بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

این سیستم عامل های بزرگ رسانه های اجتماعی در حال استفاده در Clubhouse هستند: آنچه بازاریابان باید بدانند

اگر اخیراً اخبار را خوانده اید یا در شبکه های اجتماعی گشت و گذار کرده اید ، احتمالاً در مورد برنامه جدید صوتی رسانه های اجتماعی به نام Clubhouse چیزی شنیده اید.

در چند ماه گذشته ، Clubhouse ، که اجازه می دهد کاربران برای دریافت تماس صوتی به عنوان شنونده یا بلندگو ، 100 میلیون دلار دریافت کرده اند ارزیابی و به بیش از 10 میلیون کاربر فعال تبدیل شده است. اکنون ، غول های فناوری مانند توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک و LinkedIn به طور غیرمنتظره ای ویژگی های مشابهی را برای ورود به جریان پخش چت ایجاد می کنند.

اگر به دنبال رقابت در اطراف Snapchat Stories و TikTok ویژگی های پوشش موسیقی ، شما تنها نیستید.

وقتی یک برنامه رسانه اجتماعی جدید ویروسی می شود ، تقریباً می توانید تضمین کنید که حداقل یکی از غول های فناوری اجتماعی یک ویژگی رقابتی مشابه را آزمایش می کند. و هر بار که این اتفاق می افتد ، بازاریابان تعجب می کنند ، “از کدام یک از این کانال های رسانه های اجتماعی باید در استراتژی خود استفاده کنم؟ و آیا این روند حتی ارزش سرمایه گذاری را دارد؟”

خبر خوب؟ رقابت شدید پیرامون یک روند رسانه های اجتماعی ، مانند جریان چت ، نشان می دهد که به این زودی از بین نمی رود و ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. بنابراین ، تنها چیزی که شما باید بفهمید این است که کجا این روند را آزمایش کنید.

در زیر ، چهار رقبای بزرگ بالقوه Clubhouse و همچنین برخی اقدامات اجرایی بازاریابی را برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام بستر برای برند شما مناسب است ، ارائه می دهم.

قبل از غواصی باید دانش Clubhouse خود را تقویت کنید؟ این پست را بررسی کنید برای جمع بندی آنچه Clubhouse است و اینکه چرا رقبا سعی در انجام فعالیت دارند .

Download Now: Social Media Trends in 2021 [Free Report]

آنچه درباره فضاهای توییتر می دانیم

Twitter Spaces در اواخر دسامبر به آرامی برای گروه کوچکی از آزمایش کنندگان بتا منتشر شد و به طور کامل در ماه مه سال 2021 راه اندازی شد. این ویژگی که شباهت زیادی به اتاق های Clubhouse دارد ، به کاربران با بیش از 600 دنبال کننده امکان میزبانی یک فضا – یا صدا را می دهد چت رومی که هر کسی در توییتر یا فقط چند دنبال کننده از پیش انتخاب شده می تواند به آن دعوت شود.

اواخر سال گذشته و پس از موفقیت برنامه های صوتی مانند Clubhouse ، آزمایش Spaces اعلام شد. در آن زمان ، کیوون بیک پور به TechCrunch ، Twitter Product Lead ، گفت: “ما فکر می کنیم که صدا در بسیاری از فضاهای دیجیتال قطعاً دوباره احیا شده است. to دیدن اینکه سیستم عامل های دیگر چگونه منطقه را نیز کاوش می کنند بسیار جذاب خواهد بود ، اما ما فکر می کنیم که برای ما نیز یک سیستم حیاتی است. ”

نحوه کار فضاهای توییتر

اگرچه Twitter Spaces هنوز در حال پیشرفت است و در ماه های آینده ویژگی های بیشتری ارائه خواهد شد ، کسانی که از قبل به ویژگی کامل دسترسی دارند می توانند با نگه داشتن دکمه ارسال برنامه Twitter خود و انتخاب نماد Spaces جدید ، یک Space ایجاد کنند یا با ضربه زدن روی نماد Fleets آنها و انتخاب ایجاد Space به جای Fleet.

در حال حاضر ، هنگامی که یک Space راه اندازی می شود ، عمومی است و در نوار ناوگان پیروان شما قابل مشاهده است ، همانطور که در زیر نشان داده شده است. در آینده ای نزدیک ، توییتر می گوید که قصد دارد امکان برنامه ریزی و بلیط اتاق را فراهم کند که به افراد امکان می دهد چت ها را از قبل تعیین کنند یا بلیط ها را به یک فضای خصوصی بفروشند.

Tiwtter space in nav bar

در حال حاضر ، کسانی که Space را راه اندازی می کنند می توانند از حداکثر 10 بلندگو انتخاب شده دعوت کنند. از آنجا ، آنها می توانند تنظیم کنند که چه کسی صحبت می کند بر اساس اینکه چه کسی دست خود را بلند می کند و بلندگوهایی که باید زودتر ترک شوند. در حال حاضر ، به نظر نمی رسد که در تعداد افرادی که می توانند تنظیم شوند و به طور بالقوه درخواست صحبت می کنند ، درپوش وجود دارد. در آینده ، توییتر قصد دارد این ویژگی را گسترش دهد و به شما اجازه میزبانی مشترک دهد که به دو کاربر امکان میزبانی و اجرای فضایی را می دهد.

هنگام ورود به فضا ، UX مشابه Clubhouse از این جهت که قبل از دیدن لیست شنوندگان دیگر می توانید ببینید چه کسی صحبت می کند و چه کسی فضا را ایجاد کرده است. همچنین یک پیکان رو به پایین در بالا مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد حداقل ، اما گوش دادن به گفتگوی گپ ، و همچنین درخواست “ترک” ، درخواست صحبت ، اشتراک و نماد قلب را ادامه دهید – به شما این امکان را می دهد که از لذت خود نشان دهید بحث.

مانند Clubhouse ، کاربران هنگام ورود به اتاق بی صدا می شوند و باید دریافت کنند اگر می خواهند حرفی بزنند از ناظر فضایی از امتیازات صحبت کنید.

Twitter Spaces UX

منبع تصویر

غذاهای آماده برای بازاریابان

با دسترسی کاربران جدید هر روز ، Spaces همچنان در حال پیشرفت است. با این حال ، این ویژگی می تواند برای مارک هایی که به دنبال مخاطبان گسترده و بستر کاملاً عمومی هستند ، مناسب باشد.

در حالی که مخاطبان توییتر بیش از 330 میلیون کاربر فعال ماهانه ، برنامه آن نیز در دسترس همه کاربران تلفن های هوشمند است. در همین حال ، کلاب هاوس هنوز فقط دعوت است و توسط کاربران Android قابل دسترسی نیست با وجود رشد سریع آن.

برای توییتر و مارک ها با هدف ایجاد یک جامعه پیروان در بستر ، فضاها نیز می تواند یک انتقال طبیعی باشد. در این مرحله ، مردم در حال حاضر از Twitter برای پاسخگویی به موضوعات و توییت های مبتنی بر متن مربوط به علایق ، صنعت ، عقاید و علاقه های آنها. اکنون ، آنها می توانند بدون نگرانی در مورد محدودیت شخصیت ، نظرات خود را در Spaces به اشتراک بگذارند. این می تواند مخاطبان جامعه محور توییتر را بیشتر جذب کند و در عین حال به مارک ها کمک کند بازاریابی جامعه را به سطح بالاتری برسانند.

آنچه درباره اتاقهای زنده اینستاگرام می دانیم

اندکی پس از صحبت مدیر عامل و بنیانگذار فیس بوک ، مارک زاکربرگ ، در اتاق کلابهاوس ، گفته می شود که این شرکت رسانه های اجتماعی در حال تجربه یک ویژگی صوتی مشابه است. در حالی که ما هنوز مطمئن نیستیم که فیس بوک هنوز یک ویژگی رقابتی را راه اندازی می کند ، اما شرکت آن ، اینستاگرام ، ویژگی Live خود را برای افزودن اتاق گفتگو گسترش می دهد.

آنچه باعث تفاوت چشمگیر اتاقهای زنده اینستاگرام با Clubhouse یا Spaces می شود این است که به جای بحث های صوتی ، چت های ویدیویی کامل را پخش می کند.

قبل از ماه مارس ، Instagram Live به دو کاربر اینستاگرام (یک پخش کننده و یک مهمان) اجازه داد تماس ویدیویی خود را برای مخاطبان عمومی یا دنبال کنندگان پخش کنند. برای بینندگان ، این تجربه مانند تماشای تماس ویدیویی دو نفر بدون امکان شرکت در آنها بود. اکنون ، اینستاگرام ظرفیت مهمان این اتاق ها را از یک به سه اتاق افزایش داده است. شکل امروز به این شکل است:

Instagram Live rooms screen and add people option

منبع تصویر

اطلاعیه اول مارس از اینستاگرام توضیح داد ، “در سال گذشته ، لحظات ویژه ای در Live اتفاق افتاده است ، از جمله صحبت های اطلاعاتی درباره علم و دستورالعمل های COVID-19 ، مصاحبه با مشاهیر و رکوردشکن نبردهای رپ . انواع مختلف ایجاد کنندگان – از مربیان تناسب اندام گرفته تا نوازندگان ، وبلاگ نویسان زیبایی ، سرآشپزها و فعال گراها ، همه به آنها اعتماد کردند برای ایجاد لحظه ها زندگی کنید و مردم را گرد هم آورید تا از راه های خلاقانه به اجتماعات خود برسند. نمی توانیم منتظر بمانیم که از این به روزرسانی که بسیار درخواست شده است ، چه خلاقیت بیشتری حاصل می شود. ”

“ما امیدواریم که با افزایش دو برابری در Live ، فرصت های خلاقانه تری ایجاد شود – شروع یک گفتگوی شو ، میزبانی یک جلسه جم یا ایجاد همکاری مشترک با دیگر هنرمندان ، میزبانی پرسش و پاسخ جذاب یا آموزشهای جذاب با افراد زیر ، یا فقط با آنها در پاتوق باشید بیشتر دوستان شما “،” بیانیه اینستاگرام اضافه شد .

نحوه استفاده از اتاقهای زنده اینستاگرام چگونه کار می کند

در حال حاضر ، ویژگی اتاقهای زنده هنوز در حال گسترش است ، اما به زودی در دسترس کاربران جهانی اینستاگرام قرار خواهد گرفت.

وقتی اتاق های زنده به طور کامل اجرا می شود ، هر کاربری می تواند روی نماد Stories خود ضربه بزند ، به سمت چپ بکشید و به سمت تنظیمات Live بکشید ، عنوان یا بنیادی را برای تبلیغ در جریان خود انتخاب کنید. سپس ، آنها می توانند روی نماد “اتاقها” ضربه بزنند و مهمانان را برای پخش در برنامه خود انتخاب کنند. همچنین بینندگان می توانند درخواست کنند که به اتاقهایی که از قبل در حال انجام هستند بپیوندند ، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

instagram live rooms UX

منبع تصویر

غذاهای آماده برای بازاریابان

اگرچه اتاقهای زنده می توانند چشم انداز جالبی برای مارکهایی باشند که از قبل در آنجا طرفداران خود را دارند ، اما به نظر می رسد محدودیتهایی دارند. به عنوان مثال ، در حالی که Twitter Spaces و Clubhouse بیش از پنج مهمان را اجازه می دهند – جدا از ناظر ، Live Rooms فقط به سه مهمان اضافی اجازه می دهد. این ممکن است س questionsال یا نظر اعضای مخاطب را که می خواهند به مکالمه اضافه کنند دشوارتر کند.

یکی دیگر از عواملی که بسته به مارک تجاری می تواند طرفدار یا موافق باشد ، ماهیت بصری اتاق های زنده است. از آنجا که بلندگوها باید روی دوربین ظاهر شوند ، برخی از مارک ها فرصت بیشتری برای نمایش محصولات یا تصاویر دارند. در همین حال ، مارک های دیگری که به دنبال گفتگوی بازتر هستند باید فقط بلندگوهایی را پیدا کنند که از حضور در ویدئو راحت باشند.

یکی از ویژگی های برجسته ای که می تواند Instagram Live Rooms را برای برندها رقابتی تر کند ، خرید اینستاگرام . در سال 2020 ، اینستاگرام ویژگی های خرید جدیدی را اضافه کرد که به مارک ها امکان می دهد لینک محصولات را در جریان های مستقیم که مستقیماً در اینستاگرام قابل خریداری است ، به اشتراک بگذارند. طبق اطلاعیه اینستاگرام ، این ویژگی ها در دسترس خواهند بود در اتاقهای زنده ، بنابراین مارک ها می توانند از گپ های زنده خود درآمدزایی کنند.

رقبا و فیس بوک و LinkedIn’s Clubhouse

در این مرحله ، گزینه Clubhouse فیس بوک هنوز در مراحل اولیه توسعه در حالی که LinkedIn در اواخر مارس تأیید شد . در این مرحله ، جزئیات زیادی درباره اینکه سیستم عاملهای صوتی نهایی LinkedIn یا Facebook در هنگام راه اندازی می توانند چگونه باشند ، وجود ندارد. با این حال ، گزارش ها حاکی از آن است که هر دو تجربه کاربری فقط صوتی کاملاً مشابه Clubhouse دارند.

به عنوان مثال ، در اینجا نگاهی به مقاله گفتگوی صوتی UX LinkedIn در حال آزمایش است ، همانطور که توسط TechCrunch گزارش شده است:

LinkedIn Room UX

منبع تصویر

سوزی اونز ، سخنگوی LinkedIn ، تأیید کرد که LinkedIn در حال آزمایش ویژگی صوتی جدیدی با UX نشان داده شده در بالا است.

“اوونز گفت:” ما در حال انجام آزمایشات اولیه برای ایجاد یک تجربه صوتی منحصر به فرد مرتبط با هویت حرفه ای شما هستیم. “و ، ما در حال بررسی این هستیم که چگونه می توانیم صدا را به قسمت های دیگر LinkedIn مانند رویدادها و گروه ها برسانیم ، تا اعضای دیگر بتوانیم راه های بیشتری برای اتصال به انجمن خود داشته باشیم.”

وقتی نوبت به فیس بوک می رسد ، چیز زیادی در مورد ویژگی آن به طور عمومی اعلام نشده است. با این حال ، TechCrunch گزارش می دهد که این ویژگی می تواند بخشی از برنامه Facebook Messenger باشد. در اینجا یک نمونه بسیار اولیه از ویژگی وجود دارد که اخیراً در توییتر فاش شد :

Facebook audio chat feature ux leak

منبع تصویر

در حالی که فیس بوک تأیید می کند که ماکت فوق بخشی از روند “اکتشافی” آن بوده است ، این شرکت فناوری به TechCrunch گفت که این تصویر نسخه نهایی ویژگی را به طور دقیق نشان نمی دهد.

غذاهای آماده برای بازاریابان

در این مرحله ، بازاریابان باید این گزینه ها را در رادار خود نگه دارند و در صورت راه اندازی آماده اند تا این گزینه ها را در نظر بگیرند. در حالی که کاربران Clubhouse که علاقه مند به شبکه سازی و بحث در مورد صنعت خود هستند ممکن است به خوبی به نسخه LinkedIn منتقل شوند ، اما اندازه خالص فیس بوک می تواند به این معنی باشد که تجربیات گپ صوتی درون برنامه ای آنها می تواند شنوندگان بیشتری نسبت به آنچه در Clubhouse می بینید به دست آورد.

بازاریابان از کدام بستر رسانه های اجتماعی صوتی استفاده می کنند

همانطور که با Stories و ویژگی های ویدیوی موسیقی کوتاه فرم دیدیم ، هر پلت فرم رسانه های اجتماعی می خواهد از روند رسانه های صوتی صوتی بهره ببرد. از آنجا که هر نسخه کاملاً مشابه نسخه های دیگر است ، ممکن است از خود بپرسید که در کدام کانال باید سرمایه گذاری کنید.

در حال حاضر ، هیئت منصفه هنوز در مورد کدام پلتفرم برای بیشترین مدت موفق ترین است ، خصوصاً از آنجا که ویژگی های توییتر و اینستاگرام هنوز به طور کامل راه اندازی نشده اند. با این حال ، هنگامی که همه رقبای شبکه های اجتماعی ویژگی های جدید خود را پیاده سازی می کنند ، شما می خواهید چند فاکتور را در نظر بگیرید تا تعیین کنید که برای شما مناسب است ، مانند:

  • دسترسی بالقوه: در حالی که توییتر و اینستاگرام بیشترین مخاطب را دارند ، کلابهاوس به سرعت در حال رشد است. اگر این برنامه به زودی نسخه Android را راه اندازی می کرد ، به دلیل وزوز و محبوبیت فعلی که دارد ، می تواند رشد کند.
  • موارد زیر: آیا در حال حاضر افراد زیادی در یک سیستم عامل دارای ویژگی پخش جریانی چت هستید؟ در این صورت ، ممکن است بخواهید قبل از سرمایه گذاری در برنامه دیگری که مخاطبی ندارید ، آنجا را شروع کنید.
  • قالب های رسانه ای: جریانات گفتگوی کلوب هاوس و توییتر فقط صوتی طراحی شده اند ، در حالی که اتاق های زنده Instagram ویدیو را نشان می دهند. اگر ترجیح می دهید خارج از دوربین بمانید ، ممکن است بخواهید از یکی از برنامه هایی که به دوربین شما نیاز دارد خودداری کنید.
  • ویژگی های متفرقه: در حالی که Clubhouse کاربران را قادر می سازد تا باشگاه ها – یا گروهی از کاربران با علایق مشابه ایجاد کنند ، اینستاگرام مارک های تجاری را قادر می سازد CTA های خرید Instagram را در جریان های زنده خود قرار دهند. در حالی که در حال جستجو در هر سیستم عامل هستید ، به ویژگی های کوچکتر توجه کنید که در صورت یکی از این ابزارها به برند شما کمک می کند ، آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

آیا می خواهید در مورد آخرین روندهای رسانه های اجتماعی و بینش های تخصصی بیشتر بدانید؟ گزارش روند رسانه های اجتماعی HubSpot در سال 2021 را به صورت رایگان در زیر بارگیری کنید.

New call-to-action

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *