تعیین هدف, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

اهداف در برابر اهداف: شکست ساده

اصطلاحات همه چیز است. بازاریابی ، فروش ، محصول ، خدمات – تقریباً هر عملکردی در یک کسب و کار به برخی اصطلاحات رایج متکی است تا بهترین کار خود را انجام دهد. یکی از زمینه هایی که هماهنگی اصطلاحات در آن ضروری است ، تعیین هدف است.

آیا از مدل OKR ، چارچوب KPI ، حلقه طلایی استفاده می کنید یا روش دیگری ، همه افراد در شرکت باید تفاوت بین هدف و هدف را درک کنند. بدون این دانش مشترک ، تیم ها می توانند زمان خود را در فعالیت های نامربوط ، در بهترین حالت ، یا در خلاف هدف مشترک ، در بدترین حالت ، هدر دهند.

“اهداف” و “اهداف” اغلب در ظاهر دو عبارت قابل تعویض به نظر می رسند. ممکن است به تیم بازاریابی خود بگویید “اهداف بلندپروازانه برای سال 2019 داریم” ، “اهداف ما تهاجمی هستند اما کاملاً امکان پذیر است.”

برای اینکه استراتژی شما کاملاً واضح و هماهنگ شود ، بسیار مهم است که کارکنان شما هنگام ترسیم استراتژی سه ماهه و سالانه خود از دو اصطلاح پرکاربرد مطلع باشند.

در اینجا ، ما تفاوت بین اهداف و اهداف را توضیح می دهیم و در مورد برخی از موثرترین چارچوب های تعیین هدف که امروزه توسط متخصصان بازاریابی استفاده می شود بحث می کنیم. شما همچنین می توانید تاکتیک های اندازه گیری را برای ردیابی پیشرفت خود پیدا کنید. در پایان این پست ، می توانید در مورد برنامه های بازاریابی بلند مدت و کوتاه مدت خود از ابهام خداحافظی کنید.

Download your free marketing goal-setting template here. 

اهداف بدون شک برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم هستند. در نهایت ، اهداف شرکت شما باید با چشم انداز و ماموریت شما مطابقت داشته باشد تا کارکنان بتوانند اقدامات و تصمیمات خود را به بهترین نحو هدایت کنند.

برای مثال ، فرض کنید امسال تیم رهبری شما سه هدف کلی برای شرکت شما ترسیم کرده است:

  1. فرهنگ محیط کار فراگیرتری ایجاد کنید
  2. افزایش آگاهی از برند بین المللی
  3. حفظ مشتری را تا 40 درصد افزایش دهید

عالی … حالا چی؟

در اینجا مواردی مطرح می شوند که اهداف نقش دارند – اهداف در اصل اقدامات قابل اندازه گیری هستند که می توانید برای دستیابی به اهداف کلی خود انجام دهید. به طور معمول ، از هوشمند معیارهای برای تعیین و اندازه گیری اهداف خاص.

منبع ویژه: الگوی هدف SMART رایگان

بارگیری رایگان این الگو

“ایجاد فرهنگ محیط کار فراگیرتر” یک هدف تحسین برانگیز و مهم است ، اما اندازه گیری آن مبهم و بسیار گسترده است. آیا “فراگیرتر” به معنای یک بحث پنل تنوع و فراگیری است یا به معنی افزایش 10 درصدی زنان در پست های رهبری است؟

در نهایت ، اهداف شما به کارکنان شما کمک می کند تا دقیقاً بفهمند که از آنها چه انتظاری دارید.

در یک مثال دیگر ، فرض کنید شما به بخش بازاریابی خود اطلاع می دهید که هدف کلی شما “افزایش آگاهی از برند بین المللی” است.

در حال حاضر ، وقتی مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی شما کمپین ویدیویی سه ماهه خود را طراحی می کند ، با خودش فکر می کند – هوم. چگونه می توانم آگاهی از نام تجاری بین المللی را افزایش دهم؟

او می تواند اهداف خود را برآورده سازد اهداف شرکت ، و همچنین دیدگاه شخصی او. شاید او تصمیم بگیرد: “برای نشان دادن موفقیت من در افزایش آگاهی از نام تجاری بین المللی ، اهداف من برای کمپین بازاریابی ویدئویی من الف) 10٪ از همه ارسال ها از خارج از ایالات متحده و ب) افزایش مشارکت از فیس بوک اسپانیایی زبان خواهد بود. طرفداران 5 درصد. “

مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می تواند از اهداف منحصر به فرد خود برای سنجش میزان مشارکت یا عدم مشارکت وی در هدف بزرگتر شرکت در افزایش آگاهی از برند بین المللی استفاده کند.

همانطور که می بینید ، اهداف را می توان به طور منحصر به فرد متناسب با نیازهای هر بخش تنظیم کرد و اجازه می دهد تا مقدار زیادی استقلال ایجاد شود. با القای اهداف شفاف و محکم شرکت ، می توانید اطمینان داشته باشید که کارکنان شما همه در یک جهت کار می کنند ، اما گام های متفاوتی را برمی دارند (به عنوان مثال اهداف) تا در یک خط پایان قرار گیرند.

یک تمایز دیگر در اصطلاح وجود دارد که باید بدانید – اهداف در مقابل استراتژی.

با اشاره به مثال ما در بالا ، فرض کنید مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی شما تصمیم می گیرد که یکی از اهداف وی “افزایش مشارکت طرفداران فیس بوک اسپانیایی زبان تا 5 درصد” باشد.

این با هدف شرکت شما برای افزایش آگاهی از نام تجاری بین المللی مطابقت دارد.

بنابراین ، یک استراتژی به کارمند یا تیم شما می گوید که چگونه می تواند به اهداف خود برسد. به عنوان مثال ، مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی شما ممکن است تصمیم بگیرد با استفاده از ویژگی های مکان یابی فیس بوک ، تلاش های خود را بر کشورهای اسپانیایی زبان متمرکز کند. از طرف دیگر ، شاید او تصمیم بگیرد که با شرکت های بین المللی همکاری کند و فیلم هایی را به زبان اسپانیایی در فیس بوک ارسال کند که به طور خاص کار این سازمان های بین المللی را برجسته می کند.

هر دوی این گزینه ها نمونه هایی از استراتژی ها هستند.

استراتژی او ممکن است در طول زمان تغییر کند. او ممکن است تصمیم بگیرد که تلاش های پولی او جواب نمی دهد و چیز دیگری را امتحان کند. اما در نهایت ، هدف او (افزایش تعامل طرفداران اسپانیایی زبان فیس بوک تا 5 درصد) باید ثابت بماند.

انواع اهداف

یک رویکرد همه جانبه برای ارتباط با اهداف وجود ندارد. چیزهای زیادی وجود دارد که مشاغل می خواهند اندازه گیری کنند ، به ویژه از نظر بازاریابی ، بنابراین مهم است که چندین نوع هدف را برای تعیین دوره برای سال آینده انتخاب کنید.

اهداف مبتنی بر زمان

اولین نوع هدفی که مشاغل برای تعیین جهت استراتژیک استفاده می کنند ، هدف زمان محور است. این نوع هدف توضیحی در سطح بالا ارائه می دهد که تیم ها یا افراد باید در یک بازه زمانی مشخص به چه منظور تلاش کنند. اهداف مبتنی بر زمان بسته به نیاز سازمان شما می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

اهداف مبتنی بر زمان به تیم ها و افراد کمک می کند تا کارهای فوری را برنامه ریزی و اجرا کنند. برخی از اهداف از نظر زمانی حساس هستند و نتیجه اولیه دستیابی به این نوع اهداف این است که آنها به موقع تکمیل شوند.

یک نمونه از اهداف مبتنی بر زمان ممکن است “افزایش 10 درصدی درآمد برای واجد شرایط بودن در مراسم اهدای جوایز برتر در ماه اوت”. از آنجا که مراسم اهدای جوایز دارای تاریخ مشخصی است و اقدامی که در هدف ذکر شده است از ملزومات مراسم است ، این هدف باید به صورت موقت تعیین شود تا احتمال رسیدن به آن افزایش یابد.

اهداف مبتنی بر نتیجه

اهداف مبتنی بر نتیجه مستقل از یک بازه زمانی خاص هستند و معمولاً آنچه را که کسب و کار قصد دارد در آینده در آینده به آن برسد ، مشخص می کند. اهداف برای اهداف نتیجه گرا زمینه بیشتری را در مورد زمان تکمیل این هدف و نحوه اندازه گیری موفقیت هدف فراهم می کند.

برای تغییرات کلی ، تغییر رهبری و سایر نقاط عطف کسب و کار اصلی ، اهداف نتیجه گرا برای برقراری ارتباط بین یک چشم انداز و عصر جدید در یک شرکت استفاده می شود. اهداف این نوع اهداف ، تغییرات قابل توجهی را برای کارکنان ایجاد می کند ، و بنابراین ، به خوبی با اهداف فرآیندی که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم ، جفت می شود.

اهداف فرآیند گرا

اگر کسب و کار شما قصد دارد جهت گردش کارها و فرآیندهای جدید را تعیین کند ، یک هدف فرایندگرا بهترین انتخاب است. هدف فرآیند گرا توضیح نمی دهد که چه نتیجه ای حاصل می شود. در عوض ، این نوع هدف تجویز کننده است و توضیح می دهد که تیم برای دستیابی به نتیجه چه وظیفه ای دارد.

اهدافی که فرآیند گرا هستند می توانند راهنمای تاکتیکی کارکنان را برای انجام کارهای روزمره ارائه دهند. این نوع هدف و هدف در دوره های گذار که مدیریت تغییر در یک شرکت در حال انجام است به خوبی عمل می کند. اهداف فرآیند گرا ممکن است کوتاه مدت یا حتی موقتی باشند زیرا پس از دستیابی به آنها ، فرایندهای جدید و بهبود یافته می توانند بطور منظم وارد عمل شوند.

نحوه اندازه گیری اهداف

اندازه گیری جزء کلیدی هر S.M.A.R.T. است هدف ، اما دقیقاً چگونه یکی را اندازه گیری می کنید؟ چند راه برای تعیین اینکه آیا اقدامات شما نتیجه مطلوب اهداف شما را به دنبال داشته است وجود دارد. بیایید نگاهی به آنها در زیر بیندازیم.

یک س Cال بسته بپرسید

اول ، ساده ترین راه برای اندازه گیری یک هدف این است که بپرسید آیا به آن رسیده اید یا نه. اگر هدف شما به وضوح نوشته شده است ، این باید نسبتاً ساده باشد. اهداف فرآیند گرا به این سادگی قابل اندازه گیری هستند زیرا معمولاً پاسخ مثبت یا خیر هستند.

به عنوان مثال ، اگر هدف شما این است که یک جلسه هماهنگی فصلی بین بخش خود و دیگری برگزار کنید ، می توانید پاسخ دهید “بله ، دو تیم جلسه تراز سه ماهه داشتند” یا “نه ، جلسه تراز سه ماهه اتفاق نیفتاد. ” برای اهدافی که برآورده نشده اند ، حتماً دلیل آن را یادداشت کنید تا بتوانید در جلسه برنامه ریزی بعدی خود مجدداً هدف را مورد بررسی قرار دهید و تعیین کنید که آیا ارزش آن را دارد که در آینده دوباره امتحان کنید.

از سیستم امتیازات استفاده کنید

اندازه گیری اهداف چندوجهی دشوار است ، اما اگر هنگام نوشتن هدف از دستورالعمل هایی پیروی می کنید ، می توانید از همان دستورالعمل برای اندازه گیری آن استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر هدف شما راه اندازی وب سایت جدید تا سه ماهه سوم است ، می توانید این هدف را به دو قسمت قابل اندازه گیری تقسیم کنید: عمل و مهلت. اگر تیم وب سایت را به موقع راه اندازی کند ، می توان هدف را با اعطای دو امتیاز به آن اندازه گیری کرد – یکی برای اقدام ، و دیگری برای تکمیل به موقع عمل. اگر وب سایت دیر راه اندازی شد ، می توان هدف را با اعطای تنها یک امتیاز برای تکمیل عملیات و هیچ امتیاز در مهلت تعیین کرد.

سیستم امتیازات باید مختص سازمان شما باشد و با یک سیستم اندازه گیری بزرگتر که به عملکرد یا درآمد مرتبط است ، هماهنگ باشد. فراموش نکنید که قبل از شروع برنامه ریزی اهداف ، با سیستم امتیازات ارتباط برقرار کنید تا همه از نحوه اندازه گیری اهداف مطلع شوند.

یک رویکرد را دنبال کنید

اندازه گیری اهداف کیفی و اهداف بدون مهلت های سخت دشوار است زیرا تعداد کمتری درگیر است. در این مورد ، ممکن است هنگام اندازه گیری این نوع اهداف ، یک سیستم روبریک مفید باشد. با یک برنامه آموزشی ، شما فرصتی برای ارزیابی زمینه پیرامون هدف و تنظیم نحوه اندازه گیری آن خواهید داشت.

به عنوان مثال ، تیم شما در حال دستیابی به یک هدف فرایند محور بود که متأسفانه این روند را آسان نکرد. در عوض ، این گروه گردش کار طولانی تر و تنگناهای بیشتری نسبت به قبل گزارش کرده است. در این مورد ، یک مقاله می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که نتیجه این هدف چگونه است و آنچه را که واقعاً اتفاق افتاده است گزارش دهید تا این هدف ناموفق گزارش شود.

نحوه اندازه گیری اهداف

از آنجا که اهداف بیشتر از اهداف هستند ، اندازه گیری آنها ساده تر است. برای اندازه گیری اهداف ، می توانید از یکی از مفاهیم زیر استفاده کنید.

دستیابی را اندازه گیری کنید

بیشتر اهداف شامل داده های کمی مانند واحدها ، اعداد و ارقام خواهند بود. این بدان معناست که می توانید پیشرفتی را که در جهت دستیابی به نتیجه مورد انتظار انجام داده اید ، اندازه گیری کنید.

فرض کنید تیم شما می خواست از تبلیغات بازاریابی 500 سرنخ تولید کند ، اما موفق به کسب 475 مورد شد. دستیابی به آن هدف اصلی 500 هدایت 95٪ است.

(475/500*100) = 95٪ رسیدن به هدف

مانند هر اندازه گیری دیگر ، سازمان شما می تواند میزان دستیابی به موفقیتهای زیر متوسط ​​، متوسط ​​و استثنایی را تعیین کند که ممکن است بر اساس تیم یا بخش متفاوت باشد.

اندازه گیری داده های کیفی با نظرسنجی

برای اهدافی که قصد تغییر رفتار را دارند یا به نحوی دیگر تحت تأثیر افراد قرار می گیرند ، اندازه گیری های کمی ممکن است داستان کامل اینکه آیا شما به هدف خود رسیده اید یا خیر را نشان ندهد. نظرسنجی ها ، گروه های متمرکز و سایر اندازه گیری های رفتاری می توانند داده های مورد نیاز برای اندازه گیری موفقیت را ارائه دهند.

در عملکرد منابع انسانی ، ممکن است تیم بخواهد رضایت کارکنان را در تیم فروش افزایش دهد. برای اندازه گیری این هدف ، تنها معیار کمی وجود ندارد. نظرسنجی هایی مانند eNPS می تواند راهی عالی برای اندازه گیری تغییر در فرهنگ باشد که منجر به تغییر در فرهنگ شرکت می شود.

عملکرد گذشته را در مقابل عملکرد فعلی اندازه گیری کنید

آیا می توانید شرکتی را نام ببرید که نمی خواهد آگاهی از نام تجاری خود را ارتقا دهد؟ من نمی توانم. این یکی از متداول ترین اهداف برای اندازه گیری در تیم های بازاریابی است ، اما اندازه گیری نیز یکی از سخت ترین آنهاست. همه آن را به طور متفاوتی دنبال می کنند ، بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که آن را به درستی اندازه گیری کرده اید؟ چگونه می توانید بفهمید که کسی در حال حاضر از مارک شما در مقایسه با یک ماه قبل آگاهی دارد بدون اینکه از تک تک مخاطبان مورد نظر شما س askingال کند؟

برای اهدافی مانند این که بینش ارزشمندی دارند ، باید خلاق باشید و معیارهای خود را برای اندازه گیری تعیین کنید. در این مثال در مورد آگاهی از مارک تجاری ، یکی از راه های اندازه گیری آن مقایسه تعداد جستجوهای مستقیم یا عبارات جستجوی مارک دار شما در حال حاضر در مقایسه با یک زمان در گذشته دریافت می کنم. مطمئناً این کامل نیست ، اما ثابت است – این بدان معناست که شما یک عدد ثابتی برای مقایسه با آن خواهید داشت. تا زمانی که ذینفعان شما در مورد معیارها و اعداد مورد مقایسه قرار بگیرند ، متوجه خواهید شد که اندازه گیری این نوع اهداف چندان دشوار نیست.

نمونه هایی از اهداف و اهداف

سناریو 1: یک هدف مهم

هدف: تا Q4 یک دفتر مرکزی جدید در Phoenix ، AZ باز کنید.

هدف: کلیه اسناد مجوز و مجوز را تا Q2 دریافت کنید.

برای باز کردن یک دفتر مرکزی جدید ، باید قبل از سه ماهه چهارم برنامه ریزی زیادی برای رسیدن به هدف انجام دهید. اهداف به شما کمک می کند تا در مسیر خود باشید تا بتوانید همه مراحل را در نظر بگیرید.

نحوه اندازه گیری یک هدف مهم

برای اندازه گیری هدف و هدف در این مثال ، می توانید از چارچوب “سوال بسته” یا چارچوب “نقاط” استفاده کنید. دفتر مرکزی جدید را باز کردید؟ اگر چنین است ، با توجه به اندازه گیری “سوال بسته” به هدف رسیده اید. آیا دفتر مرکزی جدید را به موقع باز کردید؟ در غیر این صورت ، یک امتیاز برای تکمیل فعالیت و صفر امتیاز برای تکمیل دیرهنگام آن به خود اختصاص دهید.

تا پایان سه ماهه چهارم ، هر هدفی برای رسیدن به هدف کلی افتتاح دفتر مرکزی جدید بر یکدیگر ایجاد شده است.

سناریو 2: یک هدف رشد

هدف: سهم بازار شرکت را تا 10 درصد افزایش دهید.

هدف: برای 12 ماه آینده 22٪ از ماه به ماه مشتریان خود را افزایش دهید.

ما می بینیم که هدف و هدف به یکدیگر وابسته هستند و یکی از راه های افزایش سهم بازار ، جذب مشتریان جدید است.

نحوه اندازه گیری هدف رشد

از آنجا که این هدف در سطح بالا و کمی مبهم است ، ممکن است سعی کنید آن را به تنهایی با استفاده از چارچوب “س questionال بسته” اندازه گیری کنید ، اما من پیشنهاد می کنم این کار را نکنید-در اینجا دلیل آن است. چنین هدفی می تواند تحت تأثیر چندین عامل دیگر قرار گیرد که در اهداف شما مشخص نشده است. این عوامل حتی ممکن است خارج از کنترل سازمان شما باشد.

وقتی کمپانی پوپای کمپین ساندویچ مرغ خود را راه اندازی کرد ، انتظار نداشت سهم بازار را در دسته ساندویچ مرغ به سرعت بدست آورید. به دلیل عوامل خارج از کنترل آن ، شرکت به هدف خود رسید ، اما این موفقیت احتمالاً ارتباط چندانی با اهدافی که شرکت در ابتدا برای دستیابی به آن هدف تعیین کرده بود نداشت. در حالی که بد نیست که شرکت به هدف خود رسید ، مهم این است که اهداف شما دلیل دستیابی به این هدف را توضیح دهد.

اندازه گیری هدف در این مثال با استفاده از چارچوب دستیابی نه تنها به ذینفعان شما این ایده را می رساند که به دلیل فعالیت هایی که تحت کنترل شما هستند چقدر به هدف رسیده اید ، بلکه عواملی را که بر هدف شما تأثیر گذاشته اند اما شامل نشده اند ، برجسته می کند. به عنوان اهداف این به تیم شما اطلاع می دهد که در جلسه برنامه ریزی هدف بعدی چه مواردی را باید شامل شود.

سناریو 3: یک هدف کمی

هدف: در 5 سال آینده هزینه پیراشکی را 18 درصد کاهش دهید.

هدف: در شش ماه آینده به ارائه دهنده قند ارزان قیمت بروید.

هدف در این مثال مبتنی بر نتیجه و زمان محور است در حالی که هدف فرآیند محور است. هدف و هدف ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند ، اما برای اندازه گیری موفقیت باید این دو مورد متفاوت ارزیابی شوند.

نحوه اندازه گیری هدف کمی

از چارچوب دستیابی برای اندازه گیری هدف و معیار گذشته در برابر معیار فعلی برای هدف استفاده کنید. از آنجا که هر هدف بر کاهش هزینه مواد تشکیل دهنده محصول اشاره شده در هدف تمرکز می کند ، هر چه بیشتر به هدف برسید. بنابراین ، شما باید مطمئن شوید که قیمت شکر فروشنده جدید را در این مورد با قیمت فروشنده قبلی مقایسه کنید. در علامت پنج ساله ، از میزان دستیابی به هدف 18 use استفاده کنید تا تعیین کنید که به هدف رسیده اید یا از آن فراتر رفته اید.

اهداف و اهداف م Forثر را برای تیم خود در این فصل

تعیین کنید

اهداف و مقاصد اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما اهداف مختلفی را در تجارت ارائه می دهند. استفاده از یک زبان برای توصیف جهت و پیشرفت در سازمان شما ، همه را در یک صفحه نگه می دارد و در جهت نتیجه یکسان تلاش می کند.

اگرچه این دو اصطلاح تعاریف خاصی دارند ، اما خیلی درگیر معناشناسی نباشید-به یاد داشته باشید مهمترین قسمت تعیین هدف ، انجام کار و نشان دادن نتایج است. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. الگوی بازاریابی هدف بازاریابی زیر را بارگیری کنید تا تیم شما در مسیر درست حرکت کند.

توجه ویراستار: این پست در اصل در آوریل 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

Write SMART goals

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *