استراتژی بازاریابی, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

اثربخشی بازاریابی: نحوه اندازه گیری و ارائه به ذینفعان خارجی

شما می توانید استراتژی های بازاریابی را در تمام طول روز اعمال کنید ، اما اگر آنها م effectiveثر واقع نشوند ، این تلاش ها در بلند مدت اهمیتی ندارند.

اندازه گیری اثربخشی بازاریابی برای بهبود استراتژی های شما در طول زمان بسیار مهم است. آیا روش های شما به KPI ضربه می زند؟ آیا آنها به مشتریان شما در دستیابی به مراحل کوتاه مدت و بلند مدت کمک می کنند؟ از هر کمپین برای یادگیری و رشد استفاده کنید.

با اندازه گیری اثربخشی بازاریابی ، می توانید ROI بالا یا بازده سرمایه گذاری بازاریابی را بهتر تضمین کنید.

→ Download Now: Free Marketing Plan Template

اندازه گیری اثربخشی بازاریابی

چگونه کارآیی بازاریابی را اندازه گیری می کنید؟ مطمئناً می توانید معیارهای ترافیک یا فروش را مشاهده کنید ، اما فراتر از این است.

درنهایت ، KPI هایی که برای اندازه گیری انتخاب می کنید می تواند بر اساس شرکت و استراتژی متفاوت باشد. اما برای اندازه گیری اثربخشی بازاریابی به معیارهایی توجه می شود.

ابتدا ، وقتی درآمد را در نظر می گیرید ، بررسی کنید که چقدر از درآمد حاصل مستقیم تلاش های بازاریابی است. این می تواند به ارائه بینش واضح و سطح بالا در مورد میزان موفقیت بازاریابی برای شرکت کمک کند.

در مرحله بعد ، ROI خط لوله یا رشد خط لوله را در نظر بگیرید. آیا همچنان با تلاش های بازاریابی خود به ایجاد رهبری جدید بیشتری می پردازید؟ اگر نه ، بازاریابی شما ممکن است در حال سقوط باشد.

نرخ تبدیل نیز یک KPI قوی برای بررسی است. به خاطر داشته باشید که برداشت ها ، بازدیدها و حتی کلیک ها لزوماً به یک استراتژی بازاریابی موفق تبدیل نمی شوند. اگر کاربران در حال کلیک کردن هستند اما به دنبال خرید نیستند ، چرا آنها تبدیل نمی شوند؟ نرخ تبدیل می تواند نگاه بهتری به موفقیت بازاریابی شما ارائه دهد.

هنگام در نظر گرفتن اثربخشی بلند مدت ، به نرخ نگهداری نگاه کنید. آیا مشتریان برای مدت طولانی با شرکت شما همکاری می کنند یا چند خرید انجام می دهند و می روند؟ فراموش نکنید که بازاریابی را برای مشتریان فعلی ادامه دهید و در عین حال مخاطبین جدیدی را نیز جذب کنید.

معیارهای اثربخشی بازاریابی

انواع معیارهایی که در نظر می گیرید نیز می توانند بر حسب رسانه متفاوت باشند. تلاش های بازاریابی برای تمرکز بر رسانه های ملموس اما اندازه گیری آنها سخت تر بود ، مانند بیلبوردها ، مجلات یا تلویزیون.

امروزه بازاریابی دیجیتال در مرکز و مرکز قرار دارد و مجموعه وسیعی از موارد برای اندازه گیری اثربخشی به همراه دارد. در اینجا سه ​​بخش بازاریابی و معیارهای اصلی برای هر کدام در نظر گرفته شده است.

1. بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی جدیدتر است ، اما می تواند برای درآمد شرکت و ایجاد سرنخ بسیار زیاد باشد. اندازه گیری اثربخشی بازاریابی در رسانه های اجتماعی بسیار ساده است.

ردیابی تعداد پرس و جوها یا سرنخ ها از طریق محتوای محصور در رسانه های اجتماعی آسان است و تعامل را نیز می توان از طریق ارسال مجدد/اشتراک گذاری ، نظرات و تعداد دنبال کنندگان پیگیری کرد.

نرخ تبدیل در اینجا نیز نقش دارد. اگر حساب شما دارای تعداد بالای دنبال کننده است اما نرخ مشارکت نسبتاً پایینی دارد ، می توانید تحقیق کنید که استراتژی بازاریابی اجتماعی خود را برای مشارکت ، سرنخ ها و درآمد بهتر تنظیم کنید.

2. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بسیار وسیع است و گزینه هایی برای بازاریابی از طریق وب سایت ، فیلم ، مقاله ، دوره ها و سایر محتوای دیجیتالی وجود دارد. هدف این نیست که بگویید ، “ سلام ، محصول من را بخرید و با مارک من در ارتباط باشید! ” بلکه ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده برای مشتریان است.

از آنجا که روشهای زیادی برای بازاریابی محتوا وجود دارد ، اندازه گیری اثربخشی بسته به منبع مورد نظر می تواند بسیار متفاوت باشد. ممکن است نرخ تبدیل وب سایت خود به دوره آنلاین پولی خود را بررسی کنید ، یا ممکن است مشارکت با ویدیو یا وبینار اطلاعاتی خود را در نظر بگیرید.

3. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی در حال پیشرفت است. هنگام اندازه گیری اثربخشی بازاریابی ایمیلی ، معیارهای متعددی را باید در نظر گرفت. ابتدا می توانید نرخ های تحویل ، باز و کلیک را مرور کنید.

نرخ بالای ارسال به این معنی است که ایمیل های شما به صندوق ورودی می رسند ، اما فقط به این معیار وابسته نیست. نرخ باز کردن مهم است ، زیرا نرخ باز شدن پایین می تواند نشان دهد که شما باید بر نوشتن خطوط موضوعی کوتاه تر و جذاب تر تمرکز کنید.

از بین این سه مورد ، بی شک مهمترین نرخ کلیک است. آیا مشتریان بالقوه روی پیوندهای ایمیل کلیک می کنند یا آن را باز می کنند و سپس ایمیل را حذف می کنند؟ نرخ کلیک ، شانس بیشتری برای تبدیل به درآمد ارائه می دهد. نرخ تبدیل دوباره در اینجا مهم است و می تواند به ارزیابی اثربخشی بازاریابی برای ایمیل ها ، محتوا ، روشهای بازاریابی اجتماعی و سنتی کمک کند.

نحوه ارائه اثربخشی بازاریابی

بنابراین می دانید که چگونه میزان بازاریابی را اندازه گیری می کنید ، اما چگونه این اطلاعات را به بهترین نحو با ذینفعان خارجی به اشتراک می گذارید؟ یک گزارش بازاریابی دقیق می تواند به مشتریان نشان دهد که کمپین بازاریابی سه ماهه گذشته چقدر در تجارت تأثیرگذار بوده است.

این معیارها همچنین می توانند در درخواست بودجه بازاریابی بیشتر یا تعیین استراتژی های آینده مورد استفاده قرار گیرند.

در اینجا نحوه آماده سازی ارائه خود ، از داده های موجود و نحوه سازماندهی آن برای نشان دادن واقعاً اثربخشی بازاریابی ، آمده است.

داده های شامل

معمولاً یک گزارش بازاریابی کمپین های سه ماهه را مرور می کند. اول ، شما می خواهید اهداف استراتژی بازاریابی برای آن سه ماهه را شامل کنید تا نتایج واقعی را در برابر نتایج مورد انتظار اندازه گیری کنید. شامل همه روشهای بازاریابی ، مانند محتوا ، اجتماعی و/یا ایمیل ، و همراه KPI ها .

همچنین ، تحقیقات بازار را برای شناسایی مخاطبان هدف در گزارش و اطمینان از اینکه ذینفعان خارجی می دانند چرا استراتژی شما با این روش های خاص مخاطبان خاص را مخاطب قرار می دهد ، وارد کنید.

KPI های ذکر شده مانند نرخ تبدیل ، مشارکت اجتماعی ، درآمد مربوط به کمپین های بازاریابی ، نرخ کلیک برای ایمیل ها و نرخ حفظ مشتری همه می توانند در گزارش برای ذینفعان خارجی گنجانده شوند.

سازماندهی ارائه

ارائه باید یک نقشه راه معقول باشد که با اهداف و نتایج مورد انتظار شروع می شود و هدایت از طریق معیارهای اندازه گیری شده برای هر نوع بازاریابی. اهداف می توانند شامل تعداد ترافیک ، درآمد ، رضایت مشتری یا تولید سرنخ باشد.

معیارها را براساس اجتماعی ، ایمیل ، محتوا و سایر انواع بازاریابی ورودی یا خروجی که طی سه ماهه دنبال کرده اید سازماندهی کنید. همچنین می توانید اهداف و نتایج خاصی را برای هر نوع بازاریابی یادداشت کنید.

توضیحات را فراموش نکنید. به اشتراک بگذارید که چه چیزی خوب انجام می شود و چرا ؛ همچنین مواردی را که ضعیف عمل می کنند ، چرا و چگونه می خواهید در سه ماهه بعدی با آن مقابله کنید ، توضیح دهید.

KPI برای اثبات اثربخشی

باز هم ، KPI ها برای به اشتراک گذاری با ذینفعان خارجی بسیار مهم هستند ، زیرا آنها به وضوح اثربخشی بازاریابی را نشان می دهند.

برای بازاریابی محتوا ، تولید سرب ، نرخ تبدیل ، نرخ پرش و حتی معیارهای مربوط به SEO مانند رتبه صفحه در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) را نشان دهید.

بازاریابی ایمیلی باید میزان تحویل ، نرخ باز و کلیک را مشخص کند. همچنین می توانید نرخ بازگشت را تحلیل کنید ، هم ایمیل هایی که از آدرس های ایمیل در دسترس خارج شده اند و هم صفحات وب سایت شما که شامل ثبت نام ایمیل است. KPI های بازاریابی ایمیلی دیگری که باید در نظر بگیرید تعداد ایمیل های ارسال شده ، مشترکان جدید برای سه ماهه و لغو اشتراک در هر ایمیل ارسال شده است.

بینش رسانه های اجتماعی همچنین می تواند بر میزان تولید و نرخ مشارکت متمرکز شود. با توسعه اجتماعی ، برخی از نرخ های درآمد مستقیماً از طریق شبکه اجتماعی اندازه گیری می شوند ، زیرا سیستم عامل ها عملکردهای خرید را اضافه می کنند.

اندازه گیری اثربخشی بازاریابی برای اطلاع رسانی اهداف

ممکن است هفته ها انرژی خود را صرف یک کمپین بازاریابی ایمیلی کنید که در حالی که سرنخ ها از طریق شبکه های اجتماعی سرازیر می شوند ، علیرغم عدم تلاش متمرکز در آنجا ، منجر به ایجاد انگیزه نمی شود.

بدون بازبینی و تجزیه و تحلیل استراتژی های بازاریابی خود ، دشوار است بدانید که کجا می توانید زمان ، انرژی خلاقانه و بودجه خود را برای ادامه تقویت خط لوله و درآمد خود به بهترین نحو هدایت کنید.

اثربخشی بازاریابی از معیارهای کلیدی برای شناسایی نقاط بالا و پایین استراتژی های بازاریابی شما استفاده می کند ، بنابراین می توانید این اطلاعات را با ذینفعان خارجی به اشتراک بگذارید و استراتژی ها و اهداف آینده را بهتر اطلاع دهید.

Marketing Plan Template

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *