سئو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

با توجه به تیم SEO HubSpot ، چگونه می توان یک متخصص SEO شد

برادن بکر سفر برای تبدیل شدن به یک متخصص SEO در HubSpot کمی غیر متعارف است. در کالج ، او نوشتن و بلاغت را مطالعه کرد ، که به او کمک کرد اولین شغل خود را به عنوان ویرایشگر نسخه در یک نشریه تجاری B2B پیدا کند. برادن با پیشرفت حرفه ای خود به بازاریابی محتوا پرداخت و در آنجا به عنوان ویراستار در یک شرکت SaaS و سپس به عنوان مدیر محتوا در بزرگترین شرکت خدمات محیطی جهان کار کرد.

شاید فکر کنید شخصی مانند برادن همچنان از نردبان حرفه ای خلاق در بازاریابی محتوا بالا می رود. اما امروزه او زمان بیشتری را در Ahrefs صرف می کند تا در Google Docs. به عنوان بهینه سازی تاریخی در وبلاگ تیم HubSpot ، مسئولیت اصلی برادن این است که پست های وبلاگی را که در ترافیک ارگانیک افت کرده اند شناسایی کرده و آنها را برای موتورهای جستجو در رتبه بالاتر در Google بهینه کند. او حتی SEO های خود را به اندازه کافی تیز کرده است تا بتواند استراتژی SEO را برای همه وبلاگ های HubSpot ایجاد کند.

Access Now: 21 SEO Myths to Leave Behind in 2021

ویژگی های متخصص SEO

به عنوان نویسنده و ویراستار در بیشتر دوران حرفه ای خود ، SEO همیشه در حاشیه آثار برادن قرار داشت – زیرا موضوعی بود که او کاملاً بر آن مسلط بود ، اما لزوماً تخصص زیادی نداشت.

هر چند امروزه سئو تمرکز اصلی وی است.

برادن ، همراه با سایر متخصصان SEO و بهینه سازی تاریخی در HubSpot – Aja Frost ، ویکتور پان ، و فروشندگان آماندا -توصیه های خود را در مورد شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص SEO و راه هایی که طی کردند ارائه کردند. برای رسیدن به آنجا.

برخی از متخصصان SEO با این هدف شروع نمی کنند که مشاغل خود را به SEO اختصاص دهند. برخی کاملاً تصادفی شروع می شوند. بیایید ببینیم که چگونه کارشناسان HubSpot کار خود را آغاز کرده اند و برای شروع کار خود چه کاری می توانید انجام دهید.

1. مهارت های خود را توسعه دهید.

“دستیابی به شغل در SEO به طور ایده آل به دو چیز نیاز دارد: مهارت ایجاد محتوا و مهارت تجزیه و تحلیل. برادن می گوید. امروزه اکثر متخصصان سئو یکی از آنها را دارند و دیگری را توسعه می دهند.

کارشناسان SEO نویسندگان ماهری با غرایز خلاق هستند. برای کسانی که در حرفه SEO فعالیت می کنند ، داشتن زمینه نوشتاری قوی مفید است ، زیرا برای بهینه سازی محتوا به روشی که هم Google و هم مخاطبان آن را درک کنند ، به خلاقیت نیاز است. در حقیقت ، بکر خاطرنشان کرده است که سابقه نویسندگی او به او کمک کرده است تا در صنعت SEO شروع به کار کند.

“سوابق من در نوشتن و ویرایش به من کمک کرد تا پای خود را به داخل برسانم ، اما تمایل به تمرکز بر ساختار ، مکانیک و قصد پشت نوشتن من چیزی است که من فکر می کنم نقش من به عنوان متخصص SEO برای HubSpot را تضمین کرد.”

داستان برادن در مورد چرخش از یک حرفه خلاق در بازاریابی محتوا به یک کار تحلیلی آنقدرها هم که فکر می کنید نادر است. قبل از اینکه آجا فراست استراتژیست ارشد SEO در HubSpot شود ، ویرایشگر وبلاگ فروش HubSpot بود .

“من خودم به عنوان ویرایشگر کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابتی به عنوان ویرایشگر وبلاگ فروش HubSpot آموزش دادم ،” آجا می گوید. “ترافیک وبلاگ فروش برای یک سال و نیم ثابت بود – متوجه شدم که تنها پست هایی که به طور مداوم بازدیدهای ایجاد شده برای ما همه این نماها را از جستجو دریافت می کردیم. بنابراین شروع به جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با فروش کردیم که بتوانیم برای افزایش ترافیک ارگانیک رتبه بندی کنیم. “

منابع:

بنابراین ، چگونه مهارت های خود را برای آماده سازی SEO آغاز می کنید؟ در اینجا آنچه آجا در مورد استراتژی خود برای حفظ مهارت های SEO خود گفته است آورده شده است.

“برای بهبود تخصص سئو ، دائماً می خوانم. من واقعاً به SEO فنی علاقه دارم ، بنابراین به دنبال پست های وبلاگ ، مقاله های سفید و تحقیق در مورد معماری و ناوبری سایت ، سرعت وب سایت و همه چیزهایی که در این زمینه وجود دارد ، از جمله داده های ساختار یافته هستم. ” “ SEO توسط دریا ، Sistrix ، و پنج ساله نابینا همه منابع SEO عالی فنی هستند ، با (بدون تعجب) وبلاگ مدیر وب سایت Google . من عضو چند زیرمجموعه SEO (/seo و /bigseo فعال ترین آنها هستند). و من تعداد زیادی SEO را در توییتر دنبال می کنم – آنها فاکتورهای تصادفی یا بینش های همه را رها می کنند زمان. “

همانطور که برادن اشاره کرد ، بسیاری از SEO ها با یک مهارت شروع می کنند و شروع به توسعه مهارت های دیگر می کنند. بنابراین ، آیا شما دارای ذهن تحلیلی هستید و می خواهید برای تمرین نوشتن یک وبلاگ راه اندازی کنید ، یا یک نویسنده با تجربه هستید که به دنبال آموزش ذهن فنی خود هستید ، داشتن تعادل در هر دو به شما در حرفه SEO کمک می کند.

2. دوره بگذرانید و گواهینامه بگیرید.

کسب گواهینامه تضمین می کند که شما دانش کافی در زمینه خاصی را دارید تا بتوانید به تنهایی با موفقیت تمرین کنید. همچنین هنگامی که در سایت های حرفه ای مانند LinkedIn شبکه می کنید ، به شما اعتبار می بخشد. هنگام انجام تحقیقات اولیه SEO ، آجا دوره هایی را پیدا کرد که می تواند برای اخذ گواهینامه سئو بگذراند ، که درهای بیشتری را باز کرد. “من تعداد زیادی پست وبلاگ خواندم و در نهایت گواهینامه Google Analytics را دریافت کردم . “

اگر تصمیم به گذراندن یک دوره دارید ، دریابید که کدام دوره به شما مهارت هایی را که برای پیشرفت در حرفه سئو نیاز دارید ، ارائه می دهد. به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که یک دوره خاص در مورد موضوعاتی که به آنها نیاز دارید کمک نمی کند ، احتمالاً این دوره برای شما نیست.

منابع:

3. درک کنید که موتورهای جستجو چگونه محتوا را خزیدن و فهرست بندی می کنند.

هدف اصلی SEO افزایش دید در موتورهای جستجو است تا کاربران موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را پیدا کنند. در حالی که محتوا همیشه باید با توجه به بازدیدکنندگان احتمالی وب سایت ایجاد شود ، اگر موتورهای جستجو ندانند از آنها چه چیزی ایجاد کنند ، به محتوای شما نمی رسند.

طبق Moz ، موتورهای جستجو سه عملکرد اصلی دارند:

  1. خزیدن – محتوا را بیابید و درک کنید.
  2. فهرست – محتوا را ذخیره و سازماندهی کنید.
  3. رتبه – بهترین محتوا را برای عبارتهای مربوط ارائه دهید.

هدف از افزایش دید بسیار مرتبط با مورد سوم در آن لیست است. اما در حالی که رتبه مهم است ، پس از موارد شماره 1 و 2 می آید.

به گفته آماندا Sellers ، “متخصص SEO شدن به معنی درک آن عملکردها و بهینه سازی محتوا به گونه ای است که به کاربران خدمات ارائه دهد … در حالی که بهترین شیوه ها را برای خزیدن و نمایه سازی در نظر داشته باشید.”

منابع:

4. دیدگاهی در مورد ارزش موتورهای جستجو پیدا کنید.

در حالی که عملکرد داخلی هر موتور جستجو متفاوت خواهد بود ، به خاطر داشته باشید که هر کدام یک هدف واحد را مد نظر دارند: همیشه بهترین نتایج را برای هر عبارت جستجو کنید.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند نتیجه خاصی را “بهترین” کند ، اما در بیشتر موارد به سه چیز خلاصه می شود:

  • ارتباط با هدف جستجوگر
  • اقتدار وب سایت بر اساس نشانه های محبوبیت است
  • اعتماد و اطمینان موتور جستجو از این که وب سایت می تواند پاسخی واقعی و ارزشمند ارائه دهد
  • تجربه مثبت برای کاربر هنگام مصرف محتوا

“هرچه این ایده های بزرگ را بهتر درک کنید ، بهتر می توانید عوامل رتبه بندی و تاکتیک های SEO را درک کنید. در این زمینه ، در اجرای ابتکارات SEO و تشخیص مشکلات در مواقع موثرتر خواهید بود. بیا بالا ، “آماندا می گوید.

منابع:

5. استراتژی ها و تاکتیک های SEO و دلیل اهمیت آنها را بشناسید.

“هنگامی که یک موتور جستجو می تواند یک وب سایت را خزیده و فهرست بندی کند ، سپس از عوامل رتبه بندی و سیگنال ها برای ارزیابی ارتباط ، اقتدار ، اعتماد و تجربه استفاده می کند. اینها به استراتژی هایی که SEO ها می توانند برای بهبود محتوای خود استفاده کنند ، تبدیل می شود.” .

این استراتژی ها و رشته ها به اطلاع از تاکتیک های SEO کمک می کند:

  • SEO SEO – این به تمرین بهینه سازی جنبه های فنی وب سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد. این ممکن است شامل اصلاح نقشه سایت و پیوند خطاهای موجود در ممیزی فنی سایت باشد. (شاخص پذیری و قابلیت خزندگی)
  • تحقیقات کلمات کلیدی – با تجزیه و تحلیل داده های کلمات کلیدی ، می توانید تصور بهتری از آنچه مخاطبان شما می خواهند کشف کنند ، بدست آورید ، که می تواند استراتژی شما را در هنگام ایجاد محتوا که بر اساس آن داده ها قابل کشف است ، آگاه سازد. (ارتباط و قصد جستجو)
  • سئوی داخلی – محتوایی که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار جستجوگر قرار می دهد در حالی که از آنچه در حال حاضر است فراتر رفته و فراتر رفته است ، احتمال رتبه بندی بیشتری دارد. علاوه بر این ، پیروی از بهترین شیوه های SEO در صفحه می تواند به موتور جستجو کمک کند تا میزان مرتبط بودن محتوا با عبارت جستجو را مشخص کند. (ارتباط و قصد جستجو)
  • پیوند سازی – موتورهای جستجو از عوامل متعددی برای تعیین محبوبیت وب سایت استفاده می کنند ، و یکی از آنها تعداد و کیفیت پیوندهای خارجی است که به به اشاره می کند. محتوای آن ، همچنین به عنوان بک لینک شناخته می شود. (اقتدار و اعتماد)
  • سایر عوامل رتبه بندی – عواملی مانند قابلیت استفاده در تلفن همراه ، سرعت صفحه و غیره برای موتورهای جستجو مهم هستند زیرا بهترین نتایج ممکن را ارائه می دهند. (تجربه)

“دانستن اصول اولیه هر کدام در تعیین اینکه آیا می خواهید در یکی از این رشته ها متخصص SEO یا متخصص SEO باشید ، مهم است و همچنین می تواند تأثیر تلاش های شما را افزایش دهد.”

منابع:

6. در زمینه تحقیق کنید.

علاوه بر تحقیقات اولیه در مورد SEO ، مهم است که آخرین تغییرات صنعت را به روز کنید ، بنابراین از تکنیک های بهینه سازی قدیمی استفاده نمی کنید که Google نمی فهمد.

به عنوان مثال ، وقتی آجا متوجه شد که ترافیک وبلاگ فروش کم است ، شروع تحقیقات SEO به او کمک کرد تا علت را کشف کند: او محتوای مورد جستجو برای مخاطبان ارائه نمی دهد.

انجام تحقیقات در مورد SEO توسط Aja او را به راههایی برای بهبود عملکرد وبلاگ واداشت.

SEO همیشه در حال تغییر است ، بنابراین بسیار مهم است که دانش خود را در مورد موضوع به روز کنید.

ویکتور پن ، سرپرست سئو فنی در HubSpot ، برای ایجاد دانش اساسی خود در زمینه SEO ، مطالعه را یکی از بهترین عادت هایی که به آن دست یافته است ، عنوان می کند.

“من قبلاً در همه اطلاعاتی که در مورد SEO در دسترس عموم بود ، یک خواننده خسته کننده بودم. من یک RSS از وبلاگ های مربوط به جستجو و وب سایت های خبری داشتم که هر روز یک ساعت کامل از آنها بازدید می کردم. ” “هنگامی که تجربیات یا چارچوب های دیگران را برای ساختن دارید ، مواجهه با ایده ها باعث می شود مشکلات ناشناخته در SEO راحت تر حل شود.”

7. یک روش/ابزار مناسب برای شما بیابید.

مشابه یافتن منابعی که برای شما و مجموعه مهارت های شما کار می کند ، ضروری است که یک روال SEO یا ابزار را پیدا کنید که پایه و اساس شما باشد. برای تحقیقات کلمات کلیدی ، SEO ها دوست دارند به زرادخانه شخصی ابزارهای خود مراجعه کنند.

به عنوان مثال ، علاوه بر ابزارهای جستجوگر HubSpot ، برخی از متخصصان SEO HubSpot نیز از ابزارهایی مانند SEMrush برای تحقیقات بیشتر استفاده می کنند.

نیازی نیست که از تک تک ابزارهای موجود برای انجام کارهای SEO خود استفاده کنید ، فقط باید مطمئن شوید که ابزارها به شما در دستیابی به اهداف شما کمک کرده و تمرین دقیقی با این موضوع به شما می دهند.

منابع:

اگر نمی دانید از کجا و چگونه جستجو برای ابزارها را شروع کنید ، در اینجا هشت مورد را می توانید بررسی کنید . به یاد داشته باشید ، شما مجبور نیستید به هشت تعهد دهید ، فقط باید به یکی (ها) که کار شما را انجام می دهد متعهد شوید. از آنچه که تحقیقات شما را جامع ، دقیق و قابل درک می کند ، استفاده کنید.

“خواندن من باعث شد با SEMrush ، AnswerThePublic ، Google Analytics ، کنسول جستجوی Google ، و البته ابزارهای SEO خود HubSpot . من تعداد زیادی پست وبلاگ خواندم و در نهایت گواهینامه Google Analytics را دریافت کردم. ”

8. با داده ها آشنا شوید

هنگامی که شروع به غواصی در ابزارهای SEO خود می کنید ، متوجه می شوید که داده های زیادی وجود دارد. بدون این داده ها ، نمی توانید عملکرد ابتکارات خود را بسنجید و دقیقاً بدانید کجا و چگونه باید بهبود یابید.

برخی از (اما نه همه) معیارهای مهم SEO عبارتند از:

  • موقعیت یابی – صفحه شما چقدر نزدیک به بالا در SERP ها نشان داده می شود.
  • برداشتها – چند بار صفحه شما در SERP ها مشاهده شده است.
  • کلیک – چند بار روی صفحه شما از SERP کلیک شده است.
  • CTR – درصد نمایش هایی که منجر به کلیک شد.
  • جلسات ارگانیک – تعداد دفعات مشاهده صفحه در مرورگر

به گفته آماندا ، “از آنجا که هر یک از این موارد جنبه های متفاوتی از رفتار جستجو را اندازه گیری می کند ، می توانید از آنها برای کسب اطلاعات ارزشمند که می تواند استراتژی شما را هدایت کند ، استفاده کنید. علاوه بر این ، مهم است که تمرین کنید و فیلتر کنید تا داده های شما یک داستان کاملتر. “

منابع:

9. به طور مرتب دانش SEO خود را آزمایش کنید.

به کار بستن نظریه به شما دانش عملی و تجربه لازم برای ارتقاء سطح سئو را می دهد. به این ترتیب ، SEO شبیه به انجام یک ورزش است. شما می توانید همه چیز را در مورد ضربه زدن به بیس بال یا پرتاب فوتبال بخوانید ، اما اگر هرگز تمرین نکنید ، هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهید رسید.

برای پیش قدم بودن در هر صنعتی ، خواندن آخرین اخبار و تحقیقات بسیار سودمند است. اما به عنوان یک SEO ، وقتی همه چیز دائما در حال تغییر است ، خواندن کافی نیست. برای به دست آوردن تجربه عملی که مهارت های SEO شما را به سطح بعدی می رساند ، باید دائماً مفروضات صنعت و ایده های جدید خود را آزمایش کنید.

“من چیزهای زیادی را آزمایش می کنم تا تخصص SEO خود را تقویت کنم. آیا نام تجاری شما باید در برچسب های عنوان شما باشد؟ آیا لنگر داخلی ارزشمند است که در سال 2020 برای تغییر رتبه بندی انجام دهیم؟ وقتی سیگنال های اجتماعی جعلی خریداری می کنید چه اتفاقی می افتد – آیا افزایش ترافیک ارگانیک را مشاهده می کنید؟ ” ویکتور می گوید.

“آزمایشات ناموفق به اندازه آزمایشات موفق به من آموختند و هر زمان که در محتوا پیشرفتی انجام دادم ، به یک سئو بسیار مطمئن تر تبدیل شدم.” فقط به این دلیل که در یک مثال ، ایجاد تغییر منجر به بهبود می شود ، به این معنی نیست که تغییر در مکان دیگر نیز منجر به بهبود می شود – به همین دلیل است که ما باید علت را فقط آزمایش کرده و درک کنیم همبستگی. “

منابع:

10. شبکه خود را توسعه دهید.

متخصص شدن در سئو همچنین به معنای رشد شبکه متخصصان سئو است. در LinkedIn گروه های SEO وجود دارد که می توانید بپیوندید ، subreddits Aja ذکر شده ، مانند SEO ، و کنفرانس هایی که می توانید در آنها شرکت کنید. با گسترش حلقه متخصصان SEO ، دانش و اعتبار شما در این زمینه افزایش می یابد.

اگر به اندازه کافی متخصص شوید ، می توانید در کنفرانس های صنعت نیز صحبت کنید. برای مثال ، برادن و ویکتور جلسه ای را در INBOUND هدایت کردند – ارائه آنها “چگونه رشد کنیم (شما ترافیک ارگانیک) بهتر “تغییرات SEO ، نحوه سازگاری با آنها و نحوه استفاده از برخی از روشهای اساسی SEO برای بهینه سازی محتوا را معرفی می کند.

برای شروع ساختن شبکه خود ، به منابع موجود نگاه کنید. اگر حساب LinkedIn دارید ، می توانید ارتباطات صنعتی را شروع کنید. همچنین می توانید ویدیوهای YouTube را برای راهنمایی های سریع SEO مشاهده کنید و در نظرات با سایر زبان آموزان مشارکت کنید تا نکاتی را از همسالان دریافت کنید.

بر اساس داستانها و نکات این متخصصان HubSpot ، متخصص SEO شدن به این معنا نیست که شما باید حرفه خود را به عنوان یک SEO شروع و به پایان برسانید. انتقال از یک نقش به یک نقش SEO و توسعه تخصص شما از آن پس کاملاً امکان پذیر است – شما فقط باید مایل به یادگیری و سازگاری باشید.

توجه ویراستار: این پست در اصل در مارس 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

New Call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *