سئو فنی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

بخش های URL: راهنمای کوتاه و شیرین

اگر وب سایت شما مانند یک خانه است ، آدرس وب سایت شما مانند آدرس آن خانه است. این سایت محل زندگی وب سایت شما را مشخص می کند ، مانند نحوه تعیین نشانی خانه شما در محلی که در یک محله زندگی می کنید ، به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی سایت شما را پیدا کنند. URL ها همچنین به Google کمک می کنند تا بفهمد صفحات وب سایت شما درباره چیست.

از نظر فنی پنج عنصر URL وجود دارد و برای بهینه سازی تجربه کاربر سایت شما بسیار مهم هستند ( UX) و SEO . برای کمک به درک دقیق هر قسمت از URL ، اجازه دهید هر یک از آنها را با جزئیات بررسی کنیم.

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit. 

در زیر تصویری از قسمت های مختلف URL آورده شده است.

Parts of a URL: url structure بیایید این ساختار URL را در زیر تجزیه کنیم.

ساختار URL

طرح

parts of a url: scheme این طرح به سرورهای وب می گوید که هنگام دسترسی به صفحه ای در وب سایت شما از کدام پروتکل استفاده کنند.

امروزه ، HTTPS -که مخفف پروتکل انتقال ابرمتن امن است- رایج ترین طرح به مرورگر وب شما می گوید که هرگونه اطلاعاتی را که در صفحه وارد می کنید ، مانند رمزهای عبور یا اطلاعات کارت اعتباری خود رمزگذاری کند ، بنابراین مجرمان سایبری نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. این پروتکل امنیتی از بازدیدکنندگان وب سایت شما محافظت می کند و پیاده سازی آن به رتبه سایت شما در Google کمک می کند. به همین دلیل پیاده سازی SSL برای هر راهنمای فنی SEO ضروری است.

طرح های دیگری که ممکن است مشاهده کنید mailto: // هستند ، که می تواند ارائه دهنده خدمات ایمیل رایانه پیش فرض شما را باز کند تا به شما در نوشتن یک ایمیل به آدرس ایمیلی که در URL وارد کرده اید کمک کند ، و ftp: // ، که یک پروتکل استاندارد است برای انتقال فایل های رایانه ای بین سرویس گیرنده و سرور در شبکه کامپیوتری.

زیر دامنه

parts of a url: subdomain اگر وب سایت شما مانند یک خانه است ، زیر دامنه های شما مانند اتاقهای خاصی در آن خانه هستند. یک زیر دامنه در URL نشان می دهد که مرورگر وب باید در کدام صفحه خاص وب سایت شما نمایش داده شود. به عنوان مثال ، زیر دامنه هایی مانند “وبلاگ” یا “پیشنهادات” صفحه وبلاگ وب سایت یا صفحه پیشنهادات شما را ارائه می دهند.

زیر دامنه ها همچنین وب سایت شما را در دسته بندی محتوای اصلی قرار می دهند و به Google و بازدیدکنندگان شما نشان می دهد که اطلاعات بیشتری در سایت شما از یک صفحه اصلی وجود دارد.

دامنه سطح دوم

parts of a url: second-level domain دامنه سطح دوم شما (SLD) نام وب سایت شما است. این به مردم کمک می کند که بدانند از سایت مارک خاصی بازدید می کنند. به عنوان مثال ، افرادی که از “mlb.com” دیدن می کنند می دانند که در وب سایت Major League Baseball هستند ، بدون نیاز به اطلاعات بیشتر.

دامنه سطح بالا

parts of a url: top-level domain دامنه سطح بالا (TLD) مشخص می کند که چه نوع موجودیتی دارید سازمان در اینترنت ثبت نام می کند

به عنوان مثال ، “.com” برای واحدهای تجاری در ایالات متحده در نظر گرفته شده است ، بنابراین بسیاری از مشاغل آمریکایی با دامنه “.com” در سطح بالا ثبت نام می کنند. به طور مشابه ، “.edu” برای موسسات دانشگاهی در ایالات متحده در نظر گرفته شده است ، بنابراین بسیاری از کالج ها و دانشگاه های آمریکایی با دامنه سطح بالا .edu ثبت نام می کنند.

زیرشاخه

parts of a url: subdirectory یک دایرکتوری فرعی-که به عنوان زیر پوشه نیز شناخته می شود-به مردم و همچنین خزنده های وب را درک کنید در کدام بخش خاصی از صفحه وب قرار دارند.

برای مثال ، اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که تی شرت ، کلاه و لیوان می فروشد ، یکی از نشانی های اینترنتی وب سایت شما می تواند شبیه “https://shop.yourstore.com/hats” باشد. توجه داشته باشید که زیر دامنه “فروشگاه” و زیر شاخه “کلاه” است. این بدان معناست که این آدرس اینترنتی به صفحه “کلاه” ، که زیر پوشه ای از صفحه “فروشگاه” است ، خدمت می کند. تی شرت ها و لیوان ها دیگر زیر پوشه های این صفحه.

ساختار URL: ظریف و ضروری

حتی اگر URL ها ساده و بی اهمیت به نظر برسند ، اما در واقع برای UX و SEO وب سایت شما مهم هستند. و اکنون که آناتومی URL را درک کرده اید ، پستهای وبلاگ زیر را مطالعه کنید تا در مورد SEO فنی بیشتر بدانید.

Improve your website with effective technical SEO. Start by conducting this  audit.  

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *