماد خواهید کرد (به عنوان مثال شرکا ، انجمن ها ، انجمن ها ، بازارهای شخص ثالث)

راه اندازی

در مرحله پیش از راه اندازی ، شما تصمیم خواهید گرفت که چه کانال هایی را گسترش دهید ، با هر شریکی که به شما در این کار کمک می کند ارتباط برقرار کرده و دارایی ایجاد کنید که توجه شما را به پیام رسانی در این کانال ها جلب کند.

مرحله راه اندازی به سادگی اجرای تمام برنامه ریزی های شما است. این مرحله بسیار کوتاه تر از قبل از راه اندازی است: ممکن است یک روز یا یک هفته طول بکشد – بسته به مدت زمانی که احساس می کنید به آن احتیاج دارید.

در حالی که آماده می شوید به سمت پرتاب حرکت کنید ، می خواهید روی کار خود تمرکز داشته باشید و برای خاموش کردن هرگونه آتش سوزی آماده باشید.

پس از راه اندازی

کار فقط به دلیل راه اندازی محصول تمام نشده است. در مرحله پس از راه اندازی ، شما یک جمع بندی گذشته را انجام می دهید ، داده ها را با هم جمع می کنید تا تعیین کنید چه چیزی خوب بوده و چه چیز خوب نیست.

علاوه بر این ، با توجه به بازخورد مشتری برای حفظ و نگهداری و نگهداری ، محصول همچنان باید فراتر از عرضه خود نگهداری و بهبود یابد.

این البته یک نمای کلی از سطح بالای محصول است. با این وجود ، موارد تاکتیکی خاصی وجود دارد که می توانید برای کمک به پرتاب بدون مشکل کار کنید.

قبل از راه اندازی

1 در مورد فضا تحقیق عمیق کنید.

در بیشتر شرکت ها ، مدیر محصول مشکلی را که محصول برطرف می کند ، مالک آن خواهد بود. آنها درک عمیقی از کاربر نهایی و نیازهای منحصر به فرد آنها خواهند داشت.

وظیفه بازاریاب محصول درک بازار است. آنها باید بتوانند به س questionsالاتی مانند:

پاسخ دهند

  • روایت بزرگتر درباره این فضا چیست؟
  • احساس مشتریان فعلی در این باره چیست؟
  • مردم چه چیزی را دوست دارند و دوست ندارند؟
  • آیا در حال رشد و برش است یا قدیمی است و مختل می شود؟
  • راهکارها و تاکتیک های برجسته در این فضا کدامند؟
  • دیدگاه منحصر به فرد شرکت شما در رابطه با این فضا چیست؟
  • چگونه محصول جدید شما متناسب است؟ Are you a startup? See if you qualify for up to 90% off HubSpot software.

2. روی یک شخص خریدار متمرکز شوید.

شاید نیازی به ابداع مجدد شخص خریدار موجود نباشید ، اما باید مشخص کنید که چه کسی در میان مخاطبان مورد نظر شما مناسب این محصول جدید است. آنها چه نوع چالش هایی دارند؟ چطورکار می کنند؟ تیم آنها چقدر بزرگ است؟ با افرادی که این نمایه را دارند مناسب صحبت کنید تا واقعاً نیازها و اهداف آنها را درک کنند.

اگر برای تنظیم این اطلاعات به کمک نیاز دارید ، این شخصیت خریدار را بررسی کنید الگوها یا این ابزار مفید .

3 یک بیانیه مطبوعاتی ساختگی بنویسید.

در HubSpot ، ما قبل از تولید یک محصول ، یک بیانیه مطبوعاتی ساختگی می نویسیم. ما این کار را در اوایل زندگی محصول انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه افرادی که در این نسخه درگیر هستند در پیام رسانی همسو هستند.

برای اینکه درک بهتری از چگونگی گسترش این تمرین داشته باشید ، مثالی در اینجا می آورید:
Product Launch Mock Press Release

اما ما تنها کسانی نیستیم که این روش را تمرین می کنیم. در حقیقت ، مردم در آمازون از این استفاده می کنند ورزش ، بیش از حد. ایده این است که وقتی عقب می روید و با بیانیه مطبوعاتی شروع می کنید ، راحت تر می توانید خود را جای مشتری بگذارید.

اگر بیانیه مطبوعاتی خیلی جالب به نظر نرسد یا نتواند واکنشی را به ذهن متبادر کند ، احتمالاً کارهای بیشتری برای انجام وجود دارد.

(برای شروع به کار نیاز به راهنمایی دارید؟ این الگوهای انتشار مطبوعات رایگان را بررسی کنید . )

4 پیام رسانی خود را بسازید – اما با آن ازدواج نکنید.

پیام رسانی یا موقعیت یابی بیشتر به منظور اصلاح روایت محصول شما است تا از طریق یک پیام ساده فقط روی با ارزش ترین جنبه های محصول جدید متمرکز شوید.

این سخت است.

اکثر افراد محصول تمایل به برقراری ارتباط با ویژگی های فردی عالی را دارند – چیزی که می خواهید در راه اندازی پیام از آن جلوگیری کنید. هنگام راه اندازی ، ممکن است فقط برای چند دقیقه یا چند ثانیه مورد توجه کسی باشید ، بنابراین پیام رسانی شما باید متقاعد کننده ، ساده و منحصر به فرد باشد. این باید کاری را که محصول شما واقعاً انجام می دهد و با ارزش سطح بالای خود ارتباط برقرار کند.

شما می خواهید این مسئله را درست دریافت کنید ، اما بیش از حد متعهد به ارسال پیام نیستید. وقتی پیام خود را با افراد و مشتریان داخلی به اشتراک می گذارید ، می تواند (و باید) تغییر کند.
Product Release Feature Page for HubSpot Ads

عناصر موقعیت خوب اغلب شامل موارد زیر هستند:

  • یک برچسب
  • مشکلی که حل می کند
  • لیستی از ویژگیهای اصلی
  • مقدار حمایت
  • بیانیه موقعیت ده کلمه ای

در تصویر بالا می توانید برخی از این عناصر را در صفحه هدف https=”_blank” rel=”noopener” href=”//www.hubspot.com/products/ads”> HubSpot Ads مشاهده کنید. .

5. پیام رسانی خود را با همه به اشتراک بگذارید.

وقت آن رسیده است که پیام هایی را که قبلاً برده اید تحویل بگیرید و آن را در برابر چشم همکاران ، مشتریان و چشم اندازهای خود قرار دهید.

این قسمت اغلب کم سرگرم کننده برای عرضه محصول است. عمدتا به این دلیل که موقعیت شما هر چقدر هم که خوب باشد ، پایین آوردن زمین به زمان نیاز دارد و همه این وضعیت را نخواهند داشت.

خوب است که قبل از ارائه به مدیران با افرادی شروع به کار کنید که ممکن است کمی با گذشت تر و صادق باشند. از هر جلسه برای زیر سوال بردن افراد و پرسش از آنها استفاده کنید. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است اطلاعات جمع آوری کنید و پیام های گیج کننده یا بد را ریشه یابی کنید.

6. درگیر بتا شوید.

اینکه گروهی از آزمایشگران بتا محصول خود را قبل از انتشار در معرض ارزیابی قرار دهند ، مرحله بسیار مهمی است. در HubSpot ، ما کالاهایی را برای گروهی از افراد عرضه می کنیم – آزمایش کنندگان بتا – که تصمیم گرفته اند در ازای دسترسی زودهنگام به ما بازخورد بدهند.

اگر شرکت شما این کار را انجام داد ، اطمینان حاصل کنید که با استفاده از ابزاری در نسخه بتا با مشتریان صحبت می کنید. داستان های آنها را ضبط کنید ، عملکرد آنها را مرور کنید و ارزش ارزش خود را با آنها تأیید کنید. این فرصت شما برای آزمایش پیام رسانی و ایجاد اثبات دنیای واقعی برای پشتیبانی از صدای شما با مخاطبی است که آماده به اشتراک گذاشتن بازخورد است.

7. پیام رسانی خود را تغییر دهید و بهترین قلاب را پیدا کنید.

بعد از صحبت با افراد احتمالی و فروشندگان و دیدن نحوه استفاده کاربران بتا از محصول ، احتمالاً یکی دو مورد درباره پیام رسانی خود پیدا کرده اید که می خواهید تنظیم کنید. خوب است.

اگر کارها را به درستی انجام داده باشید ، این به معنای تغییرات فاحش نیست ، اما به احتمال زیاد تغییراتی در مقدار prop یا Tagline است.

8. اهداف بلند پروازانه تعیین کنید.

شما باید با اهدافی که تعیین می کنید عمدی و جاه طلب باشید ، و این می تواند چالش برانگیز باشد در صورت داشتن محصول جدید بدون معیارها. برای مقابله با آن ، این س askال را می پرسیم: “اگر همه چیز دقیقاً درست پیش رفت ، بالاترین تعداد ممکن – اعم از این که منجر شود ، کاربران و غیره – کدام است که می توانیم به آن برسیم؟”

این یک سقف برای کمپین شما تعیین می کند – عددی که واقعاً تقریباً هرگز بدست نمی آید.

اگر پیش بینی کنم که بالاترین تعداد هدایتی که کمپین می تواند ایجاد کند 500 عدد است و در نهایت 450 نفر می شوم ، می دانم که همه چیز را به درستی انجام داده ایم. اگر 550 لید تولید کنم ، به این معنی است که من احتمالاً کار خوبی در تعیین سقف واقع بینانه انجام نداده ام. و اگر فقط 300 لید تولید کنیم ، می دانیم برخی از تاکتیک ها اصلاً کارساز نبوده اند.

تصویر زیر می تواند یک اسلاید مفید به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی شما باشد:

HubSpot Example Product Launch Timeline in Phases

9. وقت بگذارید و بازار را آماده کنید.

اگر محصولی جدید را وارد می کنید که شرکت شما را وارد فضای جدیدی می کند – به طور بالقوه فضایی که شرکت شما از یک تعداد اختیارات برخوردار نیست – شروع به ایجاد محتوا درباره آن فضا قبل از عرضه کنید.

شما می خواهید این محتوا را برای اهداف جستجوگر جستجو کنید و شرکت خود را به عنوان متخصص در بازار تاسیس کنید. همچنین به شما این فرصت را می دهد که ببینید چه نوع محتوایی قبل از راه اندازی طنین انداز است و همچنین به شما کمک می کند هرگونه مسئله را بررسی کنید.

10. دارایی های خلاقانه جذاب ایجاد کنید.

در این مرحله ، شما نزدیک به راه اندازی هستید و زمان شروع ساخت دارایی های پرتاب است. اما قبل از شروع به نوشتن ایمیل یا ساختن صفحات فرود ، به سفر مشتری فکر کنید:

  • مردم چگونه در فضای شما تصمیم خرید می گیرند؟
  • آنها قبل از خرید به چه چیزهایی نیاز دارند؟
  • آیا این یک دوره آزمایشی رایگان است؟ نسخه ی نمایشی؟
  • آیا بهتر است آنها با یک فروشنده صحبت کنند؟
  • آنها قبل از رسیدن به آن نقطه چه چیزهایی را باید بدانند؟

پس از پاسخ به این س questionsالات ، مسیر تبدیل خود را مشخص کنید. چگونه ابتدا توجه مردم را جلب خواهید کرد؟ شاید این یک ایمیل باشد که افراد را به یک صفحه مقصد هدایت می کند ، جایی که کاربران برای پر کردن فرم تشویق می شوند.

هنگامی که این مورد را بدست آوردید ، برای ساختن فرم های واقعی ، صفحات سایت ، فیلم ها ، پست های اجتماعی ، ایمیل ها و سایر روشهایی که کاربران را به پایین قیف و نقطه تبدیل شما سوق می دهد ، کار کنید.

(اگر به دنبال الهام هستید ، این لیست از بهترین فیلم های تبلیغاتی محصولات را بررسی کنید تا کنون دیده شده است. )

11 استراتژی خود را برای رفتن به بازار جمع کنید.

تمام عناصری که ذکر کردم باید در یک عرشه یا یک سند جمع شوند – چیزی که واضح ، کامل و به راحتی قابل اشتراک باشد.

این راهنمای خرید شما به بازار است: سندی جامع از کلیه فعالیت های راه اندازی ، برنامه ریزی و اهداف. این می تواند شامل توصیه های قیمت گذاری ، تحقیقات بازار ، تجزیه و تحلیل رقابتی و سایر اطلاعات مربوطه باشد که شما ممکن است نیاز داشته باشید.

راه اندازی

12 کانالهای مناسب را انتخاب کنید.

در مرحله برنامه ریزی ، باید کانال هایی را که می خواهید برای اشتراک پیام خود استفاده کنید ، مشخص کرده باشید. این یک نوع “هرچه بیشتر” نیست – اشتباهی که بازاریابان محصولات جدید مرتکب می شوند.

حتماً از کانالهایی که ممکن است مخاطبان مناسب نباشند خودداری کنید. یک کانال اصلی – یک رویداد ، یک پست Product Hunt یا یک پست وبلاگ – را انتخاب کنید و از کانال های ایمیل ، اجتماعی ، پولی و کانال های دیگر برای پشتیبانی از آن پست اصلی استفاده کنید.

به عنوان مثال ، در سال 2018 ، ایمیل رایگان HubSpot را راه اندازی کردیم ابزارهای بازاریابی در Product Hunt . ما Product Hunt را انتخاب می کنیم زیرا این یک روش عالی برای شرکت های نوپا و فناوری برای معرفی محصولات جدید به جامعه متأثر از محصول محور است.
Product Launch on Product Hunt

قبل از راه اندازی ، بررسی نهایی را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز کار می کند – دکمه ها کار می کنند ، فرم ها کار می کنند ، کپی و خلاقیت خوب به نظر می رسد و موارد دیگر.

اگر در یک مراسم هستید ، مطمئن شوید که بیش از حد با تیم خود ارتباط برقرار کرده اید. در این مرحله ، هر چیزی که ممکن است اشتباه شود ، اشتباه خواهد شد. برای آن آماده باشید.

13. تیم فروش خود را فعال کنید.

با تیم فروش خود برای هماهنگی جلسات و اطلاع رسانی روز راه اندازی یا مستقیماً بعد از آن کار کنید. و از سیگنال های تلاش های بازاریابی خود برای هدایت سریع ترین داغ منجر به فروش استفاده کنید.

اگر رویدادی را اجرا می کنید ، اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما این امکان را دارد که به صورت سازمان یافته با مشتریان صحبت کند. این ممکن است به معنای اطمینان از وجود فضای راحت برای ملاقات با مشتریان ، دسترسی به رایانه یا سیستمی برای رزرو جلسات برای آنها باشد.

14. آن را به یک رویداد تبدیل کنید.

حتی اگر مراسم راه اندازی شما یک رویداد زنده با سخنرانان نباشد ، شما هنوز هم می توانید آن را به مناسبت تبدیل کنید.

میزبان یک وبینار یا Hangout On Air باشید ، یک Reddit AMA انجام دهید یا یک گپ اجتماعی زنده را امتحان کنید. برای مدیریت و میزبانی رایگان از رویدادها ، برنامه های راه اندازی شده را اهرم کنید. ( در اینجا یک راهنمای مفید برای شروع مسیر درست با Facebook Live آورده شده است. هر کاری که می کنید ، برای یک عنصر حضوری تلاش کنید. این کمک می کند تا پرتاب شما حتی بیشتر شود.

راه اندازی پست

15. حرکت خود را از دست ندهید.

با راه اندازی خود به افراد زیادی خواهید رسید ، اما قبل از اینکه کسی متقاعد شود برای شروع یک آزمایش یا نسخه ی نمایشی ، چندین نقطه تماس طول می کشد. اطمینان حاصل کنید که افرادی را که دست خود را به عنوان “علاقه مند اما آماده خرید نیستند” پایین قیف خود حرکت دهید.

این به معنای پرورش ایمیل ، آزمایش آزمایشی رایگان ، نمایش آزمایشی و وبینارها و فعالیت های عمیق تر و متمرکز بر محصول است. خلاقیت اضافی ایجاد کنید ، مانند یک ویدیوی طولانی تر یا پست های رسانه های اجتماعی که می توانید پس از راه اندازی برای آنها ذخیره کنید. این به شما دارایی های تازه ای برای اشتراک می دهد.

و آموزش تیم فروش خود را فراموش نکنید. مدتی طول می کشد تا همه فروشندگان شما با این محصول جدید احساس راحتی کنند ، بنابراین مهم است که آنها را با وثیقه فروش شگفت انگیز (ویدئو نمایشی ، یک صفحه و غیره) مسلح کنید.

فراتر از آن ، می توانید با پیوستن به تماس های آنها تأثیر بسزایی داشته باشید: تماس تلفنی و تحویل محصول با آنها در چند نوبت اول به آنها اطمینان لازم برای حمل مشعل را می دهد.

16. برای تهیه گزارش ، از سند “رفتن به بازار” خود بازدید کنید.

با تمام کارهایی که در حال انجام است ، شما نمی خواهید که به عقب برگردید که در مورد چه چیزی باید گزارش دهید. اگر با سند خود در بازار کار خوبی انجام داده اید ، باید بتوانید اسلاید جدیدی ایجاد کنید و نتایج خود را با اعداد واقعی پر کنید.

هنگامی که کمی بیشتر از راه اندازی خود فاصله داشتید ، مدتی را به تجزیه و تحلیل نتایج اختصاص دهید. مبارزات انتخاباتی شما کجا موفق و ناکام ماند؟ چه چیزی را پیش بینی نکردید؟ چه یاد می گیرید؟ این موارد را به ویکی داخلی خود یا به عنوان یک پست وبلاگ عمومی ارسال کنید.

17. تمرکز خود را بر حفظ نگه دارید.

اکنون که محصول جدیدی را با موفقیت به بازار عرضه کرده اید ، توجه خود را به حفظ حفظ کنید. بازاریابی به طور کلی می تواند نقش بیشتری در رانندگی کاربران جدید داشته باشد ، اما مهم است که با تیم محصول خود کار کنید تا بفهمید چگونه می توانید به حفظ این کاربران کمک کنید.

این به معنای آموزش مداوم بیشتر مانند وبینارهای محصولات پس از راه اندازی ، و همچنین به اشتراک گذاری مطالعات موردی و داستان های موفقیت است تا به کاربران خود نشان دهید چه چیزی می توانند با محصول شما به دست آورند.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در سپتامبر 2013 منتشر شد و برای شادابی ، دقت و جامعیت به روز شده است.

Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an  interview with the help of this free job seekers kit.

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *