بازاریابی گفتگو, وبسایت و پروفایل شخصی داود جمیری

آیا بازاریابی پیامکی مرده است؟ تحقیقات جدید می گوید نه فقط

هر زمان که من تصویری از متن خنده دار یک دوست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارم ، کسی همیشه به تعداد عظیم پیام های خوانده نشده من اشاره می کند.

iphone upper navigation on text app showing 45 unread messages

دوستان من اغلب می پرسند “چرا این همه متن خوانده نشده دارید؟ و چه کسی را نادیده می گیرید؟”

حقیقت این است که بیشتر متونی که نادیده می گیرم مربوط به افراد واقعی نیستند. آنها معمولاً پیامهای بازاریابی سریعی هستند که من در برخی از مواقع برای ثبت نام در آنها ثبت نام کردم و در نهایت فراموش شدم

چه در یک سرویس تلفن همراه ، هشدارهای داروخانه ، تبلیغات فروشگاه مبلمان یا لیست دیگری ثبت نام کرده باشید ، احتمالاً چند متن را نیز دریافت کرده اید که یا حذف کرده اید ، یا انصراف آنها را از دست داده اید یا آنها را به طور چشمگیر نادیده گرفته اید.

با در نظر داشتن تجربیاتی مانند موارد فوق ، ممکن است فکر کنید که بازاریابی پیامکی دیگر مثر نیست. اما در سال 2021 ، از آنجا که مردم بیشتر از گذشته به تلفن های خود وابسته هستند ، ممکن است در مورد قدرت تبلیغات پیام کوتاه اشتباه کنیم.

همانطور که مشخص شد ، یک مطالعه اخیر از SimpleTexting نشان می دهد که بازاریابی پیام متنی هنوز زنده و سالم است.

این مطالعه که از بیش از 1300 مصرف کننده و بازاریاب مورد بررسی قرار گرفت ، نشان داد که بیش از 76٪ از مارک ها قصد دارند در سال آینده در بازاریابی پیام متنی سرمایه گذاری کنند ، در حالی که 62٪ از مشتریان مشترک دریافت متن از حداقل یک مارک در سال گذشته.

در زیر ، ما به تحقیق این تحقیق می پردازیم ، توضیح می دهیم که چرا برخی از بازاریابان هنوز هم می خواهند استراتژی های پیام کوتاه را در نظر بگیرند ، و چند راهکار برای یک کارزار موثر را یادداشت کنید.

Free Download: 30 SMS Templates for Marketing, Sales and Customer Success

چرا پیام کوتاه می تواند قوی برگردد

در حالی که اعضای تیم وبلاگ نویسی ما یک بار گفتند پیامک لازم است” بخاطر سایر تاکتیکهای پیام رسان در آن زمان در جهان ، هیچ کس نمی توانست تغییر چشم انداز ایجاد شده توسط COVID-19 را پیش بینی کند. در طی شیوع همه گیر ، که باعث گرفتاری بیشتر مردم در خانه هایشان شد ، مردم بیش از هر زمان دیگری به سمت تلفن ها و وسایل الکترونیکی خود گرایش پیدا کردند ، به طوری که 76٪ از مصرف کنندگان افزایش زمان کنترل را گزارش کردند.

وقتی نوبت به ارسال پیام کوتاه می رسید ، 61٪ از مصرف کنندگان زمان روزانه خود را برای برنامه های متنی خود افزایش می دادند یا به طور قابل توجهی افزایش می دادند.

a chart shows that most consumers increased screentime in 2020 during the covid 19 pandemic

منبع تصویر

اثر بازاریابی پیامکی در سال 2021

طبق SimpleTexting ، 62٪ از مصرف کنندگان متن را انتخاب کرده اند از حداقل یک تجارت در حالی که 43٪ از مصرف کنندگان به طور خاص در یک تا سه مارک مشترک شده اند.

وقتی نوبت به اثربخشی پیام کوتاه می رسد ، مصرف کنندگان به متون بازاریابی پاسخ سریعتر از ایمیل پاسخ می دهند. در حالی که اکثر افراد در عرض نیم ساعت تا یک ساعت به ایمیل ها پاسخ می دهند ، 72٪ از مصرف کنندگان ظرف 10 دقیقه به متن ها پاسخ می دهند.

گذشته از نرخ پاسخ سریع ، پیام های متنی نیز می توانند تعامل بسیار بالایی داشته باشند. 43٪ صاحبان مشاغل و بازاریابان دیجیتال نظرسنجی شده که از نرخ کلیک کلیک در گزارش بازاریابی پیامکی بین 20٪ تا 35٪ استفاده می کنند.

یک قسمت جالب از SimpleTexting نظرسنجی نشان می دهد که 52٪ از مارکها نرخ انتخاب در بین سالهای 2021 را افزایش داده اند. با این وجود ، تقریباً 10٪ کاهش میزان انتخاب در همان سال را گزارش کرده اند.

در حالی که گزینه های افزایش یافته با افزایش زمان نمایش پیام و متن مطابقت دارند ، اما با افزایش انصراف این نکته بیان می شود که مصرف کنندگان می توانند به همان اندازه که می خواهند از محتوای پیام کوتاه مشترک شوند ، اشتراکتان را از آن جدا کنند.

مطالعه SimpleTexting و سایر تحقیقات به دلایلی برای انتخاب افراد برای انصراف اشاره می کند.

  • پیام های متنی بیش از حد از یک مارک: 60٪ پاسخ دهندگان SimpleTexting می گویند آنها اشتراک هشدارهای پیامکی مارک هایی را که بیش از حد معمول آنها را ارسال می کنند لغو نکرده اید. بعلاوه ، 56٪ از این مصرف کنندگان ترجیح می دهند فقط یک پیام از یک مارک در هفته دریافت کنند.
  • نوشتارهای زیادی از چند مارک وجود دارد: اگر متن خود را به دو مورد افزایش می دهید ، به خاطر داشته باشید که مشترکان شما ممكن است مملو از متن متن از مارك های دیگر نیز باشند. گرچه ممکن است متن شما هنوز معنی دار باشد ، اما به دلیل اینکه مشترکان از همه هشدارهای متنی خسته شده اند ، ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به انصراف داشته باشید.
  • محتوای بی معنی: مانند بازاریابی از طریق ایمیل ، باید خواننده خود را قلاب کرده و آنها را درگیر محتوایی کنید که برای دریافت ثبت نام کرده اند. ارسال بیش از حد محتوای بیش از حد تبلیغاتی ، محتوای خسته کننده یا محتوایی که آنچه در آن ثبت نام نکرده اند ، ممکن است باعث لغو اشتراک شما شود.

a chart shows that most people unsunscribe from text message alerts because they receive them too often.

منبع تصویر

نکاتی برای راه اندازی یک استراتژی عالی پیام کوتاه

در حالی که پیامک قطعاً مرده نیست ، پیام متنی یا سیستم عامل های بازاریابی گفتگوی تسلط بر دشوار است. همانطور که یک استراتژی مبتنی بر متن را در نظر می گیرید یا در حال ساخت آن هستید ، این نکات سریع را به خاطر بسپارید.

  • از شخصیت خود مطلع شوید: گرچه افراد ممکن است به سرعت در سیستم ثبت نام کنند پیام های خود را دریافت کنید ، برای انصراف از آنها زیاد طول نخواهد کشید. مطمئن باشید که دقیقاً می دانید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند و هر چند وقت یکبار می خواهند آن محتوا را دریافت کنند تا از ارسال متن های بی معنی که مورد بی توجهی قرار می گیرند جلوگیری کنند.
  • آنچه را که در آن ثبت نام کرده اند به مشترکان بدهید: بخاطر داشته باشید ، مشترکان از اطلاعات تماس خود به شما اعتماد می کنند و اگر در مورد ارسال یا تعداد دفعات شفافیت ندارید ‘ من به آنها پیام می دهم ، آنها ممکن است به سرعت انتخاب کنند. بیرون مطمئن باشید که با آنچه آنها انتظار دارند سازگار خواهید بود.
  • به یاد داشته باشید ، چیز کمتری وجود دارد: هیچ کس نمی خواهد تلفن خود را با انبوه آزمایش های بی معنی تبلیغاتی منفجر کند. قبل از شروع یک کمپین پیام کوتاه ، از خود س questionsالاتی بپرسید ، “آیا من خیلی زیاد با مردم تماس می گیرم؟” و “آیا آنها حتی با این محتوا درگیر می شوند؟” اگر از بی اثر بودن محتوا نگران هستید ، برنامه ساده پیام کوتاه خود را در نظر بگیرید و فقط مهمترین مطالب متنی را ارسال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی پیام محور و استراتژی های پیام کوتاه ، منبع عالی زیر را بررسی کنید.

SMS Templates for Marketing Sales and Service

نوشته ها مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *